Motor Alacağım Ancak Sorularım ve Sorunlarım Var :(

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Özgür BULUT tarafından paylaşıldı.

  1. Özgür BULUT

    Özgür BULUT Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Merhaba aranıza yeni katılıyorum arkadaşlar. 2002 Yılında araba ehliyeti aldım ve yaklaşık 7 yılda jip den spor arabalara pek çok marka ve model kullandım. Son arabam Jeep Grand Cheeroke 4.7 idi ve vergisi yüzünden artık gına geldiği için sattım (yıllık 7000 lira civarı vergisi vardı meretin :mad: ) Tekrar araba alacak olsamda bunu 3-5 yıl erteliyorum yaşını doldurması ve vergisinin düşmesi için ve uzun zamandır hayalini kurduğum motorsiklet alemine girme kararı aldım. Zamanında iyi bir bisiklet sürücüsüydüm ve 10 yıl önce heves edip Yamaha 535 aldım bir tane ehliyetimde yoktu deneyimimde hiç yol gösterenimde olmadı. Adam getirdi motoru teslim etti ertesi gün devir işlemleri yapacaktık vitesleri gösteri falan 15 dakka kısa bir eğitim aldım gitti ve yarım saat sonra motorla sağlam bir kaza yaptım üstelik 50 kmh. ile falan gidiyordum beni pert etti. Sonra vedalaştım motorla ve elimi sürmedim. Haliyle 21 vites dağ bisikletinden inip ona binince normaldi böyle bir kaza ama göremedik o zamanlar işte böyle birşey olacağını. Son bir kaç gündür tekrar depreşti motor sevdam ve önce ehliyet+eğitim+iyi koruyucu ekipmanlar ve son olarak başlangıç için bir motor almaya karar verdim. Planlarım kısa vadede değil aslında kendime 5-6 aylık bir zaman dilimi ayırdım. Honda 'nın eğitimlerine yazılımdım (1 ve 2. eğitime şuan için), yarın haftaya a2 için kursa başlıyorum ve bunlar bittikten sonra ki yaklaşık 4-5 ay sürecek motorumu alıp artık motor kullanmak istiyorum. Biraz uzun uzadıya oldu ama çok yormayacağım sizi.

    Sitedeki motor tavsiyelerini okudum, kafamdada şekillenmiş birşeyler vardı. Konular içinde en çok işime yarayanlar hiç bilmeden 600 lük bir motora binince ne olacağını gördüm ve dün bura sayesinde Honda 'nın motor eğitim merkezini bulup araştırma yapma fırsatım oldu. Bundan sonra araba yerine gerçekten motor kullanmayı düşünüyorum (kar yağışı ve aşırı yağmur olmadıkça) Ev ve iş yerimin arası 30km. git gel toplam 60km. yol yapacağım hergün ve pendik-bostancı güzergahını kullanacağım E-5 üzerinde. Sakin sürerim genelde arabayı arkadaşlarım hatta kızarlar neden 110 dan fazla yapmadığımı sorarlar, yol isteyen yol veririm makas atmam, hoplamam zıplamam yoluma giderim sadece. Hatta bir arabamı sırf bu yüzden değiştim 2 yıl önce, heves edip Mercedes CLK 230 almıştım 110 dan yukarı çıkmadığım için çok sıkıştırdılar :) Bizim türk milleti malum benmi seni geçerim senmi beni durumu çok vardır Şahin Doğan hatta serçe bile geçer beni yolda yarışma veya hızlı gitmek gibi bir niyetim yoktur açık ve otobanda olmadığım sürece. Çok kaza yaptırdılar bu yüzden bana :))

    Hala sayfayı kapamayıp buraya kadar okuduysanız ve sıkılmadıysanız bana yardım etmek istiyorsunuz demektir bu yüzden daha uzatmıyorum :) Baymayayım sizinde bir sabrınız var :)))

