Hayal : Türkiye'de motosiklet üretimi...

Konu, 'Hayalinizdeki Motosiklet' kısmında Ahmet Gökhan ERSOY tarafından paylaşıldı.

  1. Ahmet Gökhan ERSOY

    Ahmet Gökhan ERSOY Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2011
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosiklet kültürünün daha tamamen oluşmamış olduğu bir ülkede yaşıyoruz... Aslında konu itibariyle hayalimizdeki motosikletleri paylaşıyoruz.. Ama türkiye'de neden en ufak civatasından en büyük civatasına kadar tamamı türk malı bir motosiklet üretilmemektedir? Hiç düşündünüz mü ? Neden acaba ; birilerimi izin vermemekte yada ne bilim bizler çok mu başarısız bir milletiz. Ben buna bir türlü anlam veremiyorum.Aslında geçmişi biraz kurcalayınca türkiye üretmiş kendi arabasını ama olmamış neden acaba? Hadi araba olmadı, neden bir motosiklet üretecek kadar mühendis yetiştirmedi mi bu ülke... Hayalimdeki motosiklet budur arkadaşlar tamamı türk malı olan bir motosiklet... Racing,naked,touring,cross,enduro olmuş hiç farketmez sadece türk malı bir motorsiklet... Ama düşününce şu geliyo aklıma türkiye'de aslında hiç bir şey bizim değil... Şu mesajı yazarken bile kullanmış olduğum klavye benim güzel memleketin değil yahu.... Herkese selamlar....
     
  2. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha
    Haklısınız.Bu konuda forum da yerli yersiz bir çok yerde bir çok kez yazdım.

    Ama artık yazmayacağım.İnsanlardaki umursamazlık ve isteksizlik beni deli ediyor.Bu son olsun...Bu böyle devam ederse el yapar bizde 2-3 katı para vererek almaz zorunda kalırız.İnsanlar istemezse koç neden yatırım yapsın.Potansiyeli görürse yapar adam.Yoksa böyle yıllarca bize moped satarlar.Şimdi de yamaha yerine otokar'ı tercih ettiler.Zaten kötü olan yamaha'nın Türkiye ayağı iyice kötüleşti.Türkiye'yi nekadar önemsedikleri Yamaha TR sitesine gösterdikleri özenden ve modellerden anlaşılıyor.Adamlar bize satmak için bile uraşmıyorlar.
     
  3. Mert.Semercioglu

    Mert.Semercioglu Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2011
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    1935 yılına kadar bağış toplayarak orduya uçak almak gibi görevler üstlenen Türk Tayyare Cemiyeti'nin, 24 Mayıs 1935 tarihindeki 6. kongresinde, mevcut tüzük ve ismi değiştirilerek Türk Hava Kurumu adını aldı. Bu tarihten sonra daha çok Türkiye'de sportif havacılık faaliyetlerini organize ve yürütme görevini üstlendi…

    Ancak, 1936 yılında T.H.K uçak imalatı için Ankara'nın Akköprü beldesinde marangoz atölyeleri kurarak çam, dişbudak, karaağaç, kayın gibi yerli ağaçlardan uçak malzemeleri (gövde, kanat, kuyruk v.s) üretimine başlandı. 1938-1939 yılları arasında 150 planör üretildi. 1940 yılından sonra Akköprü'deki atölyeler geliştirilip fabrika haline getirildi. Tamamen ahşaptan gövde ve kanatları olan Miles M.14 Magister eğitim uçaklarının üretimine Eylül 1940 tarihinde başlandı. 24 uçaklık projenin son uçağı, 1947'de üretilip Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim edildi.
    not : alıntıdır.

    motor değil , uçak bile yapıcak zekaya sahip bir ülkedeyiz.Bu topraklarda yaşayan insanlar tarih boyunca tarihin akışını değiştiricek buluşlar yapmışlardır.1938 yılında uçak üretebilen bir ülke 2011 yılında motor üretemiyorsa nedensiz değildir.
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  4. Ahmet Gökhan ERSOY

