Kaza

Konu, 'Motosiklet Kaza Haberleri' kısmında Murat Ateş tarafından paylaşıldı.

  1. Murat Ateş

    Murat Ateş Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Mart 2013
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    Gaziantep
    Motosiklet:
    Kawasaki
    merhaba, bildiğiniz üzere foruma yeni üye olmuştum. Başımdan geçen kazayı başkaları yaşamasın istiyorum. kawasaki ninja 250r ile başladım. Bu motoru alırken yavaş giderim, bu motorda öğrendikten sonra 1, 2 yıl kullanırım diyordum. Bu motor yeni başlayanlar için gerçekten çok fazla. 250 cc deyip geçmeyin. Motor 120 lere 140 lara çok seri çıkıyor. Acemi birisi için ciddi hız... Motor kolay durmuyor.

    Çevre yolunda çıktım tatlı tatlı gidiyordum(70 - 80 km) Motor görünüş itibari ile araba sürücülerinin dikkatini çekiyor. Arkasında kawasaki motoru gören sol şeridi boşaltıyor. İster istemez eliniz gaza gidiyor. Motor sürücüye hızı belli etmiyor. Bunları bizzat yaşadım. 120 lerde giderken motoru yavaşlatmak için vites küçülttüm 80 90 km lere indiğimde nasıl oldu anlayamadım. Arka teker kaymaya başladı. motor ekipmanlarım olmasaydı şu an bunları yazamıyordum. Asfaltta 10 15 metre kaydığımı hatırlıyorum. ufak tefek sıyrıklarla atlattım. Motorda biraz hasar var. Umarım bu yaşadıklarım bi daha kimsenin başına gelmez. 250 lik motorla başlamayın...
     
  2. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Murat çok geçmiş olsun, inşallah bir daha kaza bela yaşamazsın.
     
    Murat Ateş bunu beğendi.
  3. Kadir Tatlısuluoğlu

    Kadir Tatlısuluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    35
    Motosiklet:
    Honda
    Bu kazayı hafif atlatmanıza sevindim.Geçmiş olsun.
     
    Murat Ateş bunu beğendi.
  4. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Çok geçmiş olsun. Ninjanıza yazık olmuş. 250cc ler çok garip aletler. 600cc kalitesinde değiller ama neredeyse 600luk araçların ölümcül hız seviyesinin başlangıcına rahatlıkla çıkıyorlar. Ben de 250cc ile başlamıştım ama karşılaştığınız sorunla karşılaşmadım. Devirle o kadar kolay lastik kitlemesi gerçekten bahtsızca olmuş ancak eğitimle aşılabilirdi.

    Bu size bir uyarı olsun. Bence acil eğitim alın
     
    Murat Ateş bunu beğendi.
  5. Mustafa_Karik

    Mustafa_Karik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Geçmiş olsun kardeşim. O yaptığın vites küçültmenin onda birini dahi virajda ve kaygan yolda yapma derim.
     
  6. Mustafa_Karik

    Mustafa_Karik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ve tabii ki bundan sonraki ilk işin eğitim almak olsun.
     
    Murat Ateş bunu beğendi.
  7. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Öncelikle geçmiş olsun. Yaptığınız kazanın nedenini açıklayım. Yüksek devirde hızda giderken ani vites küçülttüğünüzde motor kompresör yapar yani motor freni dediğimiz şeyi yapmış oluruz. Sizin kaza bu sebepten ötürü olmuş. Ben cbr motorumla bu yaptığınız hareketi virajlarda düşük hızda yapıyordum çok tatlı oluyordu drift gibi fakat tehlikeli tabi :) neyse daha bahsetmiyim şenol hoca kızmasın :D Bu arada 2 sene bitecek motor kullanıyorum ve ikinci motorum yine 125cc. Demek istediğim motoru hız için değil de amaç için kullanalım. Gezin, ihtiyacınızı görsün, ama hızdan kaçının. Birçok tanıdığımı kaybettim ve bizzat ben de sürücü hatasından dolayı kaza yaptım kazanın ne demek olduğunu bilirim. Tekrar gecmıs olsun, Allah korumuş sizi.
     
