kışın motor kullanacakların dikkatine

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında erenkocer tarafından paylaşıldı.

  1. erenkocer

    erenkocer Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    kuşadası
    Motosiklet:
    Kymco
    Kış şartlarında motor kullanmak
    Once hazirlik asamasina bir bakalim. Iyi giyineceksiniz, su gecirmez cizme, eldiven, full-face kask ve mumkunse tam bir su gecirmez tulum tavsiye ederim. Kiliginizin fiyakasi tamamen ikinci planda olmak uzere mumkun oldugunca tek ve canli bir renk, bol reflektorlu olmali. Konuya yine deginecegim ama unutmayin, gorunurluk, kotu havada nerdeyse tamamen yok olur.

    Kiyafetiniz mumkun oldugunca ince ve ayni zamanda sicak tutucu olmali. Yani, soguktan korunacagim diye Michelin-Man gibi dolma gibi giyinirseniz hareket edemez hale gelirsiniz. Modern malzemeleri tanimak lazim Gore-Tex,

    Thinsulate vb. gibi. En uste suyu, altina ruzgari gecirmeyen (her ikisini bir arada yapan kumaslar var, ve tercih edilmeli) bir dis kiyafet, onun altina yunlu, altina-vucuda temas eden tabakaya, pamuklu giymelisiniz.

    Bu tabakalar nefes alabilir olmali ki ter icinde kalmayasiniz.

    Sogukta motor kullanmanin en problemli tarafi, sehir icinde dur-kalk trafikte kan ter icinde kalip sonra uzun yola cikip buz kesilmektir. Ter icinde kalmak bizler icin en kacinilmasi gereken seydir.

    Elbisenizin kol agzi, boyun cevresi, (iki parca elbise giyiyorsaniz) bel, pacalar iyice kapali olmali ki vucut sicakliginizla isinan hava disari kolayca kacmasin.

    Imkaniniz varsa elektrikli yelek-corap-eldiven vb. ekipman bulun, kullanin.

    Bunlar sizin tabaka tabaka giyinmeniz gerekmekden sicak kalmanizi saglar. Unutmayin, gogus ve sirti (belden yukari-torso) sicak tutmak cok onemlidir.

    Vucudumuzdaki kanin buyuk kismi bu bolgede dolasmaktadir, yani sicak tutarsaniz kollar, bacaklar ve basiniz da bundan yararlanir.

    Ayrica ic organlarinizdaki sicakligin dusmesi kesinlikle hastalanmaniza yol acar. Yani elektrikli bir yelek tam bir cankurtarandir.

    Ayaklar icin su gecirmeyen cizme olmazsa olmaz onemdedir. Sonra iyi bir corap gelir. Yine yeni modern malzemelerden "fleece" (Polar) den yapilmis disi su gecirmez ama nefes alir kimyasal emdirilmis kayakci coraplari var. Bunlari kis sporlari malzemesi satan yerlerde bulabilirsiniz herhalde. Bu coraplar harika. Ben bunun icine cok ince bir yun corap da giyiyorum bazen sogukta. Eldiven de cok onemli tabii. Kontrolleri hissetmeyecek kadar kalin olmamali, su gecirmemeli, ve sicak tutmali. Daha once yazmistim, "yen" leri ceket kollarini icine alacak kadar uzun olmali ki ceket kolundan iceri su-soguk girmesin. Motorunda el isitici elcikler bulunanlar cok sansli bu konuda (benim gibi :)). Imkaniniz varsa bunlari tercih edin, el bazen 20derece de bile usuyor, eldiveniniz yazliksa...

    Bir "balaklava" edinin..hani su kayakci maskesi denilen sey, kafaya gecirilir.sadece burun-gozler acikta kalir...tercihan polar-fleece olsun, ince-kask konforunu bozmayan birsey yani. Kaskin bugulanmamasi icin gerekli onlemleri alin. KAsk hava kanallarini iyi taniyin, fonksiyonlarini tam cozun. Ornegi yagista tepe hava girisi hemen kapatilir, yoksa oradan iceri su girer, ve kaskin ici iki kilo su emene kadar farkina varmayabilirsiniz :)

    Motorda daima yedek bir Tisort, eldiven ve corap bulundurun. Islak-terli yakalanmayin soguga. Bandana, boynunuza sarin.

