İlk motor seçimi.

Konu, 'Ne Almalıyım Nereden Almalıyım' kısmında Ertuğrul Uğurlu tarafından paylaşıldı.

  1. Ertuğrul Uğurlu

    Ertuğrul Uğurlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul, Bahçelievler, Yayla
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Herkeze merhabalar,

    Tanıtım konumda belirttiğim gibi bir motorsiklet hayranıyım, scooter tarzı motor sürmüşlüğüm var, ailemde ki çoğu kişi motor kullanıyor, örneğin 22 yaşında ki büyük kuzenim şu an CBR 600 sahibi, babam bir zamanlar 125cc'lik scooter kullanıyordu, eniştemde de bir 125cc'lik scooter var, oda kendine Chopper tarzı bir motorsiklet almayı düşünüyor.

    Şimdi ben size durumumu açıklayacağım, şu an İstanbul'da yaşıyorum, ama Allah kısmet ederse bir-iki aya Fransa'ya temelli taşınma ihtimali var.

    Fransa'da A1 adlı bir motorsiklet ehliyeti bulunmaktadır, Türkiye'de varmı diye çok fazla araştırma yaptım, sonuçlar sözde olduğunu ama uygulama da olmadığını söylüyor.Bu ehliyet Fransa'da geçerli ve uygulamalı, ve 15 yılı bitirmiş, yani 16 yaşında olan, okuyan(okuduğuna dair belge istiyorlar, ki ben okuyorum), 125cc gücüne kadar bu A1 ehliyeti ile her motoru kullanabiliyor, aynı zamanda ATV türü motorsikletleri bile.

    Ben Fransa'ya gidersem, ilk önce bu A1 ehliyeti hakkında araştırma yapıcam, hangi kurslar veriyor, ne gerektiriyor, vesayre vesayre.

    Model araştırması yaptım, scooter'lar pek tarzım değil, dayımın bana verdiği tavsiye bir Honda CBR125 oldu.Geçen hafta dayım bir Yamaha R1 aldı, şu an çok memnun, bu üçündü-dördüncü motoru sanırım.Fazla güçlü bir motorla başlarsan çok zorlanırsın ve mutlaka kaza yaparsın, o yüzden düşük bişeyle başla dedi, ve dediğim gibi CBR 125'i tavsiye etti bana.

    Sizin görüşlerinizi almak isterim, şimdiden konuma yazacak herkeze teşekkürler, saygılar ve sevgiler.
     
  2. Adil Özel

    Adil Özel Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2012
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Tekirdağ/Mürefte.İstanbul/Üsküdar
    Motosiklet:
    Mondial
    Türkiyede motorlar içi A ve A2 ehliyeti var.A otomatik vitesler A2 vitesli modeller yani bütün motorları kullanırsın A2 ile,motor seçimine gelince CBR125 i tavsiye etmem onun yerine Yamaha YBR 125 al daha iyi aralarında pek bir fark yok 15-20 km sürat farkı dışında sağlıcakla...
     
  3. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    Turkıyede A1 ehlıyetle 50cc ye kadar motosıkletlerı surebılırsınız butun motorları surmenız ıcınA2 ehlıyet gerekıyor almışken en ıyısı A2 almak zaten
    bence cbr 125 guzel bır motor yenı kasalarının gorunusude gayet şık başlangıç için uygun bır motor
    bu arada motor alırken full koruma kıyafetlerınıde almayı unutmayın
     
  4. Ertuğrul Uğurlu

    Ertuğrul Uğurlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul, Bahçelievler, Yayla
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Yorumlarınız için teşekkürler, olay şu ki; Fransa'da A1 ehliyeti vitesli veya vitessiz, 125cc'ye kadar olan bütün motorları kapsıyor.

    - Adil abi, YBR 125'e baktım, benim için sürat hiç farketmiyor, sonuçta aldığım ilk gün Paris'in yoğun trafiğinde 150 basıcak halim yok, evden okula, okuldan eve, markete, alışverişe, bide 4-5 tane motorcu arkadaşım var, onlarla şehir turuna çıkmak için bu motoru satın almak istiyorum.

    YBR 125'in, CBR 125 gibi direksiyonunun altında motoru kaplayan kasası olmadığı için pek beğenmiyorum, benim görüşlerim bunlar.

    Tabi ki motoru satın almadan önce full koruma kıyafetlerini almayı aksatmıyacağım.
     
  5. Adil Özel

    Adil Özel Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2012
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Tekirdağ/Mürefte.İstanbul/Üsküdar
    Motosiklet:
    Mondial
    Seçim senin,gönlün hangi motordaysa sağlıcakla...
     
  6. Ertuğrul Uğurlu

    Ertuğrul Uğurlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul, Bahçelievler, Yayla
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Yorumunuz için teşekkürler, peki koruma kıyafeti olarak ne tavsiye edersiniz? Full kapalı bir kask ile bir çift eldiveni kesin alıcam, ama bir zırh da satın alsam mı, yoksa ceket yeterli midir?
     
  7. Adil Özel

    Adil Özel Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2012
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Tekirdağ/Mürefte.İstanbul/Üsküdar
    Motosiklet:
    Mondial
    Kask mutlaka al imkanın varsa motor ceket ve pantolonu, hiç olmazsa şimdilik ceket ve dizlik sağlıcakla güvenli sürüşler...(Zamanla motor giysilerini tamamlarsın)
     
  8. Ertuğrul Uğurlu

    Ertuğrul Uğurlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul, Bahçelievler, Yayla
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum, babam ile ciddi bir şekilde konuştum, adam gibi korumanı takıp kendi kafana göre millete hava atacak şekilde sürmek için alıyosan unut dedi, tabiki öyle bi amacım yok dedim, o zaman seneye ehliyetini alırsın istediğin motordan ikinci el alırız başlangıç için dedi. Allah kısmet ederse seneye 28 Aralık'ta A2 işlemlerine başlıycam ve ilerki aylarda aranıza katılıcam.

    Saygılar ve sevgiler :)
     
  9. Adil Özel

    Adil Özel Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2012
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Tekirdağ/Mürefte.İstanbul/Üsküdar
    Motosiklet:
    Mondial
    Baban iyi söylemiş 2. el alıp öğrendikten sonra satıp istediğin model yeni alırsın sağlıcakla...
     
  10. Ertuğrul Uğurlu

    Ertuğrul Uğurlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul, Bahçelievler, Yayla
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Abilerim ve kardeşlerim, yeni bir gelişme oldu.Birkaç gün önce kuzenimin kocasıyla konuştum, motor konusunu tartıştık.Kendisi 1000cc bir max enduro sahibi, çok kaliteli koruma ekipmanları var, ve söylediğine göre tecrübesi yüksek.Burda size açtığım konuyu kısaca ona anlattım, racing tarzı motor istediğimi.Nasıl bir model seçmek istediğimi sordu, 125cc CBR alıcağımı söyledim.

    Kendisinde söylediğim gibi max enduro var, 1000cc, modelini henüz bulabilmiş/anlayabilmiş değilim, sormadım.Motorundan memnun olup olmadığını sordum, çok memnun olduğunu söyledi, ve son anda aklıma geldi ki, enduro/cross tipi motorları ben arazide ki yetenekleri var.Kararımı değiştirmek istedim, kendisine sordum cross alsam daha mı rahat ederim başlangıç için diye, evet dedi, racing'den daha sağlam olabilir, aynı zamanda arada sırada araziye çıkarsın ormanlarda stres atarsın, kendine engeller yapıp üstünden geçmeye çalışırsın, vesayre vesayre.

    Kendisini haklı buldum, ve birkaç cross modeli bakmaya başladım.Derken, "enduro" ve "dual sport" seçenekleri ile karşılaştım.Değerli abilerim ve kardeşlerim, benim motoru alma amaçlarımı uzunca sıralayacağım, benim için hangisi daha güzel ve iyi bir seçim olabilir?

