Lütfen yardım yoksa camiadan bir motorcu eksilecek:(

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Abdullah GÜNGÖR tarafından paylaşıldı.

  1. Abdullah GÜNGÖR

    Abdullah GÜNGÖR Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Antalya
    Motosiklet:
    Suzuki
    Yaşım 29 Scooter tarzı motorları yaklasık 10 yıldır kullanıyorum ancak vitesli motora yaklaşık 3500 km once gectım motorum 200 luk bır supermoto.(Aşağıda Resimdeki)Gezilere genelde eşimle birlikte gidiyorum şimdilik üç gezi yaptık ve üc gezimizin 2 sinin hatası bana ait olmak kaydıyla üçündede küçük denecek kazalar düşüşler yaşadık(suçsuz olduğumu düşündüğüm kazamız önümüzdeki aracın kör noktasında olmamızdan dolayı bizi görmemesi ve benzinliğe girmek için aniden önümüze doğru kırıp sonra yavaşlamasından sonra kendisine hafif bir dokundurmayla düşmemizden ibarettir.Burada farkında olmadan aracın kör noktasında olduğum için beklide suçlu yine benimdir bilemiyorum).Korunma konusunda bilinçli olduğumuzdan fazla bir zarar görmedik ancak eşim artçı olduğu için düşme anında tamamen habersiz olunca birkaç çizik ve sıyrık yaşadı bana ise hiçbir şey olmadı çünkü çok yavaş olduğumuzdan ben hep kontrollü düştüm. Asıl soruma gelmek istiyorum artık.Özellikle eşim arkamda olduğu zamanlar çok ama çok tedirgin kullanıyorum motoru çünkü her düşüşümüzde ona zarar gelmesine neden oldum.Tedirgin olunca hiç haz alamıyorum ve daha da kötüsü tedirginlik zaten az olan tecrübemi tamamen siliyor.Artık alışkanlık haline mi geldi bilmiyorum son zamanlarda tek başıma kullanırken de tedirginim ha düşcem ha kaycam korkusuyla artık hiç zevk alamıyorum kullanırken ve en çok korktuğum şey motorumdan vazgeçmek.Bu benim hayatımda kendim için yaptığım ender şeylerden biri öncelerden çok zevk alırdım yolda olmaktan.Hız akrobasi artistik tutkumda yoktur yolda olayımda ufak ufak olsun hiç rahatsız etmez zihniyetindeyim.Arkadaşlar eski azmimi ve hevesimi nasıl kazanacağım tedirginliği üzerimden nasıl atacağım.Antalya da profesyonel bir eğitim nasıl olacak eğitimle hepsi çözülecek mi tecrübeli arkadaşlar lütfen yorumlarınızı benden esirgemeyin

    [​IMG]
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Öncelikle çok geçmiş olsun.
    Bir rica ile söze başlayayım.Forumda biraz küçük foto eklerseniz çok daha güzel olacaktır.Mesela 640x480

    Size "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimleri tavsiye edeceğim ki zaten sizde bunu istemişsiniz.

    Bu konuda size tavsiyem bir hafta sonunuzu bu eğitimlere ayırmanız konusunda.Vereceğim ltelefondan forum üyelerimizden Rahmi BARUTÇU hocam size yardıcmı olacaktır.Benim selamımı söylersen gereken tüm kolaylıkları sunacaktır.Eğitim için bir hafta sonunuz feda edip İstanbul'a gelmeniz gerekecektir.
    Bakınız : Rahmi Barutçu
    0 533 553 29 56
    rahmi@lamatech.com
    Yalnız bir hususu belirletmeme izin verin lütfen.Fotodaki örnekte olduğu gibi normal pantolon ve spor ayakkabı ile Rahmi hocam eğitim vermez.İllede motosiklet pantolonu ve Motosiklet çizmesi şarttır.

    Tekrar geçmiş olsun.
     
