Lastik Servis Honda ...Gene mi Türkiye burası yoksa ben mi yanlışım?

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Noyan Yıldız tarafından paylaşıldı.

  1. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bir hafta kadar önce akümden kaynaklanan bir problemden ötürü Motorumu Honda Yetkili servislerinden birine götürdüm servisi henüz deklare etmeyeceğim konuyu araştırıyorum eğer ben yanlışsam servis de sorun yoksa boşuna hakkını yemiş olmayım kimsenin..Lakin Aküyü topladılar güzel motorda baktılar öyle kronik bir sorun yok hatta çok sevdiler motorumu o da güzel.Hatta akünün değişmesi gerektiğini gerekebileceğini daha doğrusu söylüyorlarken aküyü şarja taktık sabaha kadar kendini toplamış dediler ve değişmedi o da güzel.(Dürüstlük örneği idi bence) Lakin lastiklerimin bitik olmasada bir acemiye göre olmadığını usta bir racingcinin o lastiklerle en az bir sezon daha gidebileceğini ama benim kayabileceğimi söylediler.Zaten ufak bir kayma tehlikesi yaşadığım için tedirgin oldum ve yok zamanımda tamam dedim değiştirelim o halde sıfır lastik takalım.Tamam dediler gerekli muamele herşey okey!Dunlop'un Sports Qualifier mı ne öyle bir modelini taktık.Bir haftadır biniyordum bir şikayetim de yoktu biraz yüksek bir raic gibi gelmesine rağmen 800lira da ücret ödedim.Şimdi bir abim baktı lastiklere dedi ki oğlum sen fena kazık yemişsin neden abi dedim Lastikler dedi 2007 üretimi 2 sene de rafta bayatlar bu lastik?Varmıdır böyle bir şey beni mi kekliyorlar.Araba lastiklerinde bayatlama olduğunu biliyorum bayatlayan lastiğin satılmayacağı yada düşük ücrete satılacağınıda biliyorum da bu süre 2 sene midir?Eğer kazık yemişsem de ne yapmalıyım Honda Genel müdürlükle falan mı konuşayım deneyimli abilerimiz bir değerlendirebilirse bu konuyu çok müteşekkir olacağım.Şimdiden teşekkürlerimle saygılar...
     
  2. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Noyan Yıldız ve Şenol SEL bunu beğendi.
  3. Umur.Arsoy

    Umur.Arsoy Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bende o linki arıyordum, buldum ama Erol abi benden önce davranmış :)
     
    Noyan Yıldız ve Şenol SEL bunu beğendi.
  4. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Erol Abi sana da çok teşekkür ederim çok faydalı oldu gerçekten de ayrıca yazıyı yayınlamış olan Şenol Abi'yede yazının altına teşekkür ettim ama bu vesile ile bir kez daha buradan teşekkür ediyorum...

    Benim orada tüm yazılanlardan anladığım kadarı ile 2 sene raf ömrü olarak uygun bir süreç servisin Honda servisi olmasından dolayı güvenmekten başka şansım yok sanırım.Çünki adam saklama koşulları ile ilgili olarak tersi bile olsa biz bunları güneşte tuttuk demeyecek elbette uygun koşullarda sakladık diyecektir.Tek korkum lastiğin kendini çabuk tüketmesi olacak.Umarım Servis hakkını vermiştir,çünkü ilk söylediği şeyler de çok haklılar idi yol tutuşum acemi olmama rağmen benim bile çok fazla hissedeceğim bir şekilde arttı kaymalar eskisi kadar değil.Ve frenlemelerde daha rahatım şu anda...

    Birde marka olarak Dunlop nasıl sizce ben scooter ile gittiğim yıllardan metzellerin hastasıydım ama fiyatı çok yüksek onların :( Emeklerini ve yorumlarını esirgemeyen herkeze şimdiden teşekkürlerimle...

    Dip Not:Okuduğum yazıda diyordu ki :D Lastiğin sıfır oluşundan kaynaklı kenarlarında ki parça pinçik life benzer uçlar yatırmassanız kaybolmaz ben motorumu çok fazla yatıramıyorum ki onları elimle koparsam ne olur?Çok hızlı süremediğim için yavaş sürüşlerde de onları koparabilecek kadar yatıramıyorum.Zaten korkuyorum şimdilik onu yapabilmem için epey yol gitmem lazım olacak yatırmanın haricinde rodajı o mumsu tabakayı yani ve o parça pinçik lifleri yok etmenin bir çaresi yok mu ?
     
