İzmitten Selamlar Motorsiklet Dostları

Konu, 'Marmara Bölgesi' kısmında Edis Buğra tarafından paylaşıldı.

  1. Edis Buğra

    Edis Buğra Misafir

    Merhaba arkadaşlar. Ben Edis Buğra, İzmitten yeni üyeyim. :) Motorumun markası motoyoko :D Profil sayfasındaki bu espiriye çok güldüm, Allah da sizi güldürsün. :) Markadan da anlaşılacağı gibi henüz bir motor sahibi değilim. Motora binmişliğim var küçüklüğümden beri; bunu rahmetli enişteme ve iki oğluna borçluyum; ama motor kullanmışlığım hiç yok. Araba tecrübem de yok. Bir yerde araba kullanmasını bilmiyorsan motor kullanma gibi birşey okumuştum. Bunun üzerine biraz daha çekinsemde motor almaya kararlıyım. Uzun süre araştırma ve düşünme aşamasından sonra karar verdiğim model Kawasaki Ninja 250 R oldu. Allah nasip ederse, bir de iş bulursam seneye yazın almak istiyorum. Sanırım Kawasaki motorlarını taksite satmıyor, o yüzden biraz sorun olacak. Bende kredi almak istemiyorum. Ama yinede sahip olmak istediğim motor bu. :) Biraz kalıplacana olduğumdan bundan aşağısı kurtarmıyor :D Motorda en korktuğum şey acaba dönebilecek miyim? :D Şimdi teknik ve taktikler hakkında çok okuyorum ama bazıları mantıksız geliyor, mesela sağ dönmek için sağ elciği itmek gibi. :D İnşallah seneye motorcu ailesine bende katılacağım. Bu arada İzmitte iş arıyorum :D Bulamazsam motor benim için bir hayalin ötesine geçemeyecek.

    Sanırım yeterince anlattım kendimi. Tanıştığımıza memnun oldum :)
     
    Bülent.Ö, erkan filizol ve ulas bunu beğendi.
  2. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Edis motosiklet forum ailesine hoş geldin, iyi forumlar.
     
  3. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Biz de memnun olduk aramıza hoş geldiniz...
     
  4. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Aramıza hoşgeldin Edis...Keyifli forumlar...:)
     
  5. Edis Buğra

    Edis Buğra Misafir

    Hoşbuldum arkadaşlar. Teşekkür ederim :)
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hoş geldiniz sefaşar getirdiniz.

    Şimdi teknik ve taktikler hakkında çok okuyorum ama bazıları mantıksız geliyor, mesela sağ dönmek için sağ elciği itmek gibi.

    Bunu anlayabilmeniz için eğitimlerimize katılmanız lazım.Lafla anlaşılması imkansız.
    Zaten başka türlü dönmeniz de imkansızdır.Rossi de bu şekilde dönüyor.

    Ninja 250 den aşağısı sizi kurtarması lazım.Mesela Yamaha Ybr 125 veya Vbf 150 size daha uzun km ler motosiklet kullanmanızı öğretir.
    Tercih sizin.
    Amam 33 gb ile 10 bg aynı şey değildir.Bunları ancak zamanla anlarsınız okuyarak değil binerek yaşayarak.
     
  7. Edis Buğra

    Edis Buğra Misafir

    Teşekkür ederim @Şenol SEL. Ama kurtarmaz derken hızından gücünden bahsetmemiştim. 1.78 boy ile 108 kilo olunca motor cbr 125 komik durur altımda diye düşündüm çünkü tekerleri aşırı ince. Bir tanıdıkta motor ağlar altında demişti :D Bende bilecik yokuşunu 20-30 ile tırmanmak istemem :) Yapabilirsem Honda'nın kurslarına katılmak istiyorum motoru almadan önce.
     