  3. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Abdullah arkadaşım, merak etme eğitim gördükçe, bilinçlendikçe korkuların geçer, eski zevkini almaya başlarsın :) Bu aletin o kadar detayı var ki öğren öğren bitmiyor. Sürekli öğrenerek, bazen de hata yaptıkça, düştükçe öğrenerek kullanmayı refleks haline getirmek gerekiyor.

    Trafikte çevrendeki tüm diğer insan ve araçlar -başta dört tekerli olanlar- birer canavar, onlar seni görmüyor, takmıyor, sen onlara dikkat ediyorsun :D Zaten 10 yıllık scooter tecrübenle de bunu biliyorsundur...

    Ben fotoğrafınızı göremedim ama :)
     
    Abdullah GÜNGÖR bunu beğendi.
  4. Abdullah GÜNGÖR

    Abdullah GÜNGÖR Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Antalya
    Motosiklet:
    Suzuki
    Şenol hocam öncelikle uyarılar ve önerileriniz için çok teşekkür ederim.Benim daha çok öğrenmek istediğim şu: bu yaşadıklarımız ve benim içinde bulunduğum ruh hali benim gibi başlangıç noktasındaki sürücüler için normalmi.normalse sorun yok dedimiz gibi eğitimle geçer gider ancak normal değilse nasıl olacak içimdeki abartıyı sadece eğitim alıp götürecekmi öyle bir durumdayım ki altımdaki makineyi tanıyorum dümdüz yoldayım 50 60 la seyrediyorum toz yok toprak yok taş yok çakıl yok yağ yok çamur yok ama bende düşme ve kayma korkusu hat safada.Acaba motorda teknik bir sorunmu varda öyle hissttiriyor bana diye arkadaşlara denettim onlar oyucak gibi oynuyorlar motorla virajları falan bir göreceksiniz hayretle bakıyorum.Kazaları düşmeleri eğitimle minimize ederiz eyvallah korkum bu psikolojiyi nasıl düzelteceğiz.Birde eğitim için istanbula gelmelisinz demişsin geliriz kısmetse ama eğitimi kendi motorumla almam daha doğru olmazmı çünkü bu motorla istanbula gelmek biraz zor
     
  5. Edis Buğra

    Edis Buğra Misafir

    Düşme korkusu bende de var ama kendime değil motora acırım :D

    Birde @Şenol SEL, hocam bir sorum var. Neden pantalonsuz çizmesiz eğitim vermiyor? Prensip meselesi mi? Özellikle fotoğraflara bakıyorum Kawasaki 250'nin, yani kenarlarda açıklık yok. Eski motorlar gibi motorları dışarıda değil, grenaj ile örtülü herbir yanı. Paçanın takılması gibi bir durum düşünemiyorum. Pantalonu da bedenime göre bulursam giyerim sorun olmaz, kötü de durmuyor pantalonlar; ama botlar çok çirkin be abi. Ben ömrü hayatımda hiç bot giymedim. Normal ayakkabı bile giymedim. Karda kışta ilkokuldan beri spor ayakkabı ile gezerim. Su girerse de girer çok önemli değil. Eve gelirsin kurutursun. Yani prensip deyin, takıntı deyin ama o botu giymem ben. :D
     
  6. Hakki Orun

    Hakki Orun Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Almaty KZ - Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Motosiklet:
    BMW
    Sevgili Abdullah,
    Oncelikle boyle acik yureklilikle bu sorununa care araman cok hos bir davranis. Boylece yolun yarisini almissin zaten. Oncelikle sana egitimde kullanilan birkac bilgiyi acilen aktariyorum ki, egitim alana kadar ki birkac tehlikenin onune gecelim.

    Egitim konusunda Turkiyede bugun kullanilan tek sistem, Ingiltereden IAM ve Almanyadan ADAC kurumlarinin gelistirip uyguladiklari bir SISTEM dir.

