Koruma Demiri Yapımı - ''Kendin Yap Projesi''

Konu, 'Motosiklet Aksesuarları' kısmında Gökhan Yasdal tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Selam arkadaşlar;

    Geçen hafta bir toplantımızda konusu geçmişti. Koruma demiri ihtiyacım vardı. Çoktandır aklımdaydı ama bir türlü girişememiştim bu işe. Vesile olunca hem benim 250 intrudere ve arkadaşım İlker Erin'in 89 model 1100 Magnasına koruma demiri yapmaya karar verdik. İstanbul Dudullu da çalıştığım yere yakın DES sanayi sitesi var. Burada paslanmaz her türlü parçayı temin etmek mümkün. İkimizin demir için komple 3,5 - 4 metre gibi boru gerekiyordu. Boruları kesip satmaya pek yanaşmıyorlar. Tam boy olarak alabiliyorsunuz. 6 m olarak 33.7 mm (1'') 2 mm et kalınlığında kendinden polisajlı parlak olarak bir boy aldık. Boru büküm işleri özellikle krom malzeme söz konusu olduğunda çok zahmetli işler. Atolyemde boru bükme için el aletleri var ama biz genelde bakır ve galvaniz malzeme ile çalıştığımızdan bizim ustalar yakındaki bir abimize yönlendirdi bizi. Onlarda daha iyi kalıplar ve malafalı tabir ettiğimiz tür hidrolik bükme tezgahları vardı. İşin ilginci, tüm bükümler istediğimiz gibi olmadı, aynı kalıp ve aynı basınçla bükmemize rağmen bir iki bükümde ezilmeler mevcut. Bizim gözümüze batıyor tabi şu anda sadece. Usta malzemenin uniform olmamasına bağladı ama ne derece doğru bilemiyorum.

    Bu parça Magna nın sağ koruma demiri. Onu şablon yapıp alttaki boru için ölçü alıyor usta.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kelepçeleri de yapmaya koyuluyoruz.

    [​IMG]

    [​IMG]



    Şimdi benim motora geçtik. Elimizde şablon olmadığından önce telden şablon yapıyoruz. Aslında SolidWorkste çizmiştim ama boru bükme aletimiz CNC olmadığından şablonla çalışmak daha makul geldi. Hem sonra tutmazsa Mühendis'liğimize b*k sürdürmeyelim dedim :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Fazlalıkları keselim

    [​IMG]

    Bağlantılar için dolu paslanmaz parça kullandım. Frezede kanal açıp deldikten sonra borunun içine sokup kaynattık. Bu sayede bağlantılardan kırılması neredeyse imkansız oldu.

    [​IMG]
    Delik yerleri için ön montaja geçiyorum.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bu işlemden sonra polisaja verdim.Bitti ve montajı tamamlandı. Son hali daha parlak ve ihtişamlı. Henüz üzerinde fotoğraf çekemedim. Yarın yıkayınca eklerim.
     
    Gürsu, Onur Filiz, ulas ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  2. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hayırlı olsun Gökhan malzeme bayağı kaliteli gözküyor güle güle kullan,...
     
  3. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Güzel çalışma. Bir sürü para istiyorlar bu tür şeyler için. İmkan olunca zevkle yapılabiliyor.
     
  4. öner coskuner

    öner coskuner Site Müdavimi

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    Cuxhaven,Germany
    Motosiklet:
    Suzuki
    baya bir ugrasi bu tür isler
    birde kullanim izini gerektiriyor almanyada tüv tarafindan oda para....
    bazen almak yapmaktan mantikli oluyor EBay sag olsun misali....:)
    Ugrasmak cok zevkli tabiiki tartisilmaz:)
     
  5. Bilgin Turan

    Bilgin Turan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Ocak 2012
    Mesajlar:
    753
    Beğeniler:
    288
    Şehir:
    Şişli, İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    elinize saglik guzel olmus
     
  6. öner coskuner

    öner coskuner Site Müdavimi

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    Cuxhaven,Germany
    Motosiklet:
    Suzuki
    boru malzemesinin kaynak yeri vardir icinde,oyüzden büktügünüzde siz nekadar ayni ayarlarla calissanizda degisik sekil alir az olur fazla olur katlanir vs.Bu tür calismalar icin kaynaksiz borular kullaniyoruz biz cok daha güzel form aliyor.
    Gerci biz korkuluk yapiminda kullaniyoruz ama prosedür ayni.Kullandigimiz cap:1 1/4 42 mm
     
  7. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Hmm. Bulmak sıkıntı biraz kaynaksız polisajlı ve 2 mm et kalınlıkta. Zar zor buldum zaten :) Genelde hep ince malzeme vardı heryerde. Ama aklımda olsun. Bir daha ki imalatta kaynaksız arayacağım .
     
    öner coskuner bunu beğendi.
  8. H. Nuri

    H. Nuri Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2010
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Antalya-Side
    Motosiklet:
    Yamaha
    Valla bravo Gökhan,eline sağlık.
     
  9. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
    helal olsun. eline sagli.