Kanuni tiger kullanıcıları için önerilerim

Konu, 'Chopper - Cruiser Kullanıcıları' kısmında Yalçın DURSUN tarafından paylaşıldı.

  1. Yalçın DURSUN

    Yalçın DURSUN Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Çorlu-Velimeşe
    Motosiklet:
    Hyosung
    umarım yazdıklarımın bir faydasını görürsünüz.
    En önemilisini ilk önce yazmalı

    * motorun yağ boşaltma tapasının altında telden yapılmış yağ filtresi bulunmaktadır. Bu filtreye ulaşmak için yağ boşaltma tapasının sıkıldığı üç cıvatalı kapağı söküyorsun . Bu filtre yağ pompasının emiş ağzına çok yakın olduğundan toplanan pislikler yağ akışını engelliyor ve çok ciddi sorunlar açabiliyor , en basiti silindir kafası yatak sarar 750TL. zaman zaman kontrol edilmeli ve temizlenmeli. Bir çok motor tamircisinin bundan haberi bile yok.

    * tigerin geleneksel arızası arka zincir dişlisinin saplamaları kesmesi. Ben nasıl çözdüğümü sırasıyla anlatayım.
    1- ilk önce takozu temin et sanyide bulabilirsin ben biçerdöver onarımı yapan bir arkadaştan bulmuştum kullanışmışta olabilir önemli olan iyi durumda olması ve iç delik çapı 13-14 mm olmalı fazla olmamalı
    2- bu linkten lastik takozun şekline bakabilirsin ( lastik takoz yazan parça) http://www.hlsotomotiv.com.tr/takozrulo.html
    3- tekerlekteki eski murçları çıkar biraz zahmetli olabilir, çıkan murçların yerini kumpasla ölçerek lastik takozları sıkı sıkıya girecek şekilde dış çaplarını ufaltman gerek bu iş gerçekten zor oluyor ben makkap ucuna panç takarak yaptım, bu şekilde yapacaksan lastik takozun orta deliğini biraz daha daraltman gerek yoksa makkap çok gezer ben demir bir boru sokmuştum .
    4- lastik takozları çıkan murçların yerine tak takarken sabunlu su kullanabilirsin fazlasını bıçak veya kesici bir aletle kes temizle.
    5- çıkan saplamaları (cıvataları ) numune olarak alıyorsun tornacıya gidiyorsun.
    ölçüler = uzunluk ve şekil aynı olacak
    lastik takoza takılan kısım kalınlık 14mm
    zincir dişlisine sıkılan kısım (somun takılan yer) kalınlık 12mm olacak
    ( buraya takılan somun büyük olacağı için saplamanın dişli kısmı biraz uzun olabilir)
    ben bu parçaların 4 tanesini 35tl yaptırmıştım
    6- en son olarakta saplamaların cıvata kısmı büyük olduğundan zincir dişlisininde cıvata yerlerini büyütmen gerekecek aynı ölçülerde
    7- Sonuç olarak kesin çözüm lastikler esnek ve kaliteli olduğu için kalkışlar ve vites geçişleri daha yumuşak.
    8- 3.5 senedir kullanıyorum problem çıkarmadı.

    * şasenin arka kuyruk uzantısının tam kıvrım noktası koltuğun ortasına denk geliyor . bu kısımda bazı modellerde üçgen şeklinde demir kaynatılarak takviye yapılmış bazılarında yoktur. Motor yüklü ise arka çanta yan çanta v.s üçgen demir olsa bile bir müddet sonra kırılma yapacaktır bu kısım mutlaka kaynakla kuvvetlendirilmeli.

    * ön ve arka tekerlek rulmanları mutlaka değiştirilmeli motor oldukça ağır ve bütün yük bu rulmanlar üzerinde, üzerindekiler kısa zamanda bozuluyor ve canta zarar veriyor . ben FAG marka taktım 4 senedir problem yok. Takarken mutlaka gres yağ ile yağla ve yatağa bol miktarda doldur.
    * yağ keçeleri , motorun üzerinde toplam 3 adet yağ keçesi var bunlar debriyaj – vites ve ön zincir dişlisinde . bu keçeler standart ölçülerdedir üç beş fazla verip keçeciden en iyisini alıyorsun ve arkana bakmıyorsun. Ben şahsen motorun bir yerinde yağ görünce deli oluyorum.

