Led far uygulaması ve ledli stop uygulaması. Her zaman güncel.

Konu, 'Sahibinden kullanılmamış motosiklet ürünleri' kısmında Mesut Korkmaz tarafından paylaşıldı.

  1. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    2011 modellerin fotoğrafları ve Nisan 2011 fiyatları

    2011 modellerin kasaları değiştirildi. Keskin hatlardan daha yuvarlak hatlara geçiş yapıldı.

    1'li led far
    [​IMG]

    3'lü led far
    [​IMG]

    3'lü led far chopper tarzı
    [​IMG]

    6'lı led far
    [​IMG]

    Akım sınırlama ünitesi (Sete dahildir)
    [​IMG]

    Led far kontrol ünitesi (Opsiyonel)
    [​IMG]

    Toplu fotoğraf
    [​IMG]

    Paket içeriği
    [​IMG]


    Fiyatlar: (2 far + montaj ayakları + vidaları + akım sınırlama ünitesi + montaj kablosu + kablo bağları + makaron = Toplam 45 parça) (KDV ve kargo hariç)
    1 Ledli takım................. 100TL
    3 ledli takım.................. 145TL
    3 ledli takım chopper ..... 160TL
    6 ledli takım.................. 190TL
    Led far kontrol ünitesi 75TL

    Ürünler hakkında daha detaylı bilgi almak için imzamdaki web sitemi ziyaret edebilirsiniz.

    Led farların genel özellikleri :

    * Boyalı ürünler elektrostatik toz boya ile boyanmıştır.
    Ciddi bir darbe almadığı sürece boya dökülmesi söz konusu değildir.
    * Boyasız ürünler polisaj yapılarak parlatılmıştır.
    Nikelaj ya da krom kaplama olmadığı için dökülme sorunu yoktur. Gerektiğinde tekrar polisaj yapılarak parlatılabilir.
    * 1 watt gücünde "Power Led"ler kullanılmıştır.
    Üretici verilerine göre 50.000 saat ömrü vardır. Bu değeri 5.000 saat olarak ele alırsak. Her gün 5 saat kullanıldığında 1.000 gün yani 3 yıla yakın bir süre ortaya çıkmaktadır.
    * Kasalar blok alüminyumdan içi oyularak üretilmiştir. Alüminyum olduğu için paslanma gibi bir sorunu yoktur. Ayrıca ledlerin soğutulması için alüminyumun ısıl iletkenliğinden yararlanılmıştır.
    * Ayaklar 3mm paslanmaz çelik levhadan lazer kesim yöntemiyle kesilip bükülmüştür.
    Kırılma, bükülme ve paslanma gibi bir sorunu yoktur.
    * Vidalar ve pullar, paslanmaz çelik olarak seçilmiş, boyalı ürünlerde kullanılanlar boyanmayıp kimyasal yolla karartılmıştır.
    * Cam olarak 10mm akrilik levha kullanılmıştır.
    Çok ciddi bir darbe almadığı sürece kırılması mümkün değildir.
    * Kabloları, üzerinde montajı yapılmış bir halde olup boyu 1m'dir.
    * Kablo makaronları 125 derece ısıya dayanıklı makarondur. Isıl işleme tabi tutulduğunda daralır. Bu bir sorun değil, makaronun özelliğidir.
    * Akım Sınırlama Ünitesi ile kullanılmaktadır.
    Ledlerin uzun ömürlü olması için şarttır. Sete dahildir.
    * 12V ile çalışacak şekilde tasarlanmıştır.
    Farklı gerilimlerde çalışacak şekilde de tasarlanabilir.


    Led far (Gündüz farı)
    Gündüz farı adından da anlaşılacağı üzere gün içinde araçların görünürlüğünü arttırmak için kullanılan bir far çeşididir. Gündüzleri aydınlatmaya gerek duyulmadığı için aydınlatma performansının çok iyi olması gerekmez. Ancak görünürlük performansının çok iyi olması gerekir. Bu nedenle gündüz farları çoğunlukla 5000 Kelvin ve üzerinde ışık sıcaklığına sahiptirler.

