Kle 500 ile off-road denemesi

Konu, 'Enduro Kullanıcıları' kısmında goksel ozdogru tarafından paylaşıldı.

  1. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    pazar günü hava sıcak ( tabi nisbeten) 2-3 derece... bende ne yapayım derken yeni kıyafetlerimle bir bir deneme turu yapayım dedim. önce 25 km ötede sık sık uğradığım bir noktaya yöneldim.
    [​IMG]
    etrafta kimseler olmadığı için malesef hep deklanşör bende :(
    [​IMG]
    sonra baktım zaman bu işe çok fazla...
    [​IMG]
    buda arada peşime takılan bir şirin
    [​IMG]
    geri dönüp yakın tepelere tırmanmayı deneyeyim dedim.
    [​IMG]
    eğim ortalama % 50 civarı yani 30 derece kadardı
    [​IMG]
    bayağı zorlandığımı söylemeliyim...
    [​IMG]
    dt 125 imle buraları koşa oynaya geçiyordum. ağırlığın arazide nasıl bişey olduğunu burada görmüş oldum.
    [​IMG]
    birazda çamurda kaya kaya geçte olsa ihtiyatla aşağıya inmeye karar verdim.
    [​IMG]
    bu ceylanı alırken barış'la da konuşmuştuk o zaman neden klr dediğini daha iyi anladım . ama bu arazi meselesini ayda yılda bir olacağından gene de seçimimden memnunum.
    ama mesele çamur ise bu kle 500 ile bu iş olmaz bunu test etmiş oldum ;)
     
    Gürsu, Şafak, o.somuncu ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  2. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Olur hocam, XT660 la Tenere ile nerelere giriyolar. Olur da uğraştırır.
    Tabii motor pırıl pırıl parlamaya devam etsin diyosan o zaman olmaz :D O motoru bana ver bak nerelere giriyorum :)
     
  3. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    göksel; dediğin gibi bu motorla çamur olmaz! olur diyenler yanılır:) neden yanılır??
    çünkü bu bir cross değildir dolayısıyla arazide yapacağın sürüş sırasında tekerlek
    ve çamurluk arasına dolacak çamur ve sıkışacak taş...senin hayatını riske sokacak
    kadar kazalara neden olabilir;)
    bu bir kle 500;
    [​IMG]

    bu da bir cross;
    [​IMG]

    fazla söze gerek yok sen doğru olanı yapıp geri dönmüşsün;)
     
    Omer bunu beğendi.
  4. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    hocam ben en buyuk sıkıntıyı motorun ağırlığıyla ilgili çektim. malum biraz esnek olmak ve vücutla karşılaşılacak sarsıntı ve kaymaları dengelemek gerekiyor. fakat 200 kg ve ekstraları ile daha fazla bir ağırlığı dengelemek problemli oluyor. çamurluk mesafesi ve amortisör esnemeyi de eklersek iş iyice zorlaşıyor.
    hakan ın dediği gibi girilmez denemez ama iş çok zorlaşıyor. gerek tork , gerekse düşük devirlerde ki tepkisi bu işi kaldırır ama çok değişiklik ister, özellikle de ağırlık en büyük sorun.
     
  5. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    canın sağolsun hakanım gel istediğin zaman al . ;)

    gerçi bu sene tayinciyim bakalım balıkesire doğru yaklaşacak gibiyim o zaman gezileri hep beraber yapıcaz inşallah.
     
  6. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Benim motorun ağırlığı biraz hafif o yüzden kurtarıyor. Kuru ağırlığı 150 kg falan. Çamura saplanınca ağlıyosun ama çıkabiliyor da. Yatırma kaldırma büyük sorun olmuyor yani :)
     
  7. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    e tabii ki ağırlık büyük sorun.bunu daha önce konuşmuştuk.
    mesela 500cc bir ktm exc 112 kg!!!
    [​IMG]
     
    goksel ozdogru bunu beğendi.
  8. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    valla dağa taşa vurmak için kuba bi motor çıkarmış, 106 kg 17 beygir, 4 milyar :) Atlayıp zıplamaz ama 10 da bir maliyetle off road yapılır.


