Kawasaki kle 500

Konu, 'Enduro Kullanıcıları' kısmında Berkan İzmir tarafından paylaşıldı.

  1. Berkan İzmir

    Berkan İzmir Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    konak/ İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    herksese merhabalar.uzun süredir yoğun işlerimden dolayı foruma girme fırsatım olmadı pek.bu geçen zaman zarfında uzun yollarda yaptım.şimdide hayırlısıyla motorumu değiştirmek istiyorum.KLE500 kullanıcıları yada bilgisi tecrübesi olan arkadaşlardan artıları ve eksileri hakkında bilgi almak isterim.şimdiden teşekkür ederim
     
  2. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Berkay ÖMÜR'e müracaat edebilirsiniz ,o motorla Karadeniz turuna çıkmıştı ;)
     
  3. Ersan Karagozlu

    Ersan Karagozlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Bende yeni aldım, Kle 500'ü, daha önce 96 yılındada vardı. Sadece görselde değişikliklik yapmışlar. İstanbuldan İzmir'e geldim, oldukça konforluydu. Birde en büyük avantajı benzini az yakması.
    Gelelim kronik sorunlarına; marş rüblesi bozulabiliyor. Konjektör problemi yaşayanlarda bulunmakta. Arka artçı için basaklarda biraz geride yapılmış. Koltuğu çok yumuşak ve dar geldi bana, onada sırası gelince el atacağım. Uzun süredir üretilen bir motosiklet olduğu için parçaları ebayde zebil gibi bulunmakta, parça sıkıntısı olacağını zannetmiyorum.
    Manevrası ve kullanımı çok güzel bir motosiklet, tavsiye ederim.
     
  4. Berkan İzmir

    Berkan İzmir Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    konak/ İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    facebooktan sararım berkaya doğan abi ;)
     
    Doğan PARILTI bunu beğendi.
  5. Berkan İzmir

    Berkan İzmir Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    konak/ İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    çok teşekkür ederim ersan yardımın için... :)
     
  6. Vahap

    Vahap Üye

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    İstanbul / Avcılar
    Motosiklet:
    Kawasaki, Asya
    Berkan Bey;
    Uzun zamandır ayrı kaldığım için bu güzel ve nadide formu takip etmekten mahrum kalmıştım. Bugün bakabildim. Gerçi geç kalmış olsam da değerlendirmelerimi size ve KLE 500 düşünen diğer kullanıcılara ışık tutması bakımından aktarmak istiyorum.

    Kararınız yerinde olmuş. Sayın Şenol SEL ağabeyimiz de bu konunun piridir; ondan da bilgi almanızda fayda var.
    Deneyimlerimi site içinde yazmıştım ancak zaman kaybınız olmaması için aşağıya ekliyorum. Saygılarımla.

    27 Şubat 2009 Değerlendirmem:

    Tüm motorsiklet tutkunlarına selam ve saygılarımı sunarım. Ben de bir KLE 500 kullanıcısı olarak tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
    4-zamanlı,su soğutmalı,çift silindir ve 498 cc. bir makina.
    DOHC 8 sübaplı olup 45 PS / 8.300 rpm ve 42.5 Nm. / 7.500 rpm değerlerine sahip.
    Keihin CVK 34 x 2 tipi karbüratörü bulunan KLE 500'ün ateşlemesi dijital TCBI ve elektrik marşlı. 6 vites şanjumana sahip KLE 500, yüksek gerilimli çelik şase üzerine entegre edilmiş. Önlerde 41 mm teleskopik havalı çatal ve arkada gaz şoklu Uni-Trak süspansiyon bulunduruyor. 90/90-21 ön ve 130/80-17 arka lâstik ebatları var. Önde tek 300 mm çift piston kaliper disk ve arkada ise Tek 230 mm tek piston kaliper disk var.

    2215 mm. uzunluğa, 880 mm. genişliğe ve 1270 mm. yüksekliğe sahip. 850 mm. yüksekliğe sahip selesi ile kısa boylu kullanıcılara uygun olmadığından tavsiye etmiyorum.
    15 lt. denilen yakıt deposu kapak hizasına kadar doldurulduğunda maksimum 15,2 lt. alıyor.181 kg. kuru ağırlıklı olup sadece Japonya'da imâl ediliyor. (Tedarikçi ülkelerde imâlatı yok)Her ne kadar Z-Moto yetkilileri "Artık üretilmiyor" deseler de yabancı forum sitelerine baktığınızda halen bir çok ülkeye ihraç edildiğini göreceksiniz.