    Peki neden bu kadar üzerinde durdum?
    Malumunuz akülerimizin kapasiteleri küçük. Bir araba aküsü 45-90 amper/saat kapasitesine sahipken motosiklet aküleri genelde 5 – 15 amper/saat kapasiteye sahip. En yükseği de sanırım 30amper/saat kapasiteli.

    Elektrik sistemine bağlayacağımız cihazlar motosiklet çalışırken alternatörden, çalışmadığı zamanlarda da aküden besleniyor. Ancak bağladığımız cihaz alternatörümüzün aküyü şarj etmek için ürettiği akımdan çalmaya başladığı andan itibaren bizim akümüz yeterince şarj olamıyor. Daha sonra da “akü bitmiş” , “akü şarj olmamış” , “marş basmıyor” gibi sorunlar yaşıyoruz ya da bunları yaşamamak için bağladığımız cihazları çok gerekmedikçe çalıştırmıyoruz. (Bir bilgi notu: Benim F650GS’in alternatörü 400W. Isıtıcılarımı çalıştırırken sorun yaşamadım. Ancak 2 tane 55W sis takıp çalıştırınca 2 farklı günün sabahında sorun yaşadım. Marş basmadı. Sisleri hemen söktüm.)

    Bir örnekle açıklamak gerekirse. 150W lık alternatörü olan bir motosiklette seyahat sırasında fazladan 2 halojen far kullanıyorsanız 2x55W=110W güç harcaması yapmış olacaksınız. E peki motorun diğer aksamları için gereken enerji nereden sağlanacak? Geride kalan 40W lık enerjiden ve aküden. Bırakın akünün şarj olmasını, akü sistemi beslemek zorunda kalacaktır. Bakınız aşağıdaki tablo:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Amacımız görünürlüğü arttırmak olduğuna göre yüksek güçlü halojen farlar yerine led farlar kullanırsak sorun yaşamayız. Aydınlatma konusunda aşağıdaki fotoğraflar sanırım yeterli olacaktır.

    Çektiğim fotoğraflarda motosiklet çalışır durumda değildi. Yani besleme gerilimi sadece aküden 12V idi. Motor çalıştığında ve maksimum tork devrine ulaştığında bu gerilim 13.5 - 14V a kadar yükselebiliyor. Ledlerin parlaklığı belirgin bir şekilde artıyor. (Gerilimin %15 civarında artmasına rağmen parlaklık daha çok artar.)

    Dört ayrı model seçeneği ile. Sırasıyla 1 Ledli far, 3 Ledli far, 3 Ledli far chopper, 6 Ledli far
    [​IMG]

    Gündüz fark edilmemek mümkün değil. Park lambası ile birlikte.
    [​IMG]

    Gece kısa far ile birlikte kıyaslama durumu. Sırasıyla: 1 Ledli far, 3 Ledli far, 6 Ledli far, 12 Ledli farın 3 tanesi, 12 Ledli farın 9 tanesi, 12 Ledli farın tamamı.
    [​IMG]

    Kapalı bir alanda aydınlatma durumu. Sırasıyla: Kısa far, Uzun far, 1 Ledli far, 3 Ledli far, 6 Ledli far, 12 Ledli farın 3 tanesi, 12 Ledli farın 9 tanesi, 12 Ledli farın tamamı.
    [​IMG]


    Geceleri bu farları tam kapasite ile yakmak karşıdan gelen araç sürücüleri için sıkıntı oluşturabilir. Bu yüzden elektronik kontrol ünitesi ile gece seyahat durumuna göre ışığın kısılması gerekmekte.