    Evet sonuca gelecek olursam, amacım hız değil (en azından şuan için) 70-90 belki sizin önerilerinize göre en fazla 100 yaparım motorla ve aklımdan geçen motor CBR 125 Repsol sıfır yerine, kaza riskimide göz önüne alarak ve çok zarar etmek istemediğimden bunun 2. el temiz ve uygun fiyatlısı ile başlamak istiyorum. Günde 60km kadar yol yapacağım ama hafta sonlarıda işin içine girince sanırım haftada 600km kadar yol yaparım yani ayda en az 2000km yol yapacağım. 125 ekonomik ve öğrenmeye başlamak için iyi bir tercih, ileri için düşüncem 900RR ,1000RR veya 1000 XX. Her ne kadar direk 250 lik bir racing ile başlamayı düşünsemde kendime vereceğim zararı düşündüğümde korkup kaçıyorum bu hayalimden :)
    Sanırım herkes başlangıç motoruma katılır CBR 125 olması konusunda ancak aklıma takılan şey CBR 125 den 6 ay ve 10000km sonra ayrılınca 900 RR veya 1000RR-XX gibi birşey bana büyük gelir mi? Yani zaptetmek bir yana onu hallederim o kadar tecrübeden sonra ama dönüşler olsun, büyük bir motor olacağı için hakimiyet ve denge olsun benm gözümü korkutuyor bu beni zorlarmı bu konuda bilgi almak istiyorum sizlerden.

    Şimdiden yardımcı olacak herkese ve bıkmadan buraya kadar okumuş olan tüm üyelere teşekkür ederim :)
     
    ahmet katı bunu beğendi.
  2. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    yememişsin içmemişsin yazmışsın valla oncelikle hosgeldin :D daha sonra cbr 125 guzel bir secim veya ninja nın 250 ligi ile debaslamanda bence bir sorun olmaz cbr 125 iyi hos ama cok kısa zamnda ssıkılabilirsin.
     
  3. Altan

    Altan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Honda
    125 veya 150 lik bir motor başlangıç için gerçekten ideal.
    Buna söyleyecek bir şey yok.Çok isabetli bir seçim.

    Bununla beraber 1000 RR gibi bir motorla bu başlangıç motorları arasında iki tekerleğe sahip olmalarından başka ortak hiç bir özellik yok :)
    Bu motorlar insanı şaşırtacak kadar tehlikeli olabiliyorlar.(Özellikle Racingler.Turing olanlar biraz daha sakin mizaçlı oluyorlar)

    Belki iki motor arasında 500-600 cc civarında bir şey kullanmakta fayda olabilir.Ama tabiki bu imkan ve bütçe meselesi.

    Diğer bir konu da 600 cc civarında bir motorun aslında amatör bir kullanım için fazla-fazla yetiyor olmasıdır.

    Yani 1000 cc ve üzeri bir motor almadan önce böyle ara sıklet bir motor kullanırsanız belkide daha büyük bir motor almaktan vazgeçersiniz.Çünkü hedeflediğiniz modellerin 600 cc olanlarıda var. Bence mutlaka denemelisiniz.

    Aynı benim PanEuropean almak için yola çıkıp cesaret edemeyerek NT 700 almam ve bunun bana fazlasıyla yettiğini görerek iyi ki PanEuropean almamışım diye sevinmem gibi :D

    kolay gelsin.

    altan
     
  4. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    ninja 250.... bunu bu forumda çok arkadaşıma anlattım.. alan arkadaşlar oldu, alacaklar var.. araştırırsan konu ile ilgili başlıkları bulabilirsin..
     
    Emre GÜNEŞ bunu beğendi.
  5. Altan

    Altan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Honda
    Son bir not.

    Şimdi gördüm.
    "600cc ile 1000 cc arasındaki farkı merak edenlere"
    diye bir konu açılmış. Hani tam yerine denk geldi.

    Bir inceleyin lütfen. 600cc nin ne kadar yeterli olduğunu kendi gözlerinizle görün.