    Gazete, gogsunuzu soguktan korumak icin...elbisenizin yetmedigi durumda, bulundurun.

    $u kimyasal isiticilar vardir, sigara paketi buyuklugunde ama ince...ovusturunca aktive olur...onlardan birkac tane hep yaninizda olmali. Cizme buyuklugu uygunsa ayak parmak uclarina birer tane yerlestirirn, en az dort saat idare eder.

    Giyim kusam mevzuunda aklima baska birsey gelmiyor...biraz da kullanima deginmek istiyorum.

    ONEMLI:

    Biliyorsunuz uzun uzun size kontra viraj teknigi anlattiydim...iste en onemli olay baska birsey yapmamaniz ve sunu unutmamanizdir :

    MOTOR BAKTIGINIZ YERE GIDER.

    Kontra da ustalastiysaniz eger vucudunuz ve gozleriniz bu teknigi
    kendiliginden yumusacik uygulayacaktir.

    Yani kisin, yagista, buzlanmada, kaygan yuzeylerde MOTORU GOZLERINIZLE kullanacaksiniz.

    Vucudunuzla yaptiginiz ilk sert harekette asfalta yapismak isten degildir bu havalarda...Viraja girdiniz, gideceginiz yere bakin, sakin zorlamayin su viraji biraz daha artistik, hizli nasil alirim filan diye.

    Cikisini gormadiginiz viraja cok daha temkinli girin. Yanliz kışın degil…

    HER ZAMAN GORDUGUNUZ KADAR GIDIN.

    Size gorunmez adam oldugumuzu soylemistim degilmi?

    Tekrarliyorum...otomobilciler gozunuzun icine bakar ama yine de sizi gormezler...

    Hah iste… KIŞIN HiÇ GÖRMEZLER. !

    Onlara gore bu havada motosikletlinin ne isi vardir disarda...gorur gibi oldugu karalti tamamen bir hayaldir. Bugulu yan ve arka camlari, ustu su damlaciklari dolu yan aynalari, yarim yamalak temizlenen on cami ile otomobilci icin siz sag arka camina yapismis kuru yapraktan daha az onemlisiniz. GORUNMUYORSUNUZ bunu hic unutmayin, her hareketinizde bunu bir numarali bilgi olarak degerlendirin. Dedigim gibi siz yine gorunur olmaya calisin, ama gorunuyorum zannetmeyin.

    Daha once de yazdim kazalar cogu kez donus yolunda, eve yaklasinca oluyor diye. Kisin bu etki artar, cunku yol daha cetin ve yorucudur. (Kac paralik dikkatiniz kaldiydi??:)) Hic acele etmeyin, ornegin siste otomobilcilerin eskisinden daha hizli gittigi gozlenmistir, bu hataya dusmeyin. Unutmayin, motorcunun amaci A dan B ye gitmek degildir, A_B arasindaki yoldur bizim icin enteresan, heyecan verici olan.

    Mekanik-elektrik duzenege eskisinden daha fazla onem/bakim vermelisiniz cunkuuuu...

    Bu meret sogukta daha cok ariza yapar. Yagmur suyu hava basinci ile akliniza gelmeyecek her yere girer ve elektrik sistemi cuvallar. Bir diger gercek ise yagmurda lastigin daha kolay patladigidir. Islak civi, vida gibi cisimler lastige daha kolay saplanir.

    Kendinize iyi bakin...dikkatli olun, gunduz UZUN farlarinizi sondurmeyin.


    alıntıdır.
     
