İlk 600cc üzeri tavsiye

Konu, 'Hayalinizdeki Motosiklet' kısmında Serge Mersin tarafından paylaşıldı.

  1. Serge Mersin

    Serge Mersin Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Selam arkadaşlar aranızda yeniyim.24yaşındayım.
    Öncelikle motorsiklet geçmişimden bahsetmek istiyorum.Çocukluktan beri hastalık var.17yaşında koşa koşa ehliyet aldım.Öncesinde de hep onun bunun motoruna biniyordum ehliyet alır almaz öğrenmek amaçlı vitesli motor aldım yamaha ybr125.2sene kadar sürdüm.Oyuncak gibi gelmeye başlamıştı artık yükseltme vaktim gelmişti.Fakat kendi duçumdan ötürü olmayan bi kaza yaptım.İzmirde doğalgaz hatt döşenmesinden dolayı anacadde kenarlarını kazıyorlardı.Komple sağ şeritte şerit halinde cukurlar vardı.Hiçbir uyarı yoktu tekeri kaptırdım hızlıykan içi de toprakdı çukurun.80le girmişimdir yavaşladım 50 ile düşmüşümdür ama kontrollü attım pek bişi olmadı bana ama yan şeritte dolmuşun altına girecektim nerdeyse.tekerlerlekleri gözümle gördüm yuvarlanırken psikoloji bozuldu biraz.
    Ondan sonra sattım ailem de olaya karşı çıkmaya başladı.Bu surecte orda burda motorlarını surdum arkadasların.Ama hastalık bu artık baslamak ıstıyorum yenıden.

    125lık motor olayını çözdüğümden artık guclu bısı ıstıyorum.Zaten bu iş bnasıl başlanır o konuda da net bir bilgim yok.Maddi olarak da bu yaz içinde elime para geçicek ve sağlam bişi almak istiyorum.Bu konuda kafam çok karışık.


    20.000 hadi olmadı 25.000 kadar bütce ayırcam.Bİr kere alıp sağlam bişi almak istiyorum uzun süre kullanıcam.NAked beğeniyorum.
    Çocukluğumdan beri yamaha MT01 hayranlığı vardı.2el zaten anca var 2005 falan hep.Yakması ve problemleri olması sıkıntı değil öyle diyim cocukluk hayalım diye alıcam zevke binicem.Ne kadar guvenılır olur 2el ayrıca benzın olarak yakıyor dıyorlar ben agresıf surusu tercıh etmedıgımde de bu yakma fazla olur mu bı sure aksıyondan uzak surmek ıstıyorum.
    Ducatı monster 696 kestırdım gozume 0 km alabılırım tipini de begendım ama oyle de pahalıya gelecek hemde 600cc ses olarak hantallık olarak mt01 ıle kıyaslıyamıyorum cocukluk hayalım sonucta o.

    Ne yapacagımı sasırdım.Çift egzos guclu bı model naked ıstıyorum baska modellere de baktım bu ikisini gozum tuttu anca.İlk alcagım ıcınde kafam karısık teknık anlamda da tavsıyelerınızı beklıyorum.Aldıktan sonra burda bı kulube uye olup bısıler ogrenmeye calıscam teknık.sonucta 125 ustu ılk alıyorum.Yorumlarınızı beklıyorum..
     
  2. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Serge Bey öncelikle hoşgeldin.

    Gücü, sesi, tipi vb gibi nedenlerden dolayı mı Ducati vb ni istiyorsunuz? Tam olarak ben anlamadım.

    Agrasif sürüşü ne kadar nasıl tercih edersiniz bilemiyorum ancak düşünceleriniz biraz tehlikeli geldi bana. Haddimi aşarak söylüyorum; bence ilk olarak iyi bir eğitmenden ilgili eğitimleri alsanız ve daha sonrasında eğitmen ile birlikte motorunuzu seçseniz daha iyi olur gibime geliyor.

    Saygılar.
     
  3. Serge Mersin

    Serge Mersin Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    TEşekkür ederim cevabınız için,
    Sanırım biraz göz gezdirerek okuduğunuzu varsayıyorum çünkü tek biyerde agresif sürüşten bahsettim oda o şekilde olamıyacağıydı.Yani kaza geçmişim var.Ondan dolayı zaten artık binerken motora eskiden etmediğim kadar dikkat ediyorum.Yaşadığım olay binevi faydalı oldu sanırım.

