lastik patlayınca..

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Recep Varlı tarafından paylaşıldı.

  1. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    iyi forumlar birçok motorsiklet kullanıcısının en büyük kabusu lastiğinin patlamasıdır (özellikle arka lastiğinin) malum ters bir yerdeyseniz ve servislere uzaksanız işiniz birhayli zordur kaldıki lastik tamircileride motorsiklet lastiğini sökmekle uğraşmaz yada üstesinden gelemez
    işte bu tür durumlarda kullanılan lastik köpükleriyle ilgili sorularım olacak..
    1: bu köpükler sağlıklımıdır? yani lastiğe yada janta zararı varmıdır?
    2: bu köpükler şamrellimi tubeless tipi lastiklerdemi kullanılmalıdır?
    3: köpüğü sıktıktan sonra en fazla kaç km. yol alınmalı ve maksimum hız ne olmalıdır?
    eminimki bu konu netleşince birçok motosiklet kullanıcısının işi kolaylaşacaktır :)
     
  2. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Bu köpüklerden bir çok araçta kullandım. Küçük çivi patlaklarında birebir etkili. hem lastiği şişrmekte hemde patlağı geçici süreliğine kapatmaktadır. Ancak bu köpüklerinde belirli markalarını almakta fayda var. Örneğin ben italyan malı stac plastic diye bir marka kullanıyorum. tubeless tip motosikletimde kullandım ve sorun yaşanmadı ancak çin ve türk malı olanların bazıları sibobu tıkamaya kadar sorunlar çıkartabiliyor. Bunun için kalitelisi şart. Şamyelli lastikte hiç kullanmadım ancak ondada batan cisim çıkarıldığında eğer şamyelde yarılma yoksa aynı etkiyi göstereceğini düşünüyorum. Tek kötü yanı ise yarılmalarda hiçbir işe yaramıyor. Zaten tubeless lastiklerde bir çivi batması durumunda çivi çıkarılmaz ve oynatılmazsa yolunuza devam edebiliyorsunuz belirli bir süre. yinede benim gibi balığa gidipte batan vidayı farketmeden 7-8 saat sonunda motorunuza gelince lastiğin indiğini üstelik dağ başında görürseniz cidden çok işinize yarıyor. Zaten lüks spor otomobillerde stepne yerine bunlar kullanılmakta orjinalde...

    Dediğim gibi lastiği veya şamyeli yarmadığınız sürece işinize yarıyor. Km durumuna gelirsek. Kayseride gece 1 de patlayan otomobil lastiğinde kullandım ve ankaraya geldim ertesi günde hiç bir inme olmadan lastikçiye kadar gittim. hızımda 90 civarlarında idi..
     
    öner coskuner ve Recep Varlı bunu beğendi.
  3. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    teşekkürler demekki motosikletlerin çantasında bulunması gerekiyor :) çünkü saat çok geç olduğunda ve ters bir yerdeyseniz keyifle başlayan geziniz büyük bir çileye dönüşebiliyor:)
     
  4. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Tabi canım. Bende biraz hastalıktır bu tarz şeyler. Artçı selemin altında yolda kaldığımda istediğim tüm parçalara ulaşabileceğim takımlarım,lastik tamir spreyini, yedek bujiyi,ampulleri, takviye için kabloyu..vs... kesinlikle eksik etmem. Gerçi şimdiye kadar lastik tamir spreyi hariç yolda hiçbirisini kullanmadım ancak bir gün gerçekten işe yarayabilir. Bu sebeple bazı temel malzemelerin olmasında fayda var. Hatta kaza riski yüksek olan biz motorcuların eğer yerleri varsa ufak bir ilkyardım çantası taşımasıda yararlı olur.
     
  5. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Merhaba,

    Bu köpüklerin hiç bir sakıncası yoktur.

    Tubeless lastiklerde kullanılıyor.

    Patladıktan hemen sonra içine sıkıyorsunuz ve 8 saat içerisinde deliği tamamen kapatıyor. Peki hava inmiyor mu az da olsa iniyor hava eki yapmak gerekiyor.

    25 - 30 YTL gibi de fiyatları var.

    Bisikletlerde de kullanılıyor. Bu köpükler sadece sizi yolda kalmayın diye yapılmışlardır. Bir de slime diye bir jel vardır o jeller daha etkilidir hatta reklamlarında yüzlerce çivi batırıp çıkartıyorlar ve bir sey olmuyor.
     
