Koruyucular bir yere kadar işe yarıyor, denedim - gördüm

Konu, 'Motosiklet Koruyucu Ekipmanları' kısmında Bülent.Ö tarafından paylaşıldı.

  1. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Birkaç gündür yazamıyordum, çünkü ellerimi kullanamıyordum.

    Geçen Pazartesi-Salı Honda Güvenli Sürüş 2 eğitimindeydim. Müthiş iyi ve (beni) zorlayıcı bir eğitimdi. Öncelikle sağda solda okuyarak edindiğim yanlış alışkanlıkları giderdim. O daracık dönüşler, slalomlar vb günlük trafik koşullarından daha zor geldi bana :)

    Her zamanki gibi tam koruyucu ekipmanlarımlaydım. İkinci günün sonunda son parkurda limitleri zorlamamız istendi. Ben de öyle yaptım. İki gün boyunca öğrenilenleri özetleyen, trafik koşullarına daha uygun bir parkurdu.

    Bu parkuru 7-8 kere gittikçe hızlanarak hatasız yaptım, ardından fazla hızlandım, frenleme yapılması gereken ve ardından 120 derecelik dönüş olan yerde daha sıkı frenledim ve dönüşe başladım. Arka teker kontrolden çıkma emareleri gösterdi, biraz toparladım ama sonra kontrol kayboldu, iki kere döndüm, yere düşüp iki kere yuvarlandım. Hoca hatanın arka frendeki baskıyı azaltmamdan olduğunu söyledi (ben tam anımsamıyorum). Her neyse...

    Bu ilk düşüşümde motorsikletin koruma demirleri ve tam korumalarım sayesinde hiç bir çiziğim olmadı, kask biraz çizildi o kadar.

    Öte yandan yere ilk çarpan sağ elimde hemen, sağ dirseğimde ve yuvarlanırken altımda kalan sol bileğimde bir süre sonra sorun çıktı. Honda reviri ilk müdahaleyi yaptı, sonra hastaneye gittim, röntgenler çekildi, kırık-çatlak çıkmadı. Akşama iki kolum da davul gibi şişti, acılı bir gece geçti, ama önerilen klasik travma tedavileri ile şimdilik iyiye gidiyor. Yarın da bilek ve dirsek CAT ve MRI çekimleri olacak.

    Kıssadan hisse:

    1) Eldivenler (üstündeki sert plastik kabarcıklara rağmen) diğer tür yaralanmaları engellese de darbeleri engellemiyor, alta geçiriyor.
    2) Elbise/kask/çizme işe yaradı, başka yerimde bir şey yok :)
    3) Bunları giymeden hayatta motorsiklete binmem :cool:
    4) Limitlerimin şu anda ne olduğunu öğrendim :p Trafikte eskisi gibi paşa paşa kullanmaya devam edeceğim ;)
     
  2. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Geçmiş olsun Bülent Bey!..Umarım diğer tecrübesi az olan arkadaşlar da kıssadan hisse kaparlar!...
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  3. ümit ecevit

    ümit ecevit Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    15 Nisan 2009
    Mesajlar:
    131
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Kanuni
    Bülent bey çok çok geçmiş olsun ,allah daha büyük kazalardan saklasın çok üzüldüm şimdi.:( sonuçta yarışçı olmayacağımız için kendi standartlarımızı zorlamanın bir faydası yok diye düşünüyorum.amacımız işimizi görmek ,vasıta olarak kullanmak yada motor sevdamızı gidermekse, dediğim gibi standartlarımızda kalmanın daha sağlıklı olacağında hemfikiriz sanıyorum .
    tekrar geçmiş olsun.
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  4. BoraKarakas

    BoraKarakas Üye

    Kayıt:
    18 Ocak 2008
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    adana
    Motosiklet:
    Hyosung
    geşmiş olsun diyorum.en azından limitlerinizi öğrenip,sürüş şeklinizi ona göre belirlemenizde size faydası olmuş.
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  5. Altan

    Altan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Honda
    Çok geçmiş olsun.

    En azından ciddi bir şey olmaması sevindirici.

    Sizin de belirttiğiniz gibi en doğrusu insanın kendi limitlerini bilmesi, yarışçı olmadığımıza göre de bırakın bu limitleri zorlamayı , limitlere yaklaşmamak bile bizler için daha hayırlı anlaşılan.

    Tabiki uzun yıllar ve tek parça olarak motor sevdamıza devam etmek istiyorsak. :D

    Bütün korumalara rağmen demekki " kaporta " olma durumu devam ediyor ve küçük kazalarda dahi "hasar" alınabiliyor demekki.