    * akünün takıldığı yer aslında sağlam fakat montaj berbat. Akü yerine lastik bir kayışla bağlanmış ve kısa zamanda çürüyor ve kopuyor . Ben de aküyü düşürdüm ve üzerinden geçtim . bu lastik kayış yerine saç ve ya daha sağlam başka bir şeyle bağlanmalı . normal durumda yerinden çıkması zordur arka amortisöre takılıyor, fakat biri motorun üzerine oturunca daha rahat çıkıyor.

    *ön çamurluk bağlantı aparatı oval şeklideki demir parçası, bu parçanın oval kısmı tekerleğe çok yakın taşlı ve bozuk yollarda taş parçası ve ya sert bir cisim bu araya girim sıkışma ve firenleme yapabiliyor . bu parçayı tutan 4 adet alyan cıvatayı söküyorsun, parçayı vida bağlantı kısımları kalacak şekilde ortadan kesip oval kısmı alıyorsun.

    * sağ tarafta Tiger yazan kapağın altında CDI ateşleme ünitesi var . bu parça kolay kolay arıza yapmaz montaj sırasında bağlantı soketleri yukarı doğru verilmiştir ve içine su alıp bozuluyor bu parçanın bağlantı fişlerin aşağıya doğru olduğundan emin olun.

    *motor yüklüyse arka çantalar v.s arka amortisörü biraz sertleştirin. Bu konuda takılırsanız mesaj atın açıklamalı olarak anlatırım .

    *arka teker bağlandığı salıncak yada makas amortisöre bağlı olan hareketli parça . bozuk yollarda veya uzun arkada yük varken kullanmalarda bu parçanın , amortisöre yakın demir profile açı verilen yerden , bakınca ezik presli kısımdan esneme ve yırtılma yapabiliyor . bu parça iç kısımdan kompile kalın lama ile desteklenerek kaynatılırsa sorun yaşamasınız. Üzerinde kaynaklı bir lama var ama zayıf onu söküp yapmanızı tavsiye ederim.

    *buji ve yağın en iyisini kullanın ben buji olarak NGK yağ olarak castrol 10-50 kullanıyorum
     
    Emre Özçelik bunu beğendi.
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ben kısaca deyivereyim.
    Bu marka modelin yanına yaklaşmayın.Alan bin pişman satan satabilen ise göbek atıyor.
     
    Eren Göksel ve Enes ŞİMŞEK bunu beğendi.
  3. Yalçın DURSUN

    Yalçın DURSUN Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Çorlu-Velimeşe
    Motosiklet:
    Hyosung
    haklısın...
    bilmeden ve araştırmadan aldık ama uzun uğraşlar sonunda yoluna girdi şimdi memnunum. en azından bana motor tamirini öğretti buda kar kaldı.
     
  4. Serkan 06

    Serkan 06 Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Suzuki
    Şenol bey bu motoru hiç kullandınız mı? Nasıl bu kadar emin yorum yapabiliyorsunuz?
     
  5. ahmet atay

    ahmet atay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    BURSA
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bence duymamış olsun.. sende sormamış ol :D
     
    Eren Göksel bunu beğendi.
  6. Yalçın DURSUN

    Yalçın DURSUN Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Çorlu-Velimeşe
    Motosiklet:
    Hyosung
    motor çok mükemmel değil kusurları tabiki var. ama şunu emin olarak söyleyebilirim ki makinası çok sağlam gercekten ciddi mesafeler yaptım banamısın demedi. işi bilmeyen suçu motora atan ustalar, bunlardan çok var ve kötü kullanıçılar sayesinde iyi bir imaj bırakmadı.
    sonuç olarak bu motor alınırmı bu paraya alabileceğin en iyisi bu.
     