    tekrar kolay gelsin
    altan
     
    polat bunu beğendi.
  6. izzet.SARITAS

    izzet.SARITAS Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    ordu
    Motosiklet:
    Yamaha
    oncelikle foruma hos geldiniz..iyi vakit gecirmenız dilegiyle...bence 250 ile baslanabilir..tabiki fiziki durumunuza baglı...benım gibi 176 boy 61 kiloysanız biraz ilk basta zorlanıyorsunuz...kisisel fikrim ninja 250 arkadasın dedigi gibi...sakın hyo almayın..172 kilo kuru agırlıgıyla tum 600 luklerden daha agır:)(race).....bence bunu 1 yıl kullandıktan sonra 600 luk ara sıklete gecmenız...600 f gayet iyi olabilir...1 yılda onu kullandıktan sonra hala arzulu ve saglamsanız(allah aksinden korusun) 600 race ye geciniz..zevkinize gore tabiki:) herkez 600 luk race yeter diyorsa vardır bi bildigi ama siz yinede yetmez dusuncesindesiyseniz aganın eli tutulmaz 1 yılda ortalama ona eklersek...bence en uygun sure 1000 rr için 3 yıl sonrası..uzun bir sure demeyin..allah omur verirse daha nice 3 yıllar yasarsınız keyifle..süreyi kısaltmaya calışmak orantısal olarakta omrunuzun kısaltılmasına sebebiyet verebilir..ve bu durum biz motorsiklet kullanıcılarını vede en cok ailenizi uzer..buda uzun oldu ama idare edin:)
     
  7. izzet.SARITAS

    izzet.SARITAS Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    ordu
    Motosiklet:
    Yamaha
    bu 2. yılım ve ben 3. yılımda r6 ya gecmeyi düsünüyorum..seneye bu aylarda..tabi allah saglık ve maddi imkan verirse..
     
  8. ANIL

    ANIL Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.390
    Beğeniler:
    389
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Aramıza Hoşgeldiniz..Aradığınız desteği burada bulacağınıza eminim keyifli forumlar..
    Cbr 125, Ybr 125,Cbf 150, Bence bunlar başlangıç için çok çok ideal makineler..
    Eğer profesyonel bir eğitim alırsanız 250 cc bir makine de ideal olabilir başlangıç için..Bahsettiğim eğitim derecesi hiç birşey bilmeyen biri için güvenli sürüş 1 yani ilk defa başlayanlara verilen eğitim, sonunda pratiklerinizi arttırarak 250cc bir motor ile başlamanız uygun olur görüşündeyim..
    Şimdiden hayırlı uğurlu olsun..
     
    Murat Koseoglu bunu beğendi.
  9. Özgür BULUT

    Özgür BULUT Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Arkadaşlar bilgiler gerçekten çok iyi oldu :) Şurda yanılmışım bunu anladım "Güvenlik Açısından Kesinlikle CBR 125 den 6 Ay sonra 900 e geçilmemeli" en azından benim için. Anladığım kadarıyla yanılıyorsam düzeltin lütfen CBR 125 veya eğitimden sonra cesarete bağlı olarak (eğitimde CBF 150 kullandırıyorlar) 250 lik bir motor bunun 1 yıl ardından 600 e geçiş ve sonraki 1 yılda 900 RR veya 1000 RR / XX modeline geçmek daha mantıklı.

    Dediğim gibi beni korkutan şey 125 hafif ve mobilet gibi neredeyse 1 yıl sonra 600 FF e geçersem 600 FF daha büyük olduğu için virajlarda olsun hakimiyet konusunda olsun sorun yaşarmıyım diye merak ediyorum. Sonuçta bisiklete bindiğinizi hatırlayın dönerken gidonu çevirmek yetiyor ve keskin yerlerde bile dönüyorsunuz CBR 125 videolarını izledim CBR 125 e bisiklet gibi keskin virajlarda bile uygun hız ile girildiğinde gidonu çevirip dönebilirsiniz ama 600 RR da viraja girerken yatmak gerekiyor belli bir ölçüde savrulup düşerim motor ağır olduğu için hakimiyet kuramam diye çok korkuyorum, belki de saçma düşünüyorum 125 den 1 yıl sonra 600 e geçtiğimde hiç sıkıntı yaşamayacağım ama şuanda pratiğim olmadığından bu durum aklımda soru işareti olarak kalıyor.