    Öncelikle şunu da belirtmek istiyorum. 190 cm. boylarında ve irice iseniz selenin dar geleceğini söylemek zorundayım. Ama benim gibi zayıf iseniz (177 cm. boy ve 64 kg. ağırılığındayım) selenin darlığı hiç sorun olmuyor. :)

    2008 yaz dönemindeki gözlemlerim şu şekilde oldu:

    Öncelikle, motorum yeni olduğu için katalog talimatları doğrultusunda 4000 devri geçmediğmi hemen belirteyim. Hein Gericke marka aldığım montumu da böylece test etme fırsatım oldu ve montla ilgili diyebileceğim tek şey, "mükemmel" ifadesidir. Beni ne terletti, ne de üşüttü...

    Manisa Akhisar'daki Opet'ten benzin ikmalimi yaptım (mola vermek isterseniz tavsiye ederim, çünkü hem güleç yüzlüler hem de çay ikram edecek kadar misafirperverler) ve kilometre göstergesini sıfırladım. Balıkesir Bandırma'ya kadar gittim. Bandırma'nın içindeki Petrol Ofisi'nden aynı şekilde depoyu fulledim ve kıyasladım. Litre hesabını dikkate alırsak, 5,96 lt. yani yaklaşık 6 litre ile 185,6 km. gittiğini gördüm. Ama şunu da belirteyim, 80 km. hızı geçmemekle beraber, seri kullanmadım. Yani uzun yolda yaklaşık 3,3 litre yaktığını rahatlıkla söyleyebilirim.

    Ancak, İstanbul şehir içi trafiğinde yakıt sarfiyatı doğal olark yükseldi. 21 Nisan 2008'de Zübeyde Hanım Öğretmenevi'nde verilen bir konferansa motorumla gittim. ilk 1000 km. dolduğu için yine rodaj uyarılarını dikkate alarak 5000 -6000 devri geçmedim. İçerenköy kavşağını dönerken benzin bitti ve reserve geçmek zorunda kaldım. Reserve geçtiğimde sayaç tam olarak 260,0 km.'yi gösteriyordu. Reservin kapasitesi katalog verilerine göre 3,4 litre. Deponun kapasitesi yine katalog verilerine göre 15 litre. Ancak tam kapak hizasına geldiğinde 15,2 litre alıyor. Yani bu duruma göre 5000-6000 devir aralığında kullanıldığında 15,2-3,4= 11,8 litre ile 260,0 kilometre yol katedilebilmektedir. Bunun da ortalama hesabını aldığımızda 5000-6000 devir aralığında olmak koşulu ile İstanbul şehir içi trafiğinde 100 km.'de 4,54 litre yakıt harcadığı hesap edilebilmektedir.

    Bu arada aklıma gelmişken, 800-900 km.'den sonra 40 km. ve üzeri hızlarda az da olsa bir uğultu duyuyordum. Kuzenimden aldığım zincir yağlaması ile bu uğultu kısmen geçti (zincir yağı spreyi bitmeseydi komple yağlayacaktık ama kısmet olmadı). Bu yüzden bu uğultudan rahatsız olur iseniz -ki dikkattinizi vermezseniz duyabileceğinizi sanmıyorum- motorunuzun zincirinin yağlamayı ihmal etmeyiniz.

    Kim ne derse desin, ben KLE 500'den oldukça memnunum. Kimin ne söylediği beni ilgilendirmiyor. İyi bakarsan Çin motoru da olsa hiç bir sorun çıkmaz. Yeter ki çocuğun gibi bakmayı bil. Bende bir tane de Çin motoru var. 2005 Mayıs'ta aldım ve Allah'a şükürler olsun şimdiye kadar hiç bir problemle karşılaşmadım. Hele hele Kawasaki'yle sorun yaşayacağımı da hiç sanmıyorum. Süspansiyon konusuna gelince,tartışılmaz olarak değerlendiriyorum. 1987 yılında ilk motrum olan Simson'un süspansiyonunu hatırlıyorum da, doğrusu bu özlemimi hiç aratmadı.

    Şİmdilik paylaşacağım gözlemlerim bundan ibaret. Ama havalar iyice düzelsin, tekrar motorsikletimle yaşayacağım deneyim ve gözlemlerimi sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

    Herkese kazasız, huzurlu ve sıhhatli sürüşler dilerim.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Hafta sonu asistanım ile geziye çıktık ve KLE 500 hakkındaki gözlemlerim şu şekilde oldu:

    Depoyu tamamen doldurdum (15.2 lt.) daha sonra da yola koyulduk. Ortalama 6000 - 8000 devir/dakika ve 140 - 160 km/h arasında kullanmaya özen gösterdim. Buradaki amaç, yüksek devirdeki yakıt durumuyla ve yol tutuşu ile ilgili bilgi edinebilmemdi. Geri dönüşte ise 160 - 180 km/h ile kullandım. Ancak dikkatimi çeken şey, 170 km/h ve sonrası hızda rüzgarda hafif bir salınım yaptığını hissettim. Gerçi bunun etkisini ise, 200 kg. ağırlığındaki KLE 500'ün yüksek bir makina olmasına ve benim de bu makineye göre hafif kalmama (64 kg.) yorumladım. Zaten bir racing olmadığı için de bu belli belirsiz hissedilen salınımı yapmasını çok normal buluyorum. Ancak, yine de KLE 500 sürücülerinin de bu konudaki görüşlerini almak isterdim.

