Knox Handroid Eldiven

Konu, 'Motosiklet Eldiveni' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Görünüşü sıradışı... Giyimi ilginç... Güvenliğinin ise üst seviye olduğu rivayet ediliyor bu egzotik eldivenin... Bakalım işin aslı astarı ne?

    Önceden "Knox" markası body armor'ları, korumaları ve sırtlıkları ile beraber anılırdı... Ancak artık bu ürünlerin yanı sıra termal giyimden, eldivenlere; çantalardan göğüslüklere kadar geniş bir ürün yelpazesi var İngiliz şirketin...

    Bu yazımızda Knox'un kataloğunda yer alan Handroid eldivenini mercek altına almaya çalışacağız. İşte ayrıntılar:



    [​IMG]



    Handroid, 2009'da ilk kez piyasaya çıktığında marjinal görüntüsü ile biranda tüm ilgiyi üstüne toplamayı başarmıştı... Ancak bu eldiven aslında görüntüden bir tık öndeydi, çünkü daha önce hiçbir eldivende bulunmayan bir çok sistemi de yanında getirmişti: SPS (Skafoid Koruma Sistemi), parmaklardaki exoskeleton (dış iskelet) koruma, BOA bilek ayar sistemi ve çift taraflı bilek koruma parçaları gibi...



    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]

    SPS (sol üst fotoğraf), BOA kilit sistemi-bilek korumaları(sağ üst), üst el ve exoskeleton parmak koruma (alt)



    İlk çıkan versiyonunda dikiş atma sorunu olduğu gözlenen Handroid'de, bu sorun 2014 modellerinde üretim tekniğindeki değişiklikler ile giderilmiş; üstüne üstlük bu ikinci versiyon,yeni CE standartı olan prEN 13594 – 2012 standardını sağlayan ilk eldiven olma özelliği taşıyor. 15 farklı testten (malzeme içeriği, ölçüler, hareket yeteneği, nefes alabilirlik, yırtılma ve kesilmeye karşı direnç, dikiş sağlamlığı, koruyucu bölgeler ve çarpma direnci) başarı ile geçen eldivenin, 2014 versiyonunda dikişlerin yenilendiği, avuç içerisindeki SPS sistemlerinin daha büyük ve efektif şekilde konumlandırıldığı ve deseninde bir takım değişiklikler yapıldığı görülüyor. Eldivenin ilk çıkan versiyonu ile 2014 versiyonu arasındaki farkı fotoğraflarımızdan görebilirsiniz:





    İlk Versiyon:


    [​IMG]



    İkinci Versiyon:

    [​IMG]



    Peki nedir bu SPS?

    SPS, çarpma anında ele uygulanan kuvvetin, bileklere ve kol-omuz bölgesine aktarımını engelleme amacını taşıyor. Şöyle ki; motosikletten düştüğünüzde vücudunuzu korumak adına yapacağınız ilk refleks hareketlerden biri ellerinizi ileri, yere doğru uzatmaktır. SPS veya benzeri bir sisteme sahip olmayan bir eldivende, eldivenin avuç içi kısmı zemin ile aranızda fazla sürtünme yaratıp, zemini anlık kavrayıp sizi takla atmak durumunda bırakabilir ve çok daha sancılı durumlarla baş başa bırakabilir. SPS'li eldivenlerde ise çarpışma anındaki bu enerji, avuç içerisindeki plastik parçalar sayesinde, takla atmak yerine sürüklenmeye harcanıyor. Yani; bu özel geliştirilmiş plastik parçaların çok daha düşük sürtünme katsayısı, sizin takla atmadan sürüklenmenize ve yavaşlamanıza olanak sağlıyor. Bu sistemi artık bir çok üretici en üst seviye eldivenlerinde kullanıyor (Knox patenti ile), veya benzer sistemleri geliştirip eldivenlerine uygulama yoluna başvuruyor.




    [​IMG]



    Eldivenin üst kısmında yer alan metapod koruyucu ise gerçekten devasa, ve elinizin tüm üst bölgesini koruyor. Bir çok eldivende sadece yumruk bölgesini koruyan korumalar, skafoidleri ve geriye kalan üst bölgeyi savunmasız bırakabiliyorlar. Ayrıca elin üst bölgesinden parmakların ilk boğumuna kadar olan alan da dış iskelet yapısı sayesinde tamamıyla koruma altına alınmış. Yine bir çok eldivende bu eklem bölgelerinin korumasız kaldığını görebilirsiniz. Bu özellikleri ve bileğin iki tarafında da bulunan sert koruyucu malzemeler, Handroid'i güven hissiyatını yaşayabileceğiniz en iyi eldivenler arasına sokuyor (ki benim tecrübem ile en iyisi diyebilirim).


    [​IMG]



    Fiyat konusunda, etiket üzerindeki rakamlar nispeten pahalı gelebilir. Ancak fiyat -performans oranı baz alındığında düşünülmesi gereken bir alternatif olabilir.


    6 Aylık Kullanım:

    Yarıyıllık kullanım sonucu eldivenin elcik ile temas eden kısımlarının biraz siyahlaştığını görebiliyorsunuz, ancak bunun derinin işlevselliğinde herhangi bir etkisi bulunmuyor. Islandığında elde boya bırakması gibi bir sorun şimdiye kadar yaşamadım. Dikiş atma sorunları şimdilik çözülmüş gibi görünüyor. Kışın ekstrem soğuklar haricinde üşütmüyor; yazın da Akdeniz sıcaklarında, uzun yolda terletmiyor. Ancak şehir içine girdiğinizde kanguru ve japon derileri ellerinizi oldukça nemlendiriyor.



    [​IMG] [​IMG]




    Dana derisinden daha ince ancak daha dayanıklı olan kanguru derisinden bahsetmişken, sadece parmakların iç yüzü ve avuç içerisinde yer alan deri bölge elciklerden maksimum oranda geri dönüş ve hissiyat almanıza olanak sağlıyor. Yine avuç içindeki işaret parmağı ve baş parmağın arasında kalan alan, süete benzer amara-silikon bir malzeme ile desteklenmiş. Bunun amacı; elcikle en çok temas halinde olan bu bölgede daha iyi tutunuş ve daha uzun ömürlü bir kullanım sağlamak... Çarpışma noktalarındaki korumaların yanı sıra, çift dikişle birleştirilen deri parçalar da yine maksimum güvenliğe önem verildiğinin göstergesi...



    [​IMG] [​IMG]



    Kullanım rahatlığı, konforu, kolay kilitleme mekanizması ve güvenliği ile Knox Handroid'i biz oldukça beğendik... Eldivenin; bilekleri açık bırakan, yazlık versiyonu da mevcut...Bkz: http://www.motosikletim.com.tr/knox-pod-handroid-kisa-eldiven



    Knox Handroid güncel fiyatlar için:

    http://www.motosikletim.com.tr/knox-handroid-eldiven





    Knox Handroid'in detay videolarını ise aşağıdan izleyebilirsiniz:





    BOA sistemi:


    http://www.motoron.com.tr den alıntıdır.


     
  2. repsolcuçocuk

    repsolcuçocuk Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Seattle
    Motosiklet:
    Honda
    Bendede kırmızısı var gayet memnunum. Paylaşım için teşekkürler
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  3. Guzelarslan

    Guzelarslan Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Motosiklet:
    Suzuki
    Bende Beyazı Var avuç içi yıpranması haricinde hiç bir sorun yok güveniyorum eldivenime :)
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  4. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Oldukça iyi ancak fazla Pahalı :) gerçi Güvenliğin pahalısı olmaz ya :)