Honda cb 125 e

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Mehmet Ulas Topraktepe tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmet Ulas Topraktepe

    Mehmet Ulas Topraktepe Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2013
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    xvb
    Motosiklet:
    Honda
    Yeni başlıyorum ve bir arkadaşımın önerisi üzerine dün Mutluhan'dan beyaz renk Honda CB 125 E aldım. Motorun ömrünü uzatmak ve temiz bir şekilde kullanmak için dikkat etmem gereken hususlar hakkında yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
     
  2. mertiqu

    mertiqu Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    1
    Motosiklet:
    Yamaha
    Öncelikle rodaj dönemine dikkat etmelisin bu da 1000 km.kadar olarak bilinir. Yani bu km' ye kadar 5000 deviri geçmemek gerekir. Ama sizin aldığınız honda modelinde devir saati olmayabilir. Bu durumda motorun sesini iyi dinlemeli ve zamanında vites değiştirmelisiniz. Her 250-300 km.de bir zincir temizliği çok önemlidir. Ancak kullanımınıza ve şartlara göre bu süre kısalabilir fakat bu km'yi asla geçirmeyin. Zincir bakımında vitesi boşa alıp motoru orta sehpaya kaldırmak gerekir. Ve zincir temizleyici ile (Castrol O-ring zincir temizleyici) iyice temizlenip kuruması beklenmeli, 30 dk.kadar. sonra yine bence(Castrol O-ring zincir yağlayıcı) ile zincir yağlanmalıdır. Yağlanmadan hemen sonra motoru kullanmayınız en az 1 saat kadar yağ kendini iyice çekmeli. Ve her hafta motor yağı kontrolü alışkanlık haline gelmeli. Bence her rodaj döneminden sonra her 3000 km de bir motor yağını değiştiriniz. Ayrıca yeni motorlarda sıklıkla gözlenen sorun debriyajdır. motorunuzun debriyaj ayarını kontrol edin. Motor orta sehpada ve arka teker yukarıdayken vitesi 1 e takıp debriyajı bırakmadan arka teker dönüyorsa debriyaj sorunu var demektir. Debriyajı sıyıra sıyıra gitmek istemiyorsanız ayar şart... Bunlara dikkat ederseniz motor sizi en az 100000 km. zincir de 30000 km. sorunsuzca götürür. Bu bilgiler kaba taslak bakım bilgileridir. detayları zaman içerisinde doğal olarak öğreneceksiniz.
     
    İsmail bunu beğendi.
  3. Mehmet Ulas Topraktepe

    Mehmet Ulas Topraktepe Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2013
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    xvb
    Motosiklet:
    Honda
    Öncelikle yanıtınız için teşekkür ederim,
    Debriyaj kullanımı hakkında merak ettiğim bazı noktalar var.. Vites değiştirirken debriyaj kolunu ne kadar çekmek gerekir ? Belki yeni motor olduğundan dolayı debriyaj kolunu çok az çekmem bile vites değiştirmeye yetiyor. Bunun bir zararı varmıdır yokmudur bir bilgim yok. Debriyaj kullanmadan vites değiştirmek ile alakalı bazı yazılar okudum. Arabalardaki gibi olmadığından ve motora bir zarar vermeyeceğinden bahsediliyor bu yazılarda. Ne kadar doğrudur ? Ayrıca motorda devir göstergesi yok ne yazikki.. Gösterge yerine model ismi yazan gereksiz bir boşluk var.. bu boşluğa ayrıca devir göstergesi takılabilirmi, takılırsa ne kadar sağlıklı olur ve İstanbul, Anadolu yakasında bu işi yapan, tavsiye edebileceğiniz bir yer varmıdır ? Teşekkürler..
     
  4. Kadir Tatlısuluoğlu

    Kadir Tatlısuluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    35
    Motosiklet:
    Honda
    Aynı motordan bende de var.Motorun sesine kulağın alışır zamanla.Gerek duymazsın devir saatine.
     
  5. Mehmet Ulas Topraktepe

    Mehmet Ulas Topraktepe Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2013
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    xvb
    Motosiklet:
    Honda
    Evet öyle deniyor.. rodaj döneminde fazla zorlamak istemiyorum. 60 la giderken dahi 5. vitesde çıkardığı ses bana yüksek geliyor. Görsel açıdan rahatsızlık yaratan bir durum olmazsa, fiyat olarakda uygunsa devir saati konusunda ciddiyim. İlaveten debriyaj konusunda bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın :kötü:
     
  6. Bilgin Turan

    Bilgin Turan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Ocak 2012
    Mesajlar:
    753
    Beğeniler:
    288
    Şehir:
    Şişli, İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Ayni motordan ben de kullaniyorum 1 seneyi gecti alali. Devir saati gerek yok bence. Zaten hiz gosterge panelinde kucuk rakamlarla hangi viteste max hangi hizda gidecegini gosteriyor. Ama max. Hiz ona dikkat etmek lazim. Zaten motor bagirmaya baslayinca sesinden anlarsin. Debriyaj konusuna gelince kolda jafif bir kavrama boşluğu olmasi lazim 1 2 cm civari. Ya da al motorunu arka teker bosta lalacak sekilde iki ayagi uzerine. Bostayken tekerin donmemesi lazim. Tak vitese nerde teker donmeye basliyorsa debriyaji birakirken orasi senin kavrama noktandir diye biliyorum. Debriyaj kullanmadanda vites degistirmeye kalkma. Dogru bir bilgi değil o. Yanlışlarim varsa üstadlar duzeltsin lütfen
     
