İlk motoru Cbr 600rr olup hayatta kalan yok mu?

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Gökhan.gökhan tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan.gökhan

    Gökhan.gökhan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Kasım 2009
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Öncelikle herkese merhaba,
    İsmim Gökhan 28 yaşındayım ve İzmir'liyim.
    Birkaç gün önce başka bir forum sitesinde bu konuyu açtım birçok yorum geldi! Yorumlardan 2 tanesinin birinde "ölürsün" kelimesi vardı. Ama bu kelimeyi kullananlardan %99u (%100 de olabilir) Cbr 600rr kullanıcısı değildi. Ben gerçekten bu motoru kullanmış kişilerin yorumlarını istiyorum. Haaa her türlü görüşe de saygılıyım bana saygı gösterildiği sürece!!!

    Gelelim konuya;
    Ben ilkokul çağımdan beri motor sevdası ile bu güne kadar gelmiş biriyim. O Mobylette lerin kaç kere üzerine düştüğünü hatırlamıyorum bile daha o yaşlarda. Ama uzun yol da yapmadım hiç hatta hiç tecrübesizim de diyebiliriz. Almışken büyük motor alıp 5-6 ay alıştırma şeklinde binip hatta biraz eğitim alıp uyum sürecini böyle atlatmak istiyorum!

    *bu cbr600rr katil mi?
    *bu motora hükmetmek birkaç ay alıştırma turlarından sonra da mı çok zor?
    *tabiki emeklemeden yürünmez ama 2 gün emekleyip yürüyenler var


    ***bir de motor kullanmayı hayatlarında yakaladıkları en büyük başarı olarak görenlerden ziyade gerçek motor sevdalılarının yorumlarını bekliyorum...

    Şimdiden herkese teşekkürler, kazasız sürüşler...
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hoş geldiniz sefalar getirdiniz
    Eğtimlerimize ,Gezilerimize de bekleriz.


    Var hayatta kalan çok var.Ama sadece hayatta kaldılar.Başkaları tarafından yardım edilmediği sürece kendi başladına hayatlarını idame ettiremeyenler de çok var.Ama şu sözü de unutmayın istisnalar kaideyi bozmaz.hayatta kalıp binenlerde var.

    Bakınız ben daha once bu ve buna benzer forumlarda ne paylaşmışım.
    http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=4124&highlight=s%FDn%FDf+ge%E7ersen
     
  3. Gökhan.gökhan

    Gökhan.gökhan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Kasım 2009
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    İlginize teşekkürler... Yazınızı da okudum çok faydalı bilgiler içeriyor sık sık okumak gerekli.
    Ama en çok aklımda kalan sizin şu cümleniz: "Beyninin beş saniye önce olmadığı yere asla motorunu götürme" sanırım bütün mesele bu olsa gerek...
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    evet ama başka meselelerde var.Bunun için "Güvenle Sürüş Teknikleri" eğitimleri aldığınızda sorularınızın cevaplarınıda bulacaksınız.Bu eğitimlerde ve ileri sürüş eğitimlerinde salt Pratik sürüş bilgileri değil yaşanmış bazı tecrübelerin aktarımını da öğrenceksiniz.
     
    Gökhan.gökhan bunu beğendi.
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ben 30 yılı aşkım Motosiklet üstündeyim.
    Bayağı milyon km her şartta ve marka ve modelde motosiklet kullanmışlığım var.
    Burada ve diğer forumlarda tecrübelerimi bilgilerimi paylaşıyorum.Çok kimsenin özelliklede race kullananların hoşuna gitmesede ben paylaşmaya devam edeceğim.

    Motosiklet kullanmak Efendi işidir.
    Efendi olmayan kullanmasın diye sert birde sözüm var.Hala da arkasındayım.
    Ve motosiklet kullanmak basit bir olay değildir.Basite alırsanız ölürsünüz.Bu kadar basit.
    Race tarzı sport motosiklet kullanmak bana ve benim gibi eğitim almış hatta eğitim verenlerinde ortak görüşü şudur.
    Bu tür araçları eğitimsiz kullanmayındır.
    Bu tür araçları kullanabilmek için bana göre enaz 100 bin km bitirmiş olması illede eğitim almış olması ve illede full korumalı ekipmanlı kullanması gerekmektedir.

