honda varadero test resimli

Konu, 'Enduro Kullanıcıları' kısmında DEMİRAT tarafından paylaşıldı.

  1. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    İlk nesil (1999-2002) Varadero’da zamanının oldukça ünlü V-Twin race maskineis olan Honda VTR 1000 FireStorm’un 996 cc lik karburatorlu motoru kullanıldı. Yenilenen ve güncel (2003 – 2006) Varaderoda ise bu motorun biraz daha geliştirilmiş ve enjeksiyon adapte edilmiş versiyonu bulunmakta.

    Motosikletimiz:
    http://img96.imageshack.us/img96/5542/dsc03300customjh7.jpg

    http://img96.imageshack.us/img96/9306/dsc03301customoq3.jpg

    Motoru alıp ilk benzinciden benzini doldurdum ve ofise getirip detayları incelemeye başladım.

    İlk olarak gözüme takılan şey kontak anahtarında kontak “on” pozisyonundan sonra bir pozisyon daha var. Bu pozisyonda, kontak kapalı ama dörtlü flaşör ikazı çalışıyor. Fakat maalesef bu pozisyonda iken ne direksiyonu kilitlelyebiliyorsunuz ne de anahtarı çıkarabiliyorsunuz. Yani acil bir durumda gece yol kenarında 4 lü ikazınızı çalıştırıp motosikletinizin yanından uzaklaşmanız mümkün değil. Çünkü anahtar çıkmıyor.
    http://img96.imageshack.us/img96/2961/dsc03330customkm8.jpg

    Motosikletin sele altı bölmesinde kullanım kılavuzu ve takım çantası için yer mevcut ama ekstra bir genişlik sözkonusu değil. Aküye ulaşmak çok kolay. Seleyi açmak için, arka tutamağın altındaki kilidi kullanıyoruz. Sele iki parça gibi gorunse de aslaında tek parça

    http://img266.imageshack.us/img266/6681/dsc03329customhd3.jpg

    Motosikletin kontrol düğmeleri ve sistemi bilindik motosikletlerle aynı.
    Sağ kolda marş, sol kolda ise, 4 lü ikaz, uzun – kısa far hüzmesi, selektör, korna, sinyaller ve jikle mevcut.

    Sol kumanda
    http://img266.imageshack.us/img266/7702/dsc03321customvx5.jpg

    http://img96.imageshack.us/img96/8388/dsc03322customve1.jpg

    Motosikletin aynaları boyut olarak küçük olmasına rağmen işlevsel olarak oldukça büyük. Arkayı çok net ve olması gerektiği gibi gösteriyor. Bilindiği üzere yuvarlak aynalar motorun her yatış açısında arkadaki görüntüyü hiçbir kayba ugratmadan ve ölü nokta yaratmadan gösterirler..

    http://img208.imageshack.us/img208/267/dsc03323customob3.jpg

    Test motosikletimizde yeni değiştirilmiş taze Metzeler Tourance lastikler vardı. Bilindiği üzere Metzeler Tourance ilk çıktıgı 99 yılından bu yana enduro- touring sınfının en optimum lastiği. Lastikler kuru yolda gayet başarılılar. Islakta dahi çok limit zorlamadıkça sorun yaşatma hissi vermiyor. Özellikle dağ yollarında Varadero-Tourance ikilisi birlikte çok keyifli bir gezi sunuyor sürücüye.

    http://img266.imageshack.us/img266/7383/dsc03307custombj5.jpg

    Motosikletin oturuş pozisyonu, tam bir enduro oturuş pozisyonu. Peglerin yeri gayet guzel, ağırlığınızı pege verip motosikleti yönetmek çocuk oyuncağı gibi. İlk motoru teslim aldıgımda gidon biraz öne dogru ve daha dikti. Daha sonra göbekteki 4 cıvata vasıtası ile gidon u yaklaşık 2 cm kadar geriye aldım ve ben kendi adıma daha rahat ettim. Tabi bu sürücüden sürücüye değişebilir alışkanlıkların getirdiği bir sonuc çünkü.