    Hemen simdi www.ommriders.com sitesine girip "Motosiklet Yol Sanati" adli kitabi siparis veriyorsun. Her ne kadar Sevgili Senol karsi olsa da bu kitabi okuyorsun ama ben de ona katiliyorum, uygulamaya egitimle birlikte basliyorsun. Bu kitabi okumanin faydasi su. Oncelikle motosikletin ne oldugunu anliyorsun. Hangi durumlardan uzak kalman gerektigini anliyorsun. SISTEM'in ne oldugunu anliyorsun. Ben bu kitabi bir gunde okumustum :)

    Bir de Sevgili Senol'un da belirttigi gibi, kiyafetin tam olmazsa egitim alamazsin.

    Gelelim acil tedbirlere.

    Oncelikle motoruna her bindiginde mutlaka yapman gereken kontroller vardir. Bunlar;
    * Yakit var mi?
    * Yagi tamam mi?
    * Suyu ya da sogutma sistemi tamam mi? Calisiyor ve suyu tamam mi?
    * Elektrik var mi?
    * Lastiklerin durumu nedir? Havalari tamam mi? kullanim tarihleri gecmis mi? Catlak patlak var mi? (Not: Kullanim tarihi lastiklerin ustunde yazar)

    * Hicbir viraja yatmak icin girme. Motor yatmadan donmez ama yatacagim diye de viraja girilmez demek istiyorum. Virajin en disindaki hat uzerinde orta noktaya gelene kadar suratimizin gerektirdigi kadar yatarken, o noktadan itibaren, (Apex noktasi) hem yavas yavas gaz acarak, ve de o surat artisinin gerektirdigi kadar yatarak virajdan cikmalisin. Virajda konumunu koru yani hep ayni yerde kal. Dis cizgi! Ama soyle de bir sey var. Sola virajda acikta kalmak kolay da saga virajda seridimizin en solunda oldugumuz icin kaarsidan gelenlere yakin oluyoruz. Arac geliyorsa karsidan, biraz icerde kal ama tamamen iceri girme yoksa cikista cok acilirsin.

    * Sistemin senden istedigi once konumlanmadir. Bu ne demek? Su demek. Viraja gelmeden once taa gerilerden viraji gordugun anda viraja giris icin gerekli olan konumda olman lazim. Burasi neresi? Burasi virajin en dis noktasidir. Once bu duruma gel!

    * Sonra ikinci islem, suratini ayarla. Yani o viraja tehlikesizce girmen icin gereken surate indir motorunu.

    * Vitesini ayarla. Nasil ayarlanir? Soyle! Motorun daima yuksek devirde olmali. Yani motorun redline 'i diyelim ki 8000 motorun en az 6000 devirde olmali. Yani arka lastiginde guc yuklenmis olmali. Bu, yere basisi arttirir.

    * Virajin Apex noktasina kadar o suratini sabit tut.

    * Ve cikis! Apex noktasindan itibaren yavas yavas gaz acmaya baslayabilirsin artik. Yanliz gazi kontrolsuz acarsan iste o zaman icindeki butun korkularin gercek olur ve asfaltin tadina bakarsin.

    * Virajda fren ve debriyaj yok unutma! Fren motoru diker, debriyaj arka tekerin yere basisini sifirlar ve her iki durumda da ya dusersin, ya da acilir gidersin. Ona gore gireceksin. Bazi durumlarda kullaniyoruz ama o daha cok ilerde...

    Virajda en onemli unsur arka tekerlegin bos birakilmamasidir Abdullah. O zaman kayar ve dusersin. Arka tekeri doldurmak demek, hem motor uzerindeki agirligi ona tasitmak, hem de gcucu yuklemek demektir. Agirligi aktarmak icin hafif gaz vermis olman lazim. O durumda agirligin cogu hemen arka tekere gecer. Iste bunun icin apex noktasindan itibaren gaz aciyoruz.

