Mondial Mt 125 - Güven Ve Performans Kazandırmak.

Konu, 'Scooter - Maxi Scooter Kullanıcıları' kısmında bcşgl tarafından paylaşıldı.

  1. bcşgl

    bcşgl Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2014
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Motosiklet:
    Mondial
    Merhabalar, bir dünya ön yargıyla çok ucuz fiyata almış olduğum 2005 model Mondial 125 MT ' den oldukça memnunum. Aldığımdan bu yana 2800 km yol katettim. En uzun 200 km mesafede 15 dakikalık bir dinlenme yaptım yolda bırakmadı :) güçten düşmedi bu benim için yeterli. Yaşından dolayı ve scooter olduğu için biraz fazla yakıyor.. 1 litreyle 27 km anca gidebiliyorum. Neyse gelelim asıl konuya. 125 cc scooter ile "abi buna yoshimura taksak şöyle yapsak, böyle yapsak 200 görür mü" demeyeceğim. O yüzden direk taşlamamanızı rica edeceğim. Uzun mesafe yolda fark ettim ki, motorumun yüksek ve sabit hızda daha rahat ilerlemesi, gerektiğinde güçlü duruşa sahip olması benim için çok önemli. Kulaktan dolma çelik fren hortumu, brembo kaliperler, hava filtreleri vesayreler var. Abartılı olmayacağı sürece değiştirebileceğim parçalar önermenizi istiyorum. Lütfen sat onu japon al diye kestirip atmayın. Motoruma bir süre bineceğim :) motorumla aynı fiyatta da olsa söylediğiniz ekipman yine de tavsiyede bulunmanızı yapmam gereken işlemleri söylemenizi rica ederim şimdiden teşekkürler.
     
  2. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bence bu cihaza uyan sarf malzemelerinin en kalitelesini kullanın. Yanlışım varsa düzeltin ama sizin frenler kampana. Dolayısıyla kaliper falan biraz alakasız olmuş. Balataları aracınıza uyan en kaliteli ile değiştirebilirsiniz. Hidrolik olmadığı için de çelik fren hortumu kullanamayacaksınız. Yapabileceğiniz şeyler çok sınırlı ancak katalizörlü eksozu çıkartarak motora çekiş yada ses sağlamak yapılmaması gereken bir şey. Mantıklı bir şey olsa zaten üreticiler yapardı. Ayrıca yürüyen aksamdaki tüm civataları sık sık elden geçirin. Titreşimden gevşeyebiliyorlar.

    Tüm bunlar sizin hevesinizi kırmamak için söyleyebileceklerim. Şimdi gelelim gerçeklere. Sat onu japon al denilmesini istemiyorsunuz. Peki size şöyle anlatayım. En basitinden bir göbek milini ya da bir civatayı alıp inceleyin. biri sizin motora biri de dünya markasına ait olsun. İkisini de dayanıklılık testine sokun. Biri bir ton basınç altında yamulurken diğeri bükülmüyor bile. Yani en temel şeylerde hata var. Siz bırakın kaliper, çelik hortumu fln.
     
  3. bcşgl

    bcşgl Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2014
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Motosiklet:
    Mondial
    Öncelikle teşekkür ederim ilgilenip cevapladığınız için. Ön frenim disk arka frenim kampana o yüzden kaliperden bahsettim. Motoruma uyan kaliteli parçalarla değiştirmek istiyorum asıl amacım bu. Öneri marka model istiyorum bu konuda. Gelelim japon konusuna.. Bir honda beat yamaha cygnus çok kötü deyip hobi amaçlı mt 125 e binmiyorum. Elimdeki bu, tabi ki ben de isterim honda amblemi taşıyan scooter a binmeyi. O yüzden çin japon tartışmasını sağlıklı bulmuyorum. Şu kayışı, şu kayışla değiştir gibi önerilerinize açım saygılar.