    Ben size sorayım.
    Neden illede bu motosikletle başlamak istiyorsunuz.Sizinde bahsettiğiniz gibi neden emekleyerek başlamak değilde hemen koşmak istiyorsunuz.

    Ben CBR 600 F ve R kullandım.Benim hayat tarzım değil.İşim gereği kullandım.Ve şuna karar verdim.Türkiye trafik ve yol kalitesine uygun bir araç değil düşüncesindeyim.
    R6 ve R1 de kullandım.Bu tür araçlar Türkiye trafik ve yol şartları için uygun değiller ama kullanılıyor.
    Amaç hızlı gitmek.Kullananlar bunu söylüyor.
    Ama çoğu bilmiyor ki Motosiklette aslolan hızlı gitmek değil de giderken Güvenli Şekilde tek parça durabilmektir.

    İşte forumda bir kaza haberi var.Daha tazecik.Kaza yapan araç bir spor motosiklet ve sürücüsü 25 yaşında.

    Konu başlığında da dediği gibi hayatta kalan çok var.Bazıları hala binmeye de devam ediyor.
    Ama unutulmaması gereken bir şey var.
    İstisnalar kadieyi bozmaz.Bu tür sözler derin araştırmalar ve çok acılar çekilerek yazılmıştır.
    Ben bu forumda ve diğer forumlarda bu tür mesajlar yazıyorum.
    Lütfen sakin olun.Relax olun.Motosiklet kullanmak efendi kişi işdir derim.Motosiklet bir ölüm aracı değildir.

    İllede adrenalinle ölmek isterseniz Bir Smith Wesson la rus rületi oynayın Yada 10 bin feetten paraşütsüz atlayın derim forumlarda.
     
  6. serkan_okur

    serkan_okur Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    12
    600 cc motorların devirleri çok yüksek seviyelere çıkıyor. rolanti devirlerı bıle cok yuksek oldugu için tecrubesiz birisi için kullanım çok zor, zorun da ötesinde çok tehlikeli olacaktır. senın de idman yapman için tahmınımce uzun sure 2. vıtesın ustune çıkmaman gerekir ki, tehlike konusu hala ayrı bir konu.

    Motoru kontrol etme konusunda zaten daha uzman olan arkadaşlar yorum yapacaktır
     
    öner coskuner ve Gökhan.gökhan bunu beğendi.
  7. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369


    gökan bey yazınızı okudum kusura kalma, direk hiç bir tecrübeniz olmadan 600cc ye geçmeniz ölürsünüz sözüyle eş degerde,ne yani bu fikrimizi senin için mi degiştirecez,hayatının en büyük yanlışı olur,sadece lafı uzun tutmadan diyom 600cc nin şakası olmaz gazı az kacırsan biliçsiz olarak bu bile yeter,600cc oyuncak deyil,bana göre tetigi cekilmiş bir tabanca, acemiye,,, bilmiyorum anlatabildimmi,ister yazılarımızı gaale al ister alma biz dogruyu yazalımda karar senin,altta kopyaladıgım yazın okadar sacma geldiki bana,,,,


    (((Yorumlardan 2 tanesinin birinde "ölürsün" kelimesi vardı. Ama bu kelimeyi kullananlardan %99u (%100 de olabilir) Cbr 600rr kullanıcısı değildi.)))


    yazına bak yani 600cc nin ne kadar tehlikeli oldugunu bilmek ve uyarmak için binip, ölmemiz yada sürünmemizmi gerekiyo sen bile tahmin edmen gerekir o motorun hızını,güçünü,tehlikesini,,,,zamanı gelsin 1000cc yede bineceksiniz elbet ama sırayla ögrenerek tecrübe katarak kendine 125cc başlayacan daha sonralarında cc leri büyütecen bu kural matematikte 2+2=4 gibi dogru olan bir kuraldır
     