    Murat Ateş ve Mustafa_Karik bunu beğendi.
  8. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
    Oncelikle gecmis olsun. Ben de 250likle baslamistim. Ama egitim almadan trafige cikmadim. Burada daha once cok kez de yazdim. 4 senedir kullanmama ragmen hala 600 veya 1000lik almaya cesaret edemiyorum. Hatta denemek icin bile henuz kullanmisligim yok. 250cc gercekten cok guclu ve bana yetiyor. Yukarida da yazmislar. hizi dusurmeden vites dusurmek cok tehlikeli. Bir de debriyaji aniden birakinca motor iyice kontrolden cikar. Hiz-vites orantili olmali her zaman. Tekrar buyuk gecmis olsun. Umarim motordan korkmazsiniz. Biraz urkeklik verse de, egitim aldiktan sonra eskisinden daha zevkli bir motor deneyimi yasayacaginiza eminim.
     
    Murat Ateş bunu beğendi.
  9. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Çok geçmiş olsun arkadaşım, benzer bir durumu motorumu ilk aldığımda bende yaşadım ama allahtan 50 km/h ile gittiğimden hemen debriyaj ile kurtardım,bir dahamı asla.Allah korumuş tekrar geçmiş olsun.
     
    Murat Ateş bunu beğendi.
  10. Ümit Güvercin

    Ümit Güvercin Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2011
    Mesajlar:
    92
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Şişli, İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    geçmiş olsun. Umarım en büyük kazanız bu olur.

    haftasonu OMM eğitimindeydim. Hava muhalefetinden dolayı pratik eğitim iptal edilmişti ama pazar günü teorik eğitim verildi. Ve hiçbirşey bilmediğimi, bildiğimi sandığım birçok şeyinde aslında yanlış olduğunu farkettim bu eğitimde tekrar. Bu arada cumartesi günü ben de aynı şekilde, vites küçültmeden dolayı unkapanı trafiğinin ortasında devriliyordum az daha. Sebebini ise burada yazılanlardan dolayı çok daha iyi anlamış oldum. Eğer hayatı seviyorsak güvenli sürüş eğitimi almak şart . bunu anlıyorum her geçen gün motora binerkenki aldığım büyük keyfin yanısıra.
     
    Murat Ateş bunu beğendi.
  11. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Merhaba arkadaşlar, Sezon açılıyor. Bir iki önemli konunu altını çizmek istiyorum.


    Yavaşlama ve Durmanın Üç Yolu:

    1-Gazı Kapatmak-İvme kaybetmek (Motor Freni): İvme kaybetmek motosikleti yavaşlatmanın önemli yollarından biridir. Motorun gazını kestiğiniz zaman motosiklet motor kompresyonunun arka tekerleği yavaşlatması ile yavaşlar. Bu hızı yavaş yavaş ve kademeli olarak azaltır ve motora fazla yük bindirmez. Kaygan yollar gibi frenlerin tekerlekleri kilitleyebileceği durumlarda çok işe yarar.

    2-Vitesleri Kullanmak: Kaygan yol koşullarında vitesle yavaşlamak hem gazı hem de debriyajı beceriyle kullanmayı gerektirir. Bu teknikle küçük viteslerde daha fazla motor freni imkanı olur. Küçük bir vites seçin ve debriyajı bırakmadan önce, gazı kullanarak motor hızını seçtiğiniz vitese ve yol hızına göre ayarlayın. Sonra yavaşça debriyajı bırakın. Debriyajı tam olarak bıraktıktan sonra gazı kademeli olarak keserek yol hızını azaltın.

    Becerikli Vites Kullanmada 5 Ana Gösterge: 1-Motorun sesini dinleyerek ne zaman vites değiştirmek gerektiğini öğrenin. -2 Yol hızına uygun vitesi seçin. 3-Ayak ve el hareketleriniz uyumlu olsun. 4- Bir tehlikeye yaklaşırken, doğru frenleme ile doğru yol hızına gelin ve ara vitesleri kullanarak doğru vitese inin. 5- Kayma tehlikesi olan durumlar ve yokuş aşağı inme dışında yavaşlamak için vites değil fren kullanın.

    3-Frenleri Kullanmak: Frenleri doğru kullanırsanız çabuk ve etkili yavaşlarsınız.

    Frenlemede 5 ilke: 1-Yalnız düz bir hat üzerindeyken sert fren yapın, 2-Fren yapmak için yeterince zamanınız olsun, 3-Fren basıncını zemin koşullarına uyarlayın, 4-Ön freni; motosiklet yatıkken, dönerken ve gevşek-kaygan zeminlerde kullanmayın, 5-Yokuşlarda ve düzlüklerde fren yapın, virajlar da bırakın.