  2. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Paylaşım için teşekürler abim.
     
    erenkocer bunu beğendi.
  3. erenkocer

    erenkocer Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    kuşadası
    Motosiklet:
    Kymco
    bişeyler verebiliyorsam ne mutlu bana:)
     
  4. oguzhan

    oguzhan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2008
    Mesajlar:
    269
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    istanbul-tuzla
    abi çok teşekkürler güzel paylaşım... benim sorum kışın motosiklet kullanamayan ve garajda 1 dönem kapalı kalacak motoru korumak? :(
     
    erenkocer bunu beğendi.
  5. erenkocer

    erenkocer Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    kuşadası
    Motosiklet:
    Kymco
    sevgili oğuzhan inşallah işine yarar Ne yazıkki birçoğumuz hava şartları dolayısıyla bir süre motosikletimizi kullanamayacağız.Peki bu 2-3 aylık sürede motosikletimizi nasıl muhafaza etmeliyiz..!



    *- Öncelikle muhafaza edeceğimiz yer belirlenir ve gerekli ekipmanları hazırlanır

    Elektrik motorları ve ısıtıcılar çalışmaları esnasında ozon üretirler ve ozon lastiklerimizin baş düşmanlarındandır. Bu yüzden, motosikletimizi ozon kaynaklarından uzak bir yerde muhafaza etmeliyiz.
    Motosikletimizi koyacağımız zeminin toprak bir zemin olmaması da tercih sebebi olmalıdır. Toprak zeminler kış boyunca yağan kar ve yağmurun nemini toplayıp sizin motosikletinizin üzerine yağdıracaktır. Kış sonunda motosikletinizin pas içinde olmamasını istiyorsanız kuru, nemsiz bir yerde muhafaza etmelisiniz.


    *- Benzin deposu tamamen doldurulur

    Motosikletimizi garajımıza (saklayacağımız yer) koyarken depoyu fullemeyi unutmuyoruz benzin deposunun boş kalan kısmı uzun süre sonra oksijenle temas ettiğinden oksitlenip paslanır, bilginize.


    *- Yağ değişimi

    Motosikletimizi kış uykusuna yatırmadan önce alacağımız belki de en önemli önlem, yağ değişimi olacaktır. Kullanacağınız yeni yağı mümkün olduğunca ucuz almaya çalışın. Çünkü bu yağı, bahar geldiğinde tekrar boşaltacak ve kaliteli yağımızı dolduracağız. Yeni yağımızı da doldurduktan sonra motorumuzu çalıştırıyoruz ve 1-2 dakika çalışır durumda bekliyoruz. Bu sayede yeni koyduğumuz yağ, motorun içindeki eski yağın yerini tamamen alabiliyor. Bunu da yaptıktan sonra motorumuzu kış uykusuna yatacağı yere koyuyoruz.


    *- Motosikletimizin yerden temasını keselim

    Motosikletimizde orta ayaklık varsa, bunu kullanarak motosikletimizi bırakıyoruz. Hatta mümkünse lastiklerin altına uygun tahtalar hazırlayarak zeminle temasını kesiyoruz. Ancak motorunuzun orta ayaklığı yoksa, motorunuzu dikey konumda tutmak ve yerden kaldırmak için ilginc materyaller kullanmanızı tavsiye etmiyoruz. Motoru yerden keseyim derken düşmesini kimse istemez. Eğer bunu yapamıyorsanız, motorunuzu kış boyunca en azından haftada bir kere bulunduğu yerden 1 metre kadar hareket ettirerek uzun süre zemine lastiğin aynı bölgesinin temas etmemesini sağlıyoruz


    *- Akünün çıkarılması ve doldurulması

    Kış boyunca yatacak olan motorunuzun aküye ihtiyacı olmayacaktır. Akümüzün daha stabil sıcaklıkta muhafazası için onu çıkarıp eve goturmemizde fayda var. Akünün içindeki sıvı donduğunda, diğer sıvılar gibi genleşeceği için akünün çatlamasına ve kullanılmaz duruma gelmesine neden olabilir. Yok eğer motoru muhafaza edeceğimiz yer sıcak diyorsanız aküyü sökmek zorunda değilsiniz. Ancak bakımı ve temizliği nedeniyle sökmenin size hiçbir zararı olmayacak, faydası olacaktır. Ayrıca akümüzün şarjını da dolu tutmamız iyi olur.

