Hyosung gt 250 r hakkında???

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Mehmet Akif tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmet Akif

    Mehmet Akif Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2012
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Çorum/Osmancık
    Motosiklet:
    Yamaha, BMW
    Arkadaşımın ısrarı üzerine böyle bir konu açtım. Bu motor başlangıç için nasıl bir motor???
     
  2. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
    4 senedir kullaniyorum. Aksam donunce yazayim.
     
  3. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    1 sene kullandım. Gürsu çok memnun ben değildim. Kişiye göre değişiyormuş yani. Eski mesajlarımdan arayıp yazdıklarımdan neden memnun olmadığımı bulabilirsin.
    Hatta buldum :D
     
  4. Mehmet Akif

    Mehmet Akif Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2012
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Çorum/Osmancık
    Motosiklet:
    Yamaha, BMW
    Arkadaş çok üzülecek. Bu motorun iyi yönünü görmediniz heralde:) ... Altın elbiseli adamı izlemiştik ve bizde iyi bir izlenim bırakmıştı:)
     
  5. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Altın elbiseli bastınmı gidiyor ama fren yok diyordu.
     
  6. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Demek bu iyi izlenim bırakıyormuş :D
    Frenlerin o kadar kötü olduğuna katılmamakla beraber (o segment için) sadece orantısız diyebilirim. Elbetteki güzel yönleri var. Saydıklarım kötü yönleri geri kalan her şeyi güzel :D
     
  7. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
    Aslinda "kullandiginiz motorlari yazin" basligina yazacaktim bunu ama hep ertelemistim. Biraz burada baslayayim, derleyip toplayip oraya da yazarim.

    Ben 2009 yilinda, 2006 model hyosungla baslamistim. Hatta burada hala duruyordur yazdiklarim ve heyecanim :) Motoru o zaman icin ikinci el ve 5000 km'de almistim. Aldigim sahibi cok iyi baktigini soylemisti. Her alici gibi ustaya falan goturuldu. Hersey yolunda dendikten sonra da alindi. Ankara'da yasiyordum o donem ve benim gibi hyo'su olan baskalari ile bol bol takildim. Acikcasi ne benim ne de arkadaslarimdan hicbirinin hicbir sikayeti olmadi.

    Su anda 2012 model gt250r var. Yine aldigimdan beri herhangi bir problemle karsilasmadim.

    bilgi vermek gerekirse :

    Oncelikle altin elbiseli adam denen adami sevmedigimi soyliyeyim bastan. Yaptigi program komedi dalinda odul alir ancak. Adam akilli ne teknik bilgi veriyor ne de tanitim yapiyor. Buyuk ihtimalle kafasina gore takiliyor. Bir de sagdan soldan reklam parasini kim verirse onun icin guzel hos konusuyor sanirim. 250likleri tanittigi programi izledim ve gercekten cok kizdim. Motordan anlayan, motorcu gibi degil de es dost arasinda geyik yapan bir adam gibi tanitiyor o programdaki motorlari. Agzinda "apaci" kelimesinden baska bir sey yok. Ona gore bu motorlara binenler capulcu, apaci adamlar. Halbuki cevresindeki otobanda 300le giden arkadaslarindan ala apaci yoktur alemde. Neyse konuya doneyim.

    Oncelikle bu motor icin "fren yok abi" diyenler oluyor cok fazla. Bugune kadar ani duruslar da dahil bastigimda durmadigim olmadi. Duramayan da duymadim. Zaten duramamanin sebebi ya asiri hiz, ya da kotu yol kosullaridir. Limitler dahilinde giden bir motor, yol da musait ise her zaman gerektigi gibi durur. Onundeki arabanin dibinden 90la gidip de aninda durmayi bekliyorsan baska tabi. Hayabusa da durmaz. 1000rr da durmaz. Ancak frenlerle ilgili en ciddi sikinti su. Arka tekerlek gercekten de cok cabuk kilitleniyor. Yalniz bu benim basima ilk aldigim zamanda geliyordu sadece. Zamanla motora ve frene alisinca olmuyor. Yani aldiktan 1 ay sonra falan tekerlegini falan kilitlemezsin, arka frene abanmadigin surece. bu butun motorlarda da aynidir bu arada. Yani her motorun, arabanin freni susu busu biraz farkli sonucta. Ferrariye binen adam sahin'in gazina basar gibi basarsa duvara toslar. Alismak gerekir. 1000lik motorda, 250likte actigin gibi gaz acmiyorsun. Kimse de cikip "Abi 1000rr cok kotu ya, ceyrek gazla roket gibi gidiyor, durmuyor" demiyor. Demez de. Fren yapmayi bilen adam her motoru durdurur. On-arka fren ayarini bil yeter. Motorun ozelliklerini bil yeter. Yoldan haberin olsun yeter. Bunlar scooter icin de bu motor icin de, yariscilar icin de ayni. Motorun altin kurallari yani. Motorundan haberin yoksa motorun durmamasi cok dogal.