    Guc yuklemek gazi dogru ve daha hassas kontrol etmemizi saglar. Zaten viraja gelirken gazi kesmistik, ama virajda sabit tutmak icin biraz gaz veriyoruz iste bu tekerin yere basmasini sagliyor. Virajin en sert oldugu noktada zaten gaz acmaya basliyoruz.

    Egitim konusunda yukarida kitabi satin alman icin verdigim adresde egitimlerle ilgili tarihler var o siteyi incelersen butun bu bilgileri bulacaksin. Rahmi hocanin da kayitli oldugu bu gruptaki tum egitmenleri gorursun. Bu egitmenler zaman zaman, Turkiyenin cesitli sehirlerinde bedava seminerler veriyorlar ve yukarida sana acil olarak vermeye calistigim bilgileri daha teknolojik olarak anlatiyorlar. Bir de tabii onlar egitmen ben ise degilim! Burasi cok onemli. Ben sadece seninle paylastim. Hicbir zaman egitimcilige soyunmadim.

    Biz Ugur Ertekin adli hocanin actigi ve yine OMM ye bagli calistigi kendi akademisi olan ART kurulusundan aldik egitimi. (http://www.artmotoakademi.com/akademi-tr/)

    Bu hoca Haziran ayinda Antalyaya geldi ve orada egitim verdi ama senin dikkatinden kacmis herhalde. ART ve OMM sitesinden takip edersen Antalyaya ne zaman gelinecegini goreceksin.

    Egitim ile kullanmaya basladiginda bugune kadar neler yaptigini ne kadar risk aldigini anlayacak ve nasil hayatta kaldigini anlayamayacaksin.
     
  7. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    sizin de aynen benim gibi kendinize güven kazanmanız gerekiyor ki bunu eğitimle yeteri kadar kazanıyorsunuz. bence hiç beklemeden eğitim alın, kendi motorunuzun olması da önemli değil. eğitim alarak kazanacağınız güven, kendi motorunuzu da istediğiniz gibi yönlendirebileceksiniz. ben yeni eğitime katıldım, ilk gün kendi motorumun aynısını kullandım, ikinci gün daha büyük bir motor ki gerçekten çok mükemmel oldu. trafikte kendime daha çok güvenmeye başladım, ama bu körü körüne ve hızlı sürüyorum gibi anlaşılmasın; çok daha basit, hızlı ve rahat karar verebiliyorum. panik ve tedirginlik bırakın motosikleti, herşeyde tehlikelidir. bir de asla kör noktalara girmeyin, belki en tehlikeli konum o naktadır.
     
  8. SERVET

    SERVET Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.786
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Abdullah arkadasım oncelıkle aramıza hosgeldınız ben derımkı egıtımın cozmeyecegı sorun yok burdakı degerlı hocalarımızın tavsıyelerı doğrultusunda emınımkı sorun çozulecektır
     
  9. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    bunu prensip olarak düşünmeyin. kendi sağlığınız için giyeceksiniz. siz giyin ki başkaları da sizden örnek alsın. şunu gördüm ki; mükemmel motosiklet kullanıcıları dahi, 50m gitmesi gerekiyorsa bile full korumasını giyiyor ve mutlaka bildikleri birşey vardır. bunun haricinde, mutlaka düşeceksiniz diyor hocalarımız abilerimiz. düştüğünüz o gün, her türlü korumanızın üzerinde olmasını dilerim ki hastaneye bile gitmeye gerek kalmaz belkide, kim bilir? Allah bilir, ama siz korunun sonrasını Allah'a bırakın :)
     
    Abdullah GÜNGÖR bunu beğendi.
  10. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Abdullah motorsiklet kullanırken neler yapıyorsun bilmiyorum,seni korkutan aslında bilmediklerin bunu unutma,o yüzden sana eğitim alana kadar nacizane birkaç en temel önerim olacak:

    1) Fark edilebilmek için farlarımız gece-güdüz daima açık..