    İlk motoru teslim aldığımda durdugu yerdeki agırlığı ciddi derecede korkutacak cinsten. 241.5 kilo boş ağırlığın üzerine 25 litre de benzin gelince insan “amanın ben bununla nasıl başa çıkarım” gibisinden düşünmekten kendini alıkoyamıyor. Ta ki 1. vitese takıp debriyajı bırakana kadar. O koskoca heybetli durdugu yerde yana giderse tutamam diye korktugunuz alet kalktıktan sonra tam anlamıyla “kuş” a dönüyor. Dar dönüşler dahi o kadar basit ve hafif ki insanı hayerete düşürüyor bunca agırlık nereye gitti diye düşünesi geliyor insanın.

    http://img208.imageshack.us/img208/296/dsc03346customvw3.jpg

    http://img96.imageshack.us/img96/8215/dsc03338customit8.jpg

    Varaderonun tarzı gereği en sevdigi yol bol virajlı dağ yolları. Bende bunu göz önüne alarak test parkurumu bu tarz bir yol seçtim. İstanbul çıkışlı, Yalova, Çınarcık, Armutlu, Gemlik, İznik, Karamürsel, Eskihisar, İstanbul şeklinde nerdeyse tamamı viraj olan yaklaşık 350 km lik bir parkur. Yola çıkıp motosiklete alışmaya başladıgınızda, heybetli görüntüsünün ardından ne kadar uysal ve emir dinleyen bir kişilik yattığını farkediyorsunuz. Varadero ile viraj dönmek gercekten çok büyük keyif. Dar yollarda ve sollamalarda, şanzıman oranlarının başarısı ortaya çıkıyor. 2. vites 80-90 km hızlarda hiç bagırmadan ve rahatsız olmadan rahat rahat yol alınabiliyor. Bu da virajlı yollarda ve sollamalarda, ani akselerasyon ve yavaşlamalarda çok sportif kullanıma izin veriyor. Ayrıca fren kullanımını da en aza indirgemek mümkün . Devamlı vites değiştirmek zorunda olmamak güzel. Sürat arttıkça sanki motosiklet kendisi yolu ve virajları biliyormuş gibi bir ahenk içinde yana yana süzülerek gidiyor. 17 yıllık motosiklet hayatımdaki sayılı keyifli yolculuklarımdan birini yaptım Varadero ile.

    Frenler konusunda Varadero rakiplerinden bir adım ilerde. Hem DUAL CBS hemde ABS bir arada sunulmuş. CBS (Combined Brake System ) yani kombine fren sistemi her iki freninde birlikte çalışmasını sağlıyor. Ön ve arka fren 3 pistonlu kaliperlere sahip. Kullanıcı arka frene bastıgı anda, arka fren kaliperinin 3 pistonunun ortadaki pistonu ön fren kaliperlerine basınç gönderiyor. Arada bir de delay valve dediğimiz geciktirici mevcut. Yani arkaya bastıgınız anda ön fren tutmuyor birkaç saniye basılı tutarsanız ön fren devreye giriyor.

    Arka kaliperimiz:
    http://img208.imageshack.us/img208/6100/dsc03306custombb0.jpg
    Aynı şekilde kullanıcı ön fren manetini sıktıgında ise, arka frene güç gidiyor. Öndeki CBS çalışması biraz daha farklı, ön kaliperlerden soldaki kaliper direk maşaya baglı değil. Oynak bir parcaya bağlı kaliper ve bu parcanın üzerinde silindir ve piston mevcut. Ön fren sıkıldıgında kaliper, diski sıkarken doğal olarak dönme yönünde ileri bir basınc uyguluyor. Bu basınc da arka kalipere fren basıncı iletiyor. Motosiklet durduğu zaman ön freni sıkınca arka frene guc gitmiyor. Motosikletin hızına ve sizin ön freni sıkma gücünüze göre arka frene basınc gidiyor.

    Ön sol hareketli kaliper sistemi.
    http://img96.imageshack.us/img96/5117/dsc03312custommn8.jpg

    http://img208.imageshack.us/img208/4397/dsc03310customiq3.jpg

    Bu sisteme bir de ABS eklenince, 140 la girdiğiniz bir virajın ortasında korkmadan frene asılabiliyorsunuz ve motosiklet çizgisini dahi bozmadan yavaşlıyor. Gercekten çok güven verici. Viraj içinde fren yapabilmek bir lüks. Tabi bu güveni kötüye kullanıp sınırları zorlamamak lazım.
    http://img96.imageshack.us/img96/2892/dsc03309customoh2.jpg

    Motosikletin dizaynı göreceli bir kavram olmasına rağmen benim hoşuma gitti. Özellikle grenajlardaki sinyaller motoru daha sportif bir hale sokmuş. Keşke beyaz olsalardı bence daha şık olurdu.
    http://img208.imageshack.us/img208/847/dsc03318customkk1.jpg
    Ön camın 2 kademe yükseklik ayarı mevcut. Ama yine de benim gibi 1.90 lık insanlar için pek yeterli değil. Ekstra cam daha konforlu olur.