    Güvenli Duruş mesafesi belirlenirken farkında olunması gereken 3 şey:

    1-Motosikletin fren kapasitesi. 2-Zemin tipi ve koşulları, kaygan ve ıslak zeminlerde fren mesafesi çok artar. 3-Virajın, fren yapmanın ve motosikletin dengesinin tekerlerin yol tutuşu üzerindeki önemi.

    Viraj Alırken Fren Yapmak:Dönerken fren yapmak tehlikelidir çünkü makinenin dengesini etkileyerek ekerlerin yanlara kaymasına neden olur. Bu meydana geldiğinde düşme ihtimali vardır. Fren yapmak gerekliyse, yavaşça ve düzgün fren yapın. Fren basıncını zemin koşullarına göre ayarlayarak tekerlekleri kilitlemekten kaçının. Bir köşeye ya da viraja yaklaşırken kendinize fren yapacak yeterli zaman tanıyın.

    Zemin Koşullarının İyi Olmadığı Durumlarda Fren Yapmak:Zemin koşulları iyi olmadığında ve tekerlek tutuşu azsa, örneğin yolda çakıl taşı, ıslaklık, yağış, yol bayası, toz ya da kuru toprak varsa, yol tutuşunun en iyi olduğu yerde fren yapmaya özen gösterin. Fren yapma yoğunluğunuzu o anki yol koşullarına göre ayarlayın, zeminin iyileştiği yerlerde basıncı artırın, kötüleştiği yerlerde azaltın. Yoldan emin değilseniz fren yapmayın ve motor frenini kullanarak yavaşlayın.

    İyi ve Kuru Bir Yolda Acil Fren Yapmak: Acil bir durumla karşılaşınca, tehlikeden kaçıp kaçamayacağınızı veya frenleme yapıp düz bir hat üzerinde durup duramayacağınızı değerlendirin. İyi ve kuru bir yolda durmanın en çabuk ve kısa yolu, tekerlekler kilitlenmeden bir önceki noktaya kadar fren yapmaktır. Olabildiğince sert biçimde iki frenle de fren yapın ama tekerlekleri kilitlemekten kaçının. Motor yavaşladıkça ön tekerlekteki basıncı azaltın, arka tekerlekteki basıncı arttırın.
    Motosiklet yatıksa;zaman ve yer uygunsa dik konuma geçin. Arka freni kullanın ve motosiklet dik konuma gelene kadar ön fren kullanmaktan kaçının. Sert fren yapmakla çarpmak arasında bir seçenek varsa, arka frene daha sert basın ve motoru daha fazla yatırın.

    Kaygan Bir Yolda Ani Fren Yapmak:Mümkünse kaygan yolda ani fren yapmaktan kaçının. Yolu iyi gözlemleyerek ve olabilecekleri öngörerek, hızı önceden ayarlayarak fren yapmaktan kaçınmak yararınızadır. Fren yapmak zorunluysa ve motosiklet dik konumdaysa, freni ön ve arka fren arasında eşit dağıtın. Motosiklet yatmışsa ve fren yapmaktan başka çareniz yoksa, yalnızca ön freni kullanın.

    Güvenli Duruş Mesafesi Kuralı: Yolda gittiğiniz yönde olası engelleri göremiyorsanız asla aniden duramayacak kadar hızlı motosiklet kullanmayın.

    Toplam Güvenli Duruş Mesafesi: Düşünme mesafesi+Fren mesafesi=Durma Mesafesi
    Düşünme Mesafesi: Bir eyleme geçme gereği ilk fark edilen anla eyleme geçilen an arasındaki süredir. Ortalama bir sürücü olaylara 0,7 saniyede tepki gösterir. Bu sırada alınan mesafe m/saat gibi hesaplanabilir. Örnek; 50 km ile giden bir sürücünün düşünme mesafesi 10 m dir.

    Fren Mesafesi: Kuru koşullarda fren yapmak için gerekli olan mesafedir. Farklı hızlarda fren mesafelerinin değişeceğini göz önünde bulundurmak gerekir.

