Honda CBR 125 R Kullanıcılarına Sorularım

Konu, 'Honda' kısmında Can Doruk tarafından paylaşıldı.

  1. Can Doruk

    Can Doruk Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2010
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Kuşadası
    Motosiklet:
    Honda
    Merhaba arkadaşlar.
    Honda CBR 125 R ile ilgili bazı sorularım olacak.
    Bugün bir arkadaşımın cbrsini kullandım.
    Ordan yola çıkarak birkaç sorum olacak.
    İlk olarak gidon hareketi biraz sert geldi.Tüm CBR'lerde böyle midir yoksa bir sorun mu var?(Gidon hareketi bir scootera nazaran daha fazla kuvvete ihtiyaç duyuyor)
    İkinci sorum iki frenin de çok hassas olması.Çok çok hafif bir kuvvet uygulamak gerekiyor ki kilitlenme olmasın.
    Üçüncü sorum ise elcikle ilgili.Gaz verdiğimiz sağ elcikte yaklaşık 1cm kadar boşluk var.Belki 1 cm etmez bile.Yani 1 cm açtıktan sonra, gaz vermek için biraz daha açmak gerekiyor.Bu normal bir durum mu?
    Aklıma geldiğinde konudan sorulara devam edeceğim.
    Şimdiden hepinize teşekkürler...
     
  2. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    O bir yarış motoru :) sukuturla karşılaştırma, sukuturların gidonlarına dokundunmu motor tepki verir ama motosikletler biraz farklı, yani gayet normal sert olması..(hem sukutur, hemde cbr125r kullandım)

    frenlerin hassas olmasıda bence iyi bir durum, yani bir arıza söz konusu değil, siz sadece o motorun frenlerine alışkın değilsinizdir.

    Gaz kolundaki boşluk çok önemli değil genellikle bir çok motorun gaz kolunda küçükde olsa bir boşluk söz konusudur, gaz kolunun yay sistemi veya gaz teliyle alakalı bir durum ancak hiç bir önemi yok.
     
  3. Can Doruk

    Can Doruk Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2010
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Kuşadası
    Motosiklet:
    Honda
    Cevaplarınız için teşekkürler.
    Arkadaşımın motorunun gidon ve frenlerine park halindeyken bakmıştım.
    Ancak biraz yol yaptım gayet iyi durumdalar.
    Bir şey daha fark ettim.
    Motor çalışır halde hareketsizken boş vitese sanki zor geçiyor.(Ya da ben beceremedim.1'den boşa alırken hafif dokunmayı deniyorum hareket olmuyor biraz daha sert yapıyorum 2'ye geçiyor öyle olunca hafif aşağı yapıyorum duruma göre bazen 1'e geçiyor bazen boşa almış oluyor)
    Bu durumda bir anormallik var mı sizce?
     
  4. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    hiç bir anormallik yok tamamen alışkanlıkla alakalı bir durum
     
    Can Doruk bunu beğendi.
  5. Can Doruk

    Can Doruk Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2010
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Kuşadası
    Motosiklet:
    Honda
    Bir de CBR 125 R'ler için vites-devir ilişkisi hakkında bilgi almak istiyorum.
    Bildiğim kadarıyla en yüksek torku 8250 devirde üretiyor.
    Buna bağlı olarak 7-8 bin arası vites değişimi uygun mudur?
    Ayrıca tasarruflu kullanım için hangi devirleri önerirsiniz?
    Bir de arkadaşımın bana yöneltmiş olduğu bir soruyu size sorayım.
    Vites küçültme hakkında tereddütleri var.
    Devir ne kadar düşerse vites küçülteyim diye bir soru sordu.
    Kusura bakmayın vitesli motor hakkında çok detaylı bilgiye sahip değilim.
    Bu yüzden sizi rahatsız etmek durumundayım.
     