    Ahmet Gökhan ERSOY Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2011
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosiklet üretimi hakkındaki düşünceleriniz çok doğru gelir elin amerika'lısı üretir türkiye'de olur türk malı ama sadece kağıt üstünde kafa yine amerika'lının buna katılıyorum...Ama yamaha konusunda yamaha'da çalıştığım için kesinlikle söylemiyorum; bunu yanlış anlamanızı istemem daha öncesinde yamaha'nın kimlerin elinde nasıl olduğunu hepimiz biliyoruz, açıkçası ben yamaha yetkili servisinde çalışmaya başladıktan sonra anladım yamaha'nın ne demek olduğunu japonlar işe el attıktan sonra yamaha ile ilgili ilerlemeler mevcut bunları kesinlikle harcamayalım lütfen; ama tabiiki honda gibi değiller bunu bir yamaha'cı olarak söylüyorum honda'da otomobil'den gelen bir alt yapı var bu yüzden türkiye'de 1 numaralar yamaha'da ulaşacak bu seviye'ye emin olun... Bunun için hepimiz en azından ben servis işleyişi açısından elimden gelenin en iyisini yapmaya gayret ediyorum. Sadece biraz daha zaman ve gerçekten olacağı'nı göreceksiniz... En azından ben böyle düşünüyorum.. saygılarımla...
     
  5. Ahmet Gökhan ERSOY

    Ahmet Gökhan ERSOY Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2011
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Mert bey paylaşmış olduğunu konu gerçekten tüyler ürperten bir şey;malesefki türkiye'de bu gibi şeylerin olabilmesi için en baştan başlamak lazım üretim ile alakalı en başta kim var ise onun bunları düşünüp yapması gerekir ama ne yazık ki bu devir sadece ye kürküm ye devri türkiye neden ileri gitsin ki ne de olsa öyle yada böyle ilerliyor, he bide halkımız koyun olduktan sonra güden çok olur... İnşallah düzeldiğini görürüz ne diyelim...
     
  6. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha


    Ben yamaha için kötü birşey söylemedim zaten.Söylemem de...Yamahanın türkiyedeki satış ,servis ağından bahsettim sadece.Koç'un elindeyken pahalı vs. diye şikayet ediyorduk.Koç bıraktı bu sefer model bile getirmez oldular.Zaten bu işe gönül vermiş olan bazı firmalar olmasa örneğin siz,düzce dadaş motor vs. gibi.Yamaha hepden silip atıcak türkiye'yi...Ya 75-80 milyonluk ülkede sadece 3-4 adet sıfır wr 250 mi satılık olur...yada dadaş motor getirmiş övünerek ilan vermişler YZ450F 11,500 Euro luk alet...Koca ülkeye bu revamı?Adam övünüyor hakkı olarak.Elini taşın altına koymuş dünyanın en sağlam makinalarından birini getirmiş.Ama alan nerede anlayan neree?Ha neden alan yok?Ya 111,500 euro...Bizde zaten bu yüzden Türk malı bir alet istiyoruz değil mi? :)
     
  7. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha

    zaten şuanki teknoloji ve varlık ile de yapamıyorsak bundan sonra hiç yapamayız.Ama olay yapamamakda değil yapmak isteyen yokki ortada...Anlamıyorum bukadar büyük bir pazarı ve pastayı nasıl çinlilere bırakır bizim iş adamlarımız.Çin mallarıda çok ucuz satılmıyor bugün 1,700 TL-4000 TL aralığında.Sorunun cevabı sadece maliyet değil.Bunun arkasına sığınmamak lazım.
     