    2)Etrafındaki sürücülere daima kendini göster,ve seni gördüklerinden emin olmadan sollama,durma,dönme vs vs gibi trafikte hiçbir manevra yapma ve trafikteki araçların kör noktalarından daima kaçın...

    3)Öndeki ve arkandaki araçlar ile daima güvenli mesafe koru ve sana fazla yaklaşmalarına izin verme...Arkandaki araç ile mesafe koruyamıyor isen gerekirse yavaşla ve bırak seni geçsin...

    4)Dikkatli kullanmadığını hissettiğin daima sürücülerden uzak dur...

    5) Kullandığın motorsikletinin sınırlarını iyi bilmen lazım,sınırlarını zorlaman kaza yada düşmene sebep olur...

    6)Trafikte her an herkesin herşey yapabilecekmiş gibi hareket etmen lazım...

    7)Hiçbir zaman dikkat ve tedbiri elden bırakma ama hiçbir zaman...

    Bunlara daha eklenecek çoook madde var,ama şuan çıkmam gerekiyor...Birde unutmadan Antalya sıcak bir memleket,sıcak asfaltta lastik tutuşu azalır,o yüzden virajlara ve fren mesafesine çok dikkat etmen gerekiyor,sürücülerin bunalması ve dikkat dağılması cabası...;)

    Şimdilik bukadar...

    Arkadaşlar da eklerler zaten...;)

    Saygılar Sevgiler
     
    Emre Özçelik ve Abdullah GÜNGÖR bunu beğendi.
  11. Şükrü ŞİMŞEK

    Şükrü ŞİMŞEK Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    15
    Motosiklet:
    BMW
    Abdullah bu konuda ilk önce hissettiklerini sorgulaman ve bunların kafanda soru işareti oluşturması çok güzel..Sorunlarını çözme yoluna girmişsin demektir..
    Şahsi fikrim, motosiklet eğitimi burda yazılıp çizilecek kadar basit bir olay değildir..Bilgiler yanlış yada eksik olabilir..İşin ehli birilerinden bu eğitimi alman ve bunu devam ettirmen çok daha akıllıca olur..

    Edis arkadaşım, motosiklet kullanırken herhangi oluşacak bir problemde botun ne kadar önemli olduğunu bilsen, inan gece yatarken bile giyersin..Bence biraz internette aşık kemiği kırılmaları, tarak kemikleri kırılmaları, bilek kırılması gibi sözcükleri birazcık araştırmanı tavsiye ediyorum..
     
    Erol, Abdullah GÜNGÖR ve Özgür bunu beğendi.
  12. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    hocam 1300cc bir motosiklet kullanıyorsunuz, yanlış mıyım? motosiklet kullanma konusunda Rahmi hocamızdan tam not almış birisiniz. eminimki trafikte gaz açarken veya fren yaparken ya da herne oluyorsa hepsini tereddütsüz ve kendinizden emin bir şekilde, ne yaptığınızı bilerek yapıyorsunuz. Ama hala tam koruma kullanıyorsunuz. :)

    neden? gereksiz değil mi? o çizmeler ayağınızı terletmiyor mu? ya mont sizi bunaltmıyor mu? size pantolon gerekir mi? hala üşenmeden bunları giyiyorsunuz......

    yemin ederim, korumaları giydikten sonra üzerimdeki hiçbir giysinin kuru noktası kalmıyor. ama bıkmadan usanmadan ben de giymeye devam edeceğim Şükrü Hocam.....
     
  13. Şükrü ŞİMŞEK

    Şükrü ŞİMŞEK Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    15
    Motosiklet:
    BMW
    Sevgili Özgür hassasiyetin için teşekkür ederim...
    Geçenlerde bir arkadaşımız motosikleti durduğu yerde sol ayağının üzerine düştü ve ayağında bot olduğu için sadece bir akşam buz tedavisi uygulayarak, sabaha hiçbirşeyi yoktu..Eğer ayağında bot olmasaydı, düşünmek bile istemiyorum olacakları...
     