    Likit sogutma radyatörleri grenajın iki yanına monte edilmiş. Bu sayede ortadan giren hava iki yandan çok daha rahat şekilde çıkıyor ve çok saglıklı bir sogutma sağlıyor. 700 km kadar kullandım her yol ve şartta hararet ikazı 3. kademenin üstüne hiç çıkmadı. Ayrıca bu radyatör dizaynının bir artısı da ön tekerleğin attığı çamurlara ve uzun yoldaki böcek kelebek vs haşerata maruz kalıp hava gecişi tıkanmıyor.
    http://img266.imageshack.us/img266/7347/dsc03314customjq1.jpg
    Sağ radyatörde fan mevcut.
    http://img266.imageshack.us/img266/3369/dsc03315customxc2.jpg
    Far aydınlatması gayet yeterli. Uzun ve kısa hüzmeler görevini başarıyla yerine getiriyor. İstege bağlı Xenon takılırsa tadından yenmez.
    http://img266.imageshack.us/img266/3559/dsc03317customrb5.jpg
    Amortisörler bozuk ve stabilize yolda da, düzgün asfaltta da hiç bir sorun yaşatmadı. Arka süspansiyonda rebound ve damper ayarı mevcut. Hemen koltugun altındaki bir kol vasıtası ile sertlik ayarı yapmak oldukça basit. Diğer ayar için ise düz bir tornavida yarıdmı ile amortisörün altındaki vidacık çevrilerek yapılıyor.
    http://img208.imageshack.us/img208/6940/dsc03328customtv4.jpg
    Ön süspansiyolarda ise maalesef herhangi bir ayar bulnumuyor. Ama hiç keşke daha sert ya dayumuşak olsaydı dediğim bir an olmadı onca değişik yol tipinde kullanmama rağmen. Optimum bir sertlik secilmiş.

    Artçının konforu oldukça yeterli düzeyde. Ekstra bir rahatsızlık veya fazladan bir konfor sözkonusu değil. Ön sele de oldukça geniş ve sertliği uygun. Rahatsız edici bir durumla karşılaşmadım
    http://img96.imageshack.us/img96/5229/dsc03331customqy8.jpg
    Bence her motosiklette olması gereken ana sehpa bu motorda da yok maalesef. Opsiyonel olarak birkaç yüz € karşılığında takabiliyorsunuz. Ama bence verilen paraya değer. Zira 240 küsür kiloluk motosikletin ana sehpa olmadan zincirini yağlamak tam bir eziyet.
    http://img96.imageshack.us/img96/1364/dsc03320customen6.jpg
    Çift eksoza sahip motosikletin arkadan görünümü
    http://img266.imageshack.us/img266/2956/dsc03319customnl8.jpg
    25 litrelik benzin deposunun menzili akıllı bir kullanımla 450 km nin üzerinde. Sakin kullanımda 5 redline kullanımda 6.7 litre gibi bir değer elde ettim. Benzin deposu yapısı oldukça geniş. Benzin ışığı yandıktan sonra depoda 4 litre benzin kalıyor. Sakin kullanımla 70 km götürebilir.


    Motosikletin boyutları Türk insanının aradığı gibi fazlasıyla büyük. O kadar buyuk ki yanına geldiğinizde insan dehşete kapılıyor. Durdugu yerde ben bunu nasıl zaptedeceğim diye düşünüyor insan.. Oysa yola çıktıgınızda korkulacak bir şey olmadıgını anlıyorsunuz.

    Gelelim motorumuzun karakteristik özelliklerine.

    Motosiklet, üstten çift eksantrikli 8 supaplı, likit sogutmalı 90 derece V2 motora sahip. Bu motor Honda VTR 1000 Firestorm dan alınmış. Fakat gücü biraz düşürülerek orta devirleri daha canlı hale getirilmiş. Motorumuz 8000 d/d de 94 HP güç üretirken, 6000 d/d de 98 NM tork üretiyor. Özellikle tork 2500 devirden sonra çok kararlı bir şekilde geliyor. 5000 devriden sonra tok bir homurtu ile motorun gaza verdiği ani tepkiler sebebiyle kendinizi race bir makinedeymiş gibi hissediyorsunuz. Denemelerimde 0-100 km 4.2 saniyede çıkabildim. Ama çok profesyonel bir dragcının elinde 4 saniyenin altına iner rahatlıkla.