  7. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Çin motorları ile ilgili genel kanı böyledir. "Aman sakın yanaşma"

    Motosikletin daha büyük kitlelere ulaşmasına vesile oldular. Eğer elini biraz anahtar tutuyorsa almakta bir zarar pek de göremiyorum. 15 yaşında yamaha'ya 5-6 kat fazla para vermektense 1,5-2 lira verip bunlardan bir tane alıp haftalık bakıma da 3-4 kat özen gösterirseniz hem motosiklet tamirini öğretir size hem de çıkan arızalara harcayacaklarınız fazla can yakmayacağından (Sinyal lamlabasının teki 10 TL, Filtreleri 15-20 civarı) çok fazla üzmez bu açıdan.

    Eğer malınızın bozulmasına ve uğraştırmasına çok "bozulmuyorsanız", bu tamir ve onarımları yaparken lanet okumuyorsanız almanızda pek sakınca yok diyebilirim. Devamlı bakımlı tutun, motosikleti de sakin ve sınırları içinde kullanın.
     
    Özüm Bekdeşer bunu beğendi.
  8. Yalçın DURSUN

    Yalçın DURSUN Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Çorlu-Velimeşe
    Motosiklet:
    Hyosung
    çok ufak yaşlardan beri motor tutkunluğu var malum ekonomik nedenler buna engel. 4500TL ye 250cc motor sahibi oldum , çin malı veya değil ,iyi veya kötü sonuçta benim ve seviyorum.
     
  9. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Aslında benim de eskiden beri aklımda vardı. Çekincelerim ise şöyle idi;

    Acaba motosikleti sevecek ve devam edecek miyim?
    Hava şartları çok etkiler mi? Devamlı kullanım eziyete dönüşür mü?
    Trafikde çok fazla tehlike altında olur muyum?
    Motosiklete devam etmeyeceksem alıp bir sürü masraf yapıp da elden çıkarırken zorlanır mıyım?
    Motoru bitik bir Drag Star alırsam komple yaptırayım derken araba parası harcar mıyım ?


    Yukarıdaki düşünceler aklıma geliyordu açıkçası. Hadi bakalım şu Jinlun u alıp başlayayım dedim ve açık söyleyeyim hiç pişman olmadım.

    Hemen hemen her yerini elden geçirdim. (alüminyum civatalar - contalar - kötü elektrik tesisatı - şasede çatlayan yerler - kopmaya yüz tutmuş motor kulakları ) Fakat hiç yolda kalmadım. Şehir içinde tüm ihtiyacımı fazlasıyla gördü. Hem az yaktı hem de güçlü görünümüyle park edip yanından ayrılırken mutlu bir ifadeyle ayrılmamı sağladı. Zaten 50 km/h in altında seyrediyorum. Tamamen ihtiyacımı karşılayan bir motosiklet sahibiyim diyebilirim.

    Öyle ki, biraz masraf yapıp dragstar 600 veya Virago 535 e geçme fikrimi sezon sonuna attım. Onların da çıkarabilecekleri sorunları tamir edebilecek seviyeye gelmiş olurum yavaş yavaş. Yaz geliyor tek sıkıntım hafta sonları gezilerde çift kişi 80-90 km nin üstünde seyretmek isteyen arkadaşlara yetişmekte sıkıntı çekeceğim. Ama o işi de grup sürüşünü 80 e sabitleyip çözebilirim. Hızlı gitmek isteyenleri önde ayrı bir grup yapıp arkadan tin tin gidebiliriz sanki. Geçtiğimiz haftalarda Maşukiye yolculuğu yaptık bizim GARAJ'daki arkadaşlarla. Çok zevkli ve sıkıntısız bir TEM yolculuğu oldu. Ortalama 80-90 km/h hızla 2 mola ile gittik eşim ve ben. Grup da aynı hızlarda seyretti ve güzel bir konvoy halinde neşeyle yol aldık.