    Naked tercih etme sebebim aradığım özellikleri barındırması,aradığım özellikler:

    -hızlı kalkış,yüksek tork
    -maximum hız aramıyorum çok yüksek hız tercih etmicem
    -kolay kontrol düz direksiyon
    -biraz havalı bişi olması(ses ve görüntü olarak)
    -üstte çift egzos(bunu bilmiyorum neden ama çok hosuma gıdıyor)

    Dediğim gibi dikkatli ve zevkine kullanıcam.Uygun model bunları dusundum.Yakıt dışındaki masrafları ne kadar olur bunu da merak edıyorum(bakım vs)
     
  4. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Üstte çift eksoza sahip Yamaha F 6 bide MT03 u biliyorum XJ 6 da güzel motor son zmnlarda gözüme en keyifli gorunen nakedlar bunlar.
    İsmail arkadaşımın demek istedigide senin agresif kullanmanla ilgili değil bence ducatilerin çok agresif motorlar olması
     
  5. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Serge Bey,

    Mehmet arkadaşımızın dediği gibi Ducati bildiğim gerçekten agrasif bir motor. Ancak düşüncenizin öyle olmadığına sevindim. Yanlış hissetmişim. Kusura bakmayın.

    Saygılar
     
  6. Serge Mersin

    Serge Mersin Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok

    Hocam dediğim gibi ybr125 tecrube var oyuncak gibi sürüyordum amacım keyif için güzel bişi almak iyi muhafaza etmek.mt01 daha bi modifiyeye uygun ve torunun biner cinsinden geldi fakat 2005 model ikinci el güven olur mu sizce??
    Ayrıca ducatilerinin bakımının masraflı olduğu söyleniyor siz bi karar verseydiniz mt01 ile ducati monster arasından hangisi tercihinizin olurdu.Benim durumumu da göz önünde bulundurarak bi nevi empati yaparak yorumlamanızı bekliyorum.
     
  7. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Bana sorma ben biraz BMW hastası oldum :) üstadlar daha sağlıklı öneride bulunabilirler.
     
  8. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Simdi kiyasladigin motorlar cok farkli mt 01 1670 cc monsterin en buyugu 696 cc aralarindaki tork u hayal bile edemezsin :) mt01 cidden cok buyuk cok ama cok guclu bir motor yani 125 cc den gecilmesi ne kdr uygun olur bilemiyorum... F6 yada dedigim gbi mt 03 derim ben sana bakimdaki masrafi dert ettigine gore mt01 in yakitida sknti yaraticaktir bence herseyi tekrar dusunmeye baslamalisin.
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  9. Serge Mersin

    Serge Mersin Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok

    Sağol bakış açını anlıyorum bunlar zaten ilk bakışta anlaşılcak şeyler,ikisi çok farklı vs çok buyuk motorlar.
    Ama hocam öyle zırt prıt motor değiştircek durumum da yok ki..
    Bitane alıp uzun süre kullanıcam.Direk istediğim tarz bişi olsun istiyorum.
    Ok yüksek tork olabilir ama bunu gaza basmıyarak,acemi olduğum gerçeğini kabul ederek yavaş bi kullanım sergiliyerek uzun sürede de olsa başa bela almadan alışabilirim.Ayrıca eğitim de alırım olur biter.

    Benzinin sıkıntı olmaması çok sürmeyeceğimden ve düşük devir yavaş hızlarda gitceğimde aradaki 100kmde oynayan 1lt bana çok koymaz.Ayrıca ducati bakımda daha çok yer gibi anladım.Bir de Ducatiler 25.000e kadar çıkıyor.Mtler en fazla 20.000.
     
  10. Mehmet Fuat Unul

    Mehmet Fuat Unul Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Isparta
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Sergen öncelikle hoşgeldin dostum bende nacizane fikirlerimi sunayım..