    Fazla ayrıtılara girmeden yakıt durumunu da şu şekilde ifade edeyim:

    Gözlemlerim boyunca hatalı bir veri elde etmemek amacıyla sadece Petrol Ofisi'nden 95 oktan V/Max kurşunsuz benzin kullandım. (pompa litre fiyatı 2.99 TL)

    Yüksek süratlerde kullanıldığında 383,4 km. ile 21.88 lt. benzin tüketti. Yani 100 km.'de yaklaşık değer olarak 5.71 lt. benzin tüketti. Bunu da ekonomik kullanımla kıyaslarsanız ekonomik kullanım ile yüksek hızlarda kullanım arasında yaklaşık % 70'lik bir fark olduğu görülür ki, bu farkın da ciddi bir değer olduğunu ifade etmekte fayda var.

    Günlük fiyat baz alındığında ise 100 km.'de 17 TL 08 Kuruş yaktı. Bir başka ifadeyle km.'de 0.001708 TL (eski değere göre 170800 TL) tüketti.

    Son olarak ifade etmek istediğim en önemli unsur şu:

    Her ne olursa olsun, dünyanın en güvenilir motorsikleti de olsa asla hız yapmayınız. İnanın ki, yavaş gitmek çok daha eğlenceli. Hem çevreyi görmüş oluyorsunuz, hem güvenli yolculuk yapmış oluyorsunuz hem de paranız uçup gitmiyor. Tabiki yorulmuyorsunuz da... Ve herşeyden önemlisi yavaş ve dikkatli kullanıp hayatınızı riske atarak sevenlerinizi yasa boğmuyorsunuz.

    Kazasız ve huzurlu sürüşler dilerim.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Göksel Bey, tam olarak araziye girdiğimi söyleyemem ama geçen yaz kuzenim ile birlikte (kendisinde 2008 eski kasa Transalp vardı) Beykoz'da tepelik alanlara çıktık. Transalp'in zorlandığı yerlerde gerçekten çok rahatlıkla geçişlerim oldu. Belki kilo olarak zayıf olmamım da etkisi vardı bilemem ama arazide öğrendiğim ilk tecrübem, gaz ayarını iyi tutturmak olduğuydu; çünkü arazide cidden tahminlerimin üstünde çok seri olduğunu ve birden fırladığını farkettim.
    Tork durumuna gelince, yabancı sitelerden de edindiğim bilgiler ışığında "Asfaltta enduro, arazide kros. Bu yüzden endurodan çok hardduro demek gerekir." ifadesine rastladım. Ancak şunu belirtmeliyim ki, bir arkadaşım, boyunun 1,70 cm. olmasından dolayı ayakları yere değmediği için üzülerek satmak zorunda kaldı. Toprak yolda kullanım konusunda ise hiç bir endişeniz olmasın. Çünkü lastik tipleri çok kararlı kullanılmış. Yani fazlasıyla hakkını veriyor.

    Ayrıca vibrasyondan bahseden edğerli arkadaşlarımız olmuş. Bu konuda belirtmek isterim ki, her motorsiklet devirli kullanılmak zorundadır ve ortalama devirleri teknik özellikleri doğrultusunda değişir. Mesela, sport makinalrda 6000 devirlerde kararlılık gösterirken, cruiserlerde 3000 devirlerde ve enduro tarzındakilerin de 4000 devirlerde kararlı çalıştığı bilinmektedir. KLE 500'ü bizzat düşük devirlerde ve yüksek viteste de denedim. 1600-1800 devir arasında vibrasyon yapıyor. Hatta 2000 devirde ve 6. viteste iken tam gaz verdiğinizde ilk hareketindeki vibrasyonu farketmemek içten bile değil. Ama aynı işlemi 3000 devirde ve 6. viteste yaptığımda vibrasyonu hissetmediğimi de rahatlıkla ifade etmeliyim.

