HONDA Eğitim Merkezinden Birkaç Görüntü

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Cüneyt ÖZEN tarafından paylaşıldı.

  1. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
  2. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    ama dikkat ettim sürücülerin çoğu normal ayakkabıu ile eğitimn almışlar
    birde korumasızlar vardı.Onları bahsetmiyorum bile.


    Bu eğitimleri alan arkadaşlarım.Kapalı alan eğitimi ile trafikte yol almak aynı şey değildir.Bunu sakın unutmayın.
    Sizlere İKARUS sendromunu hatırlatırım
     
  5. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
    Şenol hocam. Haklısın ogün kimsede bir kişi hariç motor botu yoktu. Ama korumasız dediklerini anlamadım. Tüm eğitime katılanlar korumalıydı. Eğer arkada beyazlı olan kişileri söylüyorsan onlar Honda Güvenli Eğitim Sürüşü Kursunun eğitmenleriydi. Onlar hariç korumasız olan yoktu.(bot yada çizme hariç)

    Ama çok faydalı bir eğitim olduğunu söyleyebilirim. Hiç akla gelmeyecek noktaları önünüze çıkarıyorlar ve ne yapmanız gerektiğini öğreniyorsunuz.
     
  6. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Honda Eğitim Merkezi ile ilgili birkaç ilgi de benden... Yanlış anlaşılmasın, reklam değildir, bir çeşit değerlendirme olarak bakılabilir.

    * Merkezde 5 çeşit eğitim veriliyor, hiç bilmeyenden ileri seviyeye, CBF 150, 500 ya da 1000 ile veriliyor eğitimler. Motorsikletlerin motoru koruyan standart koruma demirlerinin üzerine takılmış ek korumaları var, bacakları / ayakları koruyor (ayaklar daha az risk altında yani).
    * İstanbul'dan epey uzak oldukları için (İdealtepe'den 40 km) servisleri var ve korumaları da kendileri sağlıyorlar. Doğal olarak korumalar dıştan takılanlar. Bot/çizme sağlamaları imkansız. Öte yandan birinci seviye dışında gelenlerin çoğu kendi korumalarını getiriyorlar. O korumaların takılı olmaları konusunda da son derece hassaslar. Öte yandan en kaliteli korumaları sağlamadıkları da ortada :)
    * İlk seviye için bisiklette denge kabiliyeti dışında hiç bir şey bilmene gerek yok, dolayısıyla ehliyet öncesi için ideal.
    * Katılımcı sayısı aya ya da hafta içindeki güne göre değişiyor, dolayısıyla iki eğitmenin seninle ilgilendikleri zaman da buna göre değişiyor.
    * Bir sınavları yok, benim gibi ciddi düşsen bile sertifika alıyorsun. İstersen gene katıl tekrarla.
    * Ben 3 ay / 600 km şehir içi kullandığım için GS2'ye katıldım. Bana zor geldi. Şehiriçinde kullanmak daha kolay. Normal trafikte bu kadar dar alanda kukalar arasında hızlanma, frenleme, yatırma, ani dönüş yapmazsın, ama işin temellerini (bakış, oturuş, vücudu yatırma, depoyu sıkma, kolların/bacakların duruşu vb) oturuncaya kadar tekrarlanıyor.
    * Eğitimlerin hiçbirinde trafikte kullanma yok. Ya da eğitimi kendi motorunla alamıyorsun. Trafik eğitimi eğitmenler tarafından talep edilmiş olsa da Japon yönetim tarafından riskleri nedeniyle reddedilmiş. Sorduk, öyle dediler... Temel olarak bu eğitimler pazarlama/satış departmanına bağlı görünüyor (sertifikadaki imzalar öyleydi). Aynı BMW gibi bu da pazarlama aktivitesinin bir parçası.
    * Pist küçük, Autodrom'la kıyaslanamaz bile. Yapılabilecek, öğrenilebilecekler de sınırlı tabii ki.
    * Eğitim ücretleri uygun. Herşey dikkate alınırsa maliyetine gibi...

    Gene de diğer olanaklarla birlikte değerlendirmek gerekiyor. Bakın, karşılaştırın.
     
  7. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Vucudu ne zaman ve neden yatırıyoruz.
     
  8. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Genel bir terim kullanmıştım :) Dönüşlerde kullanılan üç teknikten bahsediyorum.
     
  9. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Dönüşte verdin konrtayı dön.Motor nereye yatarsa sen oraya yat.Ne fazla ne eksik.
    Motoru yatırmak için sadece kontra yeterli.Extra güce gerek te yok zatem yarış pisteleirnde 200 km/h ve üstü gitmediğimiz için normal şartlarda yatacaktır motor.
     
  10. Emre PALAK

    Emre PALAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2008
    Mesajlar:
    549
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Gerçekten iyi planlanmış bir organizasyon bende GS1 eğitimini Mayıs ayında almıştım.

    Eğitim sırasındaki teoriklerde bize kontranın uygulanabileceği belli bir hız limiti olduğunu belirtmişlerdi. Yani tam rakamı hatırlamıyorum ama 60 ya da 80 km/h lik bir limitten bahsedilmişti. 200 km/h konusunda size katılıyorum ama bize verilen kontra yapılabilir hız çok daha düşük bir limitteydi. Bu hızların üstünde hiç uyguladınız mı? Şayet ben eğitimden sonra nasıl tepki alacağımı hiç deneme gereği duymamıştım. Belkide cesaret demeliyim 90 km/h hızla test yapmak yeni kullanıcı için pek akla yatkın bir durum değil.
     
  11. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Kontra tekniği 30 km/h ve üstlerinde uygulanır.
    Ben ybr ile 110 km/h lerde zaten bilinçli olarak uyguluyorum ve eğitim verdiğim kişilerede uygulamalı gösteriyıorum.Nasıl mı
    Sürücü adayını arkama alıyorum önce
    Viraja geldiğimizde tüm gerekenleri uygulayıp hadi diyorum ve sürücü adayı benim dirseklerimden kontra sistemini birebir uyguluyor.Bir süre boyle çalıştıktan sonra ben arkaya geçiyorum.Ve ben arkada onun dirseklerinden tutuyorum ve kontrayı uygulamalı gösteriyorum.Bütün bunlar trafiğe açık bölünmemiş karayolunda uygulamalı olarak gösteriyorum.Ve asla adayın İKARUS a yakalanmasına izin vermiyorum.Zaten ben oldum aştım diyenlerle anında selamı sabahı keserim.
     
  12. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Hocam senle MSN'den konuştuktan sonra aracı almak için Honda'ya gittiğimde muhabbet sırasında sordum kontra tekniğini, GS3'de verdiklerini söylediler.
     
  13. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ben bir şey demiyorum.İstersen Ankarada beceremediğimiz eğitim olayını İstanbul da yapacağız onu bekle.
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  14. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
    Hayırdır Şenol abi ne gibi planlar var gelecekte.
     
  15. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    çalışmalar devam ediyor
     
  16. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
    Beklemedeyiz o zaman Şenol abim
     
  17. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Motoruma kavuşur da tam takım yapabilirsem ne iyi olur...
     
  18. Yasemin Gül

    Yasemin Gül Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    318
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Keeway
    hakkaten sizin motorunuzdan ses var mı
     
  19. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Motor gürül gürül çalışıyor. Hatta dün birkaç kilometre sürdüm :D

    Gerçekten ! Hikaye devam ediyor ... Aynı konuda izlemeye devam ediniz :)
     
  20. Zafer

    Zafer Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2009
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    70
    Motosiklet:
    Honda
    eğitim şart tabi :)