İlk kazamı iyi bir tecrübe ile atlattım...

Konu, 'Motosiklet Kaza Haberleri' kısmında Doğan PARILTI tarafından paylaşıldı.

  1. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    İyi akşamlar arkaşlar,
    Bugün E-5 in ortasında bana göre küçük ama düşününce gerçekten tehlikeli olduğuna kanaat getirdiğim bir kaza atlattım.
    Yarı Mutlu yarı mesut işten eve dönerken E-5 de şerit değiştirmem gerektiğine karar verdim,sinyalimi verdim aynadan sol şeridi kontrol ettim baktım boş gayet rahat bir sekilde sola dönerken (bu arada hızım 20-30 civarı )ne olduğunu bile anlamadan biri yandan bana bir bir girdi inanın be vurduğunu bile anlamadım taaki kendime gelip ayağa kalkana kadar.namussus trafiğin umrunda bile değil tam gaz devam ediyor bu arada :(
    Neyse ben ayağa kalkar kalkmaz içimden Ulen dedim ilk ince güvenliği sağla... Baktım motorun yolun ortasında hemen motoru kenara aldım ama kıçımda bir ağrı anlatamam... çok fena :( motoru aldım ama bir düşündüm bir eksiklik var daha kendime gelemediğimi anladım biryerimde ağrı varmı diye baktım sadece müstehcenlik yerimde ve kaval kemiği üzerinde baktım fazla birsey hissetmiyorum etrafıma bakındım o anda bana çarpanın bir motosikletli olduğunu gördüm adam çocuk boylu boyunca yerde yatıyordu ve sonra oturur vaziyete geçti benim motor kenarda olduğundan hemen onun yanına gittim ve aldığım ilkyardim egitimini uygulamaya koyuldum :)
    İyimizin adın ne dedim cocuk döndü abi polis çağırma ehliyetim yok dedi :/ baktım eli parçalanmış kalçasında fena sıyrıklar var dedim ehliyeti bosver sen iyimizin ambulans çağırayımmı
    Yok dedi abi ne yapıyorsun hemen kalktı yerinden :D
    Hemen motoru benim motorun yanına aldık ve cocuğa şöyle baktım 18 bilemedin 19 ve hiçbir koruma yok Allah emanet çıkmış kuryecilik yapmaya.Çocuğun üstü öyle paramparçamıydı kazada mı oldu bilmiyorum ama çocuğu öyle görünce içim parçalandı...
    Bu arada arkaşlar suan sahilde telefondan yazıyorum ve popomdaki ağrı fena doktora gitmeye Karar verdim akşam gelişmeleri paylaşırım...
     
  2. Adil Özel

    Adil Özel Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2012
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Tekirdağ/Mürefte.İstanbul/Üsküdar
    Motosiklet:
    Mondial
    Geçmiş olsun,ya çarpan büyük vasıta olsaydı,bizlerin trafikte işi Allah'lık,tekrar geçmiş olsun acil şifalar...
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  3. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Geçmiş olsun, umarım ciddi bişey yoktur, haberlerini bekliyoruz.
     
  4. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Geçmiş olsun, umarım ciddi bişey yoktur, haberlerini bekliyoruz.
     
  5. Mehmet Sönmez

    Mehmet Sönmez Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    çok geçmiş olsun,doktora gittikten buraya yazın merak içindeyiz,
    birde çocuk ne oldu?
     