    LEVENT BOZDEMİR ve Gökhan.gökhan bunu beğendi.
  8. HASAN BİROL

    HASAN BİROL Üye

    Kayıt:
    4 Kasım 2009
    Mesajlar:
    45
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Kymco
    merhaba arkadaşım ilk baştan yanlış yapıcağının düşüncesindeyim her görüşe açıkmışsın buna açık olll!!! bu motora bindiğin zaman sana ölüm saniyeni sölim 3!! çok acemice bi yaklaşım içerisindesinnn hayatlar bu kadar ucuz değersiz olamaz ilk önce kendini düşünceksin sonra geride bırakıcaklarını (allak korusunda)hız ölüm getirir senin amacın burda birilerine arkadaşlarına birşeyler ispat etmek! ney,n ispatını yapıcaksın neden ufak cc den başlayıptaa kendini geliştirmiyorsunnn bak bende senin gibi düşünüyordumm 500 cc alımde kulalnim yapmadımm 100 cc bws ile başladım motora trafiğe bile çıkmadım uzun bi zaman nasıl çıkıcaktım zaten acemiydim bu işin cahiliydimm!! sen sen ol büyük lafı dinlee derim burda Şenol abim çok doğru sölüyor motora binmek efendi işidirr sende dinleee!!
     
  9. Gökhan.gökhan

    Gökhan.gökhan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Kasım 2009
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Diğer arkadaşları bilmem ama bana yazdıklarınız mantıklı geliyor! Aslında ben sizden çok da farklı düşünmüyorum ayrıldığımız nokta sadece şu; ben emekleme aşamasının da efendi sürüşle ve kişinin kendini bilip ona göre davranmasıyla en önemlisi alacağı eğitim ile bu tip bir motorla atlatılabileceğini düşünüyorum. Sanırım siz katılmayacaksınız.
    Neden 600cc? Bu alışma aşaması yaklaşık 6ay 1 sene sürecek(otomobilde benim 1ay sürmüştü) bu süre zarfında başka bir motor alıp daha sonra onu satmak için çabalayıp zararına satıp vs. bu olsun istemiyorum. Ve son olarak ben bu 600rr a sanırım aşığım başka hiçbir motor çekici gelmiyor?? Belki de benim ecel çekiyodur ama şuanki düşüncelerim bu...
     
  10. Gökhan.gökhan

    Gökhan.gökhan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Kasım 2009
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Arkadaşım benim efendi olmadığımı nerden biliyosun sen!! Böyle yorumlar yazarak insanı pişman etmeyin!!! Efendilik burada da geçerli yazdığın her kelimede yaptığın her yorumda!! Türk filmlerindeki gibi sahneler yaşatmayın lütfen!! Fikirlerine saygılıyım ama kişiliğim hakkında beni tanımadan kimse sana yorum yapma hakkını vermez!!!
     
  11. Gökhan.gökhan

    Gökhan.gökhan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Kasım 2009
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Herkes benimle aynı fikirde olmayabilir eğer diğer yorumlara da bakarsan görürsün ki tezat fikirlere de teşekkür etmişim ben!! Ama sen kalkıp son cümlede bana bunu yazarsan olmaz arkadaşım...
     
  12. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    arkadaşlar, bu şekilde başlayıp bu tartışma devam ederse daha kötü olacağı düşüncesi ile tartışmanıza son noktayı koymak istiyorum. lütfen bu mesaj sonrasında bu tartışma dursun. sizden rica ediyorum.
    forumda gerginliğe devam edilirse, kurallar ne gerektiriyorsa onu yapmak durumunda kalacağım. !
     