  6. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    biz bu köpükleri dağ bisikletinde kullanıyoruz ve süper bir icat lastiğin patladığını anlamıyorsunuz bile özellikle yarışlarda durup değiştirme ve zaman kaybetme gibi bir sorununuz olmuyor ama tabiki tubeless olması şart iç lastikte pek randıman vermiyor.
    motorsiklette ise yüksek hızlarda balans yapıyor bu yüzden geçici bir çözüm ama
    yine söylüyorum süper bir buluş.
     
  7. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    kesinlikle süper bir buluş motosikletin stepnesi yok (eski px serisi vespalar ve honda kinetic scooterlar hariç :) )bu yüzden edinmekte fayda var derim
     
  8. Bozkurthakan

    Bozkurthakan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    176
    Motosiklet:
    Harley Davidson
    Vallahi Recep kardeşim o bizim can kurtaranımız.Her şeyimi unatabilirim ama kaskımı ve spreyimi asla...
     
  9. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    hakan kardeşim hele allah korusun düşünsene yoldasın harleyin arka lastiği patlıyor onu çıkartmanın ve tamir edilip takmanın ne kadar zor olduğunu yaşanacak sıkıntıları düşünmek bile istemiyorum:) kaska kadar vazgeçilmez olmalı bencede:)
     
    öner coskuner ve Bozkurthakan bunu beğendi.
  10. Bozkurthakan

    Bozkurthakan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    176
    Motosiklet:
    Harley Davidson
    Aynen katılıyorum.:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
     
  11. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    aynı şekilde katılıyorum çok güzel bir icat benim değil ama gurup gezisindeki bir arkadaşımın bende olmasından dolayı çok işine yaramıştı kurtarıcı gibi:):):)
     
  12. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    peki bunlar kaç lastiklik? yada kaç kullanımlık? öyle ya arkadaşımıza veririz sonra bizimki patlarsa:)
     
  13. SERVET

    SERVET Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.786
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    kıymetlı bılgıler ıcın cok tşk ler arkadaslar
     
  14. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşım otomobillerde tek kullanımlık. Kullanıldıktan sonra havayla temas ettiğinden sprey borusunda donma oluyor. bu sebeple motosiklettede tek sefere mahsus kullanabilirsin.
     
  15. Bozkurthakan

    Bozkurthakan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    176
    Motosiklet:
    Harley Davidson
    10 janta 3,13 janta 2 kere.Diğerlerine 1 kereye mahsus.
     
  16. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    bu iki değer bana çelişkili gibi geldi belkide marka ve modellere göre böyledir ama sanırım rn falzla 1-2 kullanımlık
     
  17. şule

    şule Üye

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Çelik
    Bu köpüklerin kaliteli olanından kullanmazsanız o kadar da büyük performans elde edemiyorsunuz malesef. Bisiklette pek sorun yaratmasalar da motosiklette sorun yapabiliyor. Yüzey basıncı ile alakalı bir şey sanırsam. :) ama işimize yaradıkları kesin. benim motosikletimde eşya koyabileceğim pek bir yer olmamasına rağmen, bir adet sprey için daima yer var. :)
     
    ulas bunu beğendi.
  18. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Efsane geri döndü sanırım. Şulecim nerelerdesin özlettin kendini.
     
  19. Murat ORAK

    Murat ORAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Mart 2008
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bu değerli bilgileriniz için teşekkür ederim.Benim gibi varsa acemi motorcular için bu tarz bilgiler gercekten cok faydalı,mümkünse bu tarz bilgilerin devamını diliyorum.
     
  20. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşlar uzun yolda lastiğiniz patladı,diyelim ki çivi girdi,çiviyi çıkartıyorsunuz,yerine ağaç vidası vidalıyorsunuz(bulursanız eğer tabii),köpüğü basıyorsunuz,o zaten lastiği biraz şişiriyor,ilk gördüğünüz benzincide lastiğe hava basıyorsunuz ve yola devam ediyorsunuz...
    Not: Bilgi benim değil,honda servisindeki ustanın söylediğidir...!:);) Ha bu arada bu bilgi şambriyelli lastik kullananlar için değildir...