    Ama yazınızı okurken yıllar önce duyduğum bir söz aklıma geldi,
    "Motora binmekten önce motordan düşmeyi öğrenmek gerekir" diye. (bunun bir benzerini at için de söylerler:p ) bizim herhalde en büyük eksiğimiz bu.
    Bir sürü güvenli sürüş kursu var ama ben "güvenli düşüş kursu" duymadım :)

    Motosiklet yarışlarında çok yüksek süratlerde olan kazalarda sürücülerin ufak tefek sıyrıklarla paçayı kurtarmalarını sadece koruyucu kıyafetlere bağlayamayacağımızı sizin tespitlerinizle de öğrendiğimize göre geriye "düşmeyi bilmek" seçeneği kalıyor.

    tekrar çok geçmiş olsun.
    acil şifalar diliyorum.

    altan
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  6. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Hocam gecmis olsun ya bosver dusmek iyidir ciddi soyluyorum trafige kapalı bir alanda dusmek belkide trafikde seni bircok kotu olaydan kurtardı. Eger orda bu sınırları zorlayıp goremesen belki de bunu trafikte yasayacaktın. Tekrardan cok gecmis olsun
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  7. Hakan Çıtır

    Hakan Çıtır Site Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.472
    Beğeniler:
    398
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Kanuni
    geçmiş olsun
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  8. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Bülent hocam çok geçmiş olsun, en kısa zamanda sağlığınıza kavuşursunuz. Bu küçük kazanın sizin için çok büyük bir tecrübe olduğunu sanıyorum. Limitlerimizi zorlamanın bize bir yararı yok. Hocam bizden geçti artık ya :) İnsan yaşlandıkça refleksleride azalıyor.:)
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  9. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    çok geçmiş olsun bencede limitlerimizin fakında olmalı ve motosikletimize yada donanımlarımıza fazla güvenmemeliyiz diyelim trafiğe kapalı pistte değil mazallah temde yada e-5 te düştünüz evet donanımlar düşüşün etkisini alır peki bariyer tehlikesi ne olacak? yada arkanızdan hızla gelen panelvan kamyon otobüs gibi birşeyin altında kalma tehlikesi? siz kıssadan hisseyi çıkartmışsınız ve en iyisini yapmışsınız iki nokta arasını bir parça geç gitmek mezarlığa cenaze arabasının içinde gitmekten iyidir ;)
     
    Bülent.Ö ve Goktug Uguz bunu beğendi.
  10. Vahap

    Vahap Üye

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    İstanbul / Avcılar
    Motosiklet:
    Kawasaki, Asya
    Geçmiş olsun Bülent Bey. Hani derler ya "Bir müsibet bin nasihattan iyidir" diye, siz de her ne kadar güvenli sürüş eğitimi aldıysanız da "...paşa paşa kullanmaya devam edeceğim." sözünüzle bizlere net bir mesaj verdiniz. Tekrar geçmiş olsun.
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  11. Turgay

    Turgay Site Müdavimi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.499
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Regal Raptor
    Büyük geçmiş olsun hocam, bu bilgileri bizimle paylaştığınız için teşekkürler..
    Eldiven konusunda size katılıyorum darbeleri emip bizi koruyamıyorlar.
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  12. Önder Yıldırım

    Önder Yıldırım Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mart 2009
    Mesajlar:
    749
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    Tuzla, İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Bülent hocam çok geçmiş olsun inan üzüldüm:( ben katıldığımda parkurlar zordu ama sen sanırım biraz sınırları zorlamışsın:) şimdi belki biraz ağrı çekiyor olabilirsin ama sonra bu eğitimin faydasını özelliklede trafikte göreceksin. Sonuç: Bülent hocamında dediği gibi full koruma şart...
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  13. fuat karadag

    fuat karadag Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    89
    öncelikle geçmiş olsun ben arazi şartlarında eldiven kullanıyorum ve çokta faydasını gördüm .
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  14. Murat manav

    Murat manav Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    beylikdüzü/İST
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    geçmiş olsun bülent abi. gerçekten arkadaşların dediği gibi trafikte olmaması iyi olmuş hem de kendin düşmüşsün.
    eee ne demişler kendi düşen Ağlamaz :D
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  15. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    abime dokunmayın.. o gençleşiyor... ve herşeyi bilinçli olarak yaptığına eminim.. :)
     
    Önder Yıldırım ve Bülent.Ö bunu beğendi.
  16. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Geçmiş olsun,

    İnşallah çabuk iyileşip tekrar motora binmeye başlarsınız..
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  17. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
    Gecmis olsun. Umarim cabucak iyilesirsin.

