İlk motorsikletimi alacağım

Konu, 'Ne Almalıyım Nereden Almalıyım' kısmında osman tarafından paylaşıldı.

  1. osman

    osman Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara
    Öncelikle merhaba,

    Ben 19 yaşındayım. Önümüzdeki yaz ehliyetimi alıcam. Kask,eldiven gibi önemli parçaları aldıktan sonra kalan bütçemle güzel bir motor alıp güvenli sürüş vb. kurslarla eğitim alcam.

    Ancak ben önceleri 600rr gibi motorsiklet hayal ediyordum herkes gibi. Duydum ki böyle bir motorla başlanmazmış.

    Dolayısıyla daha düşük bir şey arıyorum. Scooter istemiyorum. Motor kullanıyorum deyip scooter kullanmak açıkcası bana çok koyar :)

    Sizden bu konuda tavsiyelerinizi bekliyorum.

    Not : Boyum 1,84 motorda boy çok önemli diye birşey duydum. Bunuda açıklarsanız sevinirim.
    Uzun boylu olmak dezavantaj mıdır? Moralim bozuldu :( Bana göre motor yokmudur?

    Bütçem sırf motor için max. 8-9bin TL.
     
  2. osman

    osman Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara
    Sürekli kontrol ediyorum hiç yorum gelmedi. Heralde herkes bayram tatilinde :)

    Unutmadan birşey daha sorayım.

    Kışın motorsiklet kullanılabiliyor mu?

    Şehiriçinde üniversite-ev arası kışın otomobil kullanılabilir mi mesela? (Ankaradayım)

    Soğuk bizi etkiler mi?
    Zeminin nemli,karlı olması motorsiklet için çok büyük tehlike oluşturur mu?

    Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
     
  3. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Öncelikle foruma hoşgeldin arkadaşım,
    Boyunun uzun olması kız tavlarken avantaj olacağına eminim ;) ama motosiklet kullanırken bir dezavantaj olacağını sanmıyorum zira benim boyumda 1,83 tek sorun bazı motorların altımda birz cücük gibi kalması :D
    Motor konusunda sana servisinde ve yedek parçasında sorun yaşamayacağın bir motor almanı öneririm Yamaha,Honda,Hyosung,... gibi.
    Kış konusunda henüz bir tecrübe yaşamadığımdan bir yorumda bulunmak istemiyorum tecrübesi olan arkadaşlar sana bu konuda mutlaka yardımcı olacaklardır.
    CC hacmine gelince biz herzaman 125-250 arası öneriyoruz bana da öyle önerildi ve doğru olduğuna kendim bile kanaat getirdim açıkcası :) Ama bazı üstadlarımız direk 600 cc lik bir motor önerebiliyo.Bu önerme Hocanın senin hakkındaki yorumuna bağlı olarak değişir acıkcası.

    Son olarak sana tavsiyem eğer istanbulda oturuyorsan ki öyle ise,Eğitim almak açısından çok şanslı sayılırsın İstanbulda Rahmi BARUTÇU diye bir hocamız var kendisi hem eğitim verip ayrıca senin becerine göre ve kendi gözlemine göre Motor tavsiyesinde bulunuyor bu konuda Şenol Hoca ile irtibata geçersen sana yardımcı olacaktır. :harika:

    Saygılar kardeşim....
     
  4. osman

    osman Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara
  5. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Fazlasıyla iyi hatta bazı arkadaşlar 250cc öneriside bulunan da var tabi ama bu senin motosiklet geçmişin ile ilgili daha önce bir tecrüben varsa 250cc öneririm illaki Racin olacak ise tabi :)
     
  6. osman

    osman Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara
    hiç tecrübem yok henüz. buda ilk motorum olcak. 125cc başlangıç için iyidir diyorlar. Ancak yeni başlayan biri için ağır bir motor mudur? Direk racing alınır mı? Bunları biraz araştırmam lazım.Şekli şemali tam benim istediğim gibi. Fiyatıda bütçeme uygun. Bide 1,84boy,70kilo biri için bu motor uygun mu acaba? Oturuş şekli bakımından sorun olur diyenler var bu çok moralimi bozdu.

