Mondial x-treme max hakkında görüşleriniz...

Konu, 'Cross - Off-Road Kullanıcıları Bölümü' kısmında Kadir Tatlısuluoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Kadir Tatlısuluoğlu

    Kadir Tatlısuluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    35
    Motosiklet:
    Honda
    http://www.mondialmotor.com.tr/?p=model&i=1298

    Merhabalar.Çin malı olması beni biraz korkutuyor ancak fiyatı ve görünüşü benim hoşuma gidiyor.Aldıktan sonra bana sürekli arıza çıkarmasından endişeleniyorum.Bu motosiklet hakkındaki bilgilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
     
  2. Ersan Karagozlu

    Ersan Karagozlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Kore malı hyosung unda 125 modelleri var sağlamdırda. Çin malı alacaksan hiç değilse 200-250 lik almanı tavsiye ederim. 125 cc çinlerde çok titreşim yapıyor.
     
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    sokağa atacak kadar çok paran varsa durma hemen al
     
  4. Kadir Tatlısuluoğlu

    Kadir Tatlısuluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    35
    Motosiklet:
    Honda
    Peki hocam bana ne önerirsin ufak motor hacimli bir cross?
     
  5. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    şenol hocaya sormuşsun ama once davranıp cevap vereyım ben :)) yamaha wr 125 r önerebilirim. veya xt 125r
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  6. Kadir Tatlısuluoğlu

    Kadir Tatlısuluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    35
    Motosiklet:
    Honda
    Teşekkürler.Şenol hoca kaile almadı beni :)
     
  7. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    aksine, onun vereceği cevabı ben verdiğim için benim yazdığım mesajı beğenerek bunu belirtti. :)
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sevgili kardeşim.Ben 7/24 forum başında değilim.Berkay kardeşim cevap vermiş bunuda beğerek gosterdim.Bu şekilde davranarak bir yere varamayız.Ben işimi gücümü bırakıp sadece forumda bana sorulan sorulara cevap yazarak geçiremem.Hayatımı idame ettirebilmek için çalışmak zorundayım.Ha dersen çalışma ben sana bakarım o zaman işler değişir.Sen sor maaşımı ver ben cevaplayayım istediğin gibi olur mu.
     
  9. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
  10. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hocam kaç lira maaş istersin. Ayarlayalım. Sen bizi aydınlat da biz sana ömür boyu bakarız :D

    Bu arada Kadir Bey Hyosung ve apache arasında bile kalite farkı var. Bana göre Hyosung çok kalitesiz ve kontrolsuz bir makine. Apache daha sağlam ve kontrollu ve kaliteli geldi. Bana sorarsan yamaha ybr 125 esd nin eskitemeyeceği yol yoktur. Ancak üzerindeki stok lastiklerle değil.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  11. Ahmet Kıyak

    Ahmet Kıyak Misafir

    Aha apaçi varmış burada. :komik:
    Apache Hyosung'tan kaliteli mi gerçekten de? :confused:
     
  12. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Bak ben de merak ettim bu sorunun cevabini.
     
  13. Ersan Karagozlu

    Ersan Karagozlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Ben 2008 model bir hyosung kullanıcısı olarak, şunu söyleyebilirim. (malzeme kalitesi açısından) Şu an tek küflenen yeri eksozların birleştiği kutu, oda normal sonuçta 5. senesi. Bayide daha kullanılmamış bir apache gördüm üzerinde paslar oluşmaya başlamıştı bile.
    Kontrolsüz olmasına gelirsek, evet haklısın, tek başına sürücüsüz olursa kontrolsüz gidiyor. Hatta hemen yana düşebiliyor. ;) Ama üzerinde kullanmayı bilen birisi varsa gayet iyi gidiyor.
    Bir çok forumda da okudum virajlara zor girdiğini, bu da üzerindeki orjinal lastiklerden kaynaklanıyor bence. Bende ilk aldığımda sorunla karşılaştım. Dik yokuşlarda, arka lastik sağa sola kayıyordu. Lastik değiştirince bu tip sorunlar sona erdi.
     
  14. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Arkadaşlar kendi görüşlerimi söyledim ve bana göre dedim. Dalga geçercesine cevap vermeniz gerçekten çok kırıcı.
    O zaman kendimce kalitesiz gördüğüm şeyleri açıklayayım. 20 bin km binmiş biriyim çok büyük bir sorun yaşamadım. Böyle biri olarak gördüğüm:
    1) Kerenaj ve boyası kalitesiz. Parçalar yuvarına tam oturmuyor. Tam oturunca iskeletin üzerinde hareket edebiliyor.
    2) Ön fren çift ve arka fren tek disk. Güzel ama kullanılan kaliperler ve pistonlar dandik, orantısız. Arka ve önde aynı kaliper kullanılmış. Arka çok hafif. Kafa viraja dönmek istiyor, arka dağılıyor. (Michelin Pilot lastikle bile)
    3) Şasi bağlantı noktaları küfleniyor. Benim ki 2 yağmur gördü küflenmeye başladı. Ayrıca şasi direksiyon bağlantı noktası güçsüz, dayanıksız.
    4) Amortisörler kalitesiz. Amortisör kovanında iç boru yanakları ince çok kolay bükülüyor ve deforme oluyor. Düzelmesi çok zor. Düzelse bile baş aşağı durduğu için sürekli yağ kaçırıyor.
    5) Karbiratörün bağlantı hortumları lastik siyah. Onlar çok çabuk parçalanıyor gibi bir çok sayabilirim. İsterseniz altın elbiseli adamın hyosung incelemesi var.

