motor alırken bilmemiz gerekenler

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında deksuri tarafından paylaşıldı.

  1. deksuri

    deksuri Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2008
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    9
    motoru almak la işin bitmediğini asıl işin bundan sonra başladığını
    motorun ilk 500 bakımında buji ve yağın değişiminin sadece para almak için yapıldığını
    ilk bakımdan sonraki bakımlarda servisin bak falan km de gelmessen garanti dışı kalır ha diyerekten kulağını çekebileceğini
    servis yetkili bile olsa asla motorun başından tamir bitene kadar ayrılmamak gerektiğini
    bakımlarda servisin keyfine bağlı hizmetin esas olduğu ve motorun garantili olsa bile aslında olacak olan her sorunun garanti dışı olduğunu

    yanlışlıkla motoru tamir yada bakım için servise bırakıp gittiğin zaman olabilecek olan olumsuzlukları (ki bu 100de 100 kesin oluyor)
    peşinen kabul etmek zorundasın
    eger motoru yetkili servis olsa bile bırakıp gitti isen
    bundan sonra motorundan yağ damlayabilir (buyuk bir ihtimalle motor açılmış ama adam akıllı toplanamamıştır.trafikte motorunda damlayan yağ eksoza gelince yanan yağın çıkardığı duman itibari ile bütün dikkatleri üzerine çekersin ve egzos patlamış yada motor yanıyo abi gibi diyaloğlar içine girersin )
    artık motoru marşı ile çalıştırmayı unutabilirsin çünkü motor açıldığı için aküyü şarj eden düzeni de bozulmuştur
    motoru mecburen ayaktan çalıştırıcaksın ve azda olsa spor yapmış olursun
    karbüratörünün ayarı kaçabilir ozaman motoru ne rolantisi tutmaz ne yaparsan yap ya çok devirli çalışır azaltayım dersin durur ortası gitmiştir bi kere
    farların yanmaz sinyaller zaten iptal akşamları çıkamassın yola motordan sarjını yapamayan akü ne yapsın
    vs.vs.bunlar gibi daha nice tecrübelere vakıf olur kırk yılın başında dişinle tırnağınla almış olduğun motorunu aç gözlü servis ve işi malı satana kadar olan firma ile başlarsın yüz göz olmaya ama nafile
    olan senin parana emeğine zamanına ve moraline olur
    burası türkiye dünyanın her yerinde 2+2=4 eder ama turkiyede maalesef bu 2+2=3
    4dü bulana kadar daha çok yol lazım

    http://www.enkotumotor.20m.com
     
  2. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Valla haklısın kardeşim...
     
  3. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda

    Arkadaşım ne yazıkki söylediklerinin bazılarına katılmıyorum. İk olarak yetkili servislerin hepsini kötüleyemeyiz.çünkü işlerini düzgün yapanlarda var bunların haklarını yiyemeyiz. Kötü işçiliği olanlar var doğrudur. Bunu arkadaşlarımızın tecrübelerindende duyuyoruz. Ancak benim servisterde yedek parça harici içim olmadı doğrusu söylemek gerekirse tüm bakım ve tamiratlarımı kendim yaparım.
    Ancak bunu herkes yapamaz. bu sebeple servislere gidicek arkadaşlarda var aramızda. onlarıda yanlış yönlendirmemiz yanlış olur.

    Bir diğeri ise ilk 500 bakımı dediğin rodaj bakımıdır.Arkadaşım rodaj bakımı ne için yapılır? Bir motor bunun adı ister motosiklet motoru olsun isterse otobüs motoru olsun yeni iken veya rektefiye edilmişken motor içindeki parçalar (pistonlar sekmanlar gömlek, subaplar subap kepleri krank mili ve yatakları vs..) biribirine çok yakın çalışırlar ve aşırı sürtünmeden dolayı normalden çok çok fazla metal talaşı yağa karışır. bu parçalar kendilerine yuva açana kadar yani rodaj döneminde bu yaşanır. bu dönemde belirli kurallara uyulması ve motor yağının varsa yağ filtresinin değiştirilmesi kullanıcı yararına olan bir durumdur ve bunun amacı para almak değildir. tamamen senin aracının motorunun ve dolayısıyla senin cebinin yararı içindir. halen gereksi diyorsan rodaj kuralları ve bakımlara uymamak senin elinde kimse karışamaz. ancak doğru olan budur.
     
  4. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    kısmen katılıyorum vaktin varsa elbette motorunun başında olmalısın ama rodaj döneminde sen motoru tam gaz kullanırsan limitlerini zorlarsan harley sevisinin bile bu motor için yapabileceği pek bişey yoktur:) tedbirini almalı ama servisinede güvenmelisin bence..