    Teknik veriler:
    Besleme gerilimi 12V
    Güç harcaması :
    1 Ledli takım................. 4W
    3 ledli takım.................. 8W
    6 ledli takım.................. 16W
    12 ledli takım................ 32W

    Boyutlar: (Montaj ayağı hariç ve 2010 modeller için geçerlidir)
    1 Ledli far çapı ................ 28mm
    3 ledli far çapı ................. 56mm
    6 ledli far çapı.................. 78mm
    12 ledli far çapı ................ 105mm

    Işık kaynağı gücü:
    Her bir led 100 Lümen

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    mesut eline sağlık sen benim akvaryuma led yaparsın bu gidişle;)
     
  3. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Sağol Barış.
    Akvaryum işi bizi aşıyor. Canlılarla çalışmak zor :)
     
  4. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    mesut sen elektrik teknikerimi, mühendisimiydin neyse şunu diyecekdim tanıdıklarım mühendis ve teknikerler var hiçbirinde meslekleriyle ilgili bir calışma görmedim,sadece diplamaları ortada, üretiklrini bişeyler yok seni bu anlamda kutluyorum ve saygı duyuyorum,ciddi anlamada orjinal seyleri başardıgını bu forumda tanık olduk,ellerine sağlık,işte mühendislerimizde bu azim ve üretme bişeyler yapma istegi olsa bu ülkenin sırtı yere gelirmi ama malisef türkler çalışkan denirde tenbeliz,tenbeliz acı ama gerçek
     
    Melih Kabasakal ve Barış bunu beğendi.
  5. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    ben sana güveniyorum:)
     
  6. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    Çok güzel bir proje, ellerinize sağlık. Ledler Power led mi?
     
  7. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Teşekkür ederim Enes,
    Evet Power Led kullandım.
     
  8. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Mesut hocam döktürmüşsün yine, eline sağlık.
     
  9. Erdal Özgüner

    Erdal Özgüner Site Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Şubat 2009
    Mesajlar:
    786
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    istanbul/küçükçekmece
    Motosiklet:
    Yamaha
    Mesut hocam seni kutluyor ve tebrik ediyorum, İnşallah emeğinin karşılığını alırsın. Bana göre en uygun olanı 6lı ledli gibi görünüyor yol üzerindeki örneklerde çok net olarak görülebiliyor. Ankaralılar şanslı diye düşünüyorum, aklıma bu çalışmanın bayiliğini almak bile geliyor, çalışmalarında başarılar. Saygılar
     
  10. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Elektronik öğretmeniyim Ömer hocam. Piyasa tecrübem de çıraklıktan başlayarak bugüne kadar geliyor.
    Teşekkür ederim ;)

    Teşekkür ederim Erol hocam ;) Öğretmen olarak aydınlatmak görevlerim arasında :)

    Teşekkür ederim Erdal hocam ;)
    Ankara ile sınırlı kalmak istemiyorum. Zira internet sayesinde her yere ulaşmak mümkün.
     
  11. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Mesut Hocam,''Elektronik kontrol ünitesi'' demişsiniz; bu olmadan sadece devre kesici bir anahtarla kullanılamaz mı acaba?..
    Bir de 6 ledli takım güç harcaması 16W demişsiniz,iki lambanın harcaması olarak anladım doğru değil mi?.
    Bir de çekilen fotoğrafların led aydınlatmalılarda motorun kendi farı da yanıyor mu? merak ettim..
     
  12. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Osman abi, Elektronik Kontrol Ünitesi" sadece ışık şideti ayarlamak, çakar denilen polis tepe lambası efekti yapmak ve flaşör gibi kullanmak için gerekli. Bunun dışında bildiğimiz devre kesici anahtar ile kullanmak mümkün. Hatta enerjiyi normal far hattından alarak farla birlikte yanıp sönmesini sağlamak da mümkün.

    6 ledli takımın güç harcaması şöyle:
    6W sağ led far + 6W sol led far + 4W akım sınırlama devresi = 16W

    Akım sınırlama devresindeki güç harcaması yaklaşık 3W, ben fazladan 4W yazdım.

    Kapalı alan fotoğrafları ve yol çizgilerinin olduğu fotoğraflarda normal far yanmıyor sadece led far yanıyor. Normal far ile kıyaslayabilmek için her iki fotoğraf grubunda ilk önce normal farın fotoğraflarını çekmiştim.
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  13. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    O zaman ilk siparişi ben vereyim!..::) 2 adet 6lı led nikelajlı cinsten olsun!..Forumdaşlarına iskonto da olabilir belki:)
    Tel ve adres bilgilerimi özel mesaja gönderiyorum..
     
