Karbüratör temizliği ve bakımı

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında o.somuncu tarafından paylaşıldı.

  1. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Arkadaşlar uzun yıllar kullanılan motorların karbüratörlerinde aşınan iğne jet ve parçaları,tıkanan hava veya benzin jetleri,delinebilen vakum körükleri,bozulan şamandıra seviye ayarları ile birçok soruna neden olur..
    Örneğin;tekleme,rolanti bozukluğu,aşırı yakıt sarfiyatı bunların başında gelir..

    Benim motorum CX 500'ün son yaptığım ölçümlerde 6,6lt/100km yakıt sarfiyatını görünce gözlerim fal taşı gibi açıldı!..:eek:
    Önce ABD eBay'ından aşağıdaki tamir takımını aldım:

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
    Karbüratördeki hava ve benzin jetlerinin durumu aşağıdaki temsili kesitlerdeki gibi idi:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tüm jetleri söktüm,önce sirkeye,sonra kireç sökücü kimyasala yatırarak temizledim:
    [​IMG]
    [​IMG]arvidas.jpg[/IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]


    Hava jetlerini ince tel ve 120psi hava ile temizledim:
    [​IMG]

    Şamandra seviye ayarını ölçtüm ve ayarladım.(Bu karbüratörün ölçüsü 15,5mm)
    [​IMG]

    Vakum körüklerini,iğne jetleri değiştirip yüksekliğini ayarladım,tüm contaların ve o-ring lerin yenisini taktım..Gövdeyi tinere yatırıp temizledim bu duruma geldi:
    [​IMG]

    Sonuç: Geçen hafta Tavşanlı'dan Tekirdağ'a 420km yol yaptım ve tam 20 lt benzin yaktı!..Bu durum beklediğimden daha olumlu oldu..Üstelik bu yolu dinlenme ve feribot zamanları hariç 5 saatte aldım!..
    4,76lt/100km sarfiyat bu motor için ideal bir ölçüdür..
    (Bu fotolar ayni karbüratörün temizliğinden alıntıdır..)
     
    DEMİRAT, Onur Filiz, Özgür ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  2. Gökhan TUNALI

    Gökhan TUNALI Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    770
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Eskişehir,yazları Ayvalık.
    Motosiklet:
    Honda
    Eline sağlık Osman Abi, o motora ancak böyle 4*4'lük karbüratör bakımı yakışırdı.:)
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  3. Eren Göksel

    Eren Göksel Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.293
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Sincan, Ankara
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Tek kelimeyle iyi bir bakım olmuş.Eline sağlık.
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  4. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Osman abi ellerine sağlık, emeğinin karşılığını almak buna denir :)
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  5. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    6.6 lt den 4.7 lt inmek bence çok güzel bir durum olsa gerek :)
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  6. ö. faruk

    ö. faruk Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Aralık 2008
    Mesajlar:
    194
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    silivri\istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    görsel paylaşımda bulunduğunuz için çok teşekkür ederim bu paylaşımın öncelikle ben olmak üzere bir cok kişiyi aydınlatıcağını düşünüyorum.günümüzde cok sık yaşanan bir problem karburatör sorunu
     
    o.somuncu bunu beğendi.