  14. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
     
  15. Emre PALAK

    Emre PALAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2008
    Mesajlar:
    549
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Arkadaşlarımında dediği gibi içinde bulunduğunuz durum eğitimle birlikte hafifleyecek ve sizin öğrendiklerinizi uygulamanızla birlikte te büyük ölçüde ortadan kalkacaktır. Tamamen kalmasın zaten biraz tedirginlik iyidir. Sizi sürekli tetikte ve dinç tutar ama en azından şuan yaşadığınız karmaşayı yeneceğinizden eminim. Açık konuşmam gerekirse bende rüzgarla yaşadığım birkaç sorun nedeniyle motorumu DSLR bir fotoğraf makinasıyla değiştirmeyi bile düşünmüştüm. Fakat haftasonu katıldığım eğitim eksiklerimi gösterip doğru adımları atmamı sağladı. Eğitimi kendi motorunuzla almanız tabiki çok iyi olur imkanlar dahilinde buraya getirtebilirsinizde ama farklı alternatiflerde bulunabilir.
     
  16. Abdullah GÜNGÖR

    Abdullah GÜNGÖR Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Antalya
    Motosiklet:
    Suzuki
    Arkadaşlar yapmış olduğunuz yorumlar bana ciddi cesaret verdi(cahil cesareti değil tabi:)
    internette eğitimle ilgili ne kadar makale yazıvarsa hepsini okudum okuyorumda en kısa süre içerisinde başta antalyada olmak üzere imkan yoksa istanbula gelip eğitim alacağım.Ömer arkadaşımında dediği gibi belli bir süre yol aldıktan sonra tedirginlik azalıyo kendine güveni geliyo insanın.Ancak benim baş problemim daha önce yaşadıklarımızdan dolayı artçıya yani eşime zarar verebilme ihtimalinin korku ve tedirginliği.Zaten kısda geliyo geziler artık kısmetse önümüzdeki bahara kadar askıya alınır.Bence en doğrusu çok ihtiyaç olmadığı durumlarda motoru artçısız olarak kullanmam olacaktır belli bir seviyeye gelene kadar.Birde arkadaşlar korunma konusuna gelince bizim yaptığımız kaza ve düşüşlerin maximum hızı 30 km/saat civarındaydı (benim elim burkuldu eşimin ise kalça ve belinde ufak çizikler ve travmalar meydana geldi) ve bu olay pantolonların,extra dizliklerin montların ve eldivenlerin altından oldu.Antalya gibi yerde sıcağın altında yeri geliyo günde üç dört defa giyip çıkarıyoruz.Üşeniyomuyuz allah var bazen üşeniyoruz.Şeytana yeniliyomuyuz aslaa.Dalga geçip takılan arkadaşlara diyorumki sen bir kere bunlar olmadan kaza yap ondan sonra gece yatağa bile bunlarla girersin tabi hiç giremeyedebilirsin...Korunmanın acemilikle tecrübeyle alakası yok.Öyle olsa pistte yarışan amcalar motora ferah olsun diye sortla falan binerlerdi nasıl olsa trafik yok cillop gibin yol tecrübe desen kallavi niye giyiyolarki oa kadar korumayı anlamıyorum ben...
     