  6. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
  7. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sağolun arkadaşlar doktor bir kaç gün oturmakta zorlanırsın dedi onun haricinde sonradan ağrılar cıkmaya başladı sol ayak bileğimde bir ezilme olmuş sıcakken farkına varmadım ama sanırım koruma dedirinin altında kalmış.Ve son model pantalonumun kalça kısmında bir yırtık oluşmuş :D
    Bunların haricinde allah korudu diyelim Adil beyin de dediği gibi büyük bir vasıta olsaydı inanın düşünemiyorum gelen motosikletli en 50-60 km hızı kesin vardı...
    Çocuğa gelince,çocuğa dediğim gibi inanın çok acıdım benim motosikletimin gidonu yamuldu düzelteyim derken bir de çatlattım ayna yamuldu topcase cizildi,vites kolu yamuldu felan dedim gitmez bu ama sağolsun yanımıza gelen bir motorcu kardeş geçmiş olsun dedikten sonra benim motora bir el attı ve en yakın servise kadar gider dedi ama çocuğun yuki marka motoru resmen çöp oldu diyebilirim üzüldüm doğrusu.Bende daha fazla dayanamayıp yapabileceğim birşey varmı iyi olduğuna emin misin sorusuna iyiyim abi şikayetçi değilsen geçmiş oılsun dedi bende bir kaç nasihattan sonra gittim.
    Ama sonradan pişman oldum onu bu motora bindirene bir ceza kestirmem gerekirdi diye düşünüyorum ama o kafayla inanın plakasını almak bile aklıma gelmedi :(
    Ama taktığım dizlik işe yaramış kenarı resmen parçalanmış olmasaydı ne olurdu bilmiyorum.Bu arada ayağımda motosiklet botu yoktu sağlam bir deriden yarım bot vardı,eğerki korumalı motosiklet botum olsaydı bu kazadan kalçamdaki şişikle atlatırdım... neyse bu da bana ders olsun şu an motosiklet botu bakıyorum nette bir tavsiyesi olan varsa çok memnun olurum :D
    Unutmadan döner dönmez servise gittim herşey dahil toplam masraf 50 tl ye herşeyi düzelttiler gidonu da değiştirdiler.50 Tl yi duyunca nasıl mutlu oldum anlatamam :D
     
    öner coskuner bunu beğendi.
  8. Şafak

    Şafak Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2011
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Kocaeli
    Motosiklet:
    Suzuki
    Çok geçmiş olsun. Tekrarı olmasın umarım..
     
  9. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Çok sağol Şafak umarım olmaz kalçamda yumruk kadar bir morla dolaşmak inan çok zor oluyor :D
     
  10. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Doğan hocam tekrar geçmiş olsun. Müsadenizle bir iki yorum yapmak istiyorum kazayla ilgili.

    Şöyle demişsiniz,
    E-5 de şerit değiştirmem gerektiğine karar verdim,sinyalimi verdim aynadan sol şeridi kontrol ettim baktım boş gayet rahat bir sekilde sola dönerken (bu arada hızım 20-30 civarı )ne olduğunu bile anlamadan biri yandan bana bir bir girdi inanın be vurduğunu bile anlamadım.

    E-5 de şerit değiştirmem gerektiğine karar verdim, aynadan sol şeridi kontrol ettim baktım boş ; hiçbir zaman aynalarınıza güvenmeyin, şerit değiştirmeden önce mutlaka ve mutlaka CAN KURTARAN BAKIŞ dediğimiz bakış ile pozisyon alacağınız şeride doğru kafanızı çevirin ve arkada bir tehlikenin olup olmadığını kontrol edin. Şehir içi trafiğinde motosiklet kullanmak biraz daha zordur.

    Şehir içi kullanımı ile ilgili değerli hocamız UĞUR ERTEKİN'in bir makelesini paylaşıyorum.

    Şehir Trafiğinde Motosiklet Kullanımı


    İleri ve güvenli motor kullanımının temellerini, ana hatlarını, bildiğinizi varsayıyorum.. öğrendik.. Şimdi, özellikle şehir içi kullanımımızla ilgili önemli detayların üstünden bir kez daha beraber geçelim.

    Öncelikle, gözlerinizi kapayın ve sıkışık bir trafikte, genelde hep yapar olduğunuz sürüşünüzü düşünün.

    Etrafınızı çevreleyen , yolunuzu engelleyen, sizi karmaşaların-kalabalıklığın içinde bırakan arabaları hayal edin.

    Kendinizi, yakın şekilde arabaları takip ederken, etrafı tararken, trafik lambalarını takip ederken hayal edin.

    Sonrasında yayaların neler yapabileceğini tahmin ettiğinizi veya yol üzerindeki işaret boyalarının dahi ne kadar kaygan olabileceğini tahmin ettiğinizi hayal edin.

    Cep telefonlarıyla konuşan, arabadaki bir yandan bağıran çocuğuyla ilgilenmesi gereken veya yanındaki arkadaşı ile koyu sohbetlere dalmış olan araba sürücülerini düşünün.. Onların ne yapabilecekleri konusunda devamlı tahminler yürüttüğünüzü düşünün.

