ikinci el bir motor aldığınızda yapmanız gereken ilk sey

Konu, 'Sahibinden ikinciel motosiklet ilanları' kısmında Mehmet Sert tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmet Sert

    Mehmet Sert Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    zonguldak
    Motosiklet:
    Mondial
    ruhsatta yazılan motor ve şasi numaralarıyla motorda yazılan motor numarası (motor üzerinde yazar) ve şasi numarasının(direksiyonun yan tarafında yazar) aynı olup olmadığıdır ayni değilse sakın almayın muayeneden geçemezsiniz motorda en önemli sey budur kim ne derse desin........................................................daha sonra motorun diğer özelliklerine bakabilirsiniz.... örneğin motora binip tüm viteslerde motoru 5-10 km kullanmak... yağ kaçırıp kaçırmadığına bakmak.....motorun altıne eğilir yağ damlatıp damlatmadığına bakmak ...yağ cubuğundan yağını kontrol etmek...lastikleri sallayıp rulmanlara bakmak......arka çarkı sallayıp boşluk varmı yokmu... alastikleri boşta çevirip jant yamukmu değilmi .binerken km si çalışıyormu hem ibre hem rakamlar.......önce aka amörtisörlerde yağ kaçagı varmı.durduğun yerde ön amortisörlere baskı uygulayıp iyi çalışıp çalışmadığını konrol etmek.motorun biraz düşük rolantide nasıl çalıştığını kontrol etmek..aklıma gelenler bunlar
     
  2. Mehmet Sert

    Mehmet Sert Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    zonguldak
    Motosiklet:
    Mondial
    özelikle ruhsatta yazılan motor ve saşi numarsnın motorun kiyle aynı olup olmadığına bakmak lazım..eger aynı değilse düzelmek için çooook para ve zaman harcarsınız

    ...çünkü bazen motora farklı saşe ve motor takılabiliyor yada ruhsat taki motor sizin aldığınız motor olmuyor yani sizi kazıklıyorlar
     
  3. Mehmet Sert

    Mehmet Sert Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    zonguldak
    Motosiklet:
    Mondial
    bence önemli bir konu
     
  4. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Bazılarımızın Sezon dediği zamanlara giriyoruz. Bu konunun güncel kalması faydalı olacaktır.
     
    öner coskuner bunu beğendi.
  5. Mehmet Sert

    Mehmet Sert Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    zonguldak
    Motosiklet:
    Mondial
    aslında en önemlilerden biri yanına iyi bir motorcu alıp gitmek ama öyle bir imkan yoksa motordan sanki anlıyormuş edasıyla gitmek lazım, çünkü karşınızdaki sizin motordan anlamadığınızı anlarsa size bir sürüm yalan söyliyebilir ( günümüzde dürüst insan zor bulunuyor çünkü ) motora egilip motorun sesini dinlemek lazım motorda olması gerekenden fazla ses varsa yada çıtırtı kütürtü vs . olmaması gereken sesler . krank arızası olabilir bazı motorlarda 1 krank 2.000 tl yi geçebiliyor (600 lük polis makinası ola bmw lerde krank 2000 tl mesela).. genelde satıcı sizin motordan anlamadığınızı görünce bu ses sipop ayarından 20-30 tl ye ayarlatılıyor vs diyip kandırabilir böyle bir durumda en iyisi satıcıya önce ayarlatalım ustaya sonra ses kesilsin öyle alalım demek en iyisi.....

    demek istediğim ağır sorunlu makineyi size ayarsız ondan deyip yutturabilirler aman önce ayarlattırıp sonra ses kesilirse alın .

    en iyisi tanıdık bir ustaya göstermek

    elinizi egzozun agzına yanaştırıp 1 dk falan ara gaz verip eğzozdan yağ zerreleri gelip gelmediğine ve duman rengine bakmakta da fayda var
     
  6. H. Nuri

    H. Nuri Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2010
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Antalya-Side
    Motosiklet:
    Yamaha
    Faydalı bilgiler için teşekkürler.

    Ancak hiçbir satıcı "sibob ayarlarını yaptır öyle alayım" dediğinizde,"tabii ki ne demek hemen sayın abiciğim"demeyecektir.Bu sebebten dolayı yanınızda bu işten anlayan birini götürmenizde fayda var.
     
    Hakan Çıtır bunu beğendi.