  17. Emre PALAK

    Emre PALAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2008
    Mesajlar:
    549
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Çok haklısınız. Kaç km'desiniz bilmiyorum ama ben 3700 civarındayım henüz. Bazıları neden diye sorsada hala artçı almaya cesaret edemedim. Çünkü motorla aramda bazı sorunlar vardı. Eğitim yanlışları anlamamı sağladı ve o eksikleri giderdikten sonra benimde ençok istediğim tek başıma gitmektense gezilere kız arkadaşımıda götürmek. Kıyafet konusuna gelince oralar daha sıcak bilirim ama İstanbul'unda bazen ordan eksik olduğunu söyleyemem. Buna rağmen her seferinde sauna etkisi yaşasamda full giydim ekipmanlarımı. Sonunda birgün faydasını gördümde. Yokuş aşağı çok yavaşladığım bir anda yanlışlıkla ön tekeri kaydırdım ve düştüm. O hızda, full koruma olmama rağmen bile düşmenin etkisiyle omzum bir hafta ağrıdı. Bunun en açık anlamı ekipmanların %100 garanti vermeyeceğidir ve daha büyük hızlarda ne olacağını düşünmek için hayal gücünüzü zorlamanız gerekmez. Asla üşenmeyin kimse üşenmesin. Güvenlik bizim gibi hobileri olan insanlar için olmazsa olmazdır. yazlık kıyafetler baksınlar gerçekten çok ferah oluyorlarmış(henüz alamadım da :) )
     
  18. Abdullah GÜNGÖR

    Abdullah GÜNGÖR Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Antalya
    Motosiklet:
    Suzuki
    Emre hemen hemen aynı km deyız nerde okudum hatırlamıyorum belkıde yıne burda bır konu ıcındedır. tam koruma ile bile kaza anında giyisiler bizi sadece %30 civarında koruyormus.Birde şimdi hatırladım son düşmemizde pek bişey olmadığı halde üşenmedik neolur neolmaz dedik hastaneye gittik biz içeri girdiğimizde doktorlar hemşireler motor kazası motor kazası diye diye panik halinde etrafımızda dolaşmaya başladılar.Kaza yapan biz iken biz onları yatıştırmaya başladık sakin olun bişey yok diye.Sonra yanımıza yer gelen bizi tebrik etti korumalardan dolayı.Bende merak ettım dedım kı abıcım bune telas doktor motor kazalarının genelı agır vaka oluyo ve hemen hıc kımsede koruma olmuyo o bakımdan motor kazası denınce hemen panık havası acıl durum havası oluyo dedı bana sasırdım uzuldum korktum oda anladı durumu acı ama gercek dedı tekrar tebrık edıyorum dedı odadan cıktı gıttı.Evlendıgımz gun bıle bu kadar tebrık almamıstık yahu:)
     
  19. Emre PALAK

    Emre PALAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2008
    Mesajlar:
    549
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Normaldir, evlenmek zamanı gelince herkesin yaptığı bişey ama çoğu insan koruma kullanmıyor :D
     
  20. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Tabii motora acırsın.Onu alana dek ne kadar çok uğraştın.Ama bu bedeni sen hiç uğraşmadan sahip oldun:D

    Şükrü hocam birileri bunları yaşamaış ve bize anlatmış ders niteliğinde.Biz yaşamayalım diye siteye eklemişim.

    Korumasız giyinmek neymiş bir hatırlayalım.

    PANTOLONUN YAN KORUMASININ NE İŞE YARADIĞINI GÖRMÜŞSÜNÜZDÜR UMARIM ÜST TARAF İÇİNSE YİNE MONTUN...
    [​IMG]

    uzun korumalı botlar ayağınızı terletiyor dimi kimi uyarsam aynı cevabı veriyor bot olsa düştükten sonra yürür gidersin..
    [​IMG]

    ÇİZME VE PANTOLON İÇİNDE BİR KEZ DAHA AHHH AHHH
    [​IMG]

    BOTLARIM BENİM ONLARI ÇOOOK AMA ÇOOOOK SEVİYORUM
    [​IMG]

    [​IMG]


    Nasıl bu halde daha karizma değil mi.Daha şekilli olmuşlar.
    Eğitimin adı neydi hatırlayalım."Güvenli Sürüş Teknikleri"
    Güvenlli sürüş önce kıyafet ve kask ile başlar.
    Prensip değil mecburiyet.Yoksa bu eğitim adı Güvenli olmazdı değil mi.BU sizin Güvenliğiniz için benim veya başkalrının Güvenliği için değil.
     
    İlhan.Aydınlıoğlu bunu beğendi.