Modifiye Ekipmanları (Güç Arttırma Yöntemleri)

Konu, 'Motosiklet Aksesuarları' kısmında Fatih GÜLTEPE tarafından paylaşıldı.

  1. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    MODİFİYE EKİPMANLARI


    Motosikletinizin performansını arttırabilmeniz için iki yöntem vardır. Birincisi motorun içini açarak silindir,silindir kapağı, Piston eksantrik gibi aksamları değiştirmek ki bu seçenek hem çok pahalı hem de sonuçta istediğiniz değerleri vermeyebilir. İkincisi ise motorunuzun mevcut sisteminidaha iyi benzin ve havaakışını sağla***** performansını arttırmak. Bu ikinci seçim elde ettiğiniz performansve uygun fiyatı bakımında biriciye göre çok daha çekici.Birde görünüm açısından dış modifiye vardır.

    Ne yapsam motosikletim daha hızlı gidebilir,viraja daha hızlı ve daha güvenli nasıl girebilirim daha çabuk nasıl durabilirim diyorsanız bu işlemler size göre.Tabi ekleme ve değişiklikler her zaman performansı arttırmıyor.Motosikletinizin performansını arttıracak en doğru ve etkili metodlar şunlardır.

    1-Exhausb ve jet kit
    2-Big bore kit
    3-Eksantrik mili ve üst kapak
    4-Lastikler
    5-Süspansiyon
    6-Turbo, supercharge ve Nitrous Oxide (NOS)
    7-Ateşleme
    8-Frenler
    9-Hava Filtreleri
    10-Ön ve Arka dişli değişiklikleri



    Asıl önemli olan ise yapacağınız modifikasyon ne olursa olsun en önemli şey, onu bilerek ve diğer parçalara ve sistemlere uyaracak ve zarar vermeyecek şekilde yapmaktır.

    Jet nedir:Karbüratörün içinde bulunan iğnelere jet adı veriliyor.
    jet kit ise benzin ve hava ayarlarını modifiye eden iğne, vida ve yay setine verilen isim.Modifiye bir Exhaust'un faydalarından ilki fabrikasyon
    Exhaustlardan daha hafif olması ve daha gösterişli olmasıdır.Modifiye bir Exhaustan daha fazla performans sağlamak için optimum karbüratör ayarı yapmak şarttır. Bu optimum ayar (hava-benzin karışımı)
    içinde kendi motorunuz için dizayn edilmiş bir karbüratör jetkit'i alıp taktırmanız gerekmektedir.

    Vance & Hines,Factory ve Dyno jet, jet Kit üreten başlıca şirketler. Jet Kit taktırırken bu işte en tecrübeli ustayı bulmanız lazım . Ayarları çok iyi yapılmış bir Jet Kit fabrikasyondan çok daha verimli ve performanslı olabileceği gibi yanlış ayarlar ise size fabrikasyon motosikletinizi ararttırır.
    Eğer performans exhaustunuzda cam elyafı kullanılmışsa (ki çoğu böyle) bu elyafların sık sık değişmesi şarttır. Bir kaç vidayı sökerek yapılan bu operasyon oldukça basittir.

    ATEŞLEMELER

    1-Hot coil

    Fabrikasyondan daha çok voltaj veren bir bobin alıp takmanın hiçbir zararı yoktur. Yani daha büyük voltaj daha büyük bir kıvılcım demektir. Bunun diğer faydası da bujinin aralığını açabilmenize imkan sağlamasıdır.
    Böylece kıvılcımın boyuda kıvılcım süresi de uzar.

    2-Silicon Lead

    İşi biraz daha ciddiye alıp biraz daha para harcamak istiyorsanız coil'den bujiye kadar uzanan yolu yani buji kablolarını değiştirebilirsiniz "Silicon Lead" denen bu kablolar electron akımına hiç bir direnç göstermeyen ,normalinden kalın ve fosforlu renkte olurlar.

    3-SplitFire Plug

    Piyasada buna "çift tırnaklı buji" derler. Yakış, ekonomi ve emisyonu çok olumlu etkileyen bu bujilerde yukarıda olduğu gibi daha büyük kıvılcım elde etmenizi sağlar.