  8. Mert.Semercioglu

    Mert.Semercioglu Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2011
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Girişimcilikte 1 fikir sahibi ve 1 risk sermayedarı vardır.Ülkede beyin göçü üst seviyede yani fikir sahibi fikir üreticek insan var ama yeterli sayıda değil proje tasarlıyanlar fikirlerini hayata geçirmek için riski üstlenicek bir sermayedar bulamıyolar.bunun bikaç sebebi vardır .
    1- bu pazarı bilen yeterli sayıda sermayedar yoktur
    2- pazarda en cok % ye sahip olanlar distürbütör firmaların ellerinde pazarlık gücü fazladır
    3-fikir üreticisinin daha önce kötü bi imajı varsa firma yada şahıs fark etmez risk sermayedarları yeni fikire ortak olmak istemezler.
    Ayrıca sizin dediğiniz gibi pastayı sadece Çinliler kapmıyor. Motoru getirken lojistik ve yine getiren firmanın üstlendiği bi risk var. Riske eşdeğer olarak getiriside yüksek büyük ihtimalle bu yüzden iş adamları bu büyük paydan vazgeçemiyor. Tabiri caizze yürüyen tekere comak sokmuyor kimse nasıl olsa çin malları satılıyor mu? Satılıyor. Sadece tek bir sebep yok.
     
  9. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bu olay Türkiyede üretememek veya iş adamlarının insiyatifinde olan bir şey değil..Bu bir devlet politikasıdır..
    Bizim okulda okuduğumuz zaman ''yerli malı yurdun malı,herkes onu kullanmalı''prensibi geçerli olup,aralık ayının 2.haftasında ''Yerli mallar haftası''kutlanırdı..

    Şimdi ise yabancı markaların Türkiyede üretilen otomobillerine bile rağbet edilmiyor!.. (en azından %25-40 gibi oranda yerli üretilip,Türk işçisinin elinden çıktığına ve servis-yedek parça avantajına bile önem verilmiyor)
    Her ulusal konuda bize düşmanlığını kusan Fransızın,Almanın arabalarına yöneliyor..En azından Citroen,Opel,Seat alacağına git de Türkiye'de fabrikası olan Renault,Hyundai,Tofaş,Honda,Toyota al kardeşim!..Verdiğin paranın bir kısmı en azından ülkende kalır..
    Yeni sömürgeciliğin politikası, sadece halkın tüketmesi üzerinedir..Üretmeni istemezler..Onlar üretecekler,bizler tüketeceğiz..Onların bacaları tütecek,insanları işsiz kalmıyacak,bizler ise tükete tükete kendimiz de tükenip onların kölesi olacağız!..

    Son yıllarda temel ihtiyacımız olan ve ülkemizde kendine yetecek üretimi olan; şeker,ayçiçek yağı ve buğday bile ithal edilir oldu..Nedeni ise üretimden destek çekildi.. (gübre desteği çekildi ve akaryakıt dünyada en pahalı)
    Şeker fabrikalarının bir kısmı kapatıldı ve pancar ekimi yasaklandı.. GDO'lu mısır nişastasından üretilen şeker ithal edilip satılıyor..

    Sonuç olarak ülkemizin üretim politikası ancak müsade edilen kadar var..Neden cari açığımız olduğu da bu politikalar sonucu ortada..Yani çocuklar,onlar üretecek biz tüketeceğiz,kendimiz tükenene kadar!...::::::::( ::::(
     
    Mert.Semercioglu bunu beğendi.
  10. Mert.Semercioglu

    Mert.Semercioglu Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2011
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Ben işin politik kısmına dokunmak istemedim aslında en önemli sebebi budur. Emperyalist devletlerin etkisi. Şuan sarımsak bile çinden ithal ediliyor.Cari açık neden bu kadar çok denildiğindede üretim az deniliyor yani dışarıdan alınmaya mecburmuş gibi gösteriliyor. Sanki burda üreticek kimse yokmuş gibi .
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  11. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    İmalat sektöründe çalışıyorum, En basitinden

    Çinlinin 3 katı fiyatına Sac alıyor
    Çinlinin 4 katı fiyatı elektrik faturası ödüyor
    Çinlinin 2,5 katı Benzine para veriyorum
    Ödediğimiz maaşla işçilerimiz kıt kanaat geçineblirken bile çinlinin 7-8 katı maaş ödüyorum.

