Kışın Motosiklet Kullanıcak Arkadaşlara

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Oguz küp tarafından paylaşıldı.

  1. Oguz küp

    Oguz küp Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Aralık 2009
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Kış ayları, araçlar için zor bir dönemdir. Soğuk hava, motorun düzgün bir şekilde çalışmasını zorlaştırır. Kar ve buz, aracın çekişini sınırlar. Çukurlar, lastik ve tekerlere zarar verir. Tuz, paslanmaya sebep olur ve küçük çakıl taşları boyayı zedeler. Bu zorlu zamanlarda aracınızı korumak için yapacak bazı şeyler var. Aracınızı kışa hazırlamak için takip edeceğiniz bu basit şeyler aslında çok da kolay.

    Öneriler

    - Lastik hava basıncını kontrol edin


    - Motor yağını değiştirin ve yoğunluğunu ayarlayın

    - Kayış ve hortumları muayene edin

    - Aküyü gözden geçirin

    - Antifriz karışımını kontrol edin

    - Kar lastiğini kullanmayı deneyin

    - Acil durumda gerekli araç ve gereçleri bulundurun

    Lastik hava basıncını kontrol edin
    Kış ayları süresince lastik basınç ayarı çok önemli. Islak ve karlı koşullardan ötürü aracın çekişi çoğu zaman azalır. Yol ile lastiğin arasındaki muhtemel en iyi teması sağlamak için uygun bir şekilde şişirilmiş bir lastik zorunluluk kazanır. Lastiğin uygun hava ayarı, aynı zamanda, lastiğin çukur üzerinden geçmesi halinde meydana gelecek hasarı engellemeye yardımcı olur. Aracınızın el kitabından lastiğinizin uygun hava basınç ayarını bulabilirsiniz.

    Kış aylarının düşük ısı derecesinden ötürü soğuk lastiğin içindeki hava basıncı düşer. Çünkü havanın kendisi bir çeşit gaz olduğu için ısındığında genleşir, soğuduğunda da daralır.


    Motor yağını değiştirin ve yoğunluğunu ayarlayın
    Bu göründüğü kadar zor bir işlem değil. Yoğunluk, yağın kalınlık ve inceliğiyle ilgili bir şey. Motor yağları farklı yoğunluk ayarında satılır. Kış geldiğinde dışarıdaki ısı düşer. Gecenin tüm soğuğundan sonra motorun içindeki yağ işlerliğinden biraz kayba uğrar.

    Yağ ne kadar soğuksa o kadar da katı olur. İlk çalışma anında katılaşmış yağın motor içindeki dolaşımı ince yağ kadar iyi olmaz. Yağın katı olması halinde motor uygun kayganlıkta olmaz. Ayrıca kirli yağ motor içinde temiz yağ kadar kolay dolaşmaz.

    Kış problemini çözmek için motorun içindeki yağı incesiyle değiştirmekle işe başlayabilirsiniz. İnce yağ, soğuk olduğu zaman bile uygun motor kayganlığı için çok katı sayılmaz. Aklınızda bulunsun; motor yağı çok ince olabilir.

    Kış aylarında aracınızda ne tip bir motor yağının olması kararı zor değil. Aracınızın el kitabını okumanız yeter. El kitabında çeşitli hava koşullarında ne çeşit yağ kullanılacağı üretici tarafından tavsiye edilmektedir. Bu konudaki bilgiye bakım servis istasyonu aracılığıyla da ulaşabilirsiniz.

    Kayış ve hortumları muayene edin
    Günümüzün araçlarındaki kayış ve hortumlar genelde uzun ömürlüdür. Fakat bu hiç eskimeyecek demek değil. Soğuk hava kayış ve hortumun eskimesini hızlandırır. Kış başlamadan önce aracınızdaki kayış ve hortumları kontrol edin.




    Aküyü gözden geçirin
    Çok soğuk hava koşulları akünün performansını % 50 düşürür. Akü bitmeden önce size küçük bir uyarı verir. Güç durumda kalmamak için bir uyarı hissettiğinizde hemen kontrol edin.

    Aracınızdaki akünüzü, üç yıldan daha fazla bir süredir kullanıyorsanız, kış başlamadan önce servis istasyonunuza uğrayıp kontrol ettirmenizde büyük fayda
    var. Bu arada akünüzün araç kablolarıyla temas eden uçlarının temizliğine dikkat edin. Oksitlenmişlerse temizleyin.

    Antifriz karışımını kontrol edin
    Aracınızın radyatöründeki antifriz ve su karışımının ideal ölçüsü her birinin eşit ölçüde olmasıdır. Eğer bu karışımdaki ölçü değişirse, sıcak veya soğuk koşullardaki aracın performansı da aynı ölçüde etkilenecektir.

    Aracın radyatörüne eğer saf su koyarsanız sıfır derecede donacaktır. Fakat bu suyun içine aynı ölçüde antifriz katarsanız, yeni karışım eksi 37 dereceye kadar donmayacaktır.

    Aracınızın antifriz suyunu test eden aygıtları oto parçaları satan yerlerde bulabilirsiniz. Bu aygıtın fiyatı ucuz ve kullanımı kolaydır. Karışımda bir farklılık varsa su veya antifriz ilavesiyle eşit duruma getirebilirsiniz.

    Kar lastiği kullanmayı deneyin
    Ağır kış koşullarının hakim olduğu bir bölgede yaşıyorsanız, aracınızın lastiklerinin durumu kış aylarında kritik bir hale gelir. Eğer yıpranmışlarsa, kaygan yollardaki kullanımlarda fren, hızlanma ve kontrol problemleriyle karsılaşabilirsiniz. Aracınızdaki kontrol kabiliyetinin azalmasından ötürü kaza yapma olasılığı da artmış oluyor.

    Eğer alım gücünüz bulunuyorsa, lastiklerinizi kış lastikleriyle değiştirmenizde fayda var. Kış lastikleri, kar ve buzlanmalarda kontrolünüzü artırır. Ancak bu tür lastikler mucizevi lastik olmadıklarından ötürü gene de kötü yol koşullarında zor durumda kalabilirsiniz. Kar lastikleri kötü koşullarda aracınızın çekiş kabiliyetini normal lastiklere nazaran daha fazla artırır.

    Acil durumda gerekli araç ve gereçleri bulundurun Kış ayları aracınızda bulundurmanız gereken şeyler daha da artar. Kötü koşullara karşı hazırlıklı olmak uğruna her zaman işimize yaramayan bu tür şeyleri bagajda tutmak zorunda kalırız. Fakat tüm bunlar bulundurmaya değer şeylerdir.

    Aracınızda bulundurmanız gereken önemli şeyler

    -İlk yardım çantası ve el feneri,

    -Akü şarj kablosu, alet kutusu ve kar zinciri,

    -Battaniye, eldiven, bez parçası, kağıt havlu,


    -Kar için fırça, buz kazıyıcısı, kar küreği,
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Paylaştığınız değerli bilgiler için teşekkürler.

    Mesajınızın altına alıntı yaptığınız yeride belirtirseniz emeğe saygı çerçevesinde kaleme alana teşekkür etme fırsatımız olur.
     
  3. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    Başlıkta Kışın Motosiklet Kullanıcak Arkadaşlara diyor ama genel olarak 4 tekerliler için yazılmış bir yazıya benziyor, aynı konunun 2 tekerliler için özel ve daha profesyonel olanı yok mu?
    Yine de teşekkürler ;)
     
  4. Tayfun Seyrekbasan

    Tayfun Seyrekbasan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2009
    Mesajlar:
    505
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    paylasım için tesekkürler