    Dedigin dusmenin bir de ismi var "high siding". Arka frene basarken arka teker yalpalarsa freni birakmamak gerekiyormus. Hic basima gelmedi ama gelirse heralde ben de ucarim. Refleks olarak insan ceker ayagini.

    http://www.msgroup.org/tip.aspx?num=001
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  18. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşlar, öncelikle iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Az önce bilek ve ellerin tomografisi ve sağ dirseğin MR'ı çekildi, sonuçlarını hafta başında göreceğiz. Birşey çıkması küçük olasılık ama emin olmak için yapılıyor.

    Uyguladığımız pansuman tarzı çok işe yarıyor, şimdiden büyük oranda iyileşme var. Bilgi için pansuman şöyle:

    1) Travma geçiren yere Lasonil + karışımını sürüyoruz (acıdığı için ovamıyoruz :p)
    2) Üzerlerine pamuktan pedler hazırlıyoruz. Pamukları 50 derecelik alkol, ya da bildiğin kolonyanın az sulandırılmışı ile ıslatıyoruz. Pedleri travma geçiren yerlere koyuyoruz.
    3) Tülbent gibi bir şeyle iki kat kaplıyoruz.
    4) Üzerine eczanelerden de bulabileceğiniz plastik pansuman buzlarından koyuyoruz.

    Doktorun önerisi 2 dakida bu şekilde tutulması, sonra buzların kaldırılması, 5 dakika sonra yeniden konulması, sürecin 3-4 kere tekrarlanması. Günde de olabidiğince fazla tekrarlanması.

    Bunun dışında tabii doktor ilaçlar veriyor, onlar kullanılıyor...
     
  19. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bunun dışında bir yanlış anlama varsa düzeltmek isterim. Denildiği gibi "kendim düştüm ve ağlamıyorum" (bir ara gözümden yaş gelmedi değil acıdan ama).

    Yaptığımı bilinçli yaptım:

    * Çok kısa alanda olabilen maksimum hıza çıkmak için tam gaz verdim (hızlı akan bir trafiğe katılmak için gerekebilir).

    * "Panik fren" seviyesinde olmasa da hızlı bir frenleme yapmak ve ikinci vitese düşmek istedim. Yapabilmek hepimiz için gerekli (ör. önde akan trafik birden yavaşlarsa).

    * Dönüş manevrasına başlamamış olsaydım, büyük olasılıkla "pas geçer" frenlemeye devam ederdim, sorun olmazdı. Ya da arka frenden ayağı çekmesem bir dizi kuka devirir öylece durabilirdim.

    Özetle, hepsini bir arada yapmaya hem bilgi hem de deneyim açısından hazır değildim. Bu herhalde zamanla daha iyileşecek.

    Bunu yapabileceğim tek yerde yapmak istedim. Hocanın dediği gibi "burada düşmek lükstür", lastikler yeni, asfalt özel, motorsikletlerde normalin de genişi koruma demirleri var, sadece motoru değil, seni de koruyor.

    Limitimi görmek dediğimde de kastım "şu andaki limitim ne" idi. Bu bir sürekli öğrenme süreci, birçok şeyin zaman içinde iyileşeceğini biliyorum.

    Hiç moralim bozulmadı, hiç üzülmedim, hiç "tırsmadım", hiç yılmadım... Aynen ilk iletide dediğim gibi "paşa paşa devam edeceğim". Zaten eğitimde de üzerinde çalışmam gereken bir çok şey olduğunu gördüm :)

    Yeniden teşekkürler...
     
  20. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Teşekkürler Ümit bey. Ama ben daha çömezim :) Öğrenmem gerek, sürekli öğrenmeye devam da etmek gerekir. Tek teker yapmak gibi bir saçmalıktan bahsetmiyorum. GS4 eğitiminde verilen "dikçe bir yokuşta sekiz yapmak" şu anda kanımı donduruyor. Öte yandan çok iyi el-yak koordinasyonu, gaz-arka fren- debriyaj kontrolü gerektirdiği de açık. Zamanı gelince yapabilmek isteyeceğim. O sekiz hiç yapılmayacak yaşamda ama benzer durumlara adapte edeceğiz.

    Ama standart şu: her zaman "paşa paşa" :)