    Ikinci sevmedigim ozelligi bu motorun gostergesi. Bence cok basit. keske daha sekilli olsaymis. Ucuncu kusuru bence elcikler. Biraz sert buluyorum. Dorduncu olarak da donusunu sevmiyorum. Yani u donusu yapmak icin gercekten 2 serit gerekiyor. tek seritli yolda U donusu yapamazsin tek hamlede. Ama kac motor yapiyor bunu, onu da bilemem.

    En kotu ozelligi de bence lastikleri. Kesinlikle yola isinmadan yatirmamak gerekiyor. Yola isindirmak icin de ilk 1-2 km'de sag sol hafif yatirirsan yanaklari cabucak isiniyor. Ondan sonra da gayet guzel tutunuyor yola. Hic sikayetim olmadi. Ama en guzeli daha en bastan degistirip guzel lastik almak. Kafan rahat eder. Ben yapmadim. Olan ile yetinmeyi ogrendim ve alistim. Param olsa yapardim ama kesinlikle.


    Gelelim GUZELLIKLERINE :)

    Oncelikle gercekten supersport'a biniyor gibi hissettiriyor. Oturus, yaris pozisyonu. ninjaya benzemez yani :) Sekil olarak 10 numara. Grenaji, boyu, yuksekligi goze batiyor. Fark ediliyor. Gorup de "1000lik mi 600luk mu" diye sormayan olmuyor. Isteyen herhangi bir 1000lik veya 600luk ile yan yana koysun ve baksin. Lastikleri ninja'dan da hondadin 250liklerinden de kalin ve buyuk. Guven veriyor gorunus olarak. Uzun boylu biri icin ideal. 180 ustu olup da ninjaya, hondaya oturanlar bence komik duruyor. Elestirmek icin soylemiyorum. Herkesin zevki ayri.

    Ben asagi yukari her zaman artci ile geziyorum ve ne uzun yolda ne sehir icinde zorluk yasamadim. 100km/h ye 10 saniyede cikiyor. Kolayca 130km/h yapiyor. 150'ye ciktiginda bile devir hala 9 bin civarinda oluyor. Bence cok olumlu bir ozellik. Hatta artciyla daha iyi kullaniyorum acikcasi.

    Deposu gercek bir supersport gibi. Bacaklarin arasina cok iyi oturuyor. Bacaklarinla sikistirip motorla butun oluyorsun. Diger motorlar bunun yanindan bile gecmiyor malesef.

    En cok duydugum ve komik buldugum sozlerden biri de su "abi bu motorla hizli gidicen. sehir icinde cok isiniyor. bacaklarina sicak geliyor." Simdi bu motor icin bunu diyen adam 1000 lik falan binmesin hic. 4 devir rolantisi olan motorlar var. Calistirdiktan 10 dakika sonra koltuk firin gibi oluyor. Artcilari pisiriyor :) Bacaginda sicaklik hissetmeyen motorcu var mi sehir icinde bilmiyorum. yorum size ait.

    Malzeme kalitesi olarak benim bir sikayetim olmadi. Paslanan herhangi bir parcasi yok henuz. Egsozunun ucu paslaniyor diye cok sikayet duydum ama benimkinin basina gelmedi. Biraz da kullanim ve saklama ile alakali. Kisin mesela kaloriferli, rutubetsiz yerde tuttum. Yagmurda asla binmedim (paslanmasin diye degil guvenlik icin).

