Güvenli Viraj Çizgileri

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Birçoğumuz, ileri sürüş eğitimi almamışlar dahil, biliyoruz ki, görüşü arttırmak adına, sol viraj için kendi şeridimizin mümkün olan en sağına, sağ viraj için ise soluna yanaşarak girmeliyiz.. Okunduğunda yapılması çok basitmiş gibi gözükse de, aslında o kadar kolay olmadığını da biliyoruz..
    Bir sol viraj düşünün..tamamıyla doğru çizgiyi kullanarak bu virajı almanın anahtarı, mümkün olduğunca en erken şekilde o virajı değerlendirmenizdir.Virajı görür görmez, doğru çizgisine erkenden geçmeniz gerekmektedir...
    Birçok kişi bu noktada hata yapıyor. Eğer hala virajın girişinde veya girişine doğru pozisyon alıp çizgiye geçiyorsanız, çoktan yanlışsınız.
    Motorunuzu, öncesinden, erkenden, becerebildiğiniz kadar hassasiyetle doğru çizgiye oturtun ve devamında artık viraja bakmaya odaklanın.
    Eğitime katılanların genelde, beni seyrettikten sonra, çizgiyle ilgili söyledikleri tek şey; ‘’ben motoru sizin kadar sağa hayatta yanaştıramam’’ oluyor. Birçok konuda olduğu gibi, bir şeylerin yerli yerine, tam tamına oturması, o konuda yapılan pratiklere ve zamana bakar. Yanaşma konusunda kendinizi rahatsız hissetmenizin sebebi bellidir; ‘’motoru kenara kaçırma (mıcır vs..) korkusu’’. Doğru şekilde yaptığınızda size söz veriyorum öyle bir şey olmayacak!! Öncelikle kafanızdan bu korkuyu atın.
    Çalışma şekli (Sol Viraj); İlk olarak bu yanaşmayı viraja gelmeden önce düzlüğünde yapıp bitirmelisiniz..İlerde virajı görür görmez erkenden, kendinizi rahat hissettiğiz şekilde mümkün olduğunca sağa yanaşın. Doğru şekilde yanaştıktan sonra artık motorun gitmesini istediğiniz yöne bakışınızı atmalısınız..Motor her zaman gözlerinizi izler; Viraj çıkışına bakın ve çıkışı gördükten sonra yeni pozisyona geçin. Hemen 2 viraj yaparak bu hassasiyetin tam olarak oturmasını tabi ki beklemeyin. Sağa yanaşmalarda rahat, çizgilerde akıcı, smooth, olabilmek adına kendinize biraz zaman tanıyın. İnanın yapacaksınız.
    Sağa yanaşmada hassas hale geldiğinizde, görüşe göre çizginin devamını belirlediğinizi, (sürüşünüzü her koşulda, her zaman görüşe göre yapmanız gerekiyor) unutmayın. Bütün viraj boyunca (çıkışından sonrası da dahil) sağda kalarak yapılan çizgi zaten son derece yanlıştır. Görüşü ve çıkışı yakalamanıza rağmen sağda kalmaya devam etmek hatadır.
    Virajlar birbirlerine bir çizgiden diğerine akarak bağlanmalıdır. Yumuşak hatlardaki doğru çizgilerle bu sağlanır. Bunu ancak, viraj çıkışında, görüşü yakalar yakalamaz yaptığınız geçişlerle başarabilirsiniz. Görüşü yakalamadan viraj içinde yaptığınız geçiş (erken kapatma) yanlıştır.
    Sağ virajlar’dan önce şeridimizin solunda kalmak (yolun ortası) çok daha kolay gelir. Kendinizi sağdaki gibi güvensiz hissetmezsiniz. Fakat bunu yaparken şeridinizin dışına taşmamaya (karşı şeride geçmemeye) özen gösterin. Nasıl alışırsanız öyle gider…ki güvenlisi budur.
    Viraj çizgilerinin esnek olması gerekmektedir. Değişkendir de. Çizginizi ve hızınızı gördüklerinize göre ayarlayın. Sağda, yolun içine girmiş mıcır varsa, su birikintisi varsa vs..içine girmeyin..temiz alandaki mümkün olan en sağı kullanın. Sola yanaştığınızda da varsa karşıdan gelen araçlara yakın geçmeyin. Pozisyon alırken, teorik olarak da en güvenli olduğunuz yer, gerçekten güvenli olduğunuz yerdir. Güvenli ve yol tutuşunun en iyi olduğu yerlerdeki mümkün olan en sağı ve solu, görüşünüzü maksimum arttırmak adına kullanın.
    Tam doğru çizgi, aynı zamanda dönüş çapınızın da büyük olmasını, dolayısıyla daha da güvenli virajı almanızı sağlar.
    Çalışırken normal süratinizi düşürüp, hatasız yapmaya çalışıp, devamında tekrar üzerine sürat eklemeniz işin doğrusudur.
    Unutmayın!! Ne kadar çok pratik yaparsanız o kadar daha iyi olursunuz.


    Uğur ERTEKİN'den alıntıdır.