    http://img208.imageshack.us/img208/2964/dsc03305customys3.jpg
    Yeni nesil Varadero’da motorla biraz modifikasyon yapılmış ve karburatorden enjeksiyona gecilmiş. Kullanıcılardan gelen feedbackler dogrultusunda, uzunca bir 6. vitesin de oldugu oldukça yumuşak vites gecişleri olan bir vites kutusu adapte edilmiş. Özellikle değinmeden edemeyeceğim bir konu da vites oranları. Bu kadar güzel seçilmiş vites oranları ilk defa görüyorum. Her vites için keşke biraz daha kısa olsaydı ya da keşke bu vites biraz uzun olsaydı diye hiç düşünmedim. 6 .viteste 150 km/h @ 5000 rpm, 210 km/h @ 7000 rpm. Ve elinizde daha gaz oldugunu bilmenizi isterim. Yüksek yapısına rağmen yüksek süratten ve de rüzgardan hiç etkilenmiyor diyebilirim. Ama lastik hava basınçları çok önemli.
    http://img208.imageshack.us/img208/7498/dsc03308customtg5.jpg
    Sonuç olarak, Honda XL 1000V Varadero fiyat/performans olarak oldukça iddialı bir model. Birçok rakibinde olmayan ABS destekli Dual CBS, yol bilgisayarı ile bir adım öne çıkmayı başarıyor.



    bu bilgiler başka bir forumdan alıntıdır eralpt arkadasımıza tesekkürler,bu yazı hosuma gitti sizlerlerle paylaşmak istedim
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Paylaşım için teşekkürler.
    Ama biraz tecrübeli sürücülere göre bir araçtır.Cüsseli bir görünüme rağmen iyi bir riderin altında uysal bir kısrak gibi dir.
    Ama yeni başlayam içinde olduça riskli bir araçtır yada eğitim almadan binerseniz sizi üstünden atar ki düştüğünüzde yaşarsanız keşke katırdan düşseydim dersiniz.
    Karakterini bilmeyenler çok yüksek düşüş yaşarlar ki çok ciddi sakatlanamalara sebep veriri.
     
    Hakan Karael, Hakan Çıtır ve DEMİRAT bunu beğendi.
  3. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    belki merak edenleriniz vardır sukutur :D(scooter) kullanan bir kişi neden bu konuyu buraya tasıdı diye,aslında içimde hep su kaldı enduro hevesim,1989 yıllarında 250lik java motorumla daglarda bayırlarda çok dolaştım yaylalara gittim,köy yollarında tabiri caizse javayla kros yaptım diyebilirim,neden varadero derseniz tokatta bir tane polis motosikleti varadero var arkadaşlarla sohbet ettigimde anlatılmaz rahat atik ama şakasınında olmadıgını söylediler,dışdan bakıldıgında görkemli görünüşü beni cok etkiledi bilmiyorum motor degişecek olsam ya fazer600 yada varadero ama varadero cok ağır basıyo benim ruhuma hitap ettigini düşünüyorum
     
  4. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    şunu unutmayalım varadero bir enduro değildir!!!.bu hantallığıyla olsa, olsa
    touring olur;) ayrıca o jantlar arazide ne kadar dayanır tartışılır.şehir içi
    akıllara zarar yakıt sarfiyatı unutulmamalıdır.uzun yolda basarsanız yakıt
    olarak yine sizi üzecektir;) honda firmasının Africa Twin gibi bir motor yerine
    bu modeli koymasını oldum olası anlayamamışımdır!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    Hakan Karael ve Umut Karkın bunu beğendi.
  5. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369


    barış hocam kafamı karıştırdın yakıt varaderoda fazlamı diyorsun,yazıda az yaktıgını diyor yanlış bilgimi yoksa yazdıgı
     
    Murat Burak bunu beğendi.
  6. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    evet fazla.100km-10lt yaktığı kullanıcılar tafından söyleniyor.(şehir içi)
    birde dediğim gibi enduro değil, eğer dağa, bayıra vurayım dersen
    bu motor sana uymaz!!!
     
