İlk motor Honda Shadow Spirit olurmu ?

Konu, 'Chopper - Cruiser Kullanıcıları' kısmında Barış Kırgıç tarafından paylaşıldı.

  1. Barış Kırgıç

    Barış Kırgıç Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Merhaba Dostlar ,

    Yıllarca süren özlemime yakın bir zamanda son vermek üzeriyeim .
    Bu ayın 17-18 günlerin de hondanın güzenli sürüş eğitimi alıcam , kısmet olursa .
    Amacım Honda Shadow Spirit almak . Daha önce yok denecek kadar az bir deneyimim var.
    Sizce ilk tercih olarak kötü bir seçim mi yapıyorum?

    Sayılar .
     
  2. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    750 cc 75 hp ve 250 kg lık bir motorla başlamak bence biraz uygun değil. Her ne kadar hondanın güvenli sürüş eğitimini alsanızda, unutmayınızki bu eğitimler iki gün ve kapalı alanda yapılıyor. Bu eğitimde kullanacağınız motor cbf 150 yani sizin düşündüğünüz motorla hiç alakası olmayan bir makine. Onun için bence acele etmeyin, daha düşük cc bir custom la başlayın, acemiliğiniz bittiğinde bu motoru düşünün derim.
     
    YigitA. ve Barış Kırgıç bunu beğendi.
  3. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    doğru söze ne denir:) +1
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Kesinlikle doğru söz Erolcum
    Hondanın GS1 2 3 4 eğitimleri sadece trafiğe kapalı alanda yapılmakta.
    Sadece bir şey diyebilirim.
    Emeklemeden koşulmaz.
     
    Barış Kırgıç bunu beğendi.
  5. Abdullah GÜNGÖR

    Abdullah GÜNGÖR Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Antalya
    Motosiklet:
    Suzuki
    Erol ve Şenol beye bizzat yaşamış olarak sonuna kadar katılıyorum.Bence motor tecrübesi vitesli ve vitessiz olmak üzere ikiye ayrılıyor.Ben uzun yıllar scooter kullanmama rağmen ilk vitesli motorum 200cc lik 125 kg olan bir supermoto idi.Şimdi dönüp arkama baktığımda bu motorla öyle hatalar yaptım ki zamanında motor hacmi ve ağırlığı az olduğu için bir şekilde işin içinden sıyrıldım.Ancak daha büyük ve ağır bir motor olsaydı belkide bu satırları yazmak mümkün olmayacaktı.Sonuç olarak istediği kadar motor tecrübesi olsun daha önce vitesli motor kullanmayan bir kişinin shadow gibi bir makineyle bu işe başlamasıyla(kaldıki siz tamamen tecrübeniz olmamasından bahsediyorsunuz) tabiri caizse elinde pimi çekilmiş bir bombayla ortalıklarda dolaşan bir insan arasında hiçbir fark yoktur.patladığı zaman hem kendini hemde etrafındakileri yakarsın allah korusun.Birde eğitim konusuna dikkat çekmek istiyorum.Bazı arkadaşlar eğitimleri alınca veyahut kıyafetlerini tam tekmil giyince olay bitti sanıyorlar.Alınan eğitim yolda bizzat tekrar tekrar tecrübe edilmedikce amacına ulaşmış sayılmaz.Böyle bir durumda almış olduğunuz eğitim hiç birşekilde sizin durumunuzdaki birisinin böyle bir motorla başlaması konusuna faydası olmayacağı kanaatindeyim.
     
    Barış Kırgıç bunu beğendi.
  6. Barış Kırgıç

    Barış Kırgıç Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Bu içten cevaplarına teşekkür ederim dostlar.
    Ben chopper dan başka motor kullanmayı düşünmüyorum.

    çeşitli sebeblerden dolayı bu zamanada kadar kullanma fırsatım olmadı ama kullanamadığım zamanlarda bile odamda yada bilgisayarım masa üstü görüntüsünde kesinlikle bir chopper resmi vardı.

    yani benim hayalim bir chopper almak .

    Saygılar.
     
  7. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Değerli arkadaşım.
    Ben ve diğer arkadaşlar sana başka motor kullan demiyoruz.Ama motosikletin ne olduğunu ne olmadığını anlamnız için küçük cc den başlayın diyoruz.

    Ama motosiklet kullanmak bilgisayar oyununa veya teorikte kullanmaya benzemez.
    Honda dan eğitim alacaksınız iyi güzel de orda aldığınız eğitimde ki olayla İstanbul trafiği gibi bir yerde motosiklet kullanmak aynı şey değilki.

    En ufak olumsuzlukta canınız duble yanar.Ekonomik ve fiziki olarak.Almak istediğin araç 250 kg.Bg gücünü geçtim o ağırlık sizin için yeterince bir handikap.
    Ama anladığım kadarıyla siz onu alacaksınız.Ve alıp düşmeden ne benim nede diğer arkadaşların dediğini anlayamacaksınız.
    Ha sakın ben düşmem demeyin.Bilen bilir illaki düşeceksiniz.
    Ben 30 yıldır bilmem kaç milyon km dir motosiklet kullanan biri olarak dahi diyemiyorum ben düşmem ki sizde demeyin.İllaki düşeceksiniz.
     
  8. Barış Kırgıç

    Barış Kırgıç Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şenol bey merhaba ,
    Ben onu almak istiyorum evet ama küçük bir motordan başlamam gerektiğini hem sizler hemde motor kullanan arkadaşlarım sayesinde öğrendim teşekkür ederim .

    Sizin tavsiyeniz hangi motorla başlamam olur acaba onu merak etmiştim ?

    Saygılar.
     