    Kalabalık ve yoğun bir trafik ortamı her şeyi ile tam olarak kaza çemberinin içidir aslında.. (Özellikle yeni kullanıcılar için, yoğun bir trafikte motosiklet kullanmak başlı başına bir kabustur..)

    Farkındaysanız, aslında motosiklet sürücülerinin kalabalık bir trafik ortamında ne kadar çok şeyle aynı anda ilgilenmeleri gerekliliği o kadar hayret vericidir ki.. ve zaten bunu becerebilmek demek; birçok şeyin toplam olasılığını aynı anda görmek ve tek tek üstesinden gelmek demektir.. Yapılabilecek tek bir yanlışlık bile motorumuzu yatırmamıza ve yaralanmamıza sebebiyet verebilir.. Aman dikkat!!

    İşte sizlere kalabalık bir şehir içi trafiğiyle baş edebilmenin, genel olarak 13 püf noktası;

    1. Araba sürücülerinin kafa hareketlerini takip etmek;
      Araba sürücülerinin aynalara ve kapı pencerelerine doğru kafa hareketlerini (oynatışlarını) takip etmek , yapabilecek oldukları ani manevralar için sizlere öncesinden fikirler verir.. Birçok sürücü, aynalara bakmasa bile, kafasını dönecek olduğu tarafa öncesinde çevirir ve döner..yakalamaya çalışın!!
    2. Dikiz aynalarınıza güvenin..ama tamamıyla değil;
      Dikiz aynalarınız çoğu zaman hayat kurtarıcınız olabilir, ama hep dediğimiz gibi genelde tam olarak bütünüyle görüşün hepsini sizlere vermez..Özellikle kalabalık trafikteyken, pozisyon değişikliği yapmadan önce mutlaka ve mutlaka omuz üstü bakışı sakın ihmal etmeyin!! Bunu çok çabukça gerçekleştirin ve ondan sonra manevranıza karar verin..(asıl hayat kurtarıcı hareket budur aman dikkat!!)
      [*]Mümkün olduğunca araçların arasındaki (aralardan geçiş) işinizi çok çabuk bitirin ve plansız sakın kalmayın;
      Bu çok basit gibi gözükse de, son anda sinyalsiz, ani manevralar yapan araba sürücülerinin her sene bir çok sürücüye çarptığını, düşürdüğünü, öldürdüğünü unutmayın!! Normalde araçların sağlarından geçiş kesinlikle yanlış gibi gözükse de, günümüzde bazen bu bir gereksinimdir..(gerçekci olalım)..Yeter ki bunu, sürücünün neler yapabileceğini tahmin ederek çok temkinli bir şekilde ve çok çabukça yapın ve hemen bitirin!! (Özellikle sağındaysanız ve duran bir trafik ise, araç yolcusunun kapıyı açma ihtimallerine dikkat!!)
      [*]Her zaman fren yapmaya hazır olun;
      Herhangi, ani oluşabilecek bir durum için frenlerinizi kullanmaya her zaman hazır olun!!. Tehlikeleri sezdiğiniz anda, her zaman öncesinden, sağ ayağınız ve sağ el parmaklarınız fren magnet ve pedalında hazır olsun!! Her zaman umulmayanı, beklenilmeyeni bekleyin, hazırlıklı olun!!
      [*]Görünün!! Ama görünmediğinize İnanın!!
      Fosforlarla motorunuzu donatın..Parlak ve görünen kıyafetleri tercih edin.. Ama gene de araba sürücülerinin ve yayaların, sizin varlığınızın farkında olduğundan, sizi gördüğünden emin olmayın!! Hep görünmediğinizi düşünerek motorunuzu kullanın!!!
      [*]Motorunuzun gücünü her zaman kullanmaya hazır olacak şekilde kullanın;
      Özellikle kalabalık trafikteyken, normalde her zaman kullandığınız vitesin 1 altını tercih edin! Motorunuzu her zaman öyle bir devirde kullanın ki, gerektiğinde ufak bir gaz açış sizi tümüyle tehlikeden uzaklaştırabilsin…Diğer yandan egsozunuzun birazcık bağırıyor olması aynı zamanda sizin varlığınızın trafikte hissedilmesine katkı sağlar...
      [*]Çok mu yavaş gidiyorsunuz? O halde sağda veya solda kalın, pozisyon alın!!