    Artçı ile araziye hiç girmedim, bu yüzden de yorum yapmam doğru olmaz. Ancak benim bir öğrencim var, 123 kiloluk bir minik kuş :D. O yanımda iken ben artçı olmak zorunda kalıyorum. Ben de 65 kiloyum. Süspansiyonları çok güzel ve asfaltta hiç rahatsız olmuyorsunuz. Hatta abartmak gibi olmasın ama o kadar rahat ki, uykunuz bile geliyor desem yeridir. fakat, özellikle de arazide artçınızla kullanacak iseniz lütfen dikkat ediniz. Çünkü artçınızın tutunabileceği iki yerden bir arka sepet demiri, diğeri de sizin beliniz. Siz de zaman zaman ayağa kalkmak zorunda kalacağınız için tek çare birinci tercih olmak zorunda kalıyor. Biraz önce belirttiğim üzere, Allah muhafaza gaz ayarını kaçırırsanız artıçını vahşi bir atın sırtından atmış olursunuz. Bu yüzden arazi kullanımında tek olmanızı önemle tavsiye ederim. Hem kontrolünüz de çok kolay olacaktır.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hız konusuna gelince de yüksek devirlerde (8000-9000) inanın ki sport bir makinayı aratmadığını söylemek isterim. (tabiki de yine kilo farkını da gözönüne almak gerek) En son Keşan gezimde 180'i rahat gördüm; ancak bu kez de rüzgar, kaskıma çok basınç yaptı ve gerçekten rahatsızlık duydum. Ama ne olursa olsun tüm samimiyetimle belirtmeden geçemeyeceğim, motorsiklet yavaş, teçhizatlı kıyafet ve emniyetli kullanılırsa çok daha zevk veriyor. Böylece sevenleriniz de sizi beklerken kötü haberlerle yıkılmıyorlar. Yavaş, huzurlu, dikkatli ve mutlu sürüşler dilerim.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "vahap bey yukarıda yazılanların hepsini okursanız kle 500'ün aslında
    bir cross motoru olmadığını göreceksiniz.boy, kilo, silindir fark etmez!!!"


    Sanırım daha önceki sayfaları okurken gözden kaçırdınız; ben de KLE 500 için asla kros benzetmesi yapmadım ve bu benzetmeden de kaçındım. KLE500 için yapılan yorumlarla ilgili yazımda da "Endurodan ziyade hardduro" ifadelerini kullandıklarını özellikle belirttim. Ancak her kim ne derse desin iddialı olduğum iki unsur var. Bunlardan birincisi boy, diğeri de kilo. Boyunuz 170 cm.'nin altında ise ayaklarınız yerle çok güç temas edecektir; daha doğrusu ayak uçlarınızla basmak zorunda kalacaksınızdır. Şayet 175 cm. ve 55 kilo civarında iseniz bu durumda da ayaklarınızın yerle temasında güçlüklerle karşılaşacaksınız . Ama 80-100 kilo arasında olup da 175 cm.'lik bir boya sahipseniz bu durumda da ayaklarınızın yere değeceğinden eminim. Bu da demek oluyor ki, araç yüksekliğindeki en önemli etken kilodur. Ben bunu 123 kiloluk öğrencimle denedim. Ayrıca sabit duruşlarda ayakların yerle temas etmemesi durumunda denge sağlamak mümkün olmayacaktır. Bu da demek oluyor ki, kullanılan motorsikletin süspansiyon ve yükseklik üzerindeki etkileri öncelikle kullanıcının boyu ve ağırlığı ile ilişkili olmalıdır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Bugün Kartal Soğanlık'taki Kawasaki yetkili servisine gittim ve 5000 km. bakımını yaparlerken de seyredaldım.

    Servis ustası Tolga Bey'in çalışmasına dikkat ettim ve gerçekten de sanki bir çocuğa davranır gibi hassas, emin ve birimkimiyle çok güzel bir çalışma çıkarttı.

    Depo, koltuk, karter muhafaza söküldü. Bu sayede ilk kez motorsikletimi yalın haliyle gördüm. Üst paragrafta belirttiğim gibi Tolga Bey, o kadar hassa bir çalıştı ki, başka bir yerde olunsa eminim ki zor çıkan parçalar için çekiç kullanırlardı.

    3 litre Shell 15W50 yağ kullanıldı. Oysa 1000 km. bakımında evime yakın olan yetkili servste 4 litre yağ kullanıldığı söylenerek 1 litre fazladan ücret alındığını (daha doğrusu kazıklandığımı) ve geçen yıl 1000 km. bakımı için 200 TL ücret ödediğimi gayet neti anımsıyorum.

    Sonuç olarak 5000 km. bakım ücreti 165 TL ödedim ve gönlüm rahat bir şekilde evime geri döndüm.

    Beni bu servise yönlendiren değerli dostum Uğur'a (Dewilefe'ye) ve gerek beyefendiliği ile gerekse hassas çalışmasıyla sersiv ustası Tolga Bey'e can-ı gönülden şükranlarımı sunuyorum.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     
    Berkan İzmir ve Doğan PARILTI bunu beğendi.