  14. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Başlık mesajına stüdyoda çekilmiş 3 fotoğraf eklendi arkadaşlar.
     
  15. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Abi özür dilerim bu mesajını atlamışım. Teşekkür ediyorum. Listeyi seninle başlatmış olduk :) Abi iskonto konusuna hiç girmeyelim, maliyet fiyatlarımı söylesem üste para bile verirsin valla. Maalesef güzel ülkemde üretim yapmak çok ama çok zor :(

    Çarşamba günü üretim için start verdim arkadaşlar. Bir aksilik olmazsa ürünler 10-15 gün içinde her şeyi ile bitmiş olarak hazır hale gelecek. İlk parti için kısıtlı miktarda yapıyorum ki talep olmazsa elimde kalıp da motorumun her yerine takmak zorunda kalmayayım :)

    Talep edecek arkadaşlar listenin altına adlarını ve ürün adını ekleyip kopyala yapıştır ile bu mesajı cevaplayabilirler.

    1) 1 takım 6 ledli parlak metalik (O.Somuncu)
    2)
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  16. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Mesut hocam, benim cbf 600 e olurmu bu ledlerden, ben baktımda takacak biyer bulamadım.
     
  17. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Koruma takozları var mı yanlarda Erol hocam? Varsa onların önüne olabilir. Geçen hafta bir arkadaşın motosikletinde öyle düşünmüştük.
     
  18. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Talep edecek arkadaşlar listenin altına adlarını ve ürün adını ekleyip kopyala yapıştır ile bu mesajı cevaplayabilirler.

    1) 1 takım 6 ledli parlak metalik (O.Somuncu)
    2) 1 takım 6 ledli siyah boyalı + Elektronik kumanda : Şenol SEL (B.E Festivaline gelirken getirirmisin..)
     
  19. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Şenol hocam kargo ile de gönderebilirim, festivale kadar beklemene gerek yok ki.


    1) 1 takım 6 ledli parlak metalik (O.Somuncu)
    2) 1 takım 6 ledli mat siyah + Elektronik kontrol ünitesi (Şenol SEL)
    3)
     
  20. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369


    mesut hocam bu acmış oldugun konu bana ısık oldu sorunumu hallettim ama sorunun devamı var onu cözemedik,sanırım senin fikirlerinle çözeriz geliyo
    konuya giriyim hemen;;; 2006 bildigin gibi xmax250 scooter var bende 2006 larda akü problemi var herkesce bilinen, bende bu sorunu yasıyorum 8aydır,konjektör girişlerini temizledik takdık biziman olur gibi oldu fakat gene devam etti aküm bazen 15 gün bazen daha kısa sürede bitiyodu,senin bu konunu okudum elektirik üretiminden fazlası kullanılınca aküden yedigini yazmışsın hatta örneklemişsin sis lanbası takdıgında bittigini akünün,ve burada yaptıgın ürünün elekrik harcamalarını belirtmişsin,bundan yola cıkarak benim motosiklette ön farları, benim istege bağlı hale getiridik yani günüzleri yakmıyorum ön farı sorun cözüldü, yani konjöktörden 13.60 filan cıkış var buda yetmiyo 14.2 filan cıkış olmalıki ön farlar sürekli acık kullanabilmem için,sunuda belirteyim akü sorunu olmayan arkadasımınkide cıkış degerleri 13.50 filan yani aynı ozaman benim motor fazla elekrigi nerden kaybediyo veya harcıyo,acaba diyorum ön anpuller eskimeden dolayı fazla yakması olabilirmi,kısaca ön farları yakar halde nasıl kullanabilecem cözüm önerin varmı acaba hocamız olarak

    not: ön farlarımı yakmadıgım, görünebilmem için ön parklara flaş gibi patlamalı led takdırdım hiçyokdan iyidir misali ama ben farlarım acık olmak istiyorum bu sekilde tedirginim(arka parklarım devamlı yanar durumda)