    *- Motosikletin temizlenmesi, kurutulması ve parlatılması

    Motosikletimizi yıkamak için sabunlu bir kova su yada motosikletler için üretilmiş şampuanlardan kullanabilirsiniz. Motosikletimizi kesinlikle basınçlı su pompaları ile yıkamıyoruz. Basınçlı suyun motorun aksamına zarar verebileceğini unutmayın. Motosikletimizi iyice yıkadıktan sonra iyice kurulamalıyız. Motor kısmı sıcaksa kendiliğinden kuruyacaktır. Ancak ıslak ve nemli kalan diğer parçaları kurulamaya özen gösterin. Motosikletimizin boyalı, kromajlı kısımlarını da gerekli koruyucular ya da parlatıcılar ile temizlersek, kış boyunca paslanma ihtimalini minimuma indirmiş oluruz.


    *- Motosikletin örtülmesi

    Motosikletimizi yıkadıktan sonra iyice kurutmalıyız. Daha sonra motorun üzeri "nefes alabilen" kumaş bir örtü ile örtülmelidir. Eğer motorumuzu kapalı bir yerde bırakamadık ve yağışa karşı da koruma istiyorsak, bu amaç için üretilmiş özel örtülerden kullanmalıyız. Motorumuzu tamamen naylon bazlı ve hava geçirmeyen bir örtü ile kaplarsak motosikleti kullanma vaktiniz geldiğinde şok olursunuz çünki büyük ihtimalle metal aksamı pas tutacaktır.


    Motosikletinizi kış boyunca bu şekilde koruyabilirsiniz.Sezon açıldığındada burda olursam kullanıma nasıl hazırlayacağımızı anlatıcam.Hepinize kolay gelsin...

    --------------------------------------------------------------------------------
     
  6. sohbetsevgi

    sohbetsevgi Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    erenkocer bunu beğendi.
  7. oguzhan

    oguzhan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2008
    Mesajlar:
    269
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    istanbul-tuzla
    eren abi çok saol bilgiler için hepsini zevkle yapıcam :)
     
  8. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    bencede çok faydalı olmuş herkesin kapalı garaj lüksü olabilse keşke ama bu şekilde paylaşımlarla herkes motorunu koruyabiliyor teşekkürler..
     
    erenkocer bunu beğendi.
  9. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Eren bu faydalı bilgiler için teşekkürler eline sağlık.
     
    erenkocer bunu beğendi.
  10. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW


    Sohbetsevgi arkadaşım MF ailesine hoş geldin. Tanışma kısmında kendini tanıtırsan seviniriz.
     
  11. Berkay Canbulat

    Berkay Canbulat Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Granada / İSPANYA
    Motosiklet:
    Triumph
    bilgiler için teşekkürler
     
    erenkocer bunu beğendi.
  12. erenkocer

    erenkocer Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    kuşadası
    Motosiklet:
    Kymco


    kardeşim aramıza hoş geldin hoşça vakit geçirirsin inşallah
     
  13. Tolga Demir

    Tolga Demir Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2011
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    ANTALYA
    Motosiklet:
    Honda
    Eren tessekkurler. Sen yazdıktan 2,5 sene sonrada okumuş olsam su anda beni nekadar bilgilendirdi bilemezsin. Bu da bu forumun güzelliklerinden biri olsa gerek.
     
    Metin bunu beğendi.
  14. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda


    Bu işaretlediğim konu hakkında bilgi var mı?
     
  15. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Faydalı ve güzel paylaşımda bulunan bütün dostlara teşekkürler !!!!
     
  16. Tolga Demir

    Tolga Demir Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2011
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    ANTALYA
    Motosiklet:
    Honda
    Alıntı:
    erenkocer tarafından gönderildi
    ...

    Motosikletinizi kış boyunca bu şekilde koruyabilirsiniz.Sezon açıldığındada burda olursam kullanıma nasıl hazırlayacağımızı anlatıcam.
    Bu işaretlediğim konu hakkında bilgi var mı?


    Hakikaten bu konuda da biraz bilgi alsak iyi olurdu. Eee yaz geliyo arkadaslar :p

    Bu arada forumda ilk teşekkürümü Metinden aldım :D

    Teşekkürler Metin :p