Kask kamerası deneme çekimi.

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında İlhan.Aydınlıoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. İlhan.Aydınlıoğlu

    İlhan.Aydınlıoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Kasım 2007
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Zonguldak
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Arkadaşlar yeni almış olduğum kask kamerasını deneme fırsatım oldu.
    Görüntü güzel ama rüzgar sesine nasıl çare bulacağım bilmiyorum.

    http://yfrog.com/cc8710z

    http://yfrog.com/118710z
     
    huseyin.sait.61 bunu beğendi.
  2. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Görüntü fena değil ama açısını dogru ayarlayamamıssınız yani vizörünüz çok yoruyor izlerken. Ses için de cok birsey yapılabileceginizi düşünmüyorum.

    Marka model söyleyebilir misiniz? Sanırım 640x480 çözünürlük. Doğru mudur?
     
  3. Ozan.Temiz

    Ozan.Temiz Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2008
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Sesle ilgili yapacak pek bir şey yok benim bildiğim. Rüzgar sesini iyi filtreleyen bir ses kayıt cihazı alıp, kurgu programında kameranın sesini yok edip, bu cihazdan kaydettiğin sesi kullanabilirsin.
     
  4. oktay.selvi

    oktay.selvi Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    120
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Yamaha
    kameranın mikrofon deliğine küçük bir sünger parçası yapıştırıp rüzgarı filtreleyebilirsiniz.tamamen kesmez ama bu kadar da rahatsız edici olmaz.
     
    İlhan.Aydınlıoğlu bunu beğendi.
  5. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    İlhan hocam hayırlı olsun yeni kameran.

    Ancak arkadaşlar özellikle ilk video da dikkatinizi çeken bir şey varmı.
     
    İlhan.Aydınlıoğlu bunu beğendi.
  6. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    ilhan hocam hayırlısı olsun yeni cam'ın :D (kameran)
     
    İlhan.Aydınlıoğlu bunu beğendi.
  7. İlhan.Aydınlıoğlu

    İlhan.Aydınlıoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Kasım 2007
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Zonguldak
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Kameranın açısını ancak bu kadar ayarlayabildim. Çünkü kaskım açılır kask olduğu için yan tarafına taktım ve ancak bu kadar oldu.

    Ürün linkini aşağıda veriyorum. Oradan aldım. Evet 640x480 çözünürlük.

    http://urun.gittigidiyor.com/EKSTREM-SPORLAR-KASK-KAMERASI-KARGO-BEDAVA_W0QQidZZ23729189

    Bunu ben de düşünmüştüm deneyeceğim.

    Hayırdır Erol hocam. Yanlış bişey mi yaptık acaba?
     
  8. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369


    erol hocam sanırım ilhan abinin eldivenlerin ucu acık onu kasteddin:):)
     
  9. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369

    hayırlı olsun ilhan abi kamera çekimi güzel hoşuma gitti bundan iyisi can saglıgı kazasız belasız sürüşler dilerim
     
    İlhan.Aydınlıoğlu bunu beğendi.
  10. huseyin.sait.61

    huseyin.sait.61 Site Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.155
    Beğeniler:
    425
    Motosiklet:
    Honda
    sanırım tüneli geçerken farları yakmadı ben öyle hissettim parklar yanıyor olabilir ama farlar yanmıyordu sanırım nedersin ilhan abi

    buarada görüntü kalitesi çok ii sesi kesmek için kamerayı kaskın içine almalısın yer varsa :) mikrofonunu bişekilde izole etmelisin sesi geçirir ama rüzgarı geçirmeyecek bişeyle bence bir bantla ilah abi
     
  11. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW

    İlhan hocam sen Güvenli sürüş teknikleri eğitimi almışmıydın. Almadıysan acilen tavsiye ediyorum.
     
    İlhan.Aydınlıoğlu bunu beğendi.
  12. İlhan.Aydınlıoğlu

    İlhan.Aydınlıoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Kasım 2007
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Zonguldak
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Ben gündüzleri sürekli farları açık tutarım.(daha doğrusu farı) O gün de yanıyordu ama nedense çok karanlık çıkmış. Sanırım kameranın özelliğinden.

    Kamerayı kaskın içine almam mümkün değil çünkü biraz büyük. Mikrofonu izole etmeyi düşünüyorum.

    Teşekkürler Erol hocam. Bunu nasıl anladınız bilmiyorum ama eğetim almadım. Yalnız 2 kez Ankarada OMM.nin verdiği teorik eğitime katıldım. Aslında çok katılmak istiyorum ama bana yakın yerlerde olmadığı için katılamıyorum.
    Bir ara Özgür böyle bir girişimde bulunmuştu onda da yeterli sayı olmadığı için vazgeçildi. Aslında forum olarak böyle bir girişim yapılsa ve merkezi biyerde bu eğitim verilse mesela Ankarada ben kesinlikle katılırım.
     