    Senin bahsettiğin MT-01 in lakabı KODO dur. KODO da japonca da (1.kalp atışı, nabız 2. gizli gücün dışa vurumu) anlamına gelmektedir. Hava soğutmalı 1670cc V-twin motor maksimum torkunu, çoğu motosikletin hala yarı uykuda olduğu zamanda, 3750rpm de salıveriyor. Dünya çapında MT-01 için'' Bu dünyadaki hiç bir şey onun gibi olamaz.'' sözü gücü anlatmaya yetiyor. Şimdi 125cc bir motosikletten böyle bir motosiklete geçmek ne kadar akıl karı tartışılır. Bir kere olsun tam olsun sözü de pek tatmin edici değil. Teknoloji günden güne değişmekte tecrübeler, istekler, yeni modeller her zaman kafa karıştırabiliyor.

    Benim sana ilk tavsiyem eğitim eğitim eğitim bunu da FRANKLİN in bir sözüyle pekiştireyim ''Bir çivi yüzünden bir nal,bir nal yüzünden bir at,bir at yüzünden de bir atlı gidiverir.'' Hele ki ülkemizde motosiklet kullanmak insan üstü bir çaba sarfetmekle mümkün. Çünkü Türkiye yollarının ve trafikte dolaşan diğer araç sürücülerinin motosiklete olan saygı!!! ve önyargısından dolayı olumsuzluklarla karşılaşabiliyoruz.

    Eğitim konusunu çözdükten sonra sana tavsiye edebiliceğim motosikletlerin başında HONDA CBF 600 geliyor, İlk olarak kullanıcı dostu vites geçişleri gazı tepkileri gayet yumuşak en önemlisi ABS olması büyük bir artı. Performans kriterleri kişiden kişiye değişir dehşet bir performans aramak yersiz ama performanslı bir motosiklet.

    YAMAHA XJ600 Diversion. Yeni teknoloji bir makine, ABS desteği, son derece rahat oturuş ve kullanım ergonomisinin yanı sıra, üzerinde oldukça dingin, az hırıltılı ama istenildiğinde gücünü çok iyi gösterebilen dört silindirli bir motosiklet. Gerçek gücünü 6.500 Rmp den sonra göstermesine karşın sorunsuz 12.000 Rmp kadar çıkıyor.
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  11. Serge Mersin

    Serge Mersin Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Hocam eğitime karşı değilim zaten ama eğitimi de aldığım motora göre alamaz mıyım?Aldıktan sonra motoru bi eğitmenle çalışmaya başlarım hemen.
    Ayrıca hocam yani motoru alır almaz son sürat kascak veya sınır zorlayacak değilim.Yaşım genç de olsa bazı şeyleri aşmış bir insanım.Yani hadi top speed kasıyım makas gireyim tek teker atayım tarzı şeyler beni çok cezbetmiyor.
    Ben bunu şu şekilde söyliyim sonucta normal bi araba suren bır ınsan porsche de surebılır ferrarı de.AMa o arabalarının sınırını zorladığı takdırde basına sıkıntı gelıcektır.
    Yanı ben acemılıgımın farkında oldugumdan mutevazı bır surus gerceklestırerek ve daha ılk zamanlarda egıtmen kontrolunde bu işe baslayarak buyuk motora da alısabıleceğımın bu kadar sıkıntılı olmadığını dusunuyorum.
    Dediğim gibi en azından cahil bir şekilde ona buna hava atmak için gaz kök yapmayacağımdan eminim.Bu hususta bu yolu izlemem o kadar da sıkıntı ve mantıksız gözükmemeli.
    Sonuc olarak 2.el olarak elden cıkarmak zor oluyor aldıgın motoru,değeri düşüyor alım-satım vs işin ekonomik boyutu da çok sıkıntı.Bundan ötürü böyle bir yol düşündüm.Yoksa bende isterdim 600cclerle başlıyıp kademe kademe yukselmeyi ama hayalımı gerceklestırmek ıcın bole bı fırsatım var.Elıme belkı bıdaha bu kadar para gecmeyecek.Bu durumu da göz önüne almanızı rica ediyorum hocam ben işin sabırsızlığı,özentiliği ya da havasında değilim.Mümkün olan en ekonomik ve güvenli yol ile hayalimi gerçekleştirmek istiyorum.Bu şekilde önerilerde bulunursanız çok makbul gecer tecrubelerınızden faydalanmak ıcın uye oldum zaten saygılar.
     