    Bir Tehlikeye Yaklaşırken Fren Yapmak: Motosiklet kontrol sistemini uygulamak için bir tehlikeye yaklaşma hızını dikkate alarak hız ayarlamak gerekir. Yavaşlamak gerekiyorsa, arkaya bakın, en iyi yol konumuna geçin, hızı azaltarak, fren yaparak ya da her ikisinin bileşimini kullanarak hızınızı azaltın.
    Sert Frenleme Yaparken Göz Önünde Bulundurulması Gereken 5 Şey: İlk hızınız – Zemin – Virajın keskinliği – Hava koşulları – Özel yol ve trafik durumları.

    Motosiklet Nasıl Kayar:Lastiklerden biri ya da ikisi normal yol tutusunu yitirip de aniden motosikletin istenmeyen bir hareketine neden olduğunda motosiklet kayar.

    Kaymanın Nedenleri: Koşulların gerektiğinden daha hızlı gitmek – Aşırı olmayan bir hızda gidilse bile sert dönmek – Fazla yan yatmak – Aniden hızlanmak – Ani ve gereğinden fazla sert fren yapmak.

    Arka Teker Kayma Nedenleri: Koşullara göre fazla hızlı gitmek – Dönerken fazla yatmak – Sert biçimde hızlanmak – Sert fren yapmak – Debriyajı bırakırken, motor devrinin yol hızına uygun olmaması.

    Ön Teker Kayma Nedenleri:Koşullara göre fazla hızlı gitmek – Gidonu fazla döndürmek – Dönerken gereğinden fazla yatmak – Gereğinden fazla fren yapmak.

    Arkadaşlar, lütfen O.M.M. Derneğimizin düzenlemiş olduğu ÜCRETSİZ TEORİ EĞİTİMLERİNE mümkün olduğunca katılmaya çalışınız. Teori Eğitimlerimiz hemen hemen her ay yapılmakta. Bu eğitimler inanın sizlere çok şey katacaktır.
     
  12. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    geçmiş olsun arkadaşım... ufak tefek sıyrıklarla atlatmana sevindim ama kaza yapmanada çok üzüldüm....bnm motorda arasıra yapıyor öyle kaymalar ama bu benden kaynaklı istekli yapılıyor... bu arada sizlere şöyle bi iddaamı anlatım..bir abimiz bana 60 km hızla giderken istediğin şekilde durmaya çalış kaç metrede durabilirsin dedi.. bende en fazla 10 15 metre dedim... dur dedi istediğin motoru alıcam sana dedi ve duramadım...hepimizin aklında olsun şehir içinde kimsenin umursamadığı hız limitleri var ya iste onlara uyun!!!
     
    Murat Ateş bunu beğendi.
  13. unal.ozgor

    unal.ozgor Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Mart 2013
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    eskişehir
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    çok geçmiş olsun. eğitim şart:)
     
  14. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Erol Hocam
    Motosiklet yatıksa;zaman ve yer uygunsa dik konuma geçin. Arka freni kullanın ve motosiklet dik konuma gelene kadar ön fren kullanmaktan kaçının. Sert fren yapmakla çarpmak arasında bir seçenek varsa,
    arka frene daha sert basın ve motoru daha fazla yatırın.
    Başka seçenek yok mu? :D
     
  15. Hakan Çıtır

    Hakan Çıtır Site Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.472
    Beğeniler:
    398
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Kanuni
    Çok geçmiş olsun
    Benimde böyle ucuz atlattığım geçen yaz bir olay oldu. 1000 rr ile otobanda kendime sol şeridin yanındaki şeritte giderken anam kocaman otobus benim şeride zarttt diye bir girişi vardı o anı anlatamam kamyon onun şeridine oda benim şeride hoyyt dedim şimdi yandık vites 4 ten 3çe alırsın arka teker kitledi firenle hafif dirift yapar gibi arkamdaki arabayı yanımda görünce toplam 5 saniye deyil hepsi ben gaza asılmamla kendimi sola atmam bir oldu ölmüştüm korkudan ordan toparlayıp otobüs şöförüne bir korna adam camı açtı pardon kamyon önüme kırdıda bumu dedim kendime pardon ordan kamyoncunun yanına kıvrıldım katil diye bağırdım dalmışım kusura bakma diyo it herif ölüyoduk nerdeyse adam pişkin allahtan 1000rr ın kompresörü çok kuvvetli yoksa otobüsün altına giriyoduk
     
  16. Halil Arıcı

    Halil Arıcı Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Üsküdar, İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Hakan hocam sana da geçmiş olsun,
    Bence bu tür durumlarda kompresör yerine ön freni kullanmak daha iyidir. 200kg bi motorda kompresör sadece ivme yavaşlatması işine yarar, hız kesmek için en ideali sert ön fren ve asgari ölçüde arka frendir.
    Bu arada yüksek hızda arka fren kullanımına dikkat etmek gerekir, teker kitlenirse motor stop eder o heyecanla debriyaja basmayı akıl edemezsek çok vahim durumlar ortaya çıkabilir. Herkese güvenli sürüşler.
     