    Hee şimdi bana diyeceksiniz bu kadar bahane buldun da apache daha mi iyi? Bana göre 8bin liralık gt250r ye göre 3bin liralık apache daha kaliteli geldi. Ama yine de honda, kawa ya da yamaha değil.
     
  15. Ersan Karagozlu

    Ersan Karagozlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Gereksiz yere tartışmaya girmek istemiyorum ama, yarası olan gocunurmuş, sen niye alınıyorsun ki? senin şahsına bişi söylemedim hatta espri yaptım.
    Lütfen çıkışlarınla forumu kirletme, kendine de güldürme. Amotisör baş aşağı olduğu için kaçırıyormuş (upside- down amortisör diye arattırıp özelliklerine bakmanı tavsiye ederim) , arka hafifmiş (bütün motosikletlerde scooter harici arka hafiftir. arkayı ağırlaştırmak istersen virajda gazı çevirmen gerekir).. Pistonlar dandik , orantısız ne demek?, şasi direksiyon bağlantı noktası ne sorun çıkarttı onu yaz, bizde bilelim ona göre önlem alalım. Önce öğrenelim sonra paylaşalım.


    Ayrıca anlattığın bölgelerdeki arızalarda ciddi kazalardan kaynaklanır. (karbüratör boğazları konusunda haklısın çatlıyor ama bende kozmetik haricinde bir sorun yaşatmadı )
     
  16. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bende Kuba diyorum forumda kullanan arkadaşlar var bir incele istersen oldukça memnun görünüyorlardı :)
    http://www.kubamotor.com/new4/urunlerimiz/cross/str250
     
  17. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    dalga geçmedim ki gerçekten merak ettim. teknik konuda pek bilgim yok benim çünkü. yazılan cevaplar ile insanın ruh halini anlayamazsınız.
     
    Mustafa_Karik bunu beğendi.
  18. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Evet bu konuda Berkaya hak veriyorum forumda yazarken yazılar her yere çekilebiliyor ama yüz yüze olunca durum farklı oluyor.
    İşte sırf bu yüzden Toplanalım,gezelim,sosyalleşelim derim.Bu forumda ki arkadaşları biçok gezid, buluşmada olsun tanıma fırsatım
    oldu ve keşke daha erken tanısaydım inan hepsi güzel insanlar :)
     
  19. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Berkay Bey ben sizi kast etmedim.. Ersan Bey'i kast ettim. (motor dengesiz ama üstünde ben yokken gibi şeyler yazdığı için..)
    Öncelikle nasıl bir çıkış yaptım bilmiyorum ama çıkış yapıp forumu kirlettiysem özür dilerim. Sadece kendi görüşlerimi yazdım. Hee bunlar benim cehaletimden kaynaklanıyorsa ki olabilir çünkü ben kendi kullanıcı deneyimlerimi yazdım, makine mühendisi ve bu işin uzmanı değilim. 20bin km hyosung, 10bin km de apache kullandım. Tamamen yazı bunun üzerine deneyimlerim. Şimdi bunları söyleyince çıkış mı yaptım?Sorularınıza cevap vermek istiyorum ama bu tavrınız karşısında umarım cevaplarım askıda kalmaz
    Ters duran amortisörlerinin avantajlarını beğenmediğim zaman ustam anlatmıştı ama Hyosung o amortisörleri ve kovanı dayanıklı yapamamış. çabuk zedelenip kaçırıyor. En sağlam amortisörü bile tornada çevir 8 yapıyor. Ayrıca sıfır amortisörün teki 1300 TL. Farı tamir edilemiyor sıfırı 750 TL.
    Direksiyon bağlantısı bu kovan'ın çok yukarsında olduğu için eğilme iyice kolaylaşmış
    Diğer motorlara göre arkası hafif diyorum kısaca. Aerodinamik olarak hava kuyruğu aşağı basmıyor.
    Dandik dediğim kaliperlerin pistonları.

    Ciddi kaza yapmadığım halde (15-20 hızında kaldırıma yatırmak zorunda kaldığım için sürterek vurdum) amortisörlerin ikide yamuldu. Ybr ile daha sert ve dik açıyla çarptığım halde ön takım o kadar dağılmadı.

    Bunu altın elbiseli adamdan dinleseniz aslında size daha iyi açıklama yapmış. Benim bilgim sınırlı dediğim gibi ben kendi deneyimlerimi yazdım.
     
    Berkay Ömür bunu beğendi.
  20. Ahmet Kıyak

    Ahmet Kıyak Misafir

    Bildiğimiz Armağan. :) Özlettin kendini. Biz mi geleceğiz senin peşinden. :)
    Basit bir soru sordum, alay etmedim yahu. :) Bir şeye de kızma.
    Hyo ile maceralarını biliyorum. Zaten o zaman da bazı arkadaşlar söylemişti sana dikkat et denge açısından sorunlu bir motordur diye. Başlangıç motoru olarak gt250r seçersen düşürsin tabi, motorun suçu ne. :)
    Malzeme kalitesi meselesini merak etmiştim, anladım, teşekkür ederim.