    Sonuç... Ben aldım, pişman olmadım ama herkesin beklentisi aynı değildir. Satın aldığı cihaz en ufak problem çıkardığında lanetler okuyup söylenen biri olsaydım çoktan motosiklete benzin döküp yakmıştım. Ben bu işlerden zevk aldım. Halen daha saatlerimi GARAJ da geçiriyorum. Gerek benim gerekse arkadaşlarımın motosikletlerinin ufak tefek onarım ve bakımlarını yapıyoruz. Ellerim yağ içinde kalıyor hatta bazen ev geldiğimde yüzümde bile yağ kalmış olduğunu farkedip gülüyorum. (geçenlerde 2,5 yaşındaki kızıma baban ne iş yapıyor diye sormuşlar direk "tamirci" demiş :) )

    Ama buradaki asıl nokta şu ki ben bu işlerden zevk alıyor ve yapıyorum. Kimseye de aman bu malları alın herkese tavsiye edin demiyorum. Ben aldım mutluyum. İşe gidip gelirken orman yolunda süzüle süzüle gidiyorum, 600 lük dragstar'dan 3 lt daha az benzin harcıyorum, motoruma fazla güvenip hızımı artırmıyorum, limitlerimi aşmak istesem de motorun buna engel olacağının rahatlığı içinde sürüyorum...

    Motosiklet sürmeye başladığım için de mutluyum. O zaman bu işte benim açımdan bir sorun görmüyorum.
     
    Özüm Bekdeşer ve Yalçın DURSUN bunu beğendi.
  10. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
  11. Yalçın DURSUN

    Yalçın DURSUN Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Çorlu-Velimeşe
    Motosiklet:
    Hyosung
    tigerde firen bana göre oldukça iyi motor ağır ve ön taraf çift disk arka kampana olmasına rağmen gayet iyi, ben Michelin lastik kullanıyorum tatmin edici...
     
    Enes ŞİMŞEK bunu beğendi.
  12. Serkan 06

    Serkan 06 Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Suzuki
    yaklaşık 1 aydır tiger kullanıyorum, çin malı ön yargısından sıyrılarak mantığımla aldım, hayatında bu motorun üzerine oturmamış yorumcuların kötülemelerine rağmen gayetde keyifli bir motor, en iyisi almayı düşünenlerin bizzat kullanıcıların yorumlarına kulak asmaları...
     
  13. Serkan 06

    Serkan 06 Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Suzuki
    bence sende 3.kişiler üzerinden yorum yapma
     
  14. Yalçın DURSUN

    Yalçın DURSUN Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Çorlu-Velimeşe
    Motosiklet:
    Hyosung
    Haklısın...
     
    Serkan 06 bunu beğendi.
  15. Yalçın DURSUN

    Yalçın DURSUN Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Çorlu-Velimeşe
    Motosiklet:
    Hyosung
    Serkan kardeş motorun hayırlı olsun.
    tiger alıpta uzun süreli kullanmayı düşünen arkadaşlar en başta yazdıklarımı okumalarını özellikle tavsiye ediyorum. ilk çıktığı günden beri bu motorun üstündeyim. satmayıda hiç düşünmüyorum. uğraşmayı ve yeni bişeyler yapmayı seven arkadaşlarla bilgi alışverişi yapmak isterim. benim kullandığım tiger oldukça donanımlı şu anda 255 kilo cıvarında en son makinasını 300cc yükselttim ve ön dişliyi 15 çıkardım gerçekten müthiş oldu.
     
    Serkan 06 bunu beğendi.
  16. Ali Emre Sakarya

    Ali Emre Sakarya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    233
    Motosiklet:
    Honda
    öncelikle hoşgeldiniz. güzel paylaşımlarınız için teşekkür ederim, ilgili arkadaşların çok işine yarayacaktır. bir ara resimlerini de paylaşsanız daha da güzel olur. aklıma takılan bir kaç şey oldu.

    merakımdan soruyorum, yanlış anlamayın:

    - 250 cc lik bir motoru 300 cc ye nasıl çıkardınız?
    - ön dişlinin orjinali kaçtı ve neden 15 yapma ihtiyacı hissettiniz?
    - 255 kg 250 cc lik bir motosiklet için biraz ağır değil mi? (benim TA 650cc lik v motor ile 195 kg. bu ağırlıklara bir de bizim ağırlığımız ve yeri geldiği zaman artçı ve çantlar ekleniyor)
    - motosikletin mühendislik ve teknik (yük taşıma kapasitesi, fren mesafesi, etkisi, lastik basıncı ve benzeri gibi) hesaplarının 195 kg, 250 cc ve farklı bir dişli sistemine göre yapıldığını düşünürsek, yaptığınız değişiklikler sıkıntı yaratmaz mı?
    - bu değişiklikler güvenli sürüşü etkilemez mi?
    - şasenin arka bağlantısının üçgenle desteklense dahi zamanla kırılma yapacağını söylemiştiniz, artı yükleri de düşünürsek bu sorunu nasıl aştınız? kaynakla desteklemek yeterli olur mu?

    tekrar teşekkür ederim, kalıcı ve katılımcı olmanızı dilerim...
     
  17. Yalçın DURSUN

    Yalçın DURSUN Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Çorlu-Velimeşe
    Motosiklet:
    Hyosung
    aslında herşey birbirini kovaladı desem yeri var.
    motorun orjinal ön zincir dişlisi 13 diştir ve aynı model için orjinal yedek parça olarak 15 dişte satılmaktadır. uzun sürüşlerde hızlandığım zaman titremeler oluyordu. denemek amaçlı taktık gayet güzel randıman verdi titremeler yok denecek kadar azaldı..
    ön koruma demiri, arka çanta, yan çanta derken motorun yükü arttı. standart ağırlığı zaten 190 kilo, birde geziye çıkınca malum yükler artıyor 2 kişide olunca , düz yolda problem yok fakat yokuşa gelince motor bayılmaya başladı.
    kanuni tiger 250cc ile kanuni ATV 300cc de aynı motor kullanılmıştır ikisi arasındaki tek fark gömlek ve piston farkıdır, montajıda kendim yaptım herhangi bir uyumsuzluk olmadı. bir arada ayrıntılı anlatırım.
    arka tarafın kırılmasına gelince önce arkadaşınki kırıldı onda üçken demir yoktu tam kıvrımdan kırıldı bizde kestik içine dolu demir sokarak kaynak yaptık bende üçken demir olmasına rağmen benimkide yırtılma yaptı. sanırım tek amortisör ve çantaların olması özellikle arka çantanın büyük etkisi vardı. ben demir lama kaynattım kılıçlamasına bir arada resimleride koyarım..
    birkaç senedir bu şekilde kullanıyorum sürüşte benim açımdan herhangi bir problem yaşamadım
    aslıda olayı bazen abarttığımıda düşünüyorum
    birçok ilaveler var şimdilik aklıma gelenler
    çift ön far - çift sis farı- 4 tane dikiz aynası- elektrik tesisatının sıfırdan yapılması- voltaj, yağ basıcı gösterge ilavesi- çantalara anahtarlı kilit, açılınca aydınlatma ve alarm sistemi yapılması - arka teker salıncağın lama ile kuvvetlendirilmesi- kuyruk uzantısının kuvvetlendirilmesi ve çanta yerlerinin demirden olması , hepsi bir araya gelince ağırlık fazlalaştı şimdilik aklıma gelenler bunlar .
     
  18. Serkan 06

    Serkan 06 Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Suzuki
    güzel anlatımın için teşekkürler
     
  19. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bir şey bildiğim için yazdım.
    Ben farazi bilgilerle yazı yazmam.
    Birazcık sizden fazla zamandır bu alemdeyim.
    Bildiğimi yazarım sonuna dek arkasında olurum.Vaktiniz müsaitse sabrınızda var ise bir zahmet mesajlarımı okuyunuz.
    Binmediğim sürmediğim Motosiklet hakkında bilgilerimi paylaşmam.
     
    Ali Emre Sakarya bunu beğendi.
  20. Yalçın DURSUN

    Yalçın DURSUN Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Çorlu-Velimeşe
    Motosiklet:
    Hyosung