  17. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Bunun haricinde tek bir seçenek var arkadaşlar.

    Eğer motosiklete güvenle binmek, kaza riskinizi minimuma indirmek, kendi canınızı ve başkalarının canını yakmak istemiyorsanız o zaman OYUNU KURALINA göre oynayacaksınız. Bu oyunu öğrenmenin yolu da işte aşağıdaki kitap. Bu kitabı alıp en az on kere okumanız, anlamanız ve çok fazla pratik yapmanız gerekiyor.

    Bu kitap size bir SİSTEM öğretiyor.

    SİSTEMİN AMACI: Olaylara yöntemli ve güvenli bir biçimde hiçbir şeyi şansa bırakmadan yaklaşabilmektir. Sistem sürücünün çok dikkatli gözlem yapma yeteneğini, olaya erken müdahale etmeyi, plan yapmayı ve motosikletin dengesini maksimumda tutabilmek için kontrolü sistematik hale getirmeyi geliştirir. Bu, önceden kestirilemeyen bir çevreyle karşılaşınca yapılması gerekenlerin sistematiğidir ve Motosiklet Yol Sanatı’nın da ana konusudur.



    Kendinize ve sevdiklerinize bir iyilik yapıp, elinde bu kitap dan olmayan arkadaşlarım bir tane edinsin.

    Ayrıca O.M.M. Derneği tarafından düzenlenen Teori Eğitimlerine (Ücretsiz), Control eğitimlerine (ücreti çok düşük) ve Yol Eğitimlerine (ücretsiz) katılmanızı şiddetle tavsiye ederim.
    [​IMG]
     
  18. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yani kısaca
    bu duruma düşmeyecek şekilde yola bakmayı sağlayacak eğitimi almak.
    Ancak yol hali eski motorumla minibüs yolunda servis minibüsü sağda tahli yoldan park etmiş arabaların arkasından soluna bakmadan kendini yola attı. Aramızda 5 metre vardı. Hızım 40 yoktu. Beni görünce yolun ortasında fren yapıp durdu. Manevra şansımı sıfıra indirdi. Çok da yapacak bir şey kalmadı. Kontraya girip motoru minibüsün çıktığı virajın dışına nişanladım. Bu bana yaklaşık 2 metre daha kazandırdı. Ancak karşıma yaya da çıkınca motoru kaldırıma yaslamak zorunda kaldım. Yine de bu bile grenajı parçalamaya ve amortisörü eğmeye yetti. Minibüs kaçtı. Bana ise 2500 lira masraf bıraktı. Yani her zaman yatma rezervlerini tüketmeyecek şekilde kullanılırsa kaçma manevrasına yer vardır sanki diyorum...
     
  19. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Geçmiş olsun.
    Motosikleti almadan eğitim almayı düşündünüz mu. Veya niye düşünmediniz
     
  20. Murat Ateş

    Murat Ateş Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Mart 2013
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    Gaziantep
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Şenol hocam çok fazla olmamak koşulu ile araştırdım. Karşıma Honda eğitim merkezi çıktı. Yer İstanbul'du. 150 tl eğitim ücreti olduğunu gördüm. Ucuz da sayılacak değil pahalı da değil. Hocam işin aslına bakarsanız sürücü kursuna 400 tl verip ehliyet aldım. Ve bana 1 kere bile motor sürüş eğitimi verilmedi. Verilenleri de biliyoruz, motora bindirip bi iki tur attırıyorlar. Honda eğitim merkezinde verilen eğitimin kalitesinde ehliyet alırken verilmesi gerekir diye düşünüyorum. Gaziantep'te 100 150 tl civarında eğitim veren bi yer varsa gitmek isterim. Zaten bi kere düşünce eğitime verilen paranın daha fazlasını tamir için motora veriyorsunuz. Hayati risk paha biçilemez...