motor kilitlenmesi

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında çerkezx tarafından paylaşıldı.

  1. çerkezx

    çerkezx Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    4
    arkadaşlar yeni bir motosiklet kullanıcısı olduğum için size bir sorum olacak elite 150 t-4 marka bi scooter e sahibim geçtiğimiz gün 80 ile giderken motordan aniden garip bi ses geldi ve motosiklet yavaş yavaş durdu. tekrar çalıştırmak istediğimde motosikletten sanki akü yokmuşçusuna hiç bir tepki gelmedi hemen yakındaki bir tamirciye gittim ve marş motorunda bi problem war dedi 50 lira masrafı war dedi yanımda para bulunmadığı için ewime yakın başka bi tamirciye gittim fakat oda motor kitlrmiş 300 lira masraf çıkar dedi fakat bazı arkadaşlarımdan duyduğuma göre öotor kilitlerse arka teker çakılı kalır dönmezmiş benimkisinde is bi problem yok normal bi şekilde hareket ediyor acaba motor kilitlenmişmi nasıl anlarım ?

    yardımcı olan arkadaşlara şimiden teşekkürler....
     
  2. A.HAMDİ

    A.HAMDİ Organizatör

    Kayıt:
    9 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.105
    Beğeniler:
    472
    Şehir:
    ALANYA-ANKARA
    Motosiklet:
    Kawasaki
    1.kontağı açtığında lambalar yanıyomu
    eger yanıyo ve kontağı çevirdiğinde marş basmıyosa
    marş motorunda problem var demektir.
    2.motor kitlemesi ile marş basmama olayı olmaz marş basar ama çalışmaz
    3. bence motosikletin kendi servisi varsa birde oraya göster
    allah kolaylık versin ıyı gunler
     
    çerkezx ve Recep Varlı bunu beğendi.
  3. Erol Ceyhan

    Erol Ceyhan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    865
    Beğeniler:
    349
    Şehir:
    istanbul/Bayrampaşa
    Motosiklet:
    SYM
    Hamdi abi bu motorların servisleride pek yok her türlü çin motoru yapan onuda halleder birde şu var bir tamirci marş motoru derken diğeride motor yanmış diyebiliyor buda tamirci kalitesizliğinden ortaya çıkıyor...Arkadaşım birde ayak marşıyla çalıştırmayı dene eğer ayak marşın sağlamsa onla çalıştır eğer ayak marşına hiç basamıyorsan motor kilitlemiş olabilir ben motorun kilitlendiğini sanmıyorum çünkü motoru kitlese büyük ihtimal düşerdin motor kitlese arka teker de kitler sen yavaş yavaş durdu diyorsun adam gibi bir tamirciye götür hepsinin dediğine inanma kazasız sürüşler...
     
    Turgay ve çerkezx bunu beğendi.
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bazı motorlarda ve sukuterlerde yağ müşürü vardır.Yap seviye belli bir yerden aşağıda ise motor çalışmaz.
    Ateşleme bobini yanmış olabilir.
    Marş dinamosu/Motoruna bir baktır.

    Aslında bu şeyleri görmeden bişi demek çok zor.Dr a telefon açıpta kalbim agrıyor demek gibi bir şey.
    Bu motosiklet ve sukuter dunyasında usta çok.Ama çin mallerının ustası herkes.Anlayanda usta anlamayanda.ne desem boş.
    marka bir sukuter veya Motosiklet olsa idi sana şu servise git derdim.Servis ilgilenmedi demiş olsaydında o servise bir güzellik de yapardık o zaman.Ama şu anda ne desem boş.
    Sen yağ seviyesini kontrol et.
     
    çerkezx bunu beğendi.
  5. Turgay

    Turgay Site Müdavimi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.499
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Regal Raptor
    Sorununuz için birşey demiyeceğim fakat motor kitlenmesi olursa teker hiç dönmez, vitesli motorlarda debriyajı sıkarak teker açılır. Sizinkinde kitlenme olmadığı belli yani evinizin yakınındaki motorcuya bir daha uğramayın :)
     
    çerkezx bunu beğendi.
  6. muratyaman

    muratyaman Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    mersin
    Motosiklet:
    Honda
    bazı motosikletlerde motor kitlese dahi arka teker döner mesela benim mobilet vardı motor kitlemişti ama arka teker dönüyordu :) kayış kavramalı motor larda kitlese dahi arka teker dönüyor
     
    çerkezx bunu beğendi.
  7. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Önce bir kilitlenme yapar ve bir süre kayarsın açılırsa paçayı kurtardın demektir.Açılmassa yu önder gider suf da arkadan gelir.Sanırım başınıza bu gelmedi hiç.
    Ben yaşadım.Yıl 1989.Pejo mopede modifiye yapmıştık.Çift yaptık.ve Bursa Yalova yolunda hızımız 100 ün üstünde ve bir mercedes sollarken başıma geldi.ALLAH'ım o an anlatılmaz yaşanır.
    ALLAH kimsenin başına öyle bir şey vermesin.
    Çok canım yanmıştı.Hemde duble yandı.Hem asfaltta çarpmanın etkisiyle hemde hastanede dayımdan yediğim sopanın acısıyla.
    Sizin dediğini kilitlemeyi açarsa olur.Ama aksi olmasıda oldukça kuvvetle muhtemeldir.İşte o zaman ALLAH yardımcınız olsun.
     
    Turgay ve çerkezx bunu beğendi.
  8. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Scooter de otomatik kavrama olduğundan ani teker kilitlemez,fren yapar gibi yavaşlar ve durur.Motor kilitliyken de arka teker döner..İki zamanlı olsa soğuduktan sonra motor dönebilir ve çalışabilir..Kilitliyken marş dönemiyeceği için tık der başka bir ses gelmez..Kilitlediğini ayak marşıyla anlarız(Motor dönmüyorsa)..Dör zamanlı motorda segman kırıp pistona ve gömleğe zarar verip çaktıysa soğuk iken de dönmez,motoru tamamen rektifiye etmek gerekir..Bana ikinci ustanın söylediği doğru gibi geldi,kolay gelsin!..
     
    çerkezx bunu beğendi.
  9. çerkezx

    çerkezx Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    4
    yorumlarını eksik etmeyen bütün arkadaşlara teşekkürler sanırım motor kilitlemiş daha 25 gün oldu 300 lira masraf çıkarması beni motosiklet keyfinden biraz soğuttu ama durmak yