İlk motorsikletim icin yardım istiyorum...

Konu, 'Ne Almalıyım Nereden Almalıyım' kısmında Mehmet CINBIL tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Merhaba arkadaslar forumu bir kaç gundur ziyaretçi olarak takip ediyorum.
    Uzun zamandır istediğim fakat iş okul derken bir turlu zaman bulupta alamadıgım Motorumu onumuzdeki yaz almak istiyorum ve bunun için yapmam gerekenler hakkında bilgi edinmek istiyorum sizlerden.
    Oncelikle Istanbulda yaşıyorum 26 yaşındayım 1,82 boyunda 77 - 80 kilo civarındayım kullanmak
    istediğim motor tipi Street Fighter yani sehir içinde seri bir araç kullanmak istiyorum.. Hatta kafamda belirlediğim bi kaç motor var aslına bakarsanız...
    Ktm Duke / Ducati Monster / Streetfighter fakat sorunum burda başlıyor Yıllardır istediğim Ducatilerin dusuk cc leri yok ve bu yuzden başlangıc motorum olabilicegini sanmıyorum...
    Duke e gelince 125 200 ve 390 cc gibi değişik modelleri mevcut bilindiği üzere...
    Ktm kullanan çok yakın bir dostum kendisi SM 990 kullanmakta 200cc lik bir Duke un baslangıcta yeterli olucagını hatta uuzun süre kullanabilicegimi soledi 125 200 390 hakkında uygunluk olarak oncelikle sizlerden bilgi istiyorum...
    Ayrıca A2 ehliyete henuz sahib degilim bunun asamaları , Egitimlerle ilgili önerilerinizi bekliyorum...


    PS: Ekipmanla ilgili olarak ay içerisinde en az 4 defa yurt dısına cıkan biriyim hangi ulkelerden almam daha uygun olur bunları bunun hakkında bilgisi olan varsa yardım etmesini rica ediyorum..
    Tesekkur ederim şimdiden
     
  2. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    200 cc lik duke tavsiye edebilirim ne çok düşük nede çok yüksek cc de gerekli eğitim ve donanım olduktan sonra sonrası tecrübeyle sabit olur !!!
     
  3. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Donanım ztn yurtdısından getiricem amerika japonya yada ne biliim su an taylanddayım mesela fiyat arastırmasına baslıyorum...Aklımı karıstıran 390 cc Duke acaba diyorum :)
     
  4. Burçin Arıcı

    Burçin Arıcı Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2009
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    [video=youtube;Hvunr0meJt0]
     
  5. Davut

    Davut Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2007
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    192
    Motosiklet:
    Yamaha
    Merhaba Mehmet bey öncelikle forumumuza hoş geldiniz demek isterim.

    Motosiklet dünyasına girmek için emin adımlarla ilerliyorsunuz bu iyi, lakin her motorcu ayrı fikirlere sahip olduğundan kafanız oldukça karışmış olabilir. Mesela;

    İlk motor küçük olmalı..
    Scooter al hocam en iyisi..
    suzuki al
    ktm al
    en iyisi endurodur enduro al
    racing ten başkası yalan vs.vs.

    Şimdi sıra benim fikrimde :)

    Öncelikle motosikletin ne demek olduğunu kimler motosiklet sürer, trafik motsiklete ve kullanıcısına ne gözle bakıyor, hangi makina nasıl kullanılır vb. birsürü sorunun cevabını verecek bir sürüş eğitimi almalısınız derim. İnsanların güçlü makinalardan korkup sürekli küçük makina önermesinin tek sebebi budur. Malesef bu ülkede motosiklet kullanıcılarının %90 ı eğitim almadan tepesine çıkıyor motorun. Bunların bir kısmı parçalanıp ölüyor, bir kısmı ölmeyip küçük motorla başlayın diyor. Mehmet bey Türkiye de önemli olan markanın devamlılığı, parçalarının uygun fiyatlı olması, yedek parçaların sürekli bulunması, servis ağının yaygın olmasıdır. Bu ülkeye bu bağlamda kendini kanıtlamış markalar ise Yamaha, Honda, Suzuki dir. Kesinlikle bu markalardan birini tercih etmelisiniz. Aksi taktirde ktm ye honda parçası takarlar aprillaya yamaha parçası çakarlar işin içinden çıkamaz markaya b.k atarlar baş ağrısından yamaz hale gelirsiniz.

    600 cc altında bir motorun sizinle geçireceği zaman muhtemelen 6 ay olacaktır. Satması dert, gaz açsanız yürümez, görünüşte aslan yola gelince kedi bir makine almaktansa hiç almayın daha iyidir... Kullanım amacınız belli, istediğiniz motosiklet tipi belli dediğim markalarda bir model kafanızda belirleyip o modelin üzerine yoğunlaşın derim. Motosikleti aldıktan sonra giyim ve aksesuar işi var o zaten uzun mesele :) onlarda hallolur.
     
  6. Burçin Arıcı

    Burçin Arıcı Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2009
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    onu mu alim, bunu mu alim mevzusu zaman kaybi abi, ehliyeti al, iki tekere ayagini biyerden sok, iyi süren bi adamlarla tanış, onları bir gör, sonra bi bak bakalım sen de motosikletine hakim olmak istiyor musun?
    çünkü bu zıkkımdan üzerinde becerilerini ne kadar geliştirirsen o kadar keyif alırsın.
    şimdilik kötü motosiklet yoktur kötü sürücü vardır iyi sürücü vardır diye düşünmeni tavsiye ederim.
    dük fük bişey alırsın, bu işi güzel gösteren ve sana da keyif verecek olan şey sürüş yeteneklerindir.
    bol şans!
    düşük cc iyidir.korkmadan sürersin motoru, öğrenme eğrin hızlı gelişir.
    düşük cc derslerini iyi yapmayanlar böyle dik dik sürerler, dar dönüşleri yapmakta zorlanırlar, vücut pozisyonları yanlıştır.gaz kontrolu viraj çizgisi vese hak getire.öyle olucağına rahat ettiğin bi makinada kendini geliştirmeye çalış, satarsın merak etme, 1bin lira 2bin lira altına ver gitsin ne olacak ki?bu kadar beceri geliştirmeye binlira çok mu?
    şöyle düşünmüştüm başladığmda, nolur bea külli zarar etsem 5bin lira ilk motorda, ama bişeyler öğrenicem.bu beceri için 5binlar çok mu ? yooo dedim noolcak ki.sonuçta aldığım fiyata sattım.10bin km yapmıştım.
     
  7. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Şimdi öncelikle netleştirmek istediğim bazı noktalar var
    Tanısma kısmına yazdıgım uzere surekli yurtdısına cıkan biriyim
    1- Fiyat konusuna takılmıyorum kaybedicegim satarken paraya fln bakmıyorum...
    2-Ktm gibi bir motorun yedek parçasını dert etmiyorum ulaşılabilirliğinde bir sıkıntı oldugunu dusunmuyorum
    3-2. elden kar etmek amacında diilim yani 1 maddeye donuyorum burda para muhim diil
    4-Uzun yıllar bisiklet yaptım az cok iki tekerin olayını biliorum bilmediğim motorda tabiki farklılıklar olucaktır bunları eğitimle kapaatmak istiyorum
    5- Motor olarakda markayıda aşşagı yukarı kafamda belirledim 125 lik bi ybr yada 150 lik cbf içime sinmiyor açıkçası

    Benim ögrenmek istediklerim aslında ilk msjımda olabildiince açık şekilde açıklamaya calısmıstım...
    Ehliyet ve eğitimi almak için nereye başvurabilirim Istanbuldayım ayın 10 12 gunu boştayım...
     
  8. Burçin Arıcı

    Burçin Arıcı Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2009
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    http://honda.com.tr/m_kayit_ol.aspx
    egitim icin, tavsiye ederim.boş yer var baktım az önce.güvenlisürüş1 alırsınız.orda geniş bilgi var.
    ehliyet için sürücü kursuna gidiceksin????
     
  9. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ahahhahah elbette surucu kursuda yani tavsiye edebiliceginiz bir yer varmı :) B ehliyete sahibim hali hazırda butun egitimi tekrar alıcammı sınavda tamamından mı sorumluyum yoksa sadece motor için ayrı bir sınav mı olucak?
     
  10. Burçin Arıcı

    Burçin Arıcı Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2009
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    tavsiye edebileceğim bir kurs yok.
    leventte villa levent var onlar bu işi düzgün yapıyorlar.
    fakat sen y.dışında oluyorum diyorsun.o yüzden onların programı sana uyacak mı
    sadece 20 soruluk motosikletle ilgili motor sorularını cevaplayacaksın.
    1 gün de pratik sınav olacak villa veya honda gs1 ehliyet almana yeter

    zaten okumussun B yi A2 yi
     
  11. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Çok teşekkur ederim şimdi su cc olayınıda cözersem tadından yenmiycek acıkcası :) 125 istemiorum bnm herhangi tecrubem yok ama arkadaslarımın söledigine gore guce de ihtiyacım olucagı yonunda bu yuzden en azından 200 yada 390 almam gerektigini bnm
    için daha iyi olucagını sölediler bilmiyorum sizler ne kdr katılırsınız buna...
    Duke un bana cıkarabiliceği sorunlar varmıdır ?
     
  12. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Selamlar,

    İstediğiniz motor türünü yazmamışsınız, ama örneğini verdiğiniz motorlar naked. Eğer şehiriçi seri bişey lazım diyorsanız cruiser harici herhangi bi tür olabilir. Cruiser lar ağırdır ve hacimlidir o yüzden hantaldırlar.

    Bunun harici küçük motorla başlanması tavsiye ediliyor çünkü bu doğru bi tavsiye, tecrübeden gelen bi tavsiye :) Tabi son karar sizin.
     
    Mehmet CINBIL bunu beğendi.
  13. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Aslında street fighter derken tam da bunu kastetmiştim yurt dısında genel bir terim olarak bu kullanılıyor sehir içi seri ulkemizde genelde naked-roadstar olarak geçio sanırsam benim hatam :) evet kullanmak istediğim tarz budur tam olarak dediğim gibi motor tmm para tmm duke 200 un normal ve abs arasında cok buyuk fark varmıdır kullanım olarak yada 390 cc sizce ilk için yorucu mu gelir?
     
  14. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    ABS şüphesiz bi avantaj.
    Küçük hacimli motor büyükten daha yorucudur. 125lik motorla bi günde 700 km uzun yol yaptım, neler çektiğimi anlatamam yaşamanız lazım :) Burdaki mesele yoruculuktan ziyade yüksek beygir gücünün (yada ağır motorun) getirdiği tehlikeler.

    Uzun lafın kısası 200 almanızı tavsiye diyorum.
     
  15. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    O halde ben yaza kdr ehliyet artı tum egitimlerimi alıp 200 duke umude hayırlısıyla alıp fotoları eklerim ekipman
    için yurt dışı avantajlı olurmu fiyat açısından ornegin amerika japonya yada ne bilimm brezilya gibi yerler?
     
  16. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Ekipmanların yurtdışı fiyatları hakkında bilgim yok, ama burda biraz araştırma yapıp fiyatları not ederseniz, yurtdışına çıktığınızda karşılaştırma imkanınız olur. Zaten malzemeleri almak için önünüzde oldukça geniş bi zaman var.

    Fotolarınızı bekliyoruz artık :)
     
  17. Burçin Arıcı

    Burçin Arıcı Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2009
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    fc-moto almanya
    Würselen diye biryerdeymis, Aachen yakınlarında, cologne nin 70km batısında.
    fc-moto.de den bakarsın
    bana da bir çizme alırsan gittiğinde çok makbule geçerdi.
     
  18. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hmmm son zamanlarda avrupaya gidicegimi hiç sanmıyorum genel olarak Cin Japonya Kore Amerika Canada gibi yerlerde olucam eger Oralardan getirmem gereken bişeyler olursa seve seve yardımcı olurum
     
  19. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Mehmet selam. Şimdi sana boşver kardeşim unut bu motor işini tehlikeli diyecem ama, bir kere kulağına kar suyu kaçmış dönüşü olmaz.:)

    Motosiklet gerçekten tehlikelimi ? yoksa değilmi? birçok eğitmen arkadaşım motosikletin tehlikeli olmadığını, sürücülerin tehlikeli olduğunu söylüyor. Hatta şöyle bir örnek veriyorlar. Motoru garaja çek bak bakalım bir tehlikesi varmı, olduğu yerde durur kimseye zararı olmaz, taki sen üstüne binene kadar der. Mantıksal düşündüğün zaman söyledikleri doğru. Duran motorun kime ne zararı olur.

    Peki tehlike yaratan biz sürücüler isek, bunu da berteraf edebiliriz dimi. Alırız bir eğitim adam gibi sürmeyi öğreniriz çıkarız yola. Motorun tehlikeside bitti, bizim tehlikede bitti diye düşünebiliriz. Ancak unutmamamız gereken birkaç şey daha var. Tehlike sadece biz ve motosikletimizden kaynaklanmıyor, hele ki Türkiye gibi bir ülkede ve heleki İstanbul gibi bir metropolde yaşıyorsak. Şunu hiçbir zaman unutmamamız gerekiyor. Motosikletin üzerine bindiğimiz andan itibaren bizim için herşey tehlikeli, herkes bizi öldürmeye çalışıyor.

    İşte eğitimin önemide burda başlıyor. Bizim için tehlikeli olan herşeyi yolda görebilmek ve tehlikeli bir durumla karşılaşmadan önce gerekli önlemi almak.

    İyi bir sürücü, tehlikeyi önceden algılar ve kendisini o tehlikenin ortasında bırakmaz. Birçok eğitim modeli var. Ancak iyi bir sürücü olmak isteniyorsa, doğru yerden ve doğru kişilerden eğitim almak gerekir.

    Türkiye'de maalesef bu eğitimleri verenlerin sayısı bir elin parmaklarını geçmez.

    Nacizane sana tavsiyem, iyi bir hocadan veya eğitim kurumundan ders alman şeklinde olacaktır.

    Bu işi çok ciddi olarak yaptığına inandığım ve benim de hocalarım olan, Rahmi Barutçu ve Uğur Ertekin hocalar var. Her iki hocadan da gönül rahatlığı ile eğitim alabilirsin. Hatta ilk aşamada motosiklet almana gerek bile yok. Eğitim sonunda hocalar sana hangi motorun daha uygun olduğunu tavsiye edecekler. Belki çok kabiliyetlisindir, direkt 600 cc bir motosikletle başlatacaklar, veya kabiliyetli değilsindir sana şimdilik 100- 150 cc bir motosiklet yeter diyecekler.

    Sevgiler.
     
  20. Burçin Arıcı

    Burçin Arıcı Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2009
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    abi şimdi şöyle bir durum var bence, naçizane anlatmaya çalışayım.
    cc mevzusunda biraz "trafik dinamiğini bilmek" önemli sanki.çünkü öncelikle hayatta kalman lazım.
    tamam motosikletin dinamiği trafikteki seyri elbette otomobil gibi değil.Fakat trafik otomobillerle dolu.
    Onlarin nasil düşündüğünü bilmek bir avantaj.Otomobille trafik tecrüben nasıl bilmiyorum.
    Ben bi 2yüzbin sürmüştüm.Sürüş dersi falan da almamıştım tabi, herkes gibi ben de iyi şoförüm ayaklarında sürüyordum.
    puhhh.neyse, düşünsene trafik tecrüben hiç yok, tırlar, otomobiller, otobanlar, dar sokaklar, çevre yolları...
    işte, bir araçla bu hengamenin içinde soğukkanlı yaşamayı bilmenin önemli avantajı oluyor.bu dinamiğe bir otomobille alışmak daha güvenli.özetle sıfır yol tecrübesiyle motosiklet cacık olabilir, bilemiyorum.

    bu düşüncelerle 100beygir arabadan daha güçsüz olmasın diye çift silindir 250 almıştım.
    aslında meziyet motosikletin gücüne göre her ortamda aracını sürebilmek tabi, ama 100km/saat de kalan bir motosiklet bana biraz korkutucu geliyor.ama deneyimim yok ondan korkuyorumdur belki.ya mesela 2 defa skuter sürdüm, maslak ortaköy arası, çok tırsıyorum,tecrübe de yok, küçük teker skuter.özetle benim argümanlarım bunlar olmuştu.otomobille alıştığım hızları görmek.ama tabi küçük bir sorun var ki 2 silindir 250 7saniyede 100km/saat e çıkıyor. :( ani hizlanma dünyası çok farklı tabi.bunu da gözardı etmemek lazım
     
    Gürsu bunu beğendi.