  13. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    İlhan abi Ankara'da Ağustos ayı içinde düşündüğümüz bir eğitim var. Seni listeye yazıyorum. Yakında forumda da konusu açılacak.
     
  14. İlhan.Aydınlıoğlu

    İlhan.Aydınlıoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Kasım 2007
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Zonguldak
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Tamam Özgür.
    İlk sıraya yazabilirsin.
    Teşekkürler.
    Bu arada iyi eğlenceler. Sanırım Ankaralılar yoldalar.
    Ben de çok katılmak isterdim ama burada havalar hep yağışlı geçiyor. Bugün biraz güneşli ama öğleden sonra yağabilir. O yüzden hiç program yapamıyorum.
    Kask kamerasını denediğim gün de öğleden sonra yağmura yakalandım.
    Neyse inşallah başka bir gezide görüşmek üzere.
     
  15. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yazdım bile seni abi.
    Ankaralılar daha yola çıkmadı akşama burda olacaklar. Evet sizin o taraflar yağmurlu gösteriyor. Bir dahakine biz oraya geliriz bakarsın abi.
    Bu eğitim konusunda da çok ciddiyim. Bir şekilde bunu yapacağız. Görüşmek üzere.
     
    İlhan.Aydınlıoğlu bunu beğendi.
  16. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
     
    İlhan.Aydınlıoğlu bunu beğendi.
  17. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369



    Erol başkanım gelin bu ilk kamera görüntüsündeki sürüşü degerlendirelim,herkes fikrini yazsın kendi innadıgı doğrular ve tecrübelerle

    ilhan hocamın sürati harika düzeyde güvenilir şekilde,ilk cıkdıgı yoldaki durum konumu yolu kullanım şekli bana göre doğru,diyeceksiniz biraz daha sagdan gitmeliydi diye hayır diyorum nedeni ise dar bir yolda ve etrafı agaçlarla kaplı bu şekildeki yolda orta seride yakın mesafede seyir yapılır ve süratte düşük olmalıdır ilhan abi doğru kullanmış,çünkü yandan herseyin cıkması muhtemeldir,nerde hatası vardı bana göre virajlardaki konumu yanlış evet hemde çok yanlış nedeni ise orta seride yakın mesafeden viray alıyo sürati az ama genede çok tehlikeli nedeni karsıdan gelen aracın süratli oldugunu varsayarda azda olsa savrularak geldiginide düşünürsek ilhan abiye ciddi sıkıntı yaratırdı,benim gördügüm hata biride araçlarla karsılıklı gecersen biraz saga yaklaşması gerekiyo sanki yakın geciyo gibi geldi bana kamerada yanıltmış olabilir

    özetlemek gerekirse, sürat güzel, dar yanları kapalı bir yolda ilerisi görüken yolda orta şerite yakın kullanılır,bu tip yolda virajlara biraz daha içten ve yavaş girilir,durabilinecek sekilde, cünkü kaçılacak alan olmadıgından ve karsıdaki gelen aracın hızlı oldugu düşünülerek
     
  18. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Ömer hocam, konu hakkında herkes fikrini yazabilir.

    Ancak KENDİ İNANDIĞI DOĞRULAR VE TECRÜBELER cümlesine katılmıyorum.

    Motosiklet kullanırken onun, bunun, şunun doğruları diye bir kavram olmaz. Doğru bir tanedir ve uzmanlar bu doğruları test ederek bulmuşlardır. Bizlere düşende bu doğruları uygulamaktır. Bu doğruları bulabileceğiniz MOTOSİKLET YOL SANATI adında bir kitap vardır onu her motorcunun alıp en az beş kere baştan sona anlayarak, uygulayarak okuması gerekmektedir.

    TECRÜBE kişisel kazanılan bir beceridir. Sizin kazındığınız bir beceriyi ben belki uygulayamam. Onun için kişisel tecrübelerden ziyade BİLİMSEL doğrulara daha çok önem vermeliyiz.
     
    Şenol SEL ve DEMİRAT bunu beğendi.
  19. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369

    eyvallah başkanım,videodaki yol kullanımı hakkındaki fikirlerinizi ve yorumlarınızı yazarsanız bilgi paylaşımını yapmış oluruz özelliklede üyelerimiz için sorgulama sansı, ögrenme sansını sağlamış oluruz

    dip not: bütün samimiyetimle soruyorum,evet ben eğitim filanda almadım yazımdaki gibi kendi doğrularım ve tecrübelerime göre yorum yaptım,egitim alan arkadaşlarımıza diyorum bu videoyu bilimsel olarak yorumlayınki göremedigimiz veya yanlış bildigimiz doğrularımız varsa sorgulama düşünme şansımız olsun,sakın yanlış anlamayın inanın merak ediyorum bu vieodaki bilimsel yorumu
     
  20. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW


    Ömer hocam, ben kendi fikrimi değilde, bir uzmanın bu konudaki kanıtlanmış bilimsel gerçeklerini sunayım.