    Ziya Çerezci bunu beğendi.
  6. Ziya Çerezci

    Ziya Çerezci Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.207
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    1 ve 2. viteste 7-8 binde değiştirebilirsiniz tabi düz yoldayken yokuşta ise 10 binde değiştirin performans açısından gelelim diğer viteslere mesela 4 ten 5'e geçiceksiniz 4 iken devir 10bin ya diyelim 5'e attığınız anda 7-8 bin arasında zaten motor yani 7-8 de değiştirme yaparsanız motosiklet hızlanmaz :) Vites küçültmeyide 5bine indiğinde yapabilirsiniz motor çekmez zaten anlarsınız küçültüleceğini.
     
    Can Doruk bunu beğendi.
  7. Can Doruk

    Can Doruk Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2010
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Kuşadası
    Motosiklet:
    Honda
    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
    Hem beni, hem arkadaşımı, hem de tüm meraklıları aydınlatmış oldunuz.
    Kafama takılan bir konu daha var.
    Bu motor ile düşük devirde seyahat etmek zincire yük bindiriyormuş.
    Peki şehir içinde 2. vitesle 3000-5000 devir arası seyir etmek sakıncalı mıdır?(Trafiğin olduğu bir ortam)
    Bunun yerine 1. viteste mi seyir etmek gerekir şehir içinde?(ya da daha fazla hızlanamayacağımız bir yol diyebiliriz)
    Bu durumun benzin sarfiyatına etkisi ne olur?
    Kusura bakmayın çok soru sordum ancak en iyi bilgiyi tecrübe sahibi kişilerden alabiliriz.
    Anlayışınız için teşekkürler...
     
  8. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Yarın yada pazartesi bütün sorularını cevaplamaya çalışacağım
     
    Can Doruk bunu beğendi.
  9. Can Doruk

    Can Doruk Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2010
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Kuşadası
    Motosiklet:
    Honda
    Merakla bekliyorum cevabınızı :)
     
  10. Ziya Çerezci

    Ziya Çerezci Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.207
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Eğer yavaş akan trafikte 1.viteste 9-10bin devirde giderseniz motor hararet göstergesi yükselir 2. viteste 5-6bin devir iyidr zincire yük binmesi hakkında bir bilgim yok birde benzin zaten cok yakmıyor bu motor o yüzden çok benzin konusuna takmayın ama çok tasarruflu olsun diyorsanız ybr125 alın :)Birde çok dengeli motor bu cbr125 yapıştır git :D:D:D:D:D:D:D:D
     
  11. orhan şahin

    orhan şahin Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    20 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    alanyaa
    Motosiklet:
    Honda
    ewet gercekten ıyı motor bendede var repsol daha yenı aldm ama yanlız ruhsatı uzerıme gecırecektm parann 4 te 3nu verdm 4 te 1 ruhsattan snra dedım tmm dedı motorun borcu falanda yok ama adamın telı kapalı kndısınıde tanımıyrm bu adamı nasıl bulabılrıım lutfen yardımm
     
  12. dogancan

    dogancan Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    4
    Motosiklet:
    Honda
    2011 model var bende gerçktn güzel bi motor gazında hiç boşluk yok kalkerken azcık gaz vermk yetiyo vites geçişlerinin hep yüksek devirlerde yapıyorum şehir içinde 1. vitesi geçmiyorum geçicek olursamda 2. vitese atıp 3000-5000 devire kadar çıkartyorum ve en sola geçiyorum biraz kalabalıksa vites arttırmak yerine sağ şeride geçip boşluk oldğunda basıp gidiyorum çünkü durmuyo velet ondeki araba duruyo bunun firene asılıncada arkası kayar filan bde :)
     
  13. omer.kahraman

    omer.kahraman Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ekim 2011
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    0
    bende cbr 125 kullanıyorum ama gayet güzel duruyor kısa mesafelerde özellikle:D
    hatta bazen fren sistemini bu motora cok bile yapmışlar diyorum:D cbf 150 ye göre çok daha iyi bir fren sistemi var
     
  14. onur ekmekcı

    onur ekmekcı Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2011
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Honda
    hortlamıs bır konu:D