    Big Bore Kit

    Beygir artışı sağlayan önemli bir modifikasyondur. Tbi bu işi 4 silindirli motorlara yapmak oldukça zor Big Bore kısaca blog genişletmektir 4 silindirlilerin blogları birbirine yakın olduğu için bu işlem tek ve iki silindirlilerde kolay olur.4 silindirliler içinse hazır bloglar bulunmaktadır.Big Bore kitinizi hazır aldığınızda takarken sekmanların aralığı hafif oval olan pistonun dar kenarlarından birine denk getirilirse hem güç artar hemde ömrü uzar.Aynı boyda yanma odasına daha çok karışım geldiği daha şiddetli bir yanma olduğu için komprasyon artar,yükselen komprasyon ise Bujinin kıvılcımını beklemeden benzinin erken yanmasına sebep olur. Bunu da önlemek için yüksek oktanlı benzin seçmelisiniz.

    oktanı yüksek benzin daha çok yanan daha hızlı ***üren benzin değil komprasyonlu makinalarda dayanıklı yani geç yanan benzinlerdir. Büyüyen pistonlar haliyle daha fazla benzin-hava karışımı isteyecektir bunun üstesindense Jet Kitler gelmektedir.Ve bu işlem motorunuza %20 oranında beygir artışı sağlamaktadır.



    FRENLER

    performans hep gitmek değil birazda durmaktır. Bunun için ilk yapacağınız şey fren hortumlarını değiştirmek.Orjinal hortumun yerine içi teflon dışı paslanmaz çelik ya da kromdan bir örgüyle sarılmış hortumlar şişmeyen bir hortum demektir.

    Normal hortumlar frene her basıldığında biraz şişer ve sertleşir bu ise frene uyguladığınız gücün ve vaktin yarısını hortumun esnemesi yoluyla kaybeder.Örgü fren hortumlarında esneme sıfır olduğundan gücün tamamı disklere ulaşır. Merkezleri ise DOT3 ve DOT4 yerine kaynama noktası daha yüksek olan DOT5.1 glcol bazlı hidrolikle doldurabilirsiniz.

    Daha iyi durmanın diğer bir yoluda balatalar.Metal bazlı orjinal balatalar yerine organic karışımlı yumuşak balatalar takabilirsiniz.(aşağıda)Tabi yumuşak olduğu için diğerlerine oranla daha tez biter.Diskler içinse seramik disklerin olduğunu biliyorum(aşağıda) fakat bu konuda fazla bir bilgi sahibi değilim.




    HAVA FİLTRELERİ

    Şu anda dünyada motosiklet ve otomobil piyasasının lideri durumunda olan en iyi hava filtreleri "k&N" dir özel yağı ve spreyiyle kullanıldığında ömür boyu garanti vermektedir.

    Bu filtreler motorun en verimli çalışması için gerekli havayı orjinal filtrelere göre çok daha fazla oranla sağlıyor.Bazı uygulamalarda orjinal filtreye göre yaklaşık iki kat daha fazla hava akımı ile silindir içinde daha kuvvetli yanmayla daha fazla güç elde ediliyor.



    TERİMLER

    BEYGİR:Beygir motorcuları kırmızı ışığın yeşile dönüştüğü anda, otomobil denen dört tekerlekli vasıtadan farklı kılan şeydir. Firmalar beygir ölçümlerini krank milinden yaparlar oysa beygir DYNOMOMETRE denen aygıtla ölçülür ve ölçüm arka tekerlekten yapılır.Krank şaftından lastiğin yere deydiği noktaya kadar (vites kutusu,debriyaj,zincir,şaft,arka tekerleğin ağırlığı)Meydana gelen kayıpların toplamı 20 beygire kadar ulaşıyor.

    STROKEistonun silindir içinde yaptığı aşağı yukarı hareketin ölçümüdür.Birbirleriyle çarpıldığında(matematiksel olarak)silindirin hacmi ortaya çıkar.

    CAMSHAFT:Eksantrik mili.Direkt olarak ya da itici miller vasıtasıyla valve(sübapları)açıp kapar camshasft'ı krank miline,zincir ya da dişli ile bağlı olarak motorun yarı süratinde döner.Üstten tek eksantrik (SOHC)sisteminde tek şaft,hem yakıt giriş hem de exhaust çıkış valflerini kontrol eder.Üstten çift eksantrik(DOHC) sisteminde yakıt giriş ve exhaust çıkış valflerini ayrı ayrı iki mil kontrol eder.