    Bu arada başlangıç motorum kesinlikle CBR 125 veya CBF 150 olacak bu konuda farklı bir alternatif düşünmüyorum çünkü ilk kez motora bineceğim bisikletin ardından. Diğer arkadaşlar gibi 600 Race ile başlayayım diye bir düşüncem yok. Tamam maddiyat önemli ama pazardan elbise almıyorum ki bir büyüğünü alayım seneyede giyeyim diye düşüneyim, sonuçta maddiyat önemli olsada direk 600 race veya 250 Race ile başlamak istemiyorum. Çünkü canım paradan daha değerli belki başlangıç motorum yetmeyecek dediğiniz gibi 6 ay sonra büyük motor isteyeceğim 600 lük param olmayacak yada o an alamayacağım hiç önemli değil 1 yıl sonra alırım 600 lük olanı 6 ay sıkarım dişimi yinede direk 250 veya 600 le başlayıp kendimi tehlikeye atmam. Dedimya çok konu okudum direk 900 lük bir makinaya binen birinin nasıl düştüğünüde gördüm konularda, 600 ve 900 arasındaki farkıda gördüm tavsiyeleride okudum.


    İlk motor CBR 125 veya CBF 150 sonrasında (1 yıl sonra belki en az 7-8 ay sonra) 600 RR ama şu yukardaki viraj ve hakimiyet korkuma biri açıklık getirsin 1 Yıl CBR 125 veya CBF 150 kullandığımda ayda 2000 km yaptığımda 600 RR için yeterli hakimiyet kabiliyetim ve manevra kabiliyetim oluşurmu?

    P.S.: Bu arada fark ettim ki çok uzun uzun yazıyorum ama idare edin artık çevremde motoru olan veya motor kullanan kimse yok sizi buldum size sardım duva edinde buluşmalara falan gelip başınızı ağrıtmayayım daha fazla :D
     
  10. Önder Yıldırım

    Önder Yıldırım Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mart 2009
    Mesajlar:
    749
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    Tuzla, İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Herzamanki gibi Honda CBF 150' yi öneririm...:)
     
    Murat Koseoglu bunu beğendi.
  11. Murat Koseoglu

    Murat Koseoglu Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    54
    Motosiklet:
    Kawasaki
    özgür aramıza hoşgeldin bende ilk motorumu alıp bu ay kısmetse baslıyorum bu birliktelige kawasaki ninja 250 r ile baslıcam gercekten başlangıc icin önerilen güzel bir motor gidip görmeni tavsiye ederim ..

    bence başlangıc motorun onemli ve basamakları da koşa koşa cıkmamak gerektıgıne ınanıyorum ilk motoruna kavusunca zamanla zaten o söyler beni değiştir diye ben en az 2 sene ninja 250R kullanmayı düşünüyorum sonra da 600 cc insallah :D
     
  12. fuat karadag

    fuat karadag Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    89
    özgür kardeş öncelikle aramıza hoş geldin ben olsam 250 cc bir motörle başlarım. çünkü sen bu motoru hergün 60 km kullanacan. yani seninkisi tutku ve işi bir arada götürmek olacak . ozaman daha tatmin kar bir motor alman icap eder. 125 sana az gelir:D 250 ile başlarsan 2 yıl sonra 600 veya900 falan bir motör alırsın.kullanımında kolay olur. yoksa 125 den 600 e geçmek3. ligden süperlige direk geçiş olur ki buda seneye küme düşmek anlamına gelir allah muhafaza:D
     
  13. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
    Hosgeldin.
    Bence 250cc al cunku efendi, akli basinda birine benziyorsun :D
    Saka bir yana cbf150 cok uygun baslamak icin.

    Gunde 60km yapacaksan cok ciddi deneyimi kisa surede kazanacaksin demektir. 3 ay sonra cbf150 sana bisiklet gibi gelebilir. Tabi en dogrusu 150-250-500 makineleri sirayla kullanmak ama cok para kaybi olmasin diye atlamalar oluyor arada.
    Bence cbr125 dusunme. 60km o oturus pozisyonuyla agrimadik kemigin kalmaz.