    Motosiklet ile virajlarda nelere dikkat etmeliyiz?


    Hepinizin bildiği gibi, motosiklette viraj almak araba gibi olmuyor. Arabalar direksiyonu çevirerek bir tarafa doğru yönlenirler, motor ise fiziği gereği yatarak virajın içinde yönlenmek zorunda.


    Viraja nasıl girilir?

    Motosiklet ile 3 tip viraja girme şekli var. Bir tanesi pist yarışçılarının girdiği gibi vücudunu motordan dışarıya salarak viraja girmektir. Burada motoru dik tutmak bu işin temel amacı. Ancak biz yol sürücüsüyüz ve şehirde kullanıyoruz, bunu yapmamaya özen gösterelim lütfen. Güvenli değil.

    Bir diğer yöntem ise tam tersi, motoru altında yatırarak vücudunu diğer tarafa alarak krosçuların toprakta kullandığı bir yarış tekniği. Bunu da yapmamaya özen gösteriyoruz. Biz şehir sürücüsüyüz, şehirde kullanıyoruz.

    Motorun ön camı yere göre ne kadar düzse, biz de ön camla aynı düzlükte olmalıyız. Yani biz de motorun bir parçasıyız, motor ne kadar yatarsa biz de o kadar yatıyoruz, motor ne kadar kalkarsa biz de o kadar kalkıyoruz.


    Motorun parçası olun

    Virajlarda motorun üzerinde sağa sola hareket etmiyoruz, motorla beraber hareket ediyoruz. Çünkü motorun üzerinde motora ait bir parça olmak zorundayız.

    Virajlar bizim için hem çok eğlenceli, hem oldukça sıkıntılı yerler olabilir. Eğer viraja doğru girmeyi biliyorsak çok eğlenceli olacaktır. Fakat viraja girmeden önce, virajın içinde, virajdan çıkarken yapmanız gereken toplam 3 adet şey var.


    Virajda hız nasıl ayarlanır?

    İlk olarak viraja girmeden önce her zaman motorun hızını düşürün. Viraja yavaş girin. Olduğunuz düzlük hızından daha yavaş. Virajın içinde hızınızı sabit tutun ve çıkışında da hızınızı artırın. Bu güzel bir eğridir.

    Viraja girerken hızınızı düşürün, içinde hızınızı koruyun, çıkarken hızınızı artırın. Virajın çıkışını gördükten sonra gazınız açmak, olacak en güvenli şey. Viraja hızlı girmek virajdan çıkamamanıza neden olur. Temel kural viraja yavaş gir, içinde hızını koru ve hızlanarak çık olmalı.


    İdeal viraj çizgisi

    Virajlara girerkenki çizginizden biraz bahsedelim. Virajları en keyifli kılan şey viraja doğru çizgide girmektir. Sol viraj varken, en güvenli seçenek sağ tarafta kalmak, başımızı fiziki olarak virajın içine doğru çevirmek.

    Virajın içine doğru bakarak, biz daha viraja gelmeden virajın içinde ne var ne yok görebilmek bize hareket edecek zaman aralığı yaratır, yani reaksiyon zamanımızı uzatır, istediğimiz tek şey de budur. Virajın hem keyfini, hem güvenliğini bu şekilde artırabilirsiniz.

    Tam tersi sağ virajlarda ise olabilecek kendi şeridimize ait en solda kalmaktır. Ancak beyaz çizgiye değmeyin, çünkü beyaz asfalt boyası kayar. Kafamızı sağ virajın içine doğru çevirmek ve virajın içinde ne var ne yok, olabilecek en erken zamanda görmek en ideal ve geniş çizgimizi artırmamız yol açar.


    Güvenliğiniz için

    Eğer çizgimiz yani çapımız geniş ve büyükse virajdaki hızımız ve buna bağlı olarak güvenliğimiz de otomatikman artar. İçeriden dar ve yavaş viraj almak güvenli gibi gelse de ne yazık ki güvenli değildir, çünkü görüşünüzü kaybedersiniz.

    Virajın dışında kalmak görüşünüzü artırmaya yarar, otomatikman güvenliğiniz artar, bununla beraber de tabii ki sürüşünüz keyiflenir.

    Rahmi Barutçu