  8. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bu konuda sana hak veriyorum Edis,bu kilo ile seni ancak 250cc motor kurtarır...Yalnız birkaç sorun var;

    1)Kavasaki'nin servis ve yedek parça durumunu araştırdın mı?
    2)Bu cüsse ile sana racing motor yakışır mı? Almadan önce üstüne oturup birkaç fotonu çek ve ona göre karar ver istersen...;)
     
  9. erkan filizol

    erkan filizol Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    206
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Yalova
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hoşgeldin arkadaşım aramıza
     
  10. Edis Buğra

    Edis Buğra Misafir

    İşte 125 yakışmaz diye düşündüm ama 250 yakışır diye umuyorum. Kiloma rağmen elim yüzüm düzgün, yani ben söylemesem bakarak anlayacağın bir görünümde değilim. Yani vereyim fotoğrafı siz karar verin diyeceğim ama o da çok abes kaçar :D O da olmazsa 250'ye sahip olduktan sonra 600'e geçme çalışmalarıma başlarım, imkanım olduğunda da bekletmeden 600'e geçerim. Chooper'dan hoşlanmıyorum, ha bi Amerikan Chooper olursa düşünebilirim ama bütçe meselesi sonuçta. 50,000 dolar bulamam ona :D Diğerleri de tipim değil gerçekten. Yarış yapmasam da, yol motoru olarak kullansam da Super Suport tipi benim tipimdir. Karar verdim ve bunu istiyorum. :) Şimdilik bu kadar.

    Edit: Avatar belki biraz anlatır şeklen beni. :)
     
  11. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Keyif senin...:)
     
  12. Edis Buğra

    Edis Buğra Misafir

    Birde diğer sorunu kaçırmışım. Yedek parça hakkında birşeyler söylemişin. Bir haberim yok o konuda. Birşeyler biliyorsan iyi kötü duymak isterim. :) Olmaz olmaz dememek lazım yeri gelir lazım olur yedek parça. :)
     
  13. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Motoru almadan bu konuyu iyi araştır,yedek parça mutlaka lazım olacak,o yüzden iyi düşün...Aylarca parça beklemek zorunda kalma...;)
     
  14. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Hoşgeldin Edis :)

    CBR 125F 190 kg yolcu taşıma kapasitesine sahip. Artçı almazsan pek sorun yaşamazsın. Benim boyum 176, kilom 80, bana gayet güzel geliyor :) Tekerlek boyutları (orijinalleri yükseltmek) ya da egzos sesi gibi konular bizlerin pek önem vermediği şeyler, hele başlangıçta hiç...

    250 cc bir motor daha iyi bir çekiş gücü verecektir. Fakat öncesinde gerçekten 33 beygiri kontrol altında tutacak kadar hakimiyet kazanmalı, eğitim almalısın. Yaptığım bazı hataları Ninja ile yapmış olmayı gerçekten istemezdim :D

    Ben de Kawasaki Ninja 250 alacaktım, vazgeçip CBR 125R'a döndüm, bence doğru yaptım, ileride geçeceğim 250cc'ye. Forumda Ninja 250'si olan bazı aktif arkadaşlar var. Hatta araçlardan biri küçük bir kaza geçirdi ve yeni tamir gördü. Yedek parça konusundaki deneyimlerini anlatabilirler.

    Ama şunu bilmek gerekir ki Ninja 250'nin ikinci el piyasası kötü (CBR 125R 100 adet varsa, Ninja 1 adet var) ve yedek parçaları sadece serviste bulunabiliyor.
     
  15. Edis Buğra

    Edis Buğra Misafir

    Hoşbuldum abi. Abi dememde bir sakınca yoktur umarım. :)