    - Arazilere çıkıcam, ormanlara, ama çok engelli olmayan, dağ bayır vesayre, öyle büyük dağlar, uçurumlu yokuşlar falan değil.Hani yazlık alanlarda/köylerde toprak yerler olur ya, o tür yerlerde sürmeye.
    - Asfaltda da süreceğim, ama çok değil.Mesela bir orman/toprak alana gitmek için bir araç ile taşıyacağıma kendim sürerek gideceğim.Çok sarsılma olur dediler, ama bunun bana çok fazla engel olacağını sanmıyorum.
    - Asfalt trafik demektir, o yüzden plaka takılabilir, trafiğe çıkılabilir bir model önerirseniz çok mutlu olurum.
    - Bakım sıklığı/tarzı pek önemli değil, her gün bakımını yapabilirim, ama çok zor bakım gerektirmeyen bir tarz isterim.
    - 250cc'yi geçmese iyi olur, çünki tecrübem 0.
    - Koruma ekipmanları ve kursu önceden halledeceğim, full ekipmanımı tamamlamadan ve eğitim almadan motoru almayı hiç düşünmüyorum.

    Şimdiden teşekkürler, sevgiler ve saygılar :)
     
  11. ulvi

    ulvi Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    küçükçekmece isatnbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    ertugrul kardeşim enduro tarzı motor alman daha iyi ancak diger yorumlarından anladıgım kadarıyla sen zaten bayagı zamandır 125 cc lik motor kullanıyorsun zaten ancak yukarıda okuduklarrımda dikkatimi ceken bir baska husus da su oldu sen daha 15 yasındasın ve turkiyeede 15 yasında ehliyet alamıyorsun en az 18 yasını doldurmus olman gerekiyor. ama seni de durdurmak istemiyorum yine trafige kapalı alanlarda kullan ancak full koruma tam koruma olması sartıyla. simdiden hayırlı olsun
     
  12. Ertuğrul Uğurlu

    Ertuğrul Uğurlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul, Bahçelievler, Yayla
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    1996'da doğdum, ama Aralığın 28'inde doğduğum için baya karışıyor yaş durumu.Birkaç gün önce, bi sürücü kursuna gittim sormak için.Doğum tarihimi verdim, biraz üşendiler o belli oldu ama seneye 28 Aralık'da A2 ehliyeti için başvurabileceğimi söylediler.Birkaç internet sitesinde, sürücü kursları için ehliyet yaşı hesaplayıcı programlar denedim, hepsi sürücü kursundaki adamın söylediğiyle aynı tarihi söylüyor, 2013 28 Aralık.

    Çevremde ki motorcular bana Hyosung RX 125, ve Mondial Xtreme MAX'ı önerdi, ne düşünüyorsunuz bu konuda?
     
  13. ulvi

    ulvi Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    küçükçekmece isatnbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    artık seneye kadar beklemek durumunda kalacaksın sanırım :S ikisi hakkında da pek bilgim yok yalnız şukadarını söyleyebilirim sana ki, alacaksan japon dan şaşma en azından sıkıntı yaşamazsın. zaten mondiali hiçbir şekilde önermem de hysung için birşey diyemem. ancak sabah akşam serviste motorla uğraşmaktansa motorun üzerinde keyfini çıkartmak istiyorsan japon tercih et.
     
  14. Ertuğrul Uğurlu

    Ertuğrul Uğurlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul, Bahçelievler, Yayla
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Mondial çin malı mı?Çevremdekiler Türk malı o iyidir bu aralar baya yükselişte diye övüp övüp bitiremiyolardı.Şaştım doğrusu, Çin malıysa anında aklımdan çıkartırım.Hyosung sandığım kadarıyla Japon malı?Tavsiye edermisiniz? Ve evet, seneye kadar mecburen bekliyeceğim, 28 Aralığa kadar.
     
  15. ulvi

    ulvi Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    küçükçekmece isatnbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    hysung u kanuni almış, mondial çin malı demedim ki ancak servisten çıkamazsın o motorlarla, alacaksan japon al dedim. ama şu kadarını söyleyeyim ille de ikisinden birini almayı dusunuyorsan hysung kullanıcıları ile yaptıgım gorusmelerde iyidir diyorlar, sorunsuz falan ama ben yine de japoncuyum her halukarda
     
  16. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    mondial çin malı değil diyen satıcılar hepsı yalan soyluyor Mondıalın %90 parçaları belkıde daha fazlası çinden gelıo sadece montajı turkiyede gerçekleşıo montaj burda gerçeklesınce hemen turk malı yaptı bu işin ticaretını yapanlar
    hyosungla mondıal arasında bana gore dağlar kadar fark var hyosung herturlu daha iyidir
     
