Hayalimdeki ilk motor ile ilgili sorular : MONDIAL 250 CMT

Konu, 'Ne Almalıyım Nereden Almalıyım' kısmında sertacaygun tarafından paylaşıldı.

  1. sertacaygun

    sertacaygun Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mart 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Merhaba arkadaşlar ;

    Benim motor sevdam, İzmir'deki dedemin 100'lük Scooter'ı ile başladı. Bisan'ın ithal ettiği bir markaydı, şimdi adı aklımda değil. Ben, 18 yaşında daha lise öğrencisi birisiyim. Lise bitince başlıkta da belirttiğim Mondial 250 CMT'yi alma hayaliyle avutuyorum kendimi, hayırlısıyla olsun inşallah...


    Motorla ilgili birkaç sorum olacaktı; Cevaplarsanız sevinirim.

    1) Benim gibi yeni başlayan birisine önerir misiniz ?
    2) Bu motorla 200 Km'lik uzun yol yapılabilir mi ?
    3) 100km.'de hangi hızda ne kadar yakar ?
    4) Bir depoyla kaç km. yol yapılır en ideal hızla ve en ideal hız kaçtır?
    5) Bu aracın son viteste son devire yakın kaç km. hız yapabilir ?

    Debriajlı arabaları çok iyi kullanıyorum ve debriaj benim için değişmez bir fantazidir. Bunu da baştan söyleyeyim. Kullanım amaçlarım: Nadir de olsa uzun yol, şehir içi ulaşım, düz vites keyfinin de dahil olduğu motor zevki ve dolaşım. Özel mont vs. alarak da kışın arada kullanmak istiyorum sabah trafiğinde. Teşekkürler hepinize şimdiden...
     
  2. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    1. sorun için: bana soracak olursan scoter düşünüyorsan fiyat olarakta makul olsun dersen honda beat veya activa derdim ama sen mondial tercih etmişsin ilk kullanım için uygundur öyle tehlike arz edecek bir motor değil. 200 km yolda sanırım yapabilir fazla birşey yakmaz artık aldıktan sonra bir depoyla ne kadar yol yaptığını sen bize yazarsın.
     
    sertacaygun bunu beğendi.
  3. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    forumumuza hoş geldiniz:)
    sanırım motor MONDIAL 250 CMT değil MCT!!!
    böyle olduğunu varsayarak;

    Motor : Çift Silindir, 4 Zamanlı
    Silindir Hacmi : 238 cm³
    Silindir Çapı ve Strok : 53.5 x 53.0
    Sıkıstırma Oranı : 9.2:1
    Maksimum Tork : 16,2 NM / 6500
    Soğutma : Hava Soğutma
    Çalıştırma : Elden Marşlı
    Ön fren : Disk
    Arka fren : Kampana
    Yağlama Tipi : Basınç / Püskürtme
    Ateşleme : Elektronik CDI
    Ön Süspansiyon : Hidrolik Ön Maşa
    Arka Süspansiyon : Hidrolik Amortisör
    Yakıt Tankı Kapasitesi : 15 L
    Ön Lastik : 3,00 – 18
    Arka Lastik : 30 / 90 - 15
    Ağırlık : 154 kg
    Boyutlar U-G-Y mm : 2135 x 855 x 1175
    Şanzıman : 5 Vites

    1) Benim gibi yeni başlayan birisine önerir misiniz ? evet.(alternatif araştırılabilir)
    2) Bu motorla 200 Km'lik uzun yol yapılabilir mi ? evet
    3) 100km.'de hangi hızda ne kadar yakar ? mevsim, ağırlık, bakım, ve devire göre değişir.
    4) Bir depoyla kaç km. yol yapılır en ideal hızla ve en ideal hız kaçtır? mevsim, ağırlık, bakım, ve devire göre değişir. en ideal hız trafik kurallarına uyan hızdır;)
    5) Bu aracın son viteste son devire yakın kaç km. hız yapabilir ? sürücüye ve yola göre değişir.
     
    sertacaygun bunu beğendi.
  4. ANIL

    ANIL Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.390
    Beğeniler:
    389
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    beni yeni başlamak için almış biri olarak şiddetle önermem ! şuan hala mct 250 var bende hayallerimde büyütüp aldım..şevkini kırmak istemem ama sende alıp aldıktan sonra keşke demek istemiyosan ilk etapta mct alma temiz bi scoter al..daha sonra mctnin clasmanında birşey istiyosan honda yamaha suzuki vs. gibi marka tercihi yap..iki kişi ile 130 görebiliyor. tek kişi maksimum 140km hız yapıyo.benzin sarfiyatı fena değil..Bakımlı olduktan sonra heryere gidersin..Ama Daha önceden en azından 1 yıllık aktif motosiklet deneyimin varsa al mct temiz bi tane binersin bakımlarını aksatma onu sev şevkat göster. :) sen onu üzme oda seni pek üzmez..Şimdiden hayırlısı neyse o olsun..
     
    sertacaygun bunu beğendi.
  5. sertacaygun

    sertacaygun Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mart 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Arkadaşlar çok teşekkürler. Çok harika yanıtlar aldım. Scooter istemiyorum, vites fantazim var, debriaj falan. Benim bildiğim scooterlarda debriaj yok, o yüzden vitesli istiyorum. Ama Barış'ın cevaplarında sanki biraz cevapların ucu açıktı, yanlış anlama Barış hocam. Yüksek hızlı olmasını ben de istemiyorum, zaten yapmam da. Ama yüksek hızlı olmasının bir artısı, son viteste düşük devirde gideceği için daha az yakıp, daha uzun yol yapabileceğim anlamına geliyor yani. Ondan sordum. 150'den sonrası harika bir rakam benim için, o yüzden sordum. Teşekkürler şimdiye kadar yorum yapanlar için, diğer arkadaşlardan da yorumlar bekliyorum.

    İyi forumlar arkadaşlar...
     
  6. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yakıt sarfiyatı 2,4 L / 100 km gibi rakamlar telafuz ediliyor, yani 2.4*3.20=7.68 tl ye 100 km yol gidiyorsun!!! daha ne olsun;)
    sorularından bu motorla uzun yol yapacağını ve bu yüzden
    son vites ve son hız konularına takıldığını var sayarsak, zaten uzun yolda motorun
    dur, kalk yapmadığı için çok daha fazla yakmaz.

    son viteste düşük devir diye bir şey olmaz. son vitesindede yüksek
    devirde gidebilirsin, o senin ne hızda gittiğine bağlıdır.
     
    sertacaygun bunu beğendi.
  7. sertacaygun

    sertacaygun Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mart 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    2.4 litre ne demek yaa :D ? 3, bilemedin 4 litre olsa , 400 km'ye yakın en kötü ihtimal. Süper rakam yaa valla :D ! Motorsikletlere iyice hayran oldum yemin ederim ki :D ! Bir aralar uzun araçlara hastaydım da, motor ayrı birşey olduğunu da biliyordum, ama bu kadar süper olduğunu bilmiyordum :D !
     
  8. dalyan

    dalyan Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    56
    1) Benim gibi yeni başlayan birisine önerir misiniz ? Evet. Öneririm
    2) Bu motorla 200 Km'lik uzun yol yapılabilir mi ? Çok rahat yaparsın.
    3) 100km.'de hangi hızda ne kadar yakar ? 90-100km hızda 12TL. yakar
    4) Bir depoyla kaç km. yol yapılır en ideal hızla ve en ideal hız kaçtır? ideal hız 110km.dir
    5) Bu aracın son viteste son devire yakın kaç km. hız yapabilir ? 130km.