    EXHAUST:4zamanlı motosikletlerde manifoltların uzunluklarını çok dikkatle ayarlanmış olması ve susturucu tüplerle olabildiğince az sıkıştırılması gerekiyor. 2 zamanlılarda ise yanmayı,dolayısıyla çekişi etkilediğinden exhaustun şekli ve hacmi çok önemlidir.

    EXUP(Exhaust Ultimate Power Power VALVE):İlk defa yamaha tarafından 1987'de FZR 400 R modelinde kullanıldı.Sistemi bir microchip yönetir,exhaust borusundaki valvenin açıklığının değişmesi ile orta devirlerdeki verim artar.

    FUEL INJECTION:Karbüratörden daha küçük ve daha ucuz bir yakıt sistemi.Fabrikasyon olarak ilk defa bir motosiklete (GPZ 1100) 1981 yılında Kawasaki uygulamıştır.
     
  2. Hüseyin Yılmaz

    Hüseyin Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2011
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    antalya\tekirova
    Motosiklet:
    Kymco
    selam bende 125 cc cup var buna nasıl bir modifiye yapabilirim yardımcı olursanız çok sevinirim iyi günlerr...
     
  3. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Turbo taktır.Belki kanatlanır.125cc cup dan beklentin ne?
     
    serkangünay bunu beğendi.
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sayın üye.
    Forum kurallarımız gereği önce foruma kendinizi tanıtmalısınız sonra kullancı adınızı kimlikte yazan şekli ile değiştirme talebinde bulunmalısınız.
    Bizde bilelim kime ne için yardımcı oluyoruz.
    DİKKAT !!! ÖNEMLİDİR !!!

    *****MF Kuralları*****

    *****Kullanıcı Adı (Nİck)*****

    *****Profil Bİlgileri*****

    *****Sizi Tanıyalım*****

    Anlayışınız için teşekkürler, Motosikletforum Yönetimi...
     
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Nasıl bir modifiye bekliyorsunuz.Hız olarak mı.
    Peki siz sürüş eğitimi aldınız mı.İstediğiniz hızlara çıkınca nasıl duracağınızı sanıyorsunuz.Ve aracınız yüksek hızda güvenli frenajla durabilecek mi.
    Motosikletinizi hızı limiti ve güvenli frenajı kon usunda ne yapmayı istiyorsunuz.
    Peki sürüşünüz güvenli mi.Ne kadar güveniyorsunuz sürücülüğünüze.Sizce yeterli mi.
     
    adem hakan şahin bunu beğendi.
  6. Hüseyin Yılmaz

    Hüseyin Yılmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2011
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    antalya\tekirova
    Motosiklet:
    Kymco
    dereceli ekzantrik nasıl olur acaba zararı var mı motora birde perfonmance egsoz nasıl olmalı özelliği kıza mı uzun mu
     
  7. Ethem Doğru

    Ethem Doğru Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.112
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Kartal İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    sayın üye sanırım sorusuna cevap alsa bile öğrenemeyecek. sanırım yazılanları okumuyor. sadece soru soruyor, şenol hocam.
     
  8. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sayın tekirovalı, biz burdayız. Sesimiz geliyor mu???
    Dikkatinizi nasıl çebiliriz bilmiyorum ama.

    Burada herkes kendi adını kullanıyor. Umarım farkına varırsınız.

    Modifiye konusuna gelince. Boşverin. Motosiklet olduğu gibi kalsın. Onu öyle sevin :)
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  9. tuncay

    tuncay Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    manisa soma
    Motosiklet:
    Mondial
    slm adım tuncay aranıza yeni katıldım bende mondial mc x 150 var yeni aldım 1 ay oldu motoru alalı motor tek kişi 95 100 km arası yalpalıyo aynı motordan arkadaşımda alıp kullandı ona sordum sen böle bi sorun yaşadınmı diye hayır yapmadı dedi servisine götürdüm oradaki arkadaş bindi evet motor yalpa yapıyor peki neden yapıyor diya sorduğumda motor güçlü ama hafif oldu için yapıyor dedi iyide arkadaşımın motoru da aynı kiloda aynı motor ama onunki yapmıyomuş sizce neden yapabilir yardımcı olurmusunuz
     