      Trafik birden bütünüyle yavaşladığında, önünüzdeki aracın solunda veya sağında kalmaya çalışın…Bu sizin, gerektiğinde, daha kolay kaçış yapmanıza fırsat verecek olan pozisyonlarda bulunmuş olmanızı sağlamış olacak…Bu pozisyon aynı zamanda sizi, durmakta geç kalmış olan arkanızdan gelen aracın verebileceği zararlardan da korumuş olacak.. Her zaman, ilk durduğunuz anda, mutlaka 1. viteste ve kaçmaya hazır, aynalardan arkayı kontrol eder pozisyonda olun..Ne olacağı belli olmaz, dikkat!! Sakın ola ki durumdan emin olmadan vitesi boşa almayın!!
      [*]Her zaman TATKU!!
      Devamlı olarak durmadan ilerisini, sağı-solu ve aynalardan arkayı tarama yapmanız, reaksiyon gösterebileceğiniz ekstra zaman için mutlaka gereklidir.. Kalabalık trafikte sadece ileri bakmanız, bir nesneye gereğinden fazla odaklanmanız (hedefe kilitlenme), arkayı ihmal etmeniz, sorun yaratmak için yalvarmakla aynı şeydir!!
      [*]Sol’a dönüş İhaneti!! (ihanet sözcüğü burası için en uygunu..)
      Karşıdan gelen bir aracın yavaşlayıp (veya durup) sola dönmeye hazırlandığını gördüğünüzde (tahmin ettiğinizde) hazırlıklı olun!!!! Sizi gördüğünden hiçbir zaman emin olmayın!! O aracın ön lastiğini, ve sürücünün direksiyondaki elini takip edin..Eğer bu noktalarda ufacık dahi hareket görürseniz; fren yapmaya, swerving yapmaya veya gazlayıp kaçmaya (hangisi pozisyona göre uygunsa) hazır olun!! Sakın durup size yol vereceğine güvenmeyin!! Görmez!! Görmeyecektir!!
      [*]Yol Yüzeyini Okuyun!
      Yoldaki taramalarınıza asfaltı da ekleyin!!.Maalesef İzmirliler olarak, nerdeyse Türkiye’nin en kötü asfaltına sahibizL Yol yüzeyindeki mazot, yağ, toz, vs.. haricinde asfalt kondisyonuna da dikkat!!!! Bir yandan da kafanızda yol tutuşunu hep değerlendirmeye çalışın..Mazot için koku duyunuzu da kullanın..Kokusu keskindir..ve genelde öncesinde kokuyu hissetmeye başlarsınız..Dikkat!! Girdikten sonra ne yapabileceğinizle ilgili becerinizi tartmaktansa, öncesinde erken fark edebilip hiç girmemek, daha da iyi bir beceriye sahip olduğunuzu gösterir!!
      [*]Güvenli boş alanlarda kalmaya özen gösterin!!
      Motorunuzun gücü ve manevra kabiliyetini kullanarak, ne durumda olursa olsun, her zaman çevrenizde güvenli geniş bir alan oluşturmaya dikkat ederek pozisyonlar almaya çalışın (güvenlik çemberi)!!! Yoğun trafikte , kalabalık araçların arasında mutlaka bazı boş alanlar vardır..En geniş ve size manevra imkanı verecek olanlarını değerlendirin ve mümkün olduğunca kullanın.. Bu aynı zamanda, diğer araçların kör noktalarında mümkün olduğunca az kalmanızı ve tehlikesiz pozisyonlarda bulunmanıza imkan verir...
      [*]Belli manevralarda mutlaka sinyal kullanacaksınız.. Peki ya açık kalırsa?
      Otomatik sinyal kapatmayan bir motorunuz varsa sol baş parmağınızla sinyalinizi kapatmayı unutmayın!!! Hatta arada kapattım mı diye kontrol etmeyi de unutmayın!! Kalabalık bir trafikte sinyalinizi açık unutmak o kadar tehlikelidir ki.. kazaya davetiye demektir dikkat!!
      [*]Diğer araçları güvenlik olarak kullanmak.
      Özellikle Trafik lambası bulunan kavşak noktalarında diğer araçları kendi menfaatiniz için kullanın.. Diyelim ki kırmızıda durdunuz..Yeşil yandı ve yürüyorsunuz.. Mutlaka karşı tarafta, onlara kırmızı yanmasına rağmen, son anda geçen bir araç vardır.. İlk hareket ettiğinizde, O araç sağdan geliyorsa sağınızdaki, soldan geliyorsa solunuzdaki aracı onu sanki bir zırhmışcasına kullanarak beraber ayni hizada ilerleyin..Çarpacak ise ona çarpsın.

