Kiş geliyor kişa hazirlik!

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında mehmetpolat tarafından paylaşıldı.

  1. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    sevgili motorcular ve değerli motorlarına :)
    kş geldi motorlarımız kışa hazırmı soğukların başlamasıyla beraber(yağmur,kar vs) trafikteki motor sayısıda azalmaya başladı haliyle motorlar kış uykusunda:...




    MOTORU KIŞ UYKUSUNA YATIRMA TEKNİKLERİ
    Kışın bir ’tatlı su motorcusu’ olarak yavaş yavaş motosikletinizin koca kışı sağlıklı ve mutlu bir şekilde geçireceği, yazın tekrar size gülümseyecek enerjide kalabileceği ortam ve şartları ayarlamanız gerekiyor. Nelerdir bu ortam ve şartlar ?

    1) YER: Öncelikle motosikletinizi güvenle bırakabileceğiniz kuru ve nemden uzak bir yer ayarlamanız gerekir. Kapalı otoparkınız varsa pek şanslısınız. Eğer kapalı otoparkınız yoksa mümkün olduğu kadar apartman boşluğu ya da saçak altı gibi yağmur, kar ve rüzgardan daha az etkilenen bir yer bulmaya çalışın. Güvenlik açısından motorunuzu kilitleyebileceğiniz, (zincir, özel çelik telli kilitler vs. ile) bir demir, parmaklık da varsa sorun hallolmuş sayılır.Eğer malınız kıymetli ise üzerini de branda ile örtün ve siz de o da kış uykusuna rahatça yatabilirsiniz.

    2) LASTİKLER: Tüm kış boyunca kullanılmayacak lastiklerin korunmasının en ideal yolu lastiklerin yerden temasının kesilmesidir. "Yapma yaaa... Nasıl becericez o işi? Asıcak mıyız yani koca aleti?" dediğinizi duyar gibi oldum. Zor bir iş de değil zaten. Nasıl olsa arka tekeri , motoru orta sehpaya alınca yerden kesiyorsunuz. Ön tekerleğin de yere temas noktasını 1-2 haftada bir tekerleği çevirerek hep aynı yere basmasını engellersiniz , olur biter . Veya daha detaylı ve kalıcı bir yöntem ise tamir için kullanılan, kendinden krikolu özel motosiklet sehpalarından bir adet edinmek. Ancak motor bu sehpanın üzerinde sabitlenemeyeceğinden insanların kurcalayabileceği ya da motorun bir şekilde ellenebileceği yerlerde çok sağlıklı olmayabilir. Lastiğin betonla teması, özellikle de tüm kış aynı noktanın temas etmesi, yazın çok hayra alamet olmayacaktır .Yerle temas eden bölge sırt yapacağından, motoru kullandığınızda lastiğin, o sırtı her yere değdiğinde , anlamlandıramadığınız bir ses duyup , sesin nerden geldiğini bulana kadar kafayı oraya takabilirsiniz.
    Ayrıca yüzde 20 kadar lastik havalarını indirmek de lastiğin hayrına olacaktır. Sehpa olayına girecek yer yoksa, motorunuzu mutlak suretle orta sehpaya alın. Lastiğin yere temas yüzeyine ahşap bir şeyler ayarlayın. Üstünü brandayla bir güzel kapatıp, mümkünse uçuşmasın diye uygun bir aparatla bağlayın. Çalınmaya karşı, koyduğunuz yere göre güvenlik önlemlerinizi de alın.

    3) AKÜ: Motosikletlerin kışın en belalı parçalarından biridir akü... Hele yan gelip yatacak motorlar için "Amman" detirtir, akünüzü kışın motora cidden hiç binmeyecekseniz kablolarını kutup başlarından sökün. Bir de bakın bakalım suyunda bir eksiklik var mı? Varsa o kapakçıkları açıp saf su ile doldurun. Aman dikkat, akünün üstündeki ayar çizgisini aşmasın. Kapatın kapakları ve tercihen çok sıcaklık değişimi olmayan bir yerde, yine tercihen oda sıcaklığında muhafaza edin.
    Bir diğer yol da arada bir motoru çalıştırmaktır ama durduğu yerde değil tabi . En azından 10-15km. yol yapmak yeterli olur .Gerçi motosikletinizin motorunun ömrü ve verimliliği açısından arada bir çalıştırmak her halükarda faydalı bir harekettir . Eğer arada bir çalıştırırım, ilgilenirim derseniz akünün bakımını yapıp yerine takabilirsiniz. Ancak eksi kutup başını çıkartıp, çalıştıracağınız zaman takmanızı öneririm. Bu arada akü başlarına gres sürmek de pek faydalıdır. Aklınızda olsun!

    4) ZİNCİR: Duran motosikletinizin zinciri tozdan yapış yapış olacak ve eğer bir de nem varsa paslanacaktır. Tüm kış yatacak bile olsa motorunuzun zincirini arada bir iyice temizleyip yağlayın. Hatta sadece zincirini değil, tüm genel temizlik ve kontrolünü yapıp, arada motorunuzla ilgilenmek hem kafa dağıtır hem de yaza kafanızın ağrımasına engel olur.