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    o lastik pimlerini neden kopartmak ihtiyacı hissediyorsun.
    Bırak dursun sana yada sürüşüne bir zararı yok.

    Dunlop benim ybr de en sevdiğim lastik markası.Özellikle motosiklet lastikleri konusunda çok iyi modelleri var.Lastik hamuru çok harika.Asfalta her daim çok iyi tutunmakta.
    Hem virajda hem sürüşte hemde frenajda çok iyi sonuçlar almaktayız.
    Bizim BE de 614 üyeden yaklaşık %80 i hem motosikletlerinde hemde Otolarında Dunlop kullanıyorlar.Tabii kalite mal iyi para demektir.

    Yeni lastik üstünde ki vax koruyucuyu 300 km atmaya başlar.Amam benden sana tavsiye hani bazıları vardır ya lastik yaarlar.Bazı sivriler üstündeki vaxı ancak böyle atılacağına inanırlar.Bunlar hurafedir.Sen normal şartlarda 300 km her şartta kullanarak at.
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  6. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    arabalar da yan yatmaz!!!!;)
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  7. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Sağolun :D Arabalar da yatmaz :D Lastik kenarında ki O pimlere gıcık oldum o yüzden ama zararı yok diyorsanız kalsın o kadar da önemli değiller :D Mumsu tabaka için :D Lastik yakmak ne kelime ben motoru 120den sonra daha fazla yol olsa bile hızlandırmaya korkuyorum zaten motorum benim aşkım her fırsatta her yerde diyorum bunu o yüzden benden başka kimse de kullanamayacağından (Çünki aşk iki kişiliktir bizde öyleyiz Motorum ve ben...)Lastik yakmak gibi hadise imkansız :D Kendi kendine uslu gidişlerle de 300 km sonra temizlenmiş olacaksa mesele :D yok Teşekkür ederim tekrardan ...
     
  8. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    hem daha ne istiyorsun sakallı, bıyıklı delikanlı motor:)
     
  9. Furkan.Celebi

    Furkan.Celebi Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Benim okuduğum bir çok yerde raf ömrü 3 bazılarında 4 yazıyordu. Rahmi hoca'da 3 diye gösterdi bana.

    Bir de yıl kadar yılın hangi ayında hatta haftasına üretildiği de önemli.

    1807 --> 2007'nin 18. haftasında üretilmiştir demektir.

    Hal böyleyken en az 2 yıl önce üretilen ve belki de en kötü ihtimalle 3 en iyi ihtimalle 12 veya (maksimum 4 sene diyenlere inanıyorsan) 24 ay ömrü kalmış lastik almışsın.

    Race kullandığın için büyük ihtimalle km'den değil de raf + kullanım ömründen emekli edeceksin lastiği.

    Ama senin yerinde olsam değiştirmeleri için ısrar ederdim. EN azından bir kaç yerden fiyat araştırması yap belki indirim isteyebilirsin.

    http://www.motovizyon.com/dukkan/dunlop-c-91_119.html

    adresine belki vardır senin modelden.
     
  10. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Güvenli olanı TÜRKİYE şartları için 2 yıl yada 10 bin km.Hangisi daha önce gelirse.
    Lastikler bizi hayata bağlayan en önemli faktörlerden biri.Lastik ne kadar tazeyse o kadar hayata tutunursunuz.
    3 ve 4 yıl max limittir.Güvenli olanı bence de 2 yıl.
    Benim ybr nin lastikleri bir yılı doldurmadı ama km yi doldurdu.Bu sezon mecbur değiştereceğim.
     
  11. Murat Kılınç

    Murat Kılınç Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    İST Bakırköy
    Motosiklet:
    Honda
    ben senin yerinde olsam değiştirmeleri için çok ısrar ederdim. sıfır lastik alıyorsun parasını veriyosun adamlar gidiyor 2 senenlik lastik takıyor böyle birşey olamaması gerekiyor. fuarda 3 senelik bridgestone battlaxları 400tl ye satıyorladı bukadar fiyat düşürmelerinin tabiki bi nedeni var kauçuğun zamanla sertleşmesi veya herhangi bi sebepten dolayı deforme olması. super sport makinalarda lastiğin çok büyük bir önemi var. bu konunun üzerinde durman gerekir bence.
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  12. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Ayrıca madem durum bu servisi de deklare edeyim Avrupa yakasında ki İstoç içerisinde Anes Motor Honda Yetkili Servisi ve satış bayii iki senelik lastiği bana satan...Peki sizin tavsiye edebileceğiniz bir servis varmı bana Avrupa Yakasında yada Anadoluda olur ama acil müdahele edilmesi gereken bir durum olursa diye Avrupa Yakası dedim.Ben Pazarbaşı Honda'yı düşünüyorum yeri biraz ters kalıyor istinye tarafındaymış sanırım,Sizce neresi olabilir?
     
