Kaza yaptım

Konu, 'Motosiklet Kaza Haberleri' kısmında Alican tarafından paylaşıldı.

  1. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Selamlar arkdaşlar hayatımın ilk motosiklet kazasını 23 temmuz 2010 tarihi ile yapmış bulunmaktayım kazam tek taraflı olmuştur ben hariç kimsenin canı yanmamıştır.Olaa bugün akşam 17:30 gibi gerçekleşti.Kocaeli spor antreman tesislerinin kenarında 60 km/h ile seyrederken düzlükten istifade edip hızımı arttırmak istedim gaz kolunu çevirince motosiklet aniden hzlanmaya başladı tüm çapalarıma rağmen hızı kesemedim ilerideki kavşaktaki kaldırıma çarpmaktansa motosikleti sol tarafına yatırdım yaklaşık 20 m sürüklendikten sonra ancak durabildim.Kafada kask ve korumalı montum vardı.Montumun kolları sürüklenmenin etkisi ile hafiften yırtıldı ve kolumda lokal soyulma ve yanıklar meydana geldi.Babamdan aldığım güvenli sürüş teknikleri sayesinde başka hiçbir yara almadan kurtuldum.Motosikletim altımdan çıkıp kaldırama çarparak takla attı durumu pert :( Gaz kolunu incelediğimde sinir bozucu bir olayla karşılaştım kenarları kırılan gaz kolu kafa grenajına takılmış tüm sorun bu herkese iyi akşamlar.
     
  2. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    geçmiş olsun Alican neyse buna şükür,kontagı kapatmak aklına gelmedimi,gerci anlık bir olay ama gelmesi lazımdı
     
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Geçmiş olsun kardeşim
    Demek ki zamanında ilgi alakanı esirgemişsin motosikletin gaz koluna.
    Güvenli Sürüş Teknikleri eğitimlerinde (Erol Başkanım Özgür Polisim bilir) T-Clock denilen bir kontrol sitemi vardır.Bazıları haftalık aylık veya günlük yapılması gerekenlerdir.
    Kazayı anlatmışsın teşekkürler bizimle paylaştığın için.
    Bu kaza anında soğuk kanlı olmak ve madem gaz kolu takılı kaldı Debriyajı sıkıp vitesi boşa almak yada sadece debriyajı sıkılı tutmak ve varsa emergeny stop düğmesini kapatıp frenlerle yavaşlamak ve durmak lazım.Emergeny stop düğmesi yoksa kontak anahtarını kapatmak lazım.
    Bu kaza yine senin hatan var kardeşim.
    Gerekli bakımları kontrolleri zamanında yapmadığın için olmuş.
    Buna şükür.
    Senin kadar şanslı olmayanlarda vardı bugün kaza bilançolarında.

    Artık daha sık kontrollerini yaparsın motosikletten inerken ve binerken.
     
  4. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    En kestirme, hızlı yolu kontak kapamak,viteslide olsa, scooterde debriyaj olmadıgı için
     
    Alican bunu beğendi.
  5. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369


    amacım polomik yaratmak deyilde örnek üzerinde, eğitimimde verilenin olabilirligini anlatmak için yorum yapacam,gaz kolu takılan bir motosikletin üzerinde yukardaki yazınızda 3 madde halinde yapıması gerekir denilmiş
    şimdi yeni motosiklete başlayan ögrennen,bunuda geçtim bikaç senelik motosiklet kullanıcısınada bunu yapacan deseniz o anda aklına sırasıyla bunları yapma sansıda yokdur hatırlayamazda,bu tip paniklememen gerekir dedigimiz olaylarda yapılması gereken şeyler kısa ve net tek hamleli işlemler olmalıdır
    ben ne demişim kontak kapa niye demişim enkolay ve hızlı oldugu için,scooterde zaten mecbur kontakdan başka caren yokda viteslide olsa deneyin uygun bir yolda hızlı giderken kontagı kapayın en pratigi olabilir sekli budur,beyinlere kısa ve kolay, denenen şeyler kalır,sizde deneyin boş uygun yolda kontagı kapatın ve beyninize yazın derim


    dip not: sayfa kirliligi olmasın diye dip nota da iyi alıştım unuttugum seyler aklıma gelince yazıyorum:D:D vitesli motoru olan arkadaşlar denesin farzedinki gaz kolunuz takılı kalmış gibi gazı kesmeden debriyaja basın ve motorunuzu durdurmaya calısın ve motosikletiniz durma esnasında bile gazı basılı tutun şunu diyorum bunları yaparken ki psikolojik durumu yasayın diye bunu deneyin diyorum,kısaca psikolojik durama hitap eden ve hızlı olan kontak kapatmaktır
     
    Alican bunu beğendi.
  6. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Şenol hocam motosikletim scooter acil kesme düğmesi olmadığı için kontak aklıma geldi motosikletimi yeni aldığım için bazı aksamların yerini hemen bulamıyorum.Kaza anında elimi bir an gösterge panelinin üzerine uzanıp kontak anahtarı aradı fakat anahtar alt paneldeymiş daha önceki ramzeyden gelen alışkanlık.Gaz kolu ise tamamı ile benim hatam burda kimseye hata bulmuyorum motosiklet camiasına verdiğim kötü imajdan dolayı herkesden özür dilerim.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  7. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Teşekkürlerler ömer hocam verdiğiniz bilgiler için.
     