  17. Adil Özel

    Adil Özel Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2012
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Tekirdağ/Mürefte.İstanbul/Üsküdar
    Motosiklet:
    Mondial
    Evet Ertuğrul kardeşim Mondial Çin malı ve ben 6 yıldır(4. motorum).30782 km de Mondial kullanıyorum ve hiç bir problemle karşılaşmadım.5 senede Hondayı hurdaya ayıranları gördüm.
    .Her şey kullanıma bağlı,kitapçığındakileri uygularsan problem çıkarmaz sağlıcakla...
    (Hyosung KORE malıdır )
     
  18. Ertuğrul Uğurlu

    Ertuğrul Uğurlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul, Bahçelievler, Yayla
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Yani demek istiyorsunuz ki, ne kadar kaliteli, agresif bi motor sürebilmek değil, ona bakabilmek, sorunlarından anlamak ve çözüm bulmaktır.

    Peki bu ufak tefek bakım işlemlerini kendim, öğrenerek gerçekleştirebilir miyim? Birkaç vidyo izlemiştim, eğer doğru anladıysam yağ bakımı, motor temizleme gibi bakımlar gerektiriyor bu tür motorlar, yanlışım varsa düzeltin :)

    Motorun klavuzunda yazar mı mesela bu tür bakımlar?
     
  19. Adil Özel

    Adil Özel Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2012
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Tekirdağ/Mürefte.İstanbul/Üsküdar
    Motosiklet:
    Mondial
    Tabiiki yazar çin malı bile olsa;) ve yeterki sen iste içinde varsaki kendin söylüyorsun netten baktığını netten her türlü tamiratı öğrenebilirsin birazda kabiliyet her şey senin ellerinde;) usta olmaman için engelmi var;) (Türkiyedeki motor tamircilerinin %75i birşey anlamıyor,yani Türkiyede motor tamircisine güvenme(inan o motor tamircisi diye geçinenlerden daha iyi yaparsın çünki kendi motorun) kendin yap güvenle bin ama iyice öğren;) (2 hafta önce kontrol amaçlı motorumu açtım silindirde ve segmanlarda grank da dahil en ufak bir çizik,oynama yoktu açmışken segman atıp topladım) sağlıcakla...
     
  20. Ertuğrul Uğurlu

    Ertuğrul Uğurlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul, Bahçelievler, Yayla
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Çok teşekkürler Adil abi, sayende Çin malına olan düşmanlığımı yitirdim :) cahillik olsa gerek, yazlıkta herkez elektrikli bisiklet kullanıyodu, iki-üç kişide Honda vardı, bir de benle yaşıt bir arkadaşımda Kawasaki'nin bir ATV modeli vardı.Hepsi bana Çin malından uzak dur demişlerdi, çabuk bozulur tamirini yapamazsın bakım gerektiriyo çok zor işler, düşersen motor parçalanır vesayre vesayre.Ama bu yazdıklarınızı okuyunca gerçekten o "hayatta almam" ifadesi gidiverdi.

    Hem bütçemede uygun, Japon malı 0 olsada ikinci el olsada bütçemi baya zorlar.Bütçem 5000TL'ydi, ama yeni farkettim, küçük kardeşim baya yatkınmış ve heveslenmiş elektrikli bisiklete.Ben de küçük bir araştırma yaptım, koruma baktım, fiyatlarını topladım üstüne alıcağım motorun fiyatını koyunca toplam 3902 TL tuttu, bu botsuz fiyatı, bugün de ekonomik bir motor botu bakıcam, cross tarzı.Koruma olarak dizlik baktım, full göğüs, sırt, koll ve omuz korumalı bir set, gözlük(kaskdan geçirmek için) ve bir cross kaskı.Üstüne motoru ilave ettim.

    Benzin parasına gelince, babam 2-3 aylık benzin giderimi karşılayabileceğini söyledi, o konuda rahatım.Şimdiden ufak ufak şu motorlar üzerine araştırma yapim diyorum, parçaları hakkında, bakım vs vs.

    Çok teşekkür ediyorum yardımlarınız için hepinize, saygılar ve sevgiler.