    5) RADYATÖR: Eğer su soğutmalı bir motora sahipseniz, radyatörün içini normal su yerine antifrizle doldurun. Çünkü normal su sıfır derecenin altında donacağından, genleşecek, bu değişen hacim de motorunuzda ciddi sorunlar yaratacaktır. Ayrıca antifriz radyatörün içten çürümesine de karşı duracaktır. Bunlar dışında; debriyaj ve kilometre tellerini açıp yağlayarak muhafaza etmek, gözünüzle motorun her yerinin ince ince incelenip paslanma ihtimali yüksek yer ve bölgelere gerekli görüldüğünde temizleyerek antipas spreyleri sıkmak gerekir.

    aman bakımlarımızı aksatmayalım!


    alıntıdır
     
  2. Berkay Canbulat

    Berkay Canbulat Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Granada / İSPANYA
    Motosiklet:
    Triumph
    bilgiler için teşekkür ederim :)
     
    Tolga bunu beğendi.
  3. erenkocer

    erenkocer Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    kuşadası
    Motosiklet:
    Kymco
    bilgi paylaşımın için teşekkürler
     
  4. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Paylaşım için teşekürler kardeşim. Gerçekten faydalı bilgiler.
     
  5. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    evet çok faydalı bilgiler vermişsin teşekkür ederim hatta ben kışın eskii dergileri üstüste koymuştum kuşe kağıt gayet başarılı olmuştu herkese tavsiye ederim:)
     
  6. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    ben teşekkür ederim sadece hatırlatıcı oldum :) içlerinden hepsi önemli ama su yerine antifiriz konmadığında genleşme yapar ciddi sorunlar doğurabilir aman diyelim.
     
  7. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Bufaydalı ve önemli bilgileri forumdaki bir çok arkadaş eminim dikkate alıcaktır
     
  8. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Kışın ne yapmam lazım da mart-nisan geldiğinde sorunsuz bineyim diye kara kara düşünüyordum. Artık düşünmüyorum ;)

    Bir sorum olacak:
    Kapalı bir mekana koyduk. Kaç günde bir çalıştırmalıyım ki ileride sorun yaşamayayım?
     
  9. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    ben 3 4 veya 5 günde bir çalıştırırım şimdiye kadar bir sorun yaşamadım uzun süre çalıştırmadığım olmadı ama.
     
  10. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    eğer akü başlarını sökerseniz uzun süre sorun yaratmayacaktır bu haldeyken bile en az ayda bir çalıştırmakta fayda vardır
     
  11. SERVET

    SERVET Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.786
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    verdıgın kıymetlı bılgıler ıcın tesekkurler
     
  12. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    eğer soğuk,yağmurlu bir havada motora binmek istemiyorsanız motora durduğu yerdede birşey olacağını sanmıyorum ama en fazla 4günde bir akşam veya sabah 5 dakikalığına çalıştırmanızı tavsiye ederim.
     
  13. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. gerçi ben 7/24 ve 4 mevsim motora biniyorum ancak motorunu yatıracak arkadaşlar için gerçekten gerekli bilgiler.

    Bir kaç şeyde ben eklemek istiyorum.

    Arkadaşlar eğer kış boyunca motorunuz yatacaksa yakıt deponuzu ağzına kadar doldurmanızda fayda vardır. Az miktar olan deponun üst kısımları depo havalandırmasından alınan nem nedeniyle paslanma yapabiliyor. ayrıca motor yattıktan sonra bir müddet çalıştırın ve hemen motor yağınızı değiştirin derim. uzun süre yatan motorda yağ özelliğini bozabiliyor...
     
    mehmetpolat bunu beğendi.
  14. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    emrah bişey sorcam uzun süre çalışmayınca depo dolu olursa benzinin içindeki pislikler falan dibe çökmezmi? arabada bu sorunu yaşamıştım orden biliyorum sonra karbiratör pisleniyor bir sürü sıkıcı iş..
     
  15. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Recep kardeşim. tamam dediğin doğru ancak sen depoyu tamamen bitirmeye kalksan yine bir miktar pisliği motor çekecek. Az miktar yakıt bıraksan yine eğer pislik varsa dibe çökecek. ancak her iki halukardada yakıt deposu tam dolu olmazsa yakıtın üstünde kalan kısımlar paslanacaktır. yakıtın tek görevi motora enerji vermek değildir. bir yakıtın içinde temizleyici, paslanmayı önleyici, detanasyona karşı, yağlayıcı bir çok katık vardır. bu sebeple uzun süre yatan sac depolu vasıtalarda yakıt hareket edip deponun içini dolaşamayacağından depo havalandırmasından giren nem paslanmaya neden olmaktadır. kısacası en ideali depoyu fullemektir. dediğin sorunuda biraz saçma gibi gelicek belki ancak şöyle çözebilirsin. motorunu çalıştırmadan motoru olduğu yerde sağa sola salla eğer bu tarz pislikler varsa o çalkalanmada azda olsa yerinden oynar ve motorunu çalıştırırsın. bunu yapmam dersende yakıtı depodan boşaltıp yeniden doldurduğundada bu sorun ortadan kalkmış olur.