    Aydınlatıcı yazın için teşekkür ederim. Aktif bir iş hayatım olmadığı için önce 125 sonra 250 600 diye gitmek benim tarafımdan pek bi zararlı oluyor :) Eğitimleri artık kesinlikle düşünmeye başladım. Olmazsa olmaz gibi birşey motorsiklet eğitimi. Honda'nın eğitimlerini duydum ilk, onlara katılmayı düşünüyorum. İzmitten uzaklığı ne kadarsa Istanbuldan'da uzaklığı o kadarmış galiba. Arada gebze taraflarında bir yerde. Motorun sesi gibi özelliklere bende pek takmam ama altımda oyuncak gibi durmasını da istemem. O yüzden kalıbıma göre kalıplı birşey alayım dedim. Chooper değil tabi o canavarlara ne bütçe dayanır; zaten pek sitilim de olmadığını bahsetmiştim. :) İkinci el piyasası motor alırken pek fazla üzerinde düşüneceğim bir piyasa değil ama yedek parça sıkıntısı; düşünülmesi gereken nokta burası olmalı :) Yedek parça yoksa ve getirttirilecekse, Türkiyedeki en kötü durum bu oluyor galiba :) Allah kaza bela vermesin, yedek parça sıkıntısına düşürmesin. :)
     
  16. Edis Buğra

    Edis Buğra Misafir

    Bülent abi, başına gelenleri okudum ve çok üzüldüm ayrıca çok da tepkiliyim polislere. Motorumu aldığım zaman bahçeme özel park yeri yapmaya karar verdim, ayrıca memlekete gittiğimde de ya kapalı özel otoparka bırakırım yada babanneme gider onun bahçeye sokarım. Böyle önlemimi almayı düşünüyorum. Bunun yanında caydırıcı olması açısından bahçemi 1 gerçek ve 5 sahte kamera ile korumayı düşünüyorum :D

    Bunu buraya yazmamın sebebi bir üstteki mesajında Kawasaki 250'nin ve CBR 125'in ikinci el piyasasından bahsetmiş olman. Bende bu ikinci el piyasası hakkında düşünüm. Senin hikayenin ilk sayfasını ardından sondan başlayarak geriye doğru sayfalarcasını okudum 5 günlük hikayeni anlattığın yere kadar. Şimdi teorime geçiyorum;

    Çalınan motor CBR 125'di galiba. Ayrıca sokakta birlikte turladıkları ikinci motor ise yine CBR 125. Sonra düşündüm; hırsızların CBR 125'e olan ilgisi bir tesadüfmüydü yoksa yukarıda bahsedilen ikinci el piyasasının kızışmış olduğundan mı? Motoru çaldığı gibi bütünüyle satamaz ama ikinci el olarak satabilirlerdi. Bunun için ikinci el piyasası ateşli bir motor tercih ettiler. Eğer ki Kawasaki 250'nin ikinci el piyasası ölü ise, ikinci el parçalarını ellerinden kolayca çıkaramayacaklarını düşünerek çalma riskine girmeyebilirler diye düşündüm. Gerçi hırsız bu ne bulsa çalar ama özellikle aradıkları modeller vardır. Ayrıca hırsızların da cezasını çekmesini temenni ediyorum. Hiçbir suç cezasız kalmamalı. Ayrıca çete mete dinlemem benim motoruma dokunan hırsızın cezası ölümdür :D Çok sert ve abartılı konuştum ama yinede mal canın yongası, motoruma gözüm gibi bakarım, hırsız yakalarsam da gözüm döner öldüresiye döverim. Bu yüzden çevre edinmek gerek. Motorsiklet çeteside olsa şöyle bi 100 tane motorsikletçi çevreden eş dost arkadaş mekan bassa çete kalmaz heralde. :)

    Öyleyse ikinci el piyasası en ölüsünden bir motor alma yolunda Kawasaki 250 hanesine 1 puan daha ekleyebilirim. :D
     
  17. SERVET

    SERVET Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.786
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Aramıza hosgeldınız kardesım
     
  18. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Benim karşılaştıığm çete mesela 20.000 TL'lik motorsikleti çalıp 1.000 TL verene satıyordu. Ya da iki tane aynı marka/model motorsiklet çalıp parçalarını birbirine monte edip, karenajları boyayıp tanınmayacak başka motorsikletler yapıyordu (ya da "change" yöntemi). O gün ellerinde benimki dışında başka bir CBR 125 (siyah) olduğu bilgisi de var bende.