  7. mertiqu

    mertiqu Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    1
    Motosiklet:
    Yamaha
    Merhaba,
    Bu tarz 125 lik motorlarda şanzıman yağlaması motor yağıyla olur. Motor soğukken, orta sehpada, debriyaj çekili iken, arka tekerin vitesteyken döndüğünü görürüz. Bunun sebebi yağın soğukkenki akışkanlığının az olmasından dolayı motor ve şanzıman içerisinden başınçlı geçmesi. Motor ısındıktan sonra bu durum ortadan kalkar çünkü yağ artık ısınmış daha iyi bir akışkanlık kazanmıştır ve debriyaj daha iyi ayırır ve kavrar. Debriyajsız vites değişimine gelince racing motorlarda yüksek devirli kullanımlar için tasarlanmış daha iyi performans ve seri kullanım için şanzıman ve vites kutusu 125 lik motorlara göre daha dayanıklı ve biraz farklı tasarlandığından debriyaj kullanılmayabiliyor. Ama dediğim gibi yüksek devirli kullanımlar için geçerli. Ancak bizlerin kullandığı bu 125 lik commuter motorlarda bunu yapmak çok doğru değildir. Zayıf ve narin yapılarından dolayı. Devir saatine çok takılmamak gerekir. Sonradan takılan devir saatlerine gelince çok sağlıklı olmuyorlar. Tavsiye etmem. En iyisi kulakla dinlemesi ve titreşimle hissetmesidir. Hissederek kullanın saatle değil. :) bu tarz motorlarda 50km den 100 km ye kadar 5. viteste rahatlıkla seyredilebilir. 100 km de devir 8000 demektir ki bu da motorsikleti yıpratmaz. Ancak commuterlerde ideal tehlikesiz ve güvenli seyir max. 70-80 km. arasıdır. Kazasız keyifli kullanımlar dilerim.
     
  8. Mehmet Fatih Bütün

    Mehmet Fatih Bütün Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2013
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Trabzon/Arsin
    Motosiklet:
    Piaggio
    Hoşgeldin Mehmet Bey. Sorunuz gerçekten çok önemli. Şimdi yeni alınmış olan motorsiklete yapılması gerekenleri hatırlatayım.
    - İlk olarak motorsikletin yağı kontrol edilmeli, eğer yağı eskimişse yenisiyle değiştirilmeli.
    - Subap ayarını yaptırınız
    - Motorsikletiniz yeni alınmış olduğundan parçaları fabrika veya servis montajı halinde size teslim edilir. Bu süreçten sonra motorsikletinizin bütün parçaları yeni olduğu için belli bir süre boyunca bütün parçalarında gevşeme olacaktır. Siz sıktıkça bazı parçalar aksine gevşeyip bollaşmasını sürdürecektir. Hatta bazı parçalar siz yolda iken farkına varmadan gevşeyip düşebilir. Hiç endişe etmeyin çünkü bu sorun yeni alınmış olan bütün araçlar için olası durumlardır. Çok nadirde olsa raslanabilir. Yapmanız gereken arada bir servise uğrayıp motorsikletinizin heryerini kontrolden geçirmektir.
    - Rodaj süresi 0-1000 km arasıdır. Bu km kapsamında motoru fazla zorlamayınız. İki kişi binmeyiniz. Arkasına veya önüne yük koymayınız. Motorsikletinizi daima devirli olarak kullanıp aşırı ses çıkarmasına izin vermeyiniz. 60 km/h hızdan fazla hız yapmayınız. Sürekli vites değiştirip motoru yormayınız. Sabit hızda seyretmeye özen gösteriniz.
    - 0-500 ila 500-1000 km'lerde motorsikletinizi servise baktırınız.
    - Uzun araç ömrü için, motorsikletinizin garanti belgesinde size sunulmuş olan bakım km'lerinde motorsikletinizi servise götürünüz.
    - Uzun araç ömrü için, motorsikletinizin orjinal yedek parça ve aksesuarlarını kullanmayı ihmal etmemeye özen gösteriniz.
    - Motorsikletinizin garanti süresi dolana kadar motorsikletinize müdahalede bulunmayınız. Aksinde doğacak problemlerden kendiniz sorumlu olursunuz.
    - Rodaj km'si dolduktan sonra istediğiniz şekilde motorsikletinizle seyehat edebilirsiniz.
    - Tekerlerinizin havasını sürekli kontrol ediniz. Belirtilen basınç değerinden aşağı veya yukarı basınçta motorsikletinizi sürmeyiniz. Kazaları önlemek içindir.
    - Tekerlerinizin dişleri yıprandıktan sonra motorsikletinizi sürmeyiniz. Yaz ve kış mevsimi ayrı ayrı olmak kaydıyla yaz ve kış lastikleri olarak lastiklerinizi yenileyiniz.
    - Debriyaj balatası motorsikletinizin sarf malzemelerinden biridir. Eğer uzun süre değişim yapmadan yol almak istiyorsanız sürekli vites değiştirmekten, ani dur-kalk yapmaktan, debriyaj kolunu yarım halde iken tutmamaya veya o halde yol almamaya özen gösteriniz. Debriyaj kolunu sıkarken, tam kavrama noktasından itibaren yavaş yavaş bırakınız. Bu şekilde motorsiklet sürmek motorsikletinizin debriyaj balatasının daha geç yıpranmasını sağlar.

    Motorsikletiniz hayırlı olsun. Güle güle kullanın. Bu bahsettiklerime dikkat ettiğiniz sürece, motorsikletiniz hem uzun ömürlü olacaktır hem de sizin yolda güvenle seyir halinde olmanızı sağlayacaktır. Keyifli ve güvenli sürüşler.