    DEMİRAT bunu beğendi.
  7. Murat Burak

    Murat Burak Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Ocak 2010
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Ducati
    hocam bende bu motoru almayı ciddi bir biçimde düşünüyordum yakıt olayı hayal kırıklıgı yaşattı birde daga bayıra gelmez diyorsunuz ben aksini duymuştum :( şimdi hangi motoru alıcam bari bir tavsiyede bulunursanız çok sevinirim
     
  8. Tayfun Seyrekbasan

    Tayfun Seyrekbasan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2009
    Mesajlar:
    505
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    valla acıkçası bu motor benimde cok hosuma gidiyodu ancak barıs abinin benzin olayını duyduktan sonra biraz soğudum sanki:)
     
  9. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    arkadaşlar eğer gerçekten enduro motor almak istiyorsanız seçiminizi
    iyi ve yerinde yapmalısınız bu şuna benziyor hani herkes cbr 125 almak istiyor!!
    ne için?? racing görünümlü diye!! ama öylemi? hayır değil, ybr 125 üzerine
    oturtulmuş cicili bir granaj, ve bir dünya fiyat farkı;)
    eğer gerçekten motorunuzu dağa bayıra vuracaksanız enduro iyi bir
    seçim.
    bu motor neden enduro değil;
    -herşeyden önce çok hantal.
    -yaklaşık dolu ağırlığı 300kg:eek:
    -jantlar tel değil. enduro motor tel jantlı olmazsa arazide esneme yapmaz
    eseneme yapmazsa ne olur? kırılır;)
    -yere çok yakın.arazide büyük sorun.
    -ön çamurluk kapalı.arazide olası bir çamur ve taş sıkışmasında tehlikeli.
    çok sorun değil.
    -yakıt tüketimi çok:) dağda benzinlik nerede bulacaksınız;)
    -......................


    enduro olarak ilk tavsiyem tabiki ktm adventure:) konuyla
    ilgili başlıklarımı bulabilirsiniz.

    [​IMG]

    ikinci olarak yamaha tenere.

    [​IMG]

    üçüncü oalrak;

    kendi motorum BMW f650 dakar;)

    [​IMG]

    honda trasnalp ve africatwin;

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    DEMİRAT bunu beğendi.
  10. Murat Burak

    Murat Burak Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Ocak 2010
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Ducati
    hocam africa twin nasıl jantları telli görünümüde güzel sanırım araziyede uygun yakıt konusunda bir bilgin varsa sizden ögrenmek isterim
     
  11. Murat Burak

    Murat Burak Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Ocak 2010
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Ducati
    hocam pardon africatwin yazmışım transalp diyecektim :)

    ,
     
  12. Murat Burak

    Murat Burak Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Ocak 2010
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Ducati
    ...Hava alayım biraz diyip aşağıya indim oğlumun yanına. Brandasını örtmeyi unutmuşum, baktım boynunu bükmüş tek başına uyuyor. Benim sıkıldığımda konuşabilecek derdimi paylaşacak ailem, sevgilim, arkadaşlarım var ama o yanlız benden başkası yok. Yanına gittim, uyandı. Nasılsın dedim, iyiyim sağol debriyaj balatam ve marş filibirim ağrıyor ama önemli değil dedi. Sessizliği o bozdu, "Sanırım sonuna geldik" dedi, nerden çıkardın diye sordum. Bakışların dokunuşların değişti, sırıtmıyorsun artık binerken. Ne diyeceğimi bilemedim, şimdi üstünü örteyim uyu sonra konuşuruz diyip geçiştirdim. Brandasını örttüm, iyi geceler oğlum dedikten sonra yatağıma gittim. ...
     
  13. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    transalp yıllardır üretilen ve kendini kanıtlamış bir motor yakıtta cimridir
    parça, servis sorunun olmaz.
     
    DEMİRAT ve Murat Burak bunu beğendi.
  14. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369

    barış hocam transalpta 700cc varadero 1000cc bu neden transalp cimri onu anlamadım,yakıtta bukadar fark atmasının nedeni ney acaba
     
  15. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Dünyada üretilen fabrika çıkışlı enduro touring sınıfında 3 motordan biridir Aprilia caponord etw 1000 ralli raid diğerleri sırasıyla ktm ve bmw gs adventure dır .
    [​IMG]
     
  16. Hakan.Yilmaz

    Hakan.Yilmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2011
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Istanbul
    Şenol Abi, senin yorumlarından sonra büyük motorlardan korkmaya başladım ya :( . Cesaretimi kırdın tam büyük motora geçme arefesindeyken. Bir de sizin eğitim okulunuz var mı :) Hep eğitim şart diyorsunuz ya :)