    Güvenli sürüşler dilerim

    Sevgilerimle

    Yazan :
    Uğur ERTEKİN
     
  11. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    çok geçmiş olsun, inşallah son kazanız olur.
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  12. Şafak

    Şafak Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2011
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Kocaeli
    Motosiklet:
    Suzuki
    Sol’a dönüş İhaneti iki gündür üst üste başıma geliyor. İkisinde de uzaktan sol sinyali yanarak süratle yaklaşan bayan sürücüler vardı. Birincisinde olacakları farkedip gazı açıp karşılaşma noktasından erken kaçtım, o benden sonra o noktaya geldi, problem olmadı. İkincisinde kaçmak için çok geçti motor freni ile yavaşladım, bir vites aşağı aldım, kaçmaya hazırdım oda yavaşladı ve bana bakarak üstüme gelmeye başladı. Baktım hala üzerime geliyor, tam karşılaşma anına gelmiştik ki tekrar gazı açıp kaçtım. İki olayda da çok önceden görmüş ve plan yapmıştım. Sanırım eğitimden önce olsa ilkinde arabanın ön camına otururdum...
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  13. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Geçmiş olsun...
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  14. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    Çok geçmış olsun sizde onemlı bır hasar olmaması sevindirici
    Motorun masrafınında 50 lira olması gayet ıyı
    Bu orada Erol abininde dediği gibi can kurtaran bakışını kullanmayı boş yol dahı olsa unutmayın
    Motorda aynalara hıç guvenemıyorum ben
    kor nokta çok tehlıkelı çok kez başıma geldı aynada araba gozukmuyorken kafamı çevırıp baktıgımda sağımda solumda araba bulunuyor
    tekrardan geçmiş olsun umarım en kısa zamanda ağrılarınız geçer
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  15. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Geçmiş olsun Doğan ucuz atlatmana sevindim..20-30km/h ile şerit değiştirmek sanırım durmaya yakın çok ağırlaşmış bir trafik akışında olur.Böyle zamanlarda genellikle sol şerit de dolu olur,önce emniyet şeridini düşünmek daha güvenli ama sol şerit müsaitse tabiki orayı düşüneceğiz.Dikiz aynasında araç gözlerken skuteri sanırım göremedin.Emin olamadığımız durumlarda yukarıda belirtilen omuz üzeri bakış zorunlu oluyor..
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  16. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Çok geçmiş olsun kardeşim.Bilincin açık olması tehlikeyi azaltmış.Ama ne olur artık full koruam ol.Bak ayağının acısını yazdın benim ayağım acıdır.Ne olursunuz hava sıcaklığını bahane edip uyapmayın çizmesin binmeyin dolmuşa binin taksiye binin motosiklete binmeyin.
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  17. Ali Emre Sakarya

    Ali Emre Sakarya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    233
    Motosiklet:
    Honda
    çok geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın. abilerim, dostlarım gerekli şeyleri söylemiş zaten. bot konusunda sadece tavsiye olarak daha pahalı da olsa mutlaka "goretex" bir bot(çizme) alın. yazın sıcak derdiniz, kışın soğuk derdiniz olmaz. tekrar çok geçmiş olsun...
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  18. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Geçmiş olsun, demek ki ölü noktaya denk gelmiş dikiz aynasında.
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  19. Emrah.Mandaci

    Emrah.Mandaci Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2011
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Biga\Çanakkale
    Motosiklet:
    Kanuni
    Çok geçmiş olsun.Neyseki ucuz atlatılmış bir kaza.Allah beterinden sakınsın...
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  20. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Geçmiş olsun.
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.