    Eren Göksel ve Gökhan.gökhan bunu beğendi.
  13. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Kendinizi ölümsüz görmeyin.
    Bir bildiğimiz var bunu sizle paylaştık paylaşıyoruz.
    hayat sizin istediğiniz gibi harcama lüksü de sizin.Aman diyeyim.
    Alacağınız risklerden dolayı bir sorunla karşılaırsanız sevdikleriniz aileniz çevreniz sizi değil motosikleti suçlayacak.Ama hatanın sizde olduğunu hiç anlamayacaklar.Bunu göz ardı etmeyin.
     
    Gökhan.gökhan bunu beğendi.
  14. HASAN BİROL

    HASAN BİROL Üye

    Kayıt:
    4 Kasım 2009
    Mesajlar:
    45
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Kymco
     
    Eren Göksel bunu beğendi.
  15. Murat Kılınç

    Murat Kılınç Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    İST Bakırköy
    Motosiklet:
    Honda
    ben 600RR kullanan biriyim 2 seneden beri sürüyorum. 3 ay boyunca ybr125 kullandım ondan sonra 600RR aldım. bu şekilde geçiş yapmanın çok yalnış olduğunu sonradan anladım tabi sen direk 600RR la başlamak istiyosun. bunu yaparsan ciddi sorunlarla karşılaşırsın ne kadarda yavaş kullansam desende bişekilde istemediğin durumlarla karşılaşırsın. bu işi kuralına göre oynamak gerekiyor. 600RR ciddi bir makinadır. hiç olmadı yaza kadar az cc li bir motor al. zaten kışın sürülmüyor super sport makinalar
    saygılar...
     
  16. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    gökhan merhaba. öncelikle forumumuza hoşgeldin.

    forumda çok çeşitli konularda çeşitli bilgileri bulmak mümkün. senin gibi pek çok arkadaşımızın benzer soruları tartışıldı , pek çok cevaplar verildi. bunları okuyarak sana vereceğimiz cevaplara kolaylıkla ulaşabilirsin.

    bu forumda herkez arkadaştır. forumumuzun farkını takip edersen anlayacaksın. cevaplar bazan sert gelebilir bunu fazla yadırgama. bunun nedeni arkadaşlarımızdan herhangi birini kötü bir durumda görmemek yada kötü haberini almamak içindir. içimizde farklı tecrübeler edinmiş arkadaşlarımız var. şu an senin mantığını ve heyecanını anlayabiliyorum. ama 600 RR gibi bir makinada asla hata yapma şansın yok . çünkü sonuçları çok pahalı oluyor genelde. bende 26 sene evvel mobiletten düşerek başladım motora. hala çok zevkli. mobilete ters bile binerdim. ama hala cbr 600 gönlümde yatsada işin gerçeği artık daha çok korkuyorum. 600 cc shadow alsan bu kadar tehlikesi olmazdı. o bile başlangıç için çok buyuk bir makina .sen son hızı 270- 300 olabilecek bir makinadan bahsediyorsun. tek vitesle 100 km ye 3 saniyede çıkıyor bu makina. dolayısı ile kesinlikle hiçkimse sana al demez.

    tabi parada, CAN da senin. ama aldığında ne olur söylede nerede biniyorsan oralarda uzak duralım , olur mu?
     