    Calistirmak icin debriyaja asilmak gerekiyor her zaman. Vites bosta bile olsa. Calistirdiktan sonra ayakligi indirirsen motor stop ediyor. Ayni sekilde ayaklik yerdeyken vites bosta calistirirsan ve vitese alirsan yine stop ediyor. Bence bunlar guzel seyler.

    Su an aklima bunlar geliyor. Bence ileride 600, 1000lik motora gecmek isteyenler icin en ideal motor bu. Kesinlikle tavsiye ederim. Ama sehir icinde kullanayim, cevik bir sey olsun diyorsan naked olani gt250 daha iyi derim. Cunku kullanmasi daha kolay diye dusunuyorum.

    Benim hayalim BMW s1000rr. Onu alana kadar bundan vazgecmeyi dusunmuyorum. Sekil olarak beni mutlu ediyor. Hiz yapmiyorum Zaten yapabildigi max. hiz bile 170-180. Otobanda kullaniyorum her gun. 130-150 arasi gidiyorum asagi yukari 70X2 toplam 150 km her gun (hava guzelse). Hafta sonlari da geziyoruz. Yakit olarak da iyi. tum isimi ve ihtiyacimi karsiliyor yani.

    Son sozum : "at sahibine gore kisner" demis atalarimiz ve dogru demis :)
     
    Zihni GÖNEN bunu beğendi.
  8. Mehmet Akif

    Mehmet Akif Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2012
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Çorum/Osmancık
    Motosiklet:
    Yamaha, BMW
    Teşekkürler. Yazdıklarınız güzel şeyler. Okuduktan sonra bende mi gt alıyım diye düşündüm:)(Neyse ki ben motorsikletimden memnunum.) Benim sorum şu: Acaba armağan beyin kullandığı modelde mi bir sıkıntı var.(Mesela bazı motorların bir sezon çıkanları bayağı sorun çıkarıyormuş.) Böyle bir sorun olmuş olabilir mi??
     
  9. Mehmet Akif

    Mehmet Akif Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2012
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Çorum/Osmancık
    Motosiklet:
    Yamaha, BMW
    Armağan bey sizin kullandığınız motorsiklet kaç modeldi ???
     
  10. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Boşa almakta bir sıkıntı yaşadın mı abi? Çoğu kişiden duydum bu sıkıntıyı bende de vardı (sıkıntı değil de yapısı öyle) hatta bazen çok artıyordu. Körün taşı gibi bir türlü (belki geçmedi diye panikle) muaynedeyken boşa atamadım. Tüm muaynede elim debriyajda geçti en sonun da adam taktı "bırak bakalım boşa al" diye. Ben de "bu biraz zor geçiyor bir tur atıp geçirip geleyim" dedim. Adam huylandı sorun çıkardı. En sonunda anlayan birini görünce evet bunlar böyle demişti.
    2007 Modeldi.
     
  11. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
    Evet bosa almak zor.
     
  12. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
  13. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
  14. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    iyi olur bekleriz
     
  15. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
    Yukarida Armagan'in yazdigi sorunlari yasamadim. Sonucta bu is biraz sans isi. Sifir araba alip ertesi gun servise giren de var. Cok sukur motordan yana sansliyim sanirim. Ama ozellikle sunu belirtmek lazim, sonucta bu motor bir baslangic motoru. Surat yapmak icin degil. Cilgin hareketler yapmaya gelmez. Degmez de zaten. Amac oturusa alismak, manevralari ogrenmek bence. O yuzden, fiyati da goz onunde tutulursa o paraya bu kadar olur diyorum. Bence hakkini veriyor genel olarak. Tekrar soyluyorum 600 veya 1000lik supersport alma hayali olan biri icin bence en ideal motor bu baslangic icin.
     
    Armağan Pekatik bunu beğendi.
  16. Mehmet Akif

    Mehmet Akif Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2012
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Çorum/Osmancık
    Motosiklet:
    Yamaha, BMW
    Teşekkürler...