    CBR 125 ilgisinin temel nedeninin parçalarının pahalı olması olduğu belli. Aynı şey başka marka/modeller için de geçerli ise (mesela Ninja 250) sonuç fark etmeyecektir. Bir istatistik yok elde ama mesela CBF'ler daha az çalınıyordur bence...

    Her hırsız çetesinin kendi ağı ve çalışma şekli olduğunu da unutmayalım. Bazıları bunlar gibi çapulcu işi yapıyor, bazıları çalıp yurtdışına çıkartıyor. Hele bazıları ise sipariş usulü hırsızlık yapıyor. Mesela mafyadan pek dokunulamayan bir arkadaş "beyaz Hayabusa" sipariş ediyor, eline geliyor. Ertesi gün plakasını bile çıkartmadan dolaşabiliyor o adam da...

    Hırsızlar işlerini iyi yapıyorlar. Önceden inceleme/gözetleme yapıyorlar. "Dummy camera" denen şeyin ne olduğunu biliyorlardır. Her yerde satılır halde bunlar... Bunun dışında bir çok video görüntüsü dolu İnternet'te, adam geliyor, kameraya gülümsüyor, motorsikleti alıp gidiyor... Takmıyorlar bile... Öncelikle adamların motorsiklete ulaşmasını / alıp götürmesini engellemek gerek !

    Geçen ayki forum yemeğinde "şu disk kilidi işini nasıl çözüyorlar bu adamlar" diye sorunca aldığım yanıtla yaratıcıklarına şapka çıkardım: Tekerin altına kaykay koyuyorlarmış :eek:

    Sen sen ol gözünü ayırma aletten :)
     
  19. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    edis hoşgeldin foruma
     
  20. Alper KOCABAŞ

    Alper KOCABAŞ Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Kocaeli
    Motosiklet:
    Kawasaki
    aramıza hoş geldin edis. öncelikle iş bulmanı. sonra honda güvenli sürüş 1 eğitimine katılmanı öneririm. sonrada A2 ehliyet sahibi olmanı tabiki ehliyetsiz araç kullanmıyoruz. özellikle bu günlerde polis ekiplerinin tüm yoğunluğu motosiklelilerde sürekli çevirme yapıp evrakları kontrol ediyorlar hatta çarşı içindeki kendini bir şey zanneten zabıtalar bile çeviriyor. Aslında bu tip eğitimlere herkesin katılmasınını öneririm fakat hem eğitim veren kurum sayısı yetersiz hemde maddi olarak herkesin gücü yetmeyebiliyor. Eğitim için gerekli bilgiyi bu siteden edinebilirsin http://www.honda.com.tr/motosiklet/learning_center.htm
    4 tekerlekli araç kullanmayıda bilmiyorsun bu senin için bir dezavantaj ama gözünü korkutmasın. bu eğitime katılman bence çok önem taşıyor, çünkü seni trafikte negibi süprizlerin beklediğinin bilmiyorsun. Honda sürüş pisti Gebze/Şekerpınarda bulunmakta izmite uzaklığı 55 km istanbulun bazı bölgelerine servisleri var fakat izmite servisleri yok kendi imkanın ile gitmen gerekiyor. ya otoyoldan şekerpınar gişelerinden çıkıp gideceksin yada önce gebzeye sonrada şekerpınar minibüslerine binmen gerekiyor ama şekerpınarda indiğinde yürüş hızına göre 20 dk yol yürümen gerekecek. alacağın motosikletede gelince ninja 250r güzel motosiklet grenajları ve göstergesi falan er6f/n modelinden adapte edilmiştir. boyun uzun olduğu için altında biraz küçük kalabilir ama en azından ayakların yere sağlam basacaktır. bisiklet kullanmasını biliyorsan gaz kolu senin elinde gazı nasıl kullanırsan araç ona göre hareket edecektir. birazda iş sende bitiyor yani