    dayanc, Gökhan.gökhan ve DEMİRAT bunu beğendi.
  17. Gökhan.gökhan

    Gökhan.gökhan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Kasım 2009
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Ben forumlarda yazmaya daha yeni başladım aslında foruma gelmemdeki asıl sebep benden farklı düşüncedeki insanları duymaktı.(Atatürk de bir karar alacağında yemek masasına özellikle zıt görüşlü kişileri çağırırdı ki doğruya en kolay yoldan ulaşabilsin)
    ŞENOL SEL ne kadar güzel anlatmış. Efendilikten bahsetmiş doğru da söylediğine eminim. Ama daha sonra gelen yorumun sana yapıldığını varsayarak okursan tepkime katılırsın belki!!
    Her motora 600rr la başlamak isteyen züppe mi oluyor?
    Ben düzgün bir insanım, laiklik yanlısıyım, her türlü görüşe açığım bu görüşler karşındaki insanı rencide ederek bildirildikten sonra bir önemi kalıyor mu???
    Şu bilinsin ki herkesin hayatta bazı konularda tecrübesi vardır ve bu tecrübeyi birileriyle paylaşır önemli olan tecrübeyi paylaşma şeklidir!!! Karşındakini incitmeden alttan alttan işleyerek yavaş yavaş!!
    Benim de kendi çapımda farklı tecrübelerim var ve bunları zaman zaman paylaşırım ama bahsettiğim şekilde! Zeki olduğunu düşünerek bazı şeyleri ima etmeye çalışan insanlar gibi değil!!
    Umarım anlaşılmışımdır saygılar...

    Tamam haber veririm gezdiğim yerleri siz de gelmezsiniz ok?
     
  18. baris bolat

    baris bolat Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    melbourne
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    merhaba arkadaslar, Avustralyada bu isler nasil yapiliyor? biraz bilgi vereyim dedim,
    oncelikle ilk motora baslayacaklar icin belli basli motorlar var, uzun bir liste, istediginle baslayabilirsin, zaten ehliyeti yeni aldiginda bunlardan baska motor almam imkansiz, yasak ve illegal. bu motorlari nasil belirlemisler, soyle; oncelikle motor hacmi en fazla 660 cc olacak (evet fazla gibi gozukuyor), lakin, guc agirlik orani cok onemli -ton basina en fazla 200 beygir ust limit var-
    biraz acacak olursak BMW f650 islak 190 kg civarinda, gucu 40 hp gibi. yani yeni baslayanlar icin uygun. dahada acmak gerekirse motorun islak kilosunda (yaglar ve yakit ile birlikte) her kg icin 0.2 hp guc sarti aranmis (assagi yukari) 190*0.2=38 hp

    bunu formulu kendi motorunuzada uyguluyabilirsiniz.

    Mesela 600RR;

    600cc yani ilk kritere uygun (660tan kucuk olacak)
    agirlik 184kg civari
    guc 118 hp

    formulu uygulayalim 184*0.2=36.8

    yani bu motoru yeni baslayana uygun olmasi icin 36.8 hp olmasi lazim.

    ancak bu motor 118 hp, bu ne demek oluyor burada yasal olarak izin verilenden 3 kattan daha fazla guce sahip, 3 kat!!! Sacma bir ornek vereyim 1inci katta atla bisey olmaz, ayagin bacagin kirilir kurtulursun, bide 3uncu kattan atla bakalim riskine sizler tahmin edin.

    birde su yasal ilk baslama motorlarinin listesini vereyim, merak eden varsa.

    Eligible Motorcycles in the category 0-260ml.
    All models with the exception of:
    Suzuki RGV250
    Kawasaki KR250 (KR-1 and KR1s models)
    Honda NSR250
    Yamaha TZR250
    Aprila RS250

    Eligible Motorcycles in the category 261 - 660ml
    AJS MODEL 18
    MODEL 30
    APRILA MOTO 6.5
    PEGASO 650
    PEGASO 650 I.E.
    RXV 450
    RXV 550
    SXV 450
    SXV 550
    ARIEL HUNTMASTER
    RED HUNTER 350
    RED HUNTER 500
    BENELLI Velvet 400
    BLTACO SHERPA
    BMW F650
    F650CS
    F650GD
    F650GS
    F650ST
    G450X
    R50
    R60
    R60/5
    R60/6
    R65
    R69
    BSA B33
    B50SS GOLDSTAR
    EMPIRESTAR
    GOLD STAR
    GOLDEN FLASH
    LIGHTNING
    SPITFIRE MKIII
    THUNDERBOLT
    CAGIVA 410TE
    610TE
    610TE-E
    CANYON 500
    CANYON 600
    RIVER 600
    W16 600
    COSSACK 650
    DERBI 659/659cafe
    DNEPER K650
    DOUG 350
    DUCATI 400 SS JUNIOR
    600 Monster City
    600M Monster
    DM450
    DM500
    M620ie (24kw LITE)
    SL 500 PANTAH
    SL 600 PANTAH
    600S Super Sport (1994-95)
    ENFIELD BULLET DELUXE
    BULLET ELECTRA
    BULLET 65
    BULLET CLASSIC
    TAURUS
    GASGAS
    EC300
    EC400
    FSE450
    FSE500
    FSE400
    Pamera450
    SM400
    SUPERMOTARD