    Sonra adam benim imal ettiğim makinanın aynısını orada üretiyor, bana pazarlıyor, gemiye yükleyip 2 ay yolculuk yaptırıyor, Buradaki distiribütörüne güzel bi kar bırakarak satıyor ülkemde ve benim üretim fiyatımdan düşük fiyata satıyor.

    En büyük nedenlerinden birinin Çin devletinin özel sektöre hammadde ve sübvansiyon desteği olduğunu, fabrika kurmak isteyen yabancı yatırımcılara ülkede bir çok hizmetin (arsa dahil) bedava verildiğini unutmamak lazım. Çin 5-10 sene sonra refah düzeyini de arttırıp üretim maliyetlerini yükseltecektir ama o zamana kadar bu iş böyle gidecek sanıyorum.
     
    A.HAMDİ ve Mert.Semercioglu bunu beğendi.
  12. Ahmet Gökhan ERSOY

    Ahmet Gökhan ERSOY Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2011
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bu söylediklerimizin hepsi tek bir yere çıkıyor arkadaşlar, bizi yönetenler bizlere değil sanki dış güçlere yardım edercesine hareket ediyorlar.İlk önce yapılacak tek şey varki bu düzenin değişmesi... Zamanında amerika başkanı demiş türklere elinizdeki malları özelleştirin işte şöyle kar elde edersiniz şöyle yaparsınız vs. vs. ama şimdi ne oluyor amerika bütün herşeyi kamulaştırıp daha da büyürken biz özelleştirmeyi geçtim yok israil yok rusya yok amerika ülkede adam kalmamış hep dışarıya satılıyor her şey; bakalım daha nereye gidecek bu şekilde zaten böyle de giderse bizim burada konuştuklarımız sadece hayal ürünü olur... Herkese çok teşekkür ederim böyle bir konuyla alakadar olduğunuz için.. Saygılarımla...
     
    Mert.Semercioglu bunu beğendi.
  13. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha

    Hemen hemen aynı şeyi söylüyoruz.Ama çinden bu motorun 300 dolara çıkıp burada 1000 dolara satılması Çin'lilerin pastayı yemediği anlamına gelmez.Dünya çapında düşündüğümüzde.Ama burada mevzu Çin değil biziz.Hiç bir bahanenin ardına sığınmamak lazım.
     
  14. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hocam aman dikkat et bu konuşma başına iş açabilir :)Sonuna kadar haklısın.
     
  15. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ben makina teknikeriyim.Bende imalat sektöründe çalıştım.Maliyetlerin yüksek olduğunu biliyorum.Ancak bu hiç bir zaman üretim yapmamanın bir bahanesi olamaz,olmamalı.Bu adamlar sizinde dediğiniz gibi maliyetleri düşürerek kalitesiz üretim yapıyorlar.Biz onlardan bir kaç gönlek daha iyi mal üretirsek hiç değilse kendi pazarımızı kazansak yeter ilk etapda.75 milyon luk bir nüfuz az değil.
     
  16. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha
    Abi haklısın ama millet çok uzun yıllar tofaş,renault kullandı.Bizde kullandık.Toyota da kullandık.Adapazarın'da üretilen Toyota'yı Almanyadaki veya ingiltereeki adamdan daha mı ucuz alıyoruz?Fİyatları bir araştırın abi öyle olmadığını göreceksiniz.
    Fransız otomobillerine yıllarca bindik ama artık sırf fransızların Türkiye politikasından dolayı onların araçlarını kullanmak istemiyorum.
    Diğer avrupa mallarına gelecek olursak daha popomu sürmüş değilim.
    Bu konuşmalar böyle uzar gider abicim.İş politikaya da gelir bilmem nereyede gider.Yazının ta en başında dedim bir daha yazmayacağım diye ama.....