Güvenli Sürüşün İpuçları

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    1.Bir saniye(yalnış).jpg
    [​IMG]
    2. İki saniye(doğru).jpg
    [​IMG]
    3. Doğru viraj hattı.jpg
    [​IMG]
    4. Yalnış viraj hattı.jpg
    [​IMG]

    5. Doğru takip.jpg
    [​IMG]
    6. Yalnış takip.jpg
    [​IMG]
    6a. Takip üçgeninin boyu.(Hızın her 15 km si için bir araba boyu).
    [​IMG]
    7. Kavşakta sollamak.jpg
    [​IMG]
    7a. Kavşakta izlenecek doğru hat(kırmızı çizgili hat kavşak içlerine en derin görüşü sağlıyor).
    [​IMG]

    7b. Kavşak olmadığında doğru seyir hattı.
    [​IMG]
    8. Klasik kaza1.jpg
    [​IMG]
    9. Klasik kaza2.jpg
    [​IMG]
    10.Omuz üstünden göz kontrolü(kör alanlar).jpg
    [​IMG]

    ]11. Sola dönüş(dış pozisyon doğru-kesik çizgiler bakış derinliklerini göstermektedir, dönüş hatları değildir)
    [​IMG]

    12. Sağa dönüş(iç pozisyon doğru/orta şeride yakın pozisyon-kesik çizgiler bakış derinliklerini göstermektedir, dönüş hatları değildir)
    [​IMG]

    13. Doğru takip mesafesi
    [​IMG]
    14. Yanlış takip mesafesi
    [​IMG]

    18. Virajda karşı yönden gelen araca bakışlarınızı kitlerseniz kaza olabilir. Arabayı dikkate alarak kendi güvenli çıkışınıza bakınız. Ayrıca erken dönüşe başladığınız için (A) engelini geç farkedip arabaya tehlikeli bir biçimde (B) yanaşırsınız.
    [​IMG]

    19. Viraj dönerken yol kenarındaki ağaçlara (A) bakmayın. Baktığınıza yönelirsiniz.. Kendi güvenli çıkışınıza (B) bakın.

    [​IMG]
    20. Dönüşlerin olması gerekli ve doğru motor/ araba hatları.
    [​IMG]
    21. Sürekli virajlarda dönüş hattı(kırmızı çizgi)
    [​IMG]

    22. S virajda sollama(üçgen görüş alanı, kırmızı çizgi sollama hattı)

    [​IMG]

    23. Araçların kör noktaları.1(Mavi hat B doğru, sarı hat A yanlış)

    [​IMG]

    24. Araçların kör noktaları.2

    [​IMG]

    25. Araçların kör noktaları.3(mavi hat doğru)

    [​IMG]

    ]26. Araçların kör noktaları.4

    [​IMG]

    27. Görünürlük.

    [​IMG]
    28. Yan girişlerdeki riskler.

    [​IMG]
    28a. Yan girişlerdeki riskler.2
    [​IMG]

    29. Yan çıkışlardaki riskler.
    [​IMG]
     
  2. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Şenol hocam çok faydalı grafkler, paylaşım için teşekkürler.
     
  3. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    paylaşım için teşekkürler.
     
  4. Evrensel İlgezdi

    Evrensel İlgezdi Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2009
    Mesajlar:
    93
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    içerenköy
    Motosiklet:
    Honda
    şenol abi teşekkürler size.....
     
  5. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Emeğine sağlık Şenol hocam...Birşey sormak istiyorum Şenol hocam? Sende OMM de dağıtılan Paolo Volpara nın "Motorsiklet ile güvenli sürüş teknikleri" CD si varmı? Bende vardı biri aldı geri vermedi,kimin aldığını da unuttum...:confused::(
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ona benzer bir cd vardı.benden de biri aldı gitti ve kimde olduğunu bende hatırlamıyorum.:)
    Ama temin ederiz.
     
    Metin bunu beğendi.
  7. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    eline sağlık Şenol abi.
     
  8. yunus tek

    yunus tek Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Adana
    faydalı bilgiler teşekkürler
     
  9. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sürüşünüzü Daha da Güvenli Yapacak Ufak İpuçları


    1. Vizyonunuzu hep daha da yukarı ve daha da ileri taşımaya çalışın; Ne kadar fazla ilerisini görebilirseniz, o kadar ileride ne olacağı ile ilgili ön bilgi/ler almış olursunuz..
    2. Kavşaklarda ve tali yol giriş veya çıkışlarında, yan yana kaldığınız büyük, geniş ve uzun olan araçlar, her zaman kazanır..- Bırakın önden gitsinler, sizden önce dönüşü tamamlasınlar; Dönüş anında, O araçların ön kısımları dönüşü yaparken, arka kısımları düz gitme eğilimi gösterir ve eğer dönüş esnasında siz iç kısımda kalırsanız sizi sıkıştırır ve sürücüleri sizi görmez.
    3. Yol’a olan konsantrasyonunu yitirmiş olabileceğini düşündüğünüz araba sürücülerini uyandırın; Korna çalın..ki sizin orda olduğunuzun farkına varsınlar..Devamında da mutlaka elinizi kaldırarak sizi fark ettikleri için teşekkür edin..(Bu çatışmayı önler)
    4. Bir virajın tam ortasında, karşıdan gelen ve sizin şeridinize girmiş olan bir aracı, öncesinden görmenizi sağlayacak, kaçmanız için zaman ve mesafe yaratacak tek şey, öncesinden doğru pozisyon alarak o viraja girmenizdir.
    5. Sollayacağınız aracın hemen ilerisinde bir kavşak veya özellikle sol tarafta bulunan bir tali yol varsa, kesinlikle sollama yapmayınız. Önünüzdeki araç sinyal vermeden aniden dönüş yapabilir.
    6. Sollama yaptıktan sonra gireceğiniz boşluğu görmeden kesinlikle sollama yapmayınız.
    7. Sıkışık trafikte araçların arasından geçiş yaparken, şansları değil fırsatları değerlendirin..Aşırı dikkatli olun. (Açılan kapılar, görmediğiniz araçların önünden geçerek bir anda sizin önünüze atlayabilecek yayalar..Ani şerit değiştiren araçlar..)
    8. Araçların arasında ilerlerken, sizden daha hızlı bir tempoda (sizin kendinizi rahat hissettiğinizden daha da hızlı) arkanızdan yaklaşan bir başka motor görürseniz, yol verin geçsin. Onun önünde daha hızlı gitmeye çalışmayın.
    9. Konsantrasyon seviyenizi hep en üst düzeyde tutmaya çalışın..(Düşündüğünüzden daha zordur..)
    10. Mola zamanınızı hep bilin ..Kesinlikle atlamayın.
    11. Her zaman Güvenli Sürüş..Ne olursa olsun, hiç bir zaman ödün vermeyin! Verdiğiniz ödün’ün ölüm fermanınız olabileceğini unutmayın.


    Uğur ERTEKİN'den alıntıdr.
     
    İlhan.Aydınlıoğlu bunu beğendi.