    600cc hakimiyeti 125den cok daha kolaydir. Zor olan gaz ve debriyaj hakimiyetidir. (ona da alismasi 3 gun surmez aslinda)
     
  14. Murat Koseoglu

    Murat Koseoglu Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    54
    Motosiklet:
    Kawasaki
    barış son yazdıklarını okuyan yanlış işlere bulaşabılır bence ..

    başlangıç için hele ki egitimsiz biri icin 500 600 cc falan adını agzına almaması gereken bir güç bence .. Motor egitimin son gününde 500 cc lik motorla 3 tur attık da gaza hafif dokunmalarda bile at gibi öne atıyor kendini :D
     
  15. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    aman barış aman söyleyeceğimiz bazı sözler ömür boyu vicdan azabına yol açabilir panik halinde gazkoluna azıcık fazla temas 600 cc.de o kadar tehlikeli sonuçlara yol açarki ölüm yada hayat boyu kalıcı sakatlık söz konusu olur o yüzden basamakları sırasıyla çıkmalı başlangıç için 125 yada 250 cc.ye yönelmeliyiz
     
  16. Özgür BULUT

    Özgür BULUT Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Şimdi şöyle birşey söyleyeyim motorsiklet den anlamam eyvallah. Kısa bir canlı yaşanmış olay aktarmak istiyorum size her motor gücünde araba kullandım şimdiye kadar 6000cc bile kullandığım oldu. 2 Yıl önce patronumun çiftliğine gittik o zaman 2300cc bir spor arabam vardı mercedes in ve cidden gaza dokundunuzmu uçan cinsdendi bu yüzden hep economy modda kullanırdım şahlanmasın diye. Neyse patronun çok arabası var ve tutku onun için bir ferrarisi vardı ve orada boya yapılacaktı rica ettiler yardım edermisin arabaların çekilmesine diye peki dedim ve direk ferrariye yöneldim meraktan. Arabaya bindim çalıştırdım geri vitese aldım hafifçe gaza dokundum ama sanki gaza tüy düşmüş kadar gerçekten hafifti birden resmen abartısı 60 veya 70km lik bir hızla geriye fırladı araba. Arka boş olduğu için ucuz sıyırdım ileri aldım ve boş yere çekmek için yine gaza hafifçe dokundum ve aman allahım inanılmaz bir hızla spin attı araba iki kere kafamı sol cama vurdum ve zor durdum. Demem o ki yüksek cc ile orantılı yüksek beygir iyi birşey değil. Benim korktuğum şey hep 125 veya 150 ile kalmayacağım illaki cc si yüksek olmasa bile mesela 250cc büyük bir motora geçeceğim ve hakimiyet ve virajlar beni korkutuyor. Bakın bir grand cheeroke ile viraja 50 ile bile girseni araç savrulur ve devrilecek gibi olur. Altındaki kasnaklar çok oynaktır ve düzenli baktırmak gerekir. Yine CLK 230 dada yaşadım bunu viraja 70-80 ile bile girseniz araba kıç atar. Benimki Fiat albea dan ferrayiye geçmek giib olacak. Bu yüzden viraj ve manevra hakimiyeti gözümü korkutuyor. Çünkü sadece direksiyon çevirmek yetmeyecek büyük cüsseli bir motorda. Aynı oranda açılı olarak benimde eğilmem gerekecek ve düşerim yada hakimiyet sağlayamam diye korkuyorum. Bu yüzden CBF 150 ve CBR 125 diye düşünsemde acaba biraz daha büyük cüsseli bir 250 lik bir motorla mı başlasam diye düşünceler oluşuyor aklımda.
     
  17. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    dostum arabayla yaşadığın deneyimi 600 cc motosiklette 2 ile çarp ;) 125-150 cc commuter yada 250 cc chopper idealdir ;)
     
  18. Özgür BULUT

    Özgür BULUT Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Yani 250 lik bir race ile mi başlamalıyım bu durumda yoksa cbr 125 ile mi, büyük motorda hakimiyet beni zorlarmı ona geçtiğimde?
     
  19. Özgür BULUT

    Özgür BULUT Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Bu arada 600cc de olur diyenler için http://www.break.com/index/first-motorcycle-ride-goes-poorly.html bunu forumda buldum :) Benim canıma kastım yok. Bu yüzden şuanda başlangıç olarak CBR 125 CBF 150 mi yoksa 600 ve üzeri motorların cüssesine alışmak için 250cc lik bir race ile mi başlasam bunlar arasındayım.
     
  20. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    250 cc racing olabilir kontrollü olursan ama yamaha r-125.ide incelemeni öneririm