Lütfen izleyin çok önemlidir!!!

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Goktug Uguz tarafından paylaşıldı.

  1. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Gökhan Yasdal bunu beğendi.
  2. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Eğitici videolar gerçekten. Bu yolun ilerisine bakma işi geçen gün başıma iş açıyordu az kalsın. Standart her gün kullandığım bir yolda, orman içi virajlı bir gidiş geliş patikada ilerliyordum. Önümde bir iki araç var, nispeten tenha bir yoldaydım. En yakın olduğum arabayla 2sn. "35 mt." civarı mesafe bırakmış sanırım 40-50 km/h ile ilerliyordum. Konumum dik, başım yukarıda gözlerim en ilerdeki virajda. Trafiğin gidişine uymuş ahenkli "smooth" bir şekilde ilerliyorum. Önümdeki araç birden fren yaptı ( kendi önündeki bir kirpiye çarpmamak içinmiş ) benim kafam fazla yukarıda ve aracın üzerinden aracın önüne ve 80 mt. ilerideki viraja odaklandığım için fren lambasını hemen farkedemedim. Arada 1 sn kadar gecikme oldu. Panik frenleyerek debriyaj - arka fren - ön fren kombinasyonuyla biraz da yoldan aracın sağına doğru taşarak durabildim. Öne bakmamın avantajından yoldaki kirpiyi görebilsem faydalanacaktım fakat göremedim. Az daha patlıyorduk yani dikkat edelim derken.

    Ne yapmak lazım?
     
  3. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Şimdi şöyle bir durum vardır? Her zaman konuşulur. 120 ile giden aracın arkasında mı gitmek daha güvenlidir 40 ile gidenin arkasında mı?

    Abi ben senin yaşadığın durumu şöyle izah edebilirim. Aslında sen o fren ışığını gördün . Fakat her zaman deriz ya konsantrasyon cok onemli diye işte dediğin o 1 sn lik kayıbı ileri baktıgından degil konsantrasyon eksikliğinden kaybettin. İşe giderken bugun sunu yapayım şu iş de var gibi düşünceler her zaman bizi tehlikeye düşürecek o saniyesel kayıplara iter.

    Kirpiyi görmen çok mümkün değildir düz yolda gidiyorsan çünkü ani çıktıysa kirpi arabanın onunde kalacagından gorusunde olamayacaktır.

    Geçmiş olsun lütfen işimizi (motosiklet kullanmak) yaparken aklımız sadece orada olsun. baş kural budur.
     
  4. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW


    Önümde bir iki araç var, nispeten tenha bir yoldaydım. En yakın olduğum arabayla 2sn. "35 mt." civarı mesafe bırakmış sanırım 40-50 km/h ile ilerliyordum. Konumum dik, başım yukarıda gözlerim en ilerdeki virajda.


    Gökhan, senin için en tehlikeli olan obje burda nedir. ?

    35 metre önündeki araçmı ?

    80 metre ilerdeki viraj mı ?

    Güvenliğin için bunlardan hangisine önce önem vermen gerekir.?

    40 km süratle giderken en keskin virajı (Hairpin hariç )dönebileceğini biliyormusun ?

    Bu sorulara yanıt verdiğin zaman hatanı anlayacaksın.
     
  5. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Erol abi sormuş olduğun "Gökhan, senin için en tehlikeli olan obje burda nedir. ?

    35 metre önündeki araçmı ?

    80 metre ilerdeki viraj mı ? "

    soru bence yanlışa itecek.
     
  6. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    neden diye sorsam.
     
  7. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Gökhan ın sanki onundeki araca dikkat edip once ona bakması gerektigi gibi dusunulebilir abi. Yani demek istedigin belki o olmayabilir ama sanki soru buna itiyor gibi geldi
     
  8. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Sürüş karakterini koşullara göre değiştirmek doğru cevap sanırım. Şehir içinde belki de dikkatimizin %70 i yakın objede, %30 u ileride olmalı?
     
  9. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Gökhan'ın durumuyla ilgili bir kaç bilgi vermek istiyorum arkadaşlar.

    Öncelikle GÖZLEM den bahsedeceğim. Motosiklet sürücülerinin araba sürücülerinin çoğuna göre gözlem avantajı vardır. Motosiklet sürücüsü daha yüksekte oturur ve daha iyi görebilmek için konumunu değiştirme esnekliğine sahiptir. Ancak asla daha iyi bir görüşe sahip olmak için GÜVENLİKTEN ÖDÜN VERİLMEZ.

    Gözle görülebilen mesafede ve her yönde çevrede olup biteni resmini çeker gibi görün. Bunu yapmanın en iyi yolu gözleri kullanarak tüm çevreyi taramaktır.

    Bir diğer konu PLANMA VE PLANLAMANIN AŞAMALARI. Planlamanın amacı sürüşle ilgili bir konuda olup biteni güvenli ve verimli biçimde değerlendirerek doğru hızda, doğru viteste ve doğru zamanda olmayı sağlamaktır. Bir koşul bile değiştiğinde yeni bir sürüş planına gerek olur.

    Planlamanın üç aşaması vardır.

    1- ÖNCEDEN SEZ; meydana gelebilecek olayları, yoldaki engelleri ya da tehlikeleri önceden değerlendirin.

    2- ÖNCELİĞİ BELİRLE; tehlikeleri önem sırasına göre dizin.

    3- NE YAPACAĞINA KARAR VER; en yakın tehlikeden kurtulmak için harekete geç.



    Şimdi bu bilgilerden sonra Gökhan'ın durumunu ele alalım.

    Gökhan; gayet güzel bir şekilde gözlemini yapmış, önündeki arabaya bakmış, onun bir önündeki arabayı görmüş, hatta 80 mt ilerdeki virajı dahi görmüş.

    Hata şurda arkadaşlar; gözlemi yapacaksınız ve hemen arkasından planlamaya geçeceksiniz. Size en yakın tehlikeden hemen uzaklaşacak ve yeni gözlem ve planınızı tekrar yapacaksınız.

    Bu gözlede önem sırası şöyle olmalı, birinci tehlike önünde giden araç, ikinci tehlike önündeki aracın önünde giden araç ve son olarak da 80 metre ilerdeki viraj. Önündeki ikinci sıradaki aracı ve ilerdeki virajı gördün ve işin bitti. Buna göre planlamanı yap, hızın yüksekse düşür, konumunu al. Ancak sürücü için asıl tehlike önündeki araçtır. Önündeki araca, ilerdeki virajdan daha önce önlem alman ve ona göre planlama yapmandır.

    Şunu da unutmayalım arkadaşlar, her zaman önünüzdeki aracın birden bir duvar gibi önünüzde duracağını düşünerek takip mesafesi bırakın. Öyle iki saniye kuralıymış üç saniye kuralıymış geçin bunları. Bu limitler profesyonel sürücüler için geçerli. Bizler profesyonel sürücüler değiliz, bizler daha acemi sürücüleriz. Onun için iki saniye üç saniye değil en az beş saniye mesafe bırakın.
     
    Goktug Uguz ve Gökhan Yasdal bunu beğendi.