    GILERA
    NEXUS
    FUOCO

    HARLEY SS350
    HONDA
    600V TRANSALP
    BROS
    CB350
    CB350F
    CB400
    CB400F
    CB400N
    CB400T
    CB500
    CB650
    CRF450
    CX500
    GB400
    GB500
    NT650v DEAUVILLE
    NX650
    FJS400A (SW-T400)
    FT500
    REVERE
    RVF400
    SH300 (NF02)
    SHADOW
    SILVERWING
    SL350
    VF400F
    VT400C SHADOW
    VT500
    VT600C
    XBR500
    XL350
    XL500
    XL600
    XL650 vTRANSALP
    XR350
    XR350R
    XR400M
    XR400R
    XR500
    XR600
    XR600R
    XR650L

    HUSABERG FE(ENDURO)4E8
    FE(ENDURO)5E8
    FE(ENDURO)7E8
    FE400
    FE450
    FE501
    FE550
    FE600
    FE650
    FS450
    FS650
    HUSQVANA 350TE
    400TE
    410TE
    430WR
    510TE
    610TE
    610TE-E
    SM450ie
    SM450R
    SM510ie
    SM510R
    SM 610
    TE450ie
    TE510ie
    TE610
    HYOSUNG COMET GT650L
    GV650L
    GT650SL
    GT650RL
    INDIAN 741 STOUT
    IZH Jupiter 350
    JAWA 350
    KAWASAKI EN450
    ER500A
    ER500C
    ER650C ER-6nL
    ER650C ER-6nL ABS
    EX650C Ninja 650RL
    EX650C Ninja 650RL ABS
    EX400
    EX500A
    KL600
    KL650A
    KL650B
    KL650C
    KL650E
    KLE500A
    KLR 650
    KLX300B
    KLX400B
    KLX450A
    KLX650B
    KLX650C
    KZ400
    KZ440
    KZ500
    KZ550
    LTD440
    Z600A
    Z650B
    ZR550B
    Z500
    KTM 625 SMC
    660 SMC
    EXC450
    EXC SERIES 300
    EXC SERIES 360
    EXC SERIES 380
    EXC SERIES 400
    EXC SERIES 510
    EXC SERIES 525
    GS SERIES 300
    GS SERIES 400
    GS SERIES 450
    GS SERIES 500
    GS SERIES 550
    GS SERIES 600
    LC4 SERIES 300
    LC4 SERIES 400
    LC4 SERIES 500
    LC4 SERIES 540
    LC4 SERIES 550
    LC4 SERIES 600
    LC4 SERIES 625
    LC4 SERIES 650
    LAVERDA 500
    LIFAN LF400 **
    MAICO 500
    MATCHLESS 600
    650
    G80 MAJOR
    MONTESSA COTA
    MORINI 350 SPORT
    500 STRADA
    500W
    MOTO GUZZI V35
    V50
    V65
    MUZ BAGHIRA 660
    SCORPION REPLICA
    SKORPION SPORT
    SKORPION TOUR
    MVAUGUSTA 350
    MZ ETZ250
    NORTON 50
    DOMINATOR
    ES2
    MODEL 88
    OZ TRIKES Boom 500
    PANTHER 600
    650
    PEUGEOT