  13. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Kızıltoprak Ali Esengül honda servislerinin içinde tek geçerim.
     
  14. Furkan.Celebi

    Furkan.Celebi Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Nedir son durum ? Geri adım attılar mı acaba ?
     
  15. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Henüz bir gelişme yok hocam çok yoğun bir haftayı geride bıraktım H.Sonu dahil çalıştığım için bu hafta ilgileneceğim ama bir sonuç çıkarmı bilmem.
     
  16. Elbruz Dagistanli

    Elbruz Dagistanli Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Paterson, NJ
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Merhaba arkadaslar.
    Ben Amerikada Kawasaki servisinde calistim yaklasik 3 sene. Daha yeni uye oldum. Su anda amator yada yeni profesyonale yeni gecmis arkadaslara suspansiyon ayarlari yapiyom.
    Dunlop Qualifier lastikleri oldukca iyi ama en onemlisi lastigin hava orani. Hava oranlarinda yapilan degisiklikler lastigin omrunu kisaltabilir ama yol tutusunu artirir.
    Biz burda PSI (pounds per square inch) kullaniyoruz. Her marka lastigin basinci, kullanis bicimi ve sezonuna gore degistirilmesi gerekiyor.
    Bizim uyguladigimiz teknik 6, 7 psi teknigi. Yani sabah lastikler sogukken basincina bakip (on lastik 36, arka 42 psi[ureticinin onerdigi rakkamlar]) daha sonra normal kullanis sartlari altinda surup(en az 30 dakika araliksiz) sonra durur durmaz bakip, soguga oranla 6, 7 psi'ylik bir artis gormek. Eger bu artis dusukse (sadece 2 veya 3) lastiklerin havalari biraz daha indirilip tekrar bakmak. Bu degisiklik her markada degisir. En uzun omur her uretici (Dunlop, Michelin, Pirelli, Metzeler) tarafindan 36 on 42 arka olarak soylenir burda ama bu basinclar cok yuksek ve tehlikelidir. Sebebi ise lastigin sadece yuzeyini degil, tamamini isitip daha iyi yol tutus saglamaktir.


    Raf omru olarak da en fazla 2 yasinda lastik kullaniyoruz.


    Bide Honda yanlis soylemis, saglam motora binen raceciler hicbir zaman eski lastikle gitmez, cunki lastigin ortasi yanlara oranla daha cabuk eskidigi icin
    1- Sasenin geometrisini degistirip arkayi alcaltir ve ani sag sol manevra kabiliyetini dusurur.
    2-Zamanla eskiyen ve duzlesen orta, yanlarla arasinda belirli bir kose olusturur ve suspansiyon dinamigini etkiler. Buda yatarken ve kalkarken bi belirsizlige ve kontrol kaybi hissine sebeb olur. O gunun sartlarina uygun suspansiyon ayari yapilmasini cok zorlastirir, nerdeyse imkansizlastirir.
    3- Lastikler belirli kere (Sokak 50, 100 yaris 5,10) isinip soguduktan sonra yol tutma ozelliklerini kaybeder. Yani Sogukken binip gezip iyice (iyice!!!) isitip tekrar sogudummu buna 1 heat cycle (1 isinip soguma) denir. Eski lastikler bu isinip soguma bittikten sonra hala cok eskimemis gibi dursa bile degistirilmeli. Tirnaginizi alip lastige batirdiginiz zaman lastik tirnagin olusturdugu kucuk ezikligi hemen disari itebilmeli ve duzlestirmeli, eger tirnak batirdiginiz nokta lastikte uzun sure duruyorsa lastik omrunun sonundadir.

    Kusura bakmayin bazi teknik terimleri dogru cevirememis olabilirim, Turkcem baya iyi ama bazi kelimelerin Turkcelerini bulmak zor oluyor.
     
    Noyan Yıldız ve Şenol SEL bunu beğendi.