görünürlüğün önemi...

Konu, 'Motosiklet ve Trafik' kısmında agcam tarafından paylaşıldı.

  1. agcam

    agcam Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2008
    Mesajlar:
    153
    Beğeniler:
    139
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    KTM
    Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre görünür olmak kazaya karışma riski yarı yarıya azaltıyor . Peki görünür olmak için neler yapılmalı , kısa kısa geçelim ,

    o1. Açık renkli ve üzerinde kedi gözü diye tabir ettiğimiz en küçük ışık kaynağında bile kendini farkettiren eklentileri olan kıyafetler tercih edilmeli .

    o2. Gece veya gündüz hiç farketmez , devamlı ön farlarımız yanık olmalı hatta uzunlar yanacak şekilde ayarlanmalı . Eğer bütçeniz uygunsa ve motosikletinizde yoksa HİD tipi dediğimiz Xenon farları tercih etmeniz . Xenon farlar neredeyse güneşin renk ısına yakın yanarlar , bu nedenle hem gece daha fazla bir mesafeyi aydınlatırlar hemde gündüz çok daha rahat farkedilirler .

    o3. Hem ön sinyaller hemde arka sinyaller eğer ampül şeklindeyse mümkün olan en yüksek watt gücünde olmalı . Piyasada normal sinyallere göre yüzde 400 kat daha kuvvetli yanan sinyal ampülleri var , mümkünse bu tip ampüller kullanılmalı . Sinyal sisteminiz ledli ise mümkün olan en çok ledin barındırıldığı led panelleri tercih edilmeli .

    o4. Durmaya çok yakınlaşmadan 3-4 saniye önce muhakkak çok da kısa olsa hafif bir fren yapın , böylece fren lambanız yanıp söner ve arkanızdan gelen taşıta yavaşladığınız mesajı iletilmiş olur . Eğer bütçeniz uygunsa ve motosikletinizde yoksa , ledli ve yanıp sönen stopları tercih ediniz .

    o5. Sürüş sırasında aynalarınıza yüzde yüz güvenmeyin , her manevra için muhakkak başınızı çevirip manevra yapacağınız noktaya bakın . Sol ve sağ aynalar aslında manevradan çok genel trafik akışını kontrol etmek için kullanılırlar ve ciddi miktarda bir alanı göstermezler ki biz bu alana ölü nokta diyoruz .


    * Araştırmalara göre sürüşümüzle ilgili trafikte algıladıklarımızın neredeyse yüzde 90'ı görsel . Özelliklede algıladığımız nokta tam önümüze düşen ve toplam 3 derecelik bir açıyı geçmeyen konik 3 boyutlu alan . Konik alandan sonra malesef trafikteki olayları algılamaya başlıyoruz bu da bazen geç olabiliyor bu nedenle biz daha algılamadan bizim görünür olmamız hayatta kalmamız için çok önemli . A L I N T I D I R
     
    cavitinoglu bunu beğendi.
  2. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Metin abi umarım herkes bunlara uyar ve uygular bende kendi adıma bunları uygulayacam :)