  12. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Seni çok iyi anlıyorum hemen hemen aynı düşüncedeyiz seninle bende ilk motorum olarak 660 cc aldım mt 03 um var şu anda fakat anlatmak istediğimiz seçtiğin motorlar gerçekten çok ama çok güçlü
     
    Serge Mersin bunu beğendi.
  13. Serge Mersin

    Serge Mersin Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Anladim hocam peki bu guc konusu acemiyken nasil sorunlar dogurabilir?Dedigim gibi derdim inatlasmak degil bn isin olurunuya da olmazini mantiksal olarak anlamak istiyorum.direk mt01 alsam egitmenke baslasam ne gibi riskleri wardir?yada 600cc kolay kullanilan bi naked ile baslasam ilerde degistirirken alimda satimda nasil zarar etmefen cozebilirim.Bana izleyecek bi yol lazm bu 1600luk alete sahip olup onu kullanmak amacm.bu yoldaki secenekler nelerdir,bu seceneklerin riskleri ve maddi kiyaslamalari nasil olur vs.bu konularda teknik ve pratik tecrubelerinizden yararlanmak dilegim arkadaslar.Sonucta karari bn wericem tabiki ama werdigim kararlarn faturasi neler olacak bunu anlamak ve buna gore secm yapmak istiyorum.
     
  14. Mehmet Fuat Unul

    Mehmet Fuat Unul Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Isparta
    Motosiklet:
    Kawasaki
    3.750 Rmp de 150.1 Nm tork uygulayan bir motosiklet canavar gibi öne atlayacak bu çok ciddi bir güç. Bu devirlerden sonra ciddi anlamda tecrübeli değilsen motosiklete hakim olmak çok zor olacak senin adına. Gaz kolunda ki hafif oynamaya motosiklet tepki verecektir. Burada da iş senin tecrübene bakacak eğer yetersizsen maalesef kötü sonuçlar doğurabilir.

    Seni yormayacak başını ağrıtmayacak iki seçenek benim görüşüm HONDA CBF 600 & YAMAHA XJ600 Diversion ikisi de kullancı dostu.
     
    Serge Mersin bunu beğendi.
  15. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ya sana şöle söliim mt 01 in Torku benim kullandıgım arabayla aynı... Agırlık güç oranlarını ve surtunmeyi hesaplarsan gerisini sen hesap et motor her an altından fırlayıp gidebilir ben 660 tek silindirle başlamama ragmen ki 2 aydır eğitimlerle fln kullanıorum wakit buldukça hala zorlanıyorum o yuzden arada eğitim pistine hala 200 cc lik ktm duke le çıkıyorum küçük cc de bazı hataların telafisi daha kolay hafif ve kucuk hacimli motorlar bu yuzden öneriliyor ben de inatlaştım senin gibi birazcık :) gittim aldım ama hala olabildiğince sakin olmama ragmen arada mt 3 un torku bile korkutuyor... Nacizane fikrim ilk motorun uysal olsun naked istiyorsan xj 600 keyifli bir makina...
     
    Serge Mersin bunu beğendi.
  16. Hakan Çıtır

    Hakan Çıtır Site Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.472
    Beğeniler:
    398
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Kanuni
    İstediğin motor güçlü 125cc ye benzemez full koruma ve eğitim al derim
     
  17. Serge Mersin

    Serge Mersin Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Sağolun arkadaşlar artık konuya daha çok hakimim.Bu bilgilerle kararımı verirken daha düşünceli davranıcam.Belki eğitim alarak yüksek torklu motorları ve acemilere uygun motorları deniyip karşılaştırma şansım olur.Kötü sonuclar yasamak ıstıyeceğim en son şey.
    Yardımlarınız için teşekkür ederim.
     
  18. Serge Mersin

    Serge Mersin Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Son olarak arkadaşlar bu xj600de sevimli ve güvenli bi alet madem ben ilk motorum olarak bunu alsam piyasası nedir?
    Yani elden çıkarmak istediğimde temiz bakımlı motoru 1-2 sene sonra iyice öğrendiğimde ne kadar aşağısını satabilirim?
    Alıcı buluyor mu?
    mt-01 takas yaparlar mı?
    vs. vs.
    Mesela su an 0 km mt-01lerle aynı fiyatlarda,1-2 sene sonra da bu şekilde olur mu durumlar..?
     
  19. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sen al beğenmez satarsan hemen peşin ben alırım :D
     
    Serge Mersin ve Mehmet CINBIL bunu beğendi.
  20. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yok ben alırım :D :D
     
    Serge Mersin bunu beğendi.