İleri Bakış ve Araba Kullanımının Etkisi

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    İleri Bakış ve Araba Kullanımının Etkisi

    İleri Bakış;
    Motosiklet Sürücüsü için Getirileri;

    1. Güvenlik ( İlerideki potansiyel tehlikeleri öncesinden görerek, önlem alabilmek adına daha çok zaman ve mesafe‘ye sahip olmak..)
    2. Denge hissiyatı ( Çaycı örneği..İleri bak, tepsideki çayları devirme..)
    3. Hız hissiyatı ( İleri bakmak hız’dan ürkmemize engel olur..Koşullara göre uygun hızlarda seyir etmemize katkıda bulunur..)
    Çok ender de olsa araba kullandığım günlerden biriydi…Bir şeyi fark ettim…Ne kadar dikkat edersem edeyim, ne kadar özen gösterirsem göstereyim, trafikte bakışım düşüyor.. istemesem de kısa bakıyorum.. Görüşüm, önümdeki diğer araçların arkasında kalıyor hep..


    Tabi ki araç içindeki oturuş pozisyonumuzun alçak oluşu, ileriyi rahatça görmemizi engelliyor.. Ama ben, bakışın ileride olmasının trafikteki gidişim için güvenlik konusundaki önemini bilmeme rağmen, araba kullanırken görüşü arttıracak şekilde konumlanmayı düşünmüyorum bile…İleri görüşü arttırmak adına hiçbir çaba göstermiyorum.. Bir şeyleri kendi haline bıraktığım anda, özellikle ‘’Görüş’’ü düşünmez isem olan hep bu...


    Dikkat ettiğimde ise konumlanmalar ile başardığımı görüyorum… Ama kendiliğinden, alışkanlık olduğu şekilde, bir süre sonra gene bakışım düşüyor… Gene maalesef sadece önümdeki araca bakıyorum...
    Birçok motosiklet kullanıcısının önce araba kullanmaya başladığını düşünürsek, kısa bakma’nın neden alışkanlık haline geldiğini şimdi çok daha iyi anlayabiliyorum.. Maalesef beynimizin, yanlış edinmiş olduğu bir oto refleks ve alışkanlık bu...


    Hangimize, ilk araba kullanmayı öğretirlerken, ‘’İleri bakmayı alışkanlık haline getir, ileri görüş önemlidir, görüşünü mümkün olduğunca kaybetme’’ diye söylendi, öğretildi ki? Bilmediğimiz, farkında olmadığımız bir hata maalesef kısa süre içerisinde alışkanlık haline dönüşebiliyor işte...
    Diğer yandan, araba ile özellikle biraz kalabalık bir trafikte ilerlerken, görüşü ileride tutabilmenin zorluğu da inkar edilemez...
    Bu sebep ile kafamda şöyle bir teori oluştu;
    Motora az binip, daha çok araba kullanan sürücüler, ileri bakma yetilerini istemeseler de kaybetmeye başlarlar ve geliştiremezler… Bu sebep ile önemini bilmelerine rağmen ‘’yeteri kadar ileri bakmadığımı fark ettim, bakışım düşüyor’’ şikayeti olan sürücüler, motordan daha çok araba kullanan sürücülerdir..


    Çözümü?... Araba kullanmayı öğreten eğitmenler, ilk olarak ‘’İleri bakışın ve Görüşün önemini’’ anlatıp öğreterek araba kullandırtmaya başlamalılar.. Bunun katkısının büyük olacağına inanıyorum ben...
    Bizler? Araba kullandığımız zamanlarda da ileri bakış ve görüş’e önem vermeye çalışıp, bu kötü alışkanlığımızdan (kısa bakmak) kurtulmaya çalışmalıyız… Sürüşümüz ancak bu şekilde mükemmel hale gelebilir... Ve hatta mümkünse arabadan daha fazla motora binmeye çalışmalı, motosiklet kullanabileceğimiz her fırsatı da mutlaka değerlendirmeliyiz...
    Bu sebep ile hepinizi daha çok motor kullanmaya davet ediyorum… Ancak o zaman motor sürüşünüz gerçek anlamda bir sanat’a dönüşebilir


    Unutmayınız;
    "Gerçek Sürüş aslında bir SANAT, o sürüşü yapabilen sürücü de bir SANATÇI"dır.





    Uğur ERTEKİN'den alıntıdır.
     
  2. Emre PALAK

    Emre PALAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2008
    Mesajlar:
    549
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Haklısınız ve arabanın verdiği rahatlık nedeniyle birçok şey yanlış yerleşiyor olabilir. Çünkü motor kadar dikkat gerektirmiyor. Mesela kafamızı döneceğimiz yöne çevirmekte alışık olmadığımız bişey. Bu alışkanlıklar sanırım motorun otomobil kadar yaygın olmamasından ya da bir seçim olmasından ileri geliyor. Eminim ki birçoğumuzun B ehliyetinin süresi A2'den çok fazla ve bırakın lisansı deneyimide öyle.
     
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Güncelleme.
     
  4. oguz.aktan

    oguz.aktan Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2009
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    Keşan/Edirne
    Motosiklet:
    Ramzey
    "İlerleme kaydettim" anlamında yazmıyorum, sadece bir anı...
    -----
    Birkaç gün önce, şehrin hemen çıkışında bulunan alışveriş merkezinden gece otomobille evimize dönerken (otomobili ben kullanıyordum), ışıklarla aydınlatılmamış bir virajda, yanımdakilere şöyle söyledim: "Yeni nesil bazı araçlarda bulunan, aracın döndüğü yönü aydınlatan far sistemi meğer ne güzel bir teknolojiymiş..."
    Çünkü o virajı dönerken, farlarım yandığı halde, döndüğümde gideceğim yeri görmediğimi farkettim.
    Oysa o virajı ve benzerlerini yüzlerce kez dönmüştüm ama gittiğim/gitmek istediğim yeri aslında görmediğimi hiç farketmemiştim, çünkü farlar önümü aydınlatıyordu ve ben hep "önüme" bakıyordum. Oysa şimdi sadece "önümü" değil, "gitmek istediğim" yeri de görmek çabasındaydım ve göremiyordum.
    Tabii ki virajı dönüp yoluma devam ettim, ama motosiklet kullanmanın sürüş alışkanlıklarımda olumlu bir değişikliğe yol açtığının da farkındaydım...
    -----
    ..."İleriye" değil, "gitmek istediğin yere" bakmakla ilgili bir konu oldu ama, sonuçta bakış açımızı genişletmemizle ilgili olduğu için yazmak istedim...
     
    Şenol SEL ve o.somuncu bunu beğendi.