  9. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    2. el temiz bir ybr alın.125 cc 10 bg güçle herşeyi rahat rahat yaparsınız düşersiniz kalkarsınız yolunuza devam edersiniz.Tabii full korumalı kıyafet ve ekipmanlarınızla ve KASK ınızla olmak şartıyla.
    2000 2500 TL arası temiz ybr ler sizin işinizi görecektir.
    Bana göre her haba ve yol şartında 20 bin km bitirdikten sonra istediğiniz motora (Yol Eğitimlerinizide aldıktan sonra) geçebilirsiniz.
     
    Barış Kırgıç bunu beğendi.
  10. Abdullah GÜNGÖR

    Abdullah GÜNGÖR Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Antalya
    Motosiklet:
    Suzuki
    Dostum ille cruiser diyorsan klasiklerden 250 lik bir dragstar virago intruder hyosung GV 250 sport cruiser segmentinde ise benim tavsiye edebileceğim kymco venox var bunlar hem hafif hemde kolay sürüşlü motorlardır.Kaliteleri ve fiyatları hemen hemen aynıdır(dragstar ve intruder bıraz yüksek fiyatlıdır bunların içinde)Kolay derken şunuda unutmayalım kendi kategorilerinde öyledirler.Cruiser,Chopper tarzı motorlar hakimiyeti en zor olan motorlardır.Sonuç olarak benim tavsiyem maximum 250 lik olacaktır.Yukarıdaki motorları incele hangisi gözüne hitap ediyorsa gönül rahatlığıyla alabilirsin.Bu motorlardan herhangi biriyle 10 bin devirdikten sonra shadowa gönül rahatlığıyla binebilirsiniz:)
     
    Barış Kırgıç bunu beğendi.
  11. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Tutkunla ve senle alakalı bir durumda yapacağın seçimleri başkalarına danışman bence saçma eğitimlerini alacağını yada aldığını söylemişsin neden olmasın.4 sene scooter kullandım sonrasında direkt olarak 600RR CBR ile başladım,Honda nın bir çok servisinden profesyonel sürücülere kadar da sormadığım kimse kalmadı bunlardan biri NTV Moto Keyif programı test editörü Sayın Burak ERCAN'dır mesela olabilir mi hocam yapabilir miyim yoksa ölümcül bir risk midir diye?
    "Risk senin elinde istedikten sonra olabilir sadece uzunca bir süre akıllı ve yavaş kullanmayı gerekirse trafiğe çıkmamayı göze al dedi hepsi bu..."Eğitimi ihmal etmeyip alışma sürenizi biraz uzun tutaraktan bence başarabilirsiniz.Eğer gerçekten tutkunsanız...
     
    Barış Kırgıç bunu beğendi.
  12. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369


    noyan esmişsin gene sınır tanımıyan acıklamalarınla:D:D:D
     
  13. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Ne var yahu düşüncelerimi yazdım :D birde cahilce bir cümle olacak kızmasın kimse ama bu chopper makinalar daha hantallar bence sürüşleri bir race yada maxi scooter yada off road touring gibi herhangi bir makinaya göre daha yorucu olmasına rağmen daha güvenli hissi var yani ne bileyim öyle görünüyor :D Şimdi biri kalkıpta bana cevaben olurmu öyle şey onlar çok agresif makinalar da şöylede böylede demesin :D cahilliğime verin dedim sadece Honda Shadow ile 3 aylık bir tecrübe yaşamıştım :D CBR 600RR gibi fırlamıyor mesela kıçı başı da oynamıyor motorun kaldırmak daha zor durdurmak daha kolay idi bilmiyorum belki hala içimde bir korku var altımdaki makina bazen beni gerçekten ürkütebiliyor kafa atıyor yada acemilik yapıyorum durdurmaya korkumdan takip mesafemi hep çok uzun tutuyor ve bir racinge yakışmayacak şekilde düşük devir yüksek vites ama düşük hızda kullanmaya çalışıyorum.Profesyonellerin tavsiyeleri doğrultusunda ama kan bu yerinde durmuyor bazen basıveriyorum 1.viteste :D 90 dedimi ses beni benden alıyor boşluktaymışsın hissi de cabası sanki bir roller coaster gibi süzülüyor makina Shadow'un üzerinde bunların hiç birini yaşamamıştım tamam otobanda 170 diyordu 750CC motor az değil o da tamam hele ses oda tamam ama agresiyon :D aslan görünümlü kedi gibi geliyor o makinalar bana :D Bence bir acemi bile olsa o makinaya biraz alışıp trafik tecrübesi edinmeye başladımı işi bitirebilir.Ama profesyonel yardım şart.

    Birde şu açıdan bakıyorum shadowların piyasasını bilmiyorum ama iki sene kadar önce biz sattığımızda bir yaşında falan shadowu 12000TL civarı bir paraya satmıştı yanılmıyorsam babam şimdi de o civarlarda olsa fiyatları bilmiyorum gerçi ikinci el mi sıfırmı düşünüyorsunuz ama hele ki sıfır alırsanız ve korumalığı aksesuarı falandı filandı bunlarda çok para.İşin kötüsü tamamen görüntü motoru bizdeki gibi bir grenaja kurtaramıyorsunuz işi her yeri krom falan filan yani küçük bir motordan yada race den bakımı daha zor ve daha pahalı gibi geliyor bana abilerimiz daha iyi bilir ama.Eni konu yapacağınız en küçük kaza ve kromların çizilmesi o motorun bütün görüntüsünü bitirecektir.Dolayısı ile can değilse bile en azından bu risk göz ardı edilmemeli ve öğrenme motoru olarak küçük motor düşüncesi sadece bu açıdan mantıklı olabilir diyorum...