  10. Tolgahan

    Tolgahan Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ocak 2016
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Motosiklet:
    Mondial
    merhaba tuncay abi motorunun denge kollarına baktır ya oynama vardır ya da eğridir eger on da sıkıntı yoksa elinden cıkart o motoru benim de mondial 100 ukh 2006 model var ben yolda 100 yaptırıyorum üstüne yatınca 110 yapıyor motorumdan memnunum ama plastik kasa olduğu için korkuyorum bi düşsem tmm motor hurdaya çıkar
     
  11. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosikletin üstüne yatmak mı.Ne o modellerde birde yatacak yer mi var.
     
  12. Ufukcan34

    Ufukcan34 Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2016
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Motosiklet:
    Asya
    Herkese selamlar öncelikle sormak istediklerimi yazacagim yeri bulamadim yeni uyeyim abilerim kardeslerim bana bi yardimci olursaniz cok sevinirim uzun suredir cozemedigim bi problemim var.asya major 250 naket motosiklet kullaniyorum motorumu ozelliklerine bakip severek aldim ama motorun son hizi 145 ama benimkisi 105i gecmiyor ve cekisi falanda ayni markalara nazaran hic iyi degil manifold u metal olarak degistedim hava filtresi temizligini haftalik olarak yapiyorum karbratru temizlettim ayarlarni yaptrdim zinciri degistrdim ama hala ayni sizce neden olabilir gosterdgim motorcular pek ilgilenmiyor yardimci olursaniz sevinirim yada yapilacak bise varsa bilen yardmci olabilirmi tesekkurler simdiden.

    20160501_172114.jpg
     
  13. GreenheadG

    GreenheadG Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Kasım 2016
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Motosiklet:
    Mondial
    Öncelikle konuyu hortlatmış gibi olduğum için kusura bakmayın. Fatih bey mükemmel anlatımınız için çok teşekkür ederim.

    Daha önce çok motor kullandım fakat ekonomik durumlardan dolayı hiç sahibi olamadım. Modifikasyon isteğimden ve acemiliğimden önce düşük ve gözden çıkarılabilir olduğundan 0 km 125 mh mondial driftle bu yola başladım.

    Yaptığım şeyler

    Motoru ilk aldığımda motorun kendini boğmamasına çok özen gösterdim. Max hız 115 km civarındaydı. Dez avantajı çok ince tekerli ve çok hafif bir motor olduğundan virajlarda ve rüzgarda çok tehlikeli olabilmesiydi. Zamanla zincir aralığım genişledi. Bu 1 ay içerisinde oldu.

    Bunu avantaja çevirerek ön dişlide büyüme yaptım ve arka tekeri hafif çekerek oturttum. Max hız 120 civarına ulaştı. Fakat zaten 125 kasada 135 cc motor olduğundan titreme kontrol zorlaştı.

    Normalde alçak sürüş için motoru basarak alçaltanlatın tam tersine arka süspansiyonlara daha büyük yaylı parça takarak kıç kısmını yükseltip rüzgarı delme konusunda ilerleme sağladım.

    Performans egzosu (Arrow) kullandım. 125 km civarında hız görmeye başlayan motor dahada hafifleyince. Çözümü görsel ağırlıkta aradım.

    Aynı KTM Duke tarzı motor koruma demirleri kullanarak ağırlığı arttırdım.

    Şu an 125 km görüp rahat sürüşum var. Tabi fren mesafem başka bir motora göre %30 arttı.

    Şimdi size sorum izlediğim yol mantıklı mı ve daha yapabileceğim neler var?
     
  14. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    acı çekerek ölmek için ya da ömür boyu acı çekerek yaşamak sevdiklerine yük olmak için harika bir yol seçmişsiniz.Daha iyi düşünülemez sanırım.Sakın daha iyi ve güvenle sürüş yapmak için çaba sarfetmeyin daha fazla sürat yapıp olası bir kazada derin ve tarfi edilmez acılar yaşamak için bu yola devam edin.