    DEMİRAT bunu beğendi.
  8. celal serdar çelikten

    celal serdar çelikten Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    163
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    BMW
    vitesli olsa debriyajla olay çözülürdü zaten...
     
  9. Ziya Çerezci

    Ziya Çerezci Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.207
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Çok geçmiş olsun
     
  10. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    geçmiş olsun alican hocam..cana gelmesin mala gelsin...
     
  11. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Alican geçmiş olsun..
    Kontak kapatmak en kısa ve en kolay yol değil bence...İkinci yol.
    Ya önünde seyreden yakın bir araç varsa? Gidonu bırakıp kontak ararken yine olan olur.
    İlk yapılacak iş her iki frene dengeli bir şekilde basmaktır..Sağlam tutan bir fren otomatik vitesli motoru durdurur.Alican'ın frenleri zayıfmış gibi geldi bana..
     
    Özüm Bekdeşer bunu beğendi.
  12. Eren Göksel

    Eren Göksel Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.293
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Sincan, Ankara
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Geçmiş olsun Alican.
     
  13. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Arka frene çok sıkı şekilde asıldım 110 dan 80 e düştü kavşağa çok yaklaştığımı farkettim ortadaki reklam direğine çarpıp fırlayan motosikletin insanlara zarar vermemesi için motosikleti altımdan saldım o an aklıma daha iyi bir fikir gelmedi herkese teşekkürler allah kimseye kaza zeval vermesin.
     
  14. Hakan Çıtır

    Hakan Çıtır Site Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.472
    Beğeniler:
    398
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Kanuni
    Sucuter motorlarda kontak anahtarı stop durumunda olduğunda giderken motor çalışır gibi olur ama gaz yemez doğru olan budur ama alican panik ve refleksler bu olaya sebebiyet vermiş çok geçmiş olsun
     
  15. ahmet geyin

    ahmet geyin Organizatör

    Kayıt:
    28 Nisan 2009
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    tekirdağ - çerkezköy
    Motosiklet:
    Hyosung
    çok geçmiş olsun hocam ALLAH daha büyük kazalardan korusun hepimizi
     
  16. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Bu tip kazalar tecrübe seviyemizi artırıyor tabi. Sevindirici olan sağlık açısından tatsız bir sonuç doğurmaması. Kaza anında soğuk kanlılığı koruyup doğru olanı yapmak sanırım bol bol yapılan antreman ve tekrarlarla mümkün olacak. Eğitim alıp eğitimdeki bilgileri boş bir alanda tekrar tekrar yapmak lazım. Unutmayalım ki hafızamız okuyup öğrendiklerimizi hatırlamaya yarıyor fakat reflekslerimiz daha önce verdiği tepkiyi veriyor genelde. Yani daha önce deneme yapmadıysak yüz üstü düşerken %99 ellerimizi yere koyarız. Bunun yanlış olduğunu bilmemiz bize engel olamaz. Ancak uygun şekilde antremanlarla vücudumuza bir alışkanlığı kazandırabiliriz. Motosiklet ile ilgili çok fazla tecrübem olmamasına rağmen otomobilden dem vurmam gerekirse panik halinde yapacaklarımı öğrenmem için bir kaç kez o durumda kalmam gerektiğini söyleyebilirim. İlk otomobilim 106 Quicksilver'dı. O otomobilde aracın vereceği tepkileri boş alanlarda test etme imkanım oldu. Virajda savrulmayı önlemek, çukurlardan güvenli kaçmak gibi denemeleri yaparak tecrübe kazandım. Trafikte de bir iki kez bu tecrübeleri kullanmak durumunda kaldım. Gerçekten çıkamayacağımı hissettiğim bir virajda istem dışı kontra yaparak kurtarmıştım. Yaparken düşünmemiştim bile. Sadece daha önce yaptığım tekrarları beyin hatırlayıp uyguladı.

    Bence adı üzerinde "KAZA" yani istemeden başımıza gelen zamanı tahmin edilemez bir durum. Bizim yapabileceğimiz yeteneklerimizi ve alışkanlıklarımızı geliştirerek bu durumlardan (aslında hiç bu duruma düşmeden) kurtulmak. Gaz kolunun takılması pek de kontrol edilip önlenecek bir arıza türü değil sanırım. Çok geçmiş olsun. Allah daha büyüklerinden korusun sizi.
     
  17. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Alican geçmiş olsun. Aman daha dikkatli ol.
     
  18. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Alican çok geçmiş olsun. Umarım daha kötüsünü yaşamazsın, biz de üzülmeyiz. Ancak monttan ve kasktan bahsettin ama diğer korumalar?

    Full koruma arkadaşlar, düşmemiş sürücü yoktur, düşecek sürücü vardır. Hazırlıklı olmalıyız.

    Takılan gaz konusunda şu veya bu yapılmalıydı demeyeceğim, çünkü o gaz kolu hiç takılmamalıydı bence. Hayatımız 2 adet tekerlek üzerinde ise ona çok ama çok iyi bakmalıyız. O da bizim her istediğimizi yapsın.

    Ha oldu ya makine bu herşeyi yaptık da yine de takıldı;
    Her zaman ve her zaman savunduğumuz eğitim, olmalı, olmalı, olmalı, kesin olmalı.
     
  19. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    Özgür egitimi savunmada senol hocayı geçeçen bu gidişle:D:D egitim hayat demek,su,ekmek kadar önemli
     
  20. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    Alican geçmiş olsun, skutırını sıfır mı almıştın?