    Geopolis 400cc
    Satelis 500cc
    PIAGGIO MP3 400
    X7 EVO 300 **
    X9 500
    XEVO 400
    RICKMAN 650
    ROYAL ENFIELD 650
    Bullet 500
    Lightning 500
    Bullet 350
    Diesel 324
    RUDGEWHITHWORTH 650
    Ulster
    SUZUKI AN400
    AN650
    DR350
    DR350S
    DR500
    DR600R
    DR650R
    DR650RE
    DR650RL
    DR650RSL
    DR650SE
    DR-Z400E
    GR650
    GS450E
    GS450S
    GS450SX
    GS500
    GS500E
    GS500K
    GS550
    GSX400E
    GSX400F
    GSX650FU
    LS650
    RE5
    SFV650U (Gladius)
    SV650SU
    XF650
    SYM CITYCOM 300
    TM 300 ENDURO
    TM300
    TM400
    TRIUMPH BONNEVILLE 650
    SPEEDTWIN
    T100 TIGER
    T100R DAYTONA 500
    THUNDERBIRD 650
    TROPHY 500
    TROPHY 650
    TRW25
    URAL 650
    VELOCETTE MAC 350
    MSS 500
    VENOM
    VOR 400 ENDURO
    450 ENDURO
    500 ENDURO
    530 ENDURO
    YAMAHA
    RD400
    RT350
    SR500
    SRX600
    SZR660
    TT350
    TT600
    TT600E
    TT600R
    TX650
    WR400F
    WR426F
    WR450
    XJ550
    XJ650
    XJR400
    XP500
    XS400
    XS650
    XT225
    XT350
    XT500
    XT550
    XT600
    XT660R
    XT660X
    XT660Z **
    XTZ660
    XV535
    XVS650
    XVS650A
    XZ400
    XZ550
    YP 400

    KOCA LISTEDE 1 TANE RACING GOREMEDIM!!! NEDEN ACABA?

    KESKE HERKES HAYABUSALARLA, ZZR1400 LERDE BASLAYABILSE, HIC KAZA OLMASA MOTORLAR DEVRILMEZ OLSA, CARPISMA RISKI SIFIR OLSA, KAZAYI ONCEDEN TAHMIN EDIP HAVALANABILEN MOTORLAR OLSA:)

    ancak yok oyle bisey daha, herkes kuralina uygun baslasin.

    keske bizim ulkemizdede boyle kanunlar olsa.

    saygilar
     
  19. baris bolat

    baris bolat Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    melbourne
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    duzeltme yapiyorum ilk listedeki 250lik motorlar, o listenin disindaki butun 250lik motorlar anlaminda konmus, yani
    Suzuki RGV250
    Kawasaki KR250 (KR-1 and KR1s models)
    Honda NSR250
    Yamaha TZR250
    Aprila RS250

    bunlarin disindaki butun 250likler uygun.

    hatami maruz gorun.

    saygilar
     
    Gökhan.gökhan bunu beğendi.
  20. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    barış bey sizin yazınızdan alıntı aldım


    BMW f650 islak 190 kg civarinda, gucu 40 hp gibi. yani yeni baslayanlar icin uygun. dahada acmak gerekirse motorun islak kilosunda (yaglar ve yakit ile birlikte) her kg icin 0.2 hp guc sarti aranmis (assagi yukari) 190*0.2=38 hp


    sizin bu verdiginiz örnege göre 40hp lik bir motor başlanabileceklik bir motor oluyor,cok saçma buldum bu degerleri ,nedeni ise benim kullandıgım 20 hp lik scootere bile zaman zaman zapdetmek için cabalıyoz 40 hp fazla arkadaşım küçük görünüyoda fazla bence,mantıgı yok bu formulün,,,milletin anlamadıgı şu küçük cc başlayın derken amac vites degiştirme, frenleme kalkış viraja girme yani trafikte kullanmak ve alışmaktır,burda motorun güçü nekadar küçük olursa ilk kullanan için okadar emniyet tehlikeden uzak kalması demekdir, hata yaptıgında telafisi kolay olur
     
    Gökhan.gökhan bunu beğendi.