    [​IMG]
     
  9. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    evet köy yolları, stablize yollara gidebilir.onun haricinde fazla
    bir şey beklememek lazım.bu zayıf şase ve süspansiyonlar ile ilk atlamada
    ortadan ikiye ayrılabilir.:)
     
    goksel ozdogru bunu beğendi.
  10. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Yedek parçalar 3 kuruşa :)
    Yoo, off road girer bu alet. İlerde bi tane iyi motor, bi tane de dağa taşa sarmak için böyle bişey düşünüyorum.

    Abicim köy yolunda stabilizede race hariç her motorla gidilir zaten :D
     
  11. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
  12. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha
  13. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    evet dediğin gibi race hariç gidilebilir, off road yapılamaz;)
    on road belki:)
     
  14. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Off road yapmayı tanımlar mısınız? :)

    Ben şöyle anlıyorum: yol-dışı. Yani yolsuz yerlerde motor sürmek, yada sürülebilen motor.
     
  15. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Offroad,doğada zor koşullarda yol alma. Kelime anlamı olarak offroad "yol dışı" demektir ki yol olarak inşa edilmiş yerlerde offroad sözkonusu olamaz. Offroad kişisel hobi olarak yapılabileceği gibi spor olarak da icra edilebilir.
    burada zor koşulların altını çizdim.yani racing motor harici her motorla
    off road gidilebilir ama yapılamaz.dolayısıyla bu işler için enduro ya da cross dediğimiz motosiklet türleri
    üretilmiştir.
    enduro motorları cross motorlardan ayıran en büyük özellik;enduroların sinyal, stop lambası, far ve birtakım koruyucularının (elcik koruması, motor koruması) ve ses konusunda düzenlenmiş egzoz sistemlerinin olması, geniş vites aralıkları, iki ağaç arasından kolaylıkla geçebilecek kısa gidonlarının olması, ön ve arka süspansiyonlarının yolculuk için yumuşatılıp sertleştirilebilir olmasıdır.
    diğer konular da bahsettiğim gibi cross motorlar(ben gerçek crosslardan bahsediyorum) far,sinyal
    ayna... gibi extraları bulundurmazlar.

    yani uzun lafın kısası; yolsuz köyler de motosiklet süren kişilere endurocu denmez;)

     
  16. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    "zor koşullar" subjektif bi tanım :)
    Laf şurdan geliyor: yukardaki kuba motor 106 kg olduğundan, mesela bi tenere nin, yada işte 200 kg lık japon bi endurodan daha iyi arazi performansı verir diyorum sonuçta. Ha uçuyum desen sakatlık çıkabillir onu denemek lazım.

    Ama diğer kros motor uçma kaçma hepsini yapıyor. Türkiye ye bunu apachi diye getirmişler bi ara , hatta sahibinden de var, aha buldum aleti:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...mizda-sokk-fiyat-k-kart-36-tak-76709625/detay



    işte bu atlıyoda zıplıyoda. bana bişeyler oluyorr.. :confused:o_O 7000 mişş...:eek: crossss.... kıymetlimisss :D:D
     
  17. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha



    Adapazarında sıfırını 5000-5.500 TL ye veriyorlar. Yakıdan da gördüm fakat kullanma gibi bir şansımız yok. Tasarımı CRF yi andırıyor.Sadece andırıyor..!Kalite olarak yanından bile geçeçeğini sanmıyorum.Dedim ya Çinliler de Japonlar gibi bu işi yapacak ama hala güven vermiyor.Belki 3-5 yıl sonra... :)
     
    Barış bunu beğendi.
  18. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    2 modeli var, biri normal, diğeri su soğutmalı. su soğutmalı model 4V, daha pahalı. HP yüksek.
     
  19. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    e tabii ki öyle, çünkü 200 kg dediğin aletlerin hiç biri cross değil;)
    yani mantık olarak aynı sınıfa koymak bile yanlış olur.
     
  20. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    bu crossfire bayağı bi kross makinaya benziyor. şase amortisör depo koltuk gibi.. donanımı tam kross olmuş. burada olsa alınır geldi bana. bu fiyat da fena değil ama kuba nın konuyla uzak uakın bir alakası yok gibi
     
    Barış bunu beğendi.