    Bide burda fiyatına 6900TL diyor. Bu acaba pazarlıkla inilebilecek bir fiyat mı?
     
  7. Aytekin Karakas

    Aytekin Karakas Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2011
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Dostum 125 veya 250 iyi başlangıç için ama ondan önce bi hurda tarzı bi vitesli motorda vites geçişlerini öğren derim kalkışı vs.. tamamla yeni aldığın motoruna zarar vermeni istemem açıkcası yazık olur 600rr geçmen içinde binlerce km yapman gerek tecrübe çok önemli açıkcası öyle 5000 km yaptım hadi beni artık geçerim deme sakın :) birde normal motorlarla racing motorların dönüş mesafeleri farklıdır buna çok dikkat et racing motorların gidon mesafeleri kısadır
     
  8. Melih Kabasakal

    Melih Kabasakal Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Denizli/Merkez
    Motosiklet:
    Yamaha
    Foruma hoş geldin Osman.
    Araba ve bisiklet kullanmayı + trafik kurallarını iyi biliyorsan eğer tecrübesizlikten korkmana gerek yok.

    "-Ancak ben önceleri 600rr gibi motorsiklet hayal ediyordum herkes gibi. Duydum ki böyle bir motorla başlanmazmış." demişsin.
    Bence böyle bir şey yok Osman. Kendine güvendikten sonra istediğin motorla başlarsın. Bazıları motor kullanmayı zor öğrendiklerinden, yeteneksizliklerinden ötürü oluşan korkularından dolayı bu tip sözler sarfediyorlar. Kendileri beceremediklerinden diğer insanları da kendileri gibi görüyorlar. Bu CC büyüklüğü olayı insandan insana değişir.

    Önce vitesli bir motoru olan herhangi bir tanıdığından rica edip motorunu kullanmayı iste yada herhangi bir ehliyet kursuna gidip (Vitesli motor ile eğitim veriyor ise) motor öğretmeninden özel ders almak istediğini söyle. 30TL-70TL arası değişir. Tanıdığın veya motor hocası sana söyleyecektir.
    Sağ el gaz + ön fren,
    sol el debriyaj + sinyal+ selektör,
    sağ ayak pencesi arka fren,
    sol ayak pencesi vites(aşağı basarsan 1.vites-tekrar aşağı basarsan boş. 1.viteste iken sol ayak penceni yukarı doğru çekersin çıkırt sesi gelir,hissedersin de zati, 2.vites. 3 4 5 6 . vitesler de aynı. "Tabi araba kullanır gibi vites atarken debriyaja basıcaksın. gazı hafif kesip vericeksin felan" Zor bir işi yok yani. Mantığı kavra yollar senin.

    Not: İlk motor sürmeye giderken halı saha ayakkabısı tarzı topuksuz düz bir ayakkabı giy. Kalın ayakkabılar vites atarken sorun %90 çıkarabiliyor.

    Sana tavsiyem almak istediğin hangi motor ise bayisine gidip bir deneme sürüşü yap. Sağa sola dön, kaldırıma çık, frenle...
    Sonra bir de yamaha bayisine git beni Kawasaki ZX-6R den vazgeçiren saygıdeğer WR125X i bir dene. ;)
    http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/adventure/wr125x.aspx
    Bu motor şahsen beni kalas gibi kawanın üstünde durmaktan odunluktan kurtardı.
    Her yerden atlayıp zıplayıp geçer, merdivenden iner çıkar. Yolda sana bakanlara neşeli anlar sağlar.
    Çıkıverirsin motorun üstüne, ayakta gidersin, bisiklet ile yapabildiğin bütün hareketleri çok rahat bir şekilde yaparsın. Millete el sallarsın. Neşe dolarsın , zevk alırsın. Gitmek istediğin yere en hızlı şekilde ve rahat gidersin.
    Bu motoru canlı görmen lazım tabiki. 1000+ lik motorlar ile yan yana koy, ayırt edemezsin.
    Benim çıplak ayak boy 1,76, kollukta otururken, iki ayağımı da yere koyduğumda ayak pençelerimin üstünde duruyorum Selesi de yüksek yani.
    Almak istediğin motora bindikten sonra bir de buna bin derim.
     
  9. emiryil

    emiryil Üye

    Kayıt:
    25 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    7
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    ben motor kullanmayı kabiliyet meselesi olarak görüyorum. hiçbir eğitim almadan 150 cc apache ile başladım motor kullanmaya arkadaşıma ver bakalım şunu bir kullanayım dedim ve kullandım aradan 3 ay geçtikten sonra 2011 model honda 600rr dada aynı şey oldu. gene arkadaşımdan alıp ver bi tur atayım dedim ve aldım gezdim geldi. bu kadar kasıcak bişey yok yani boymuş kiloymuş. 125 lik motor çok hafif. o kadar hafifki rüzgardan çok etkileniyor özellikle istanbul köprülerinde bi şeritten bir şerite atıyor insanı. ama motor kullanmayı bilmiyorsan sen nasıl 600rr la başlayacaksın. bu araba kullanmayı bilmeden rally yapmak istemekle aynı şey yani imkansız. 5 dakka geçmeden kaza yaparsın o düşünceni at kafandan. honda 125r almak istediğini belirtmişsin sıfırı 7500 tl ye geliyor hemen hemen ama gidipte yetkili honda bayisinde pazarlık olayı pek sözkonusu olmaz pazardan elma almıyoruz sonuçta :) o motordan arkadaşımda var çok güzel motor bende çok kullandım gerek yamaha 125r gerek honda r125 125 ten sonrada direk kawasaki er6-n e geçmeyi düşünüyorum şuanda yurtdışında para biriktiriyorum yazın geldimmi direk alıcam. ama kendine güven biraz heycan yapma sonuçta o kadar kullanan var onlar nasıl kullanıyor onu düşün sonra bas gaza..
     
  10. Serdar KUL

    Serdar KUL Üye

    Kayıt:
    27 Kasım 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
  11. osman

    osman Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara
    Hepinize teşekkür ederim.

    125rr bir motorla başlamaya karar verdim. Ama markası ne olur araştırcam. Sizin sport tarzı önerileriniz varsa beklerim.

    Bide bir soru cevaplanmamış.

    Kışın motor kullanma olayı nasıl oluyor?

    Karlı-buzlu havalarda otomobiller bile zorlanırken tabii kullanılmaz. Ancak yerler nemliyken,buz olmasa bile kar varken motorsiklet dayanabiliyor mu? Yani kayma filan gibi durumlar olur mu?

    Bide soğuk havalarda motor üstünde soğuk hissediliyor mu?

    Tecrübeleriniz paylaşırsanız sevinirim.
     
  12. osman

    osman Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara
     
  13. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    Kışın motor kullanılır tabıkıde şahsen ben kullanıyorum ama tabıkıde full koruma
    Zaten havalar çok soguk oluyor kalın kalın gıyınıyorum bıde ustune korumaları gıyıyorum yınede uşumuyor degılım yanı :)
    Okula gıdıp gelıyorum en fazla ellerım etkılenıyor kalın kışlık bır motor eldıvenım var ama banamısın demıyor (daha kalıtelı bır eldıven daha sıcak tutabılır)
    kışın motorumu kullanmadıgım zamanlarda şoyle
    Kar fazla yağıp ana yollarda bıle varsa kullanmam
    aşırı derecede soguk oldugunda (Ankara ayazı çok fena soguk :) )
    Şımdılık yağmurlugum yok yağmurlu havalardada kullanmıyorum Okula gitmicek olsam derı pantalonumu gıyer kullanırım çok zevklı oluyor yağmurda motor kullanmak :)
    Benım okulum çok uzak degıl bana o yuzden soguklarda kullanabılıyorum ama yolum bırazdaha uzak oolsa baya bır zorlanırım
    gidecegınız yol uzunsa kışın motoru surmek sızı çok yorar ama koruma kıyafetlerının en ıyılerınden en kalıtelerınden alırsanız soğuğun pek etkısı olmaz sıze :)
     
  14. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosiklet için eğitim şart.Eğitime gerek yok diyenler kısa sürede toprak altına girerler.Bu değişmez kuraldır.Hayatınızın hangi evresinde eğitim almadan bir iş becerebildiniz derim.Mümkün değil.İlk eğitimlerimizi anne babalarımızdan alırız.Kendi kendimize konuşmayı emeklemeyi yürümeyi öğrenmemiz imkansız olduğu gibi motosikletide kendi kendimize öğrenmemiz imkansızdır.
    Bu Dünya'da bu kadar akademik eğitim veren kuruluşlar var ise bu işte bir sorun yok mu sizce de.Tamam kaabiliyet önemli faktor ama viraj dönüşü hakıkında bilginiz yoksa düşe kalka tabiri ile öğrenirsiniz.Ve motosiklette düşmek top oyranarken düşmeye benzemez.Ya da netten forumlardaki yazıları okuyarak sürüş eğitimi alamazsınız.İmkansız.Netten forumlardan aldığınız bilgilerle öğretmen olabilirsiniz futbolcu sanatçı olabilirsiniz ama asla katta teknik bilgiye haiz gözlemsiz sürüşle sürücü olamazsınız.Kimse gak guk etmesin.Çoğunuzdan fazla sürüş km lerim var.Çoğunuzdan fazladır değişik motosikletlere bindim.Buna rağmen ben bile eğitim alıp daha iyi sürücü olmanın yollarını arıyorsan sıfır tecrübe sıfır bilgi ile nasıl olurda olayı sadece kaabileye bağlayabilirsiniz.
    Evet bende 600 cc ile başlamayın diyorum.Başlarsan basitçe ÖLÜRSÜNÜZ diyenlerin başındayım.Hele hele eğitim almadan düşe kalka öğrenirim eğitime gerek yok derseniz büyük bir ahmaklık içindesiniz derim.
    www.lamatech.com adresine girin.Rahmi hocamızdan eğitim alın.Sonrasını gelin yeniden oturalım konuşalım
     
  15. osman

    osman Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara


    Şenol abim yorumun için saol. Ancak eğitim alacağımı zaten belirttim. Eğitim+güvenlik tedbirleri(kask,eldiven vs.) gibi şeyler alınacak. Yeni başlayıp yollarda canbazlık yapılmayacak.

    Bunların bilincindeyim.

    Ancak bu işe başlamadan önce ön bilgi almak istiyorum sizin gibi tecrübeli abilerimden.

    Konuda da belirttiğim gibi bir kaç soruma cevap verirsen mutlu olurum.

    1-) Super Sport grubu 250cc bir motorla başlanabilir mi?
    2- ) Boy : 1,84 Kilo:70 uzun boylu olmak özellikle super sport motorlar için dezavantaj diye duydum. Doğru mudur? Düşünceleriniz nelerdir?
    3- ) "Kışın motor kullanmak" hakkında tecrübeleriniz neler?
    4-) Ek olarak aklıma takılan ilginç bir yön var.Biz ne yazık ki müstakil bir evde veya sitede oturmuyoruz. Sitede oturuyor olsak otopark ve güvenlik olacağı için çok iyi olurdu. Ancak Ankara'da pekte güvenmediğimiz bir mahallede apartman dairesinde kalıyorum. Ben bu motoru evin önüne park edemem. Bir kapalı otorparkımız var. Ancak giren çıkan belli değil. Açıkcası hiç işim düşmedi otorparka içine girip bakmadım. Ancak sabit bir demir bulursam motoru ona bağlıcam. Demir yoksa ters dönmüş U şeklinde bir demiri beton döküp sabitlemek istiyorum. Üstünede bir branda çekicem. Bu şartlar altında motorun başına bir iş gelir mi? Motorun kendi güvenlik önlemleri nelerdir? Otoparka giren biri motorun başına iş getirebilir mi?
     
  16. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha

    Önce foruma saygı ile başlayabilirsin.Forum kurallarında renkli yazı yazmak yasak ama ilgili arkadaşlar tatilde sanırım kimsenin gıkı çıkmıyor.
    Bu şekilde yazmakla sadece benim gözlerimi yorarsın bende okuyamam.O yüzden cevapta yazamam.Düzelttiğiniz zaman tekrar yazılaşılm.
     
  17. osman

    osman Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara
    Renkli yazmanın saygısızlık olarak addedildiğini ilk defa duyuyorum. Daha hoş göründüğü için öyle yazmayı tercih etmiştim. Ancak ben yinede yaşınıza hürmet ederek özür dilerim. Yazıyıda düzelttim buyrun :)



    Şenol abim yorumun için saol. Ancak eğitim alacağımı zaten belirttim. Eğitim+güvenlik tedbirleri(kask,eldiven vs.) gibi şeyler alınacak. Yeni başlayıp yollarda canbazlık yapılmayacak.

    Bunların bilincindeyim.

    Ancak bu işe başlamadan önce ön bilgi almak istiyorum sizin gibi tecrübeli abilerimden.

    Konuda da belirttiğim gibi bir kaç soruma cevap verirsen mutlu olurum.

    1-) Super Sport grubu 250cc bir motorla başlanabilir mi?
    2- ) Boy : 1,84 Kilo:70 uzun boylu olmak özellikle super sport motorlar için dezavantaj diye duydum. Doğru mudur? Düşünceleriniz nelerdir?
    3- ) "Kışın motor kullanmak" hakkında tecrübeleriniz neler?
    4-) Ek olarak aklıma takılan ilginç bir yön var.Biz ne yazık ki müstakil bir evde veya sitede oturmuyoruz. Sitede oturuyor olsak otopark ve güvenlik olacağı için çok iyi olurdu. Ancak Ankara'da pekte güvenmediğimiz bir mahallede apartman dairesinde kalıyorum. Ben bu motoru evin önüne park edemem. Bir kapalı otorparkımız var. Ancak giren çıkan belli değil. Açıkcası hiç işim düşmedi otorparka içine girip bakmadım. Ancak sabit bir demir bulursam motoru ona bağlıcam. Demir yoksa ters dönmüş U şeklinde bir demiri beton döküp sabitlemek istiyorum. Üstünede bir branda çekicem. Bu şartlar altında motorun başına bir iş gelir mi? Motorun kendi güvenlik önlemleri nelerdir? Otoparka giren biri motorun başına iş getirebilir mi?
     
  18. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki


    Hoşgeldin arkadaşım, keyifli forumlar. Sorularına cevap vermek isterim.
    1- Racing kullanıcı olacaksan eğer 250cc supersportmotorla başlayabilirsin tecrüben varsa eğer. (ben cbr 125 ile başladım 4 aylık sürücüyüm.)
    2- Boyun yaşıtlarına göre uzun. Bu da racing kullanıcısı için bir dezavantaj fakat eğitim aldığın takdirde bunun üstesinden geleceğine inanıyorum.
    3- Kışın motor kullanmadım, dört gözle bu kışı bekliyorum. Çok yoğun ve sert havalarda motorun brandasını dahi oynatmayı düşünmüyorum. Daha ılımlı havalara denk gelirsek kullanmayı düşünüyorum.
    4-Ben de apartman dairesinde oturuyorum. Açık bir otoparkımız var, fakat giren çıkan belli değil. Hatta park sorunu yüzünden bir sürü dallama ile papazım. Onlara motor hakkında ufak bir gözdağı verdim, :D kafam rahat şuan en azından her araba sesinde pencereye koşmuyorum eskisi gibi. Motorun direksiyon kilidini kilitlediğim zaman kendimi güvende hissederdim ta ki arkadaşımın africa twin'ini 4 kişi kucaklayıp götürene kadar. ( evet bayağı 4 kişi kaldırıp, pick up bir araca koyup götürdüler, biz de mobeseden izledik. ) Fakat ben yine önlemimi alayım diyorsan, zincir kilitler ve disk kilidini öneririm. Fakat ne kadar işe yarar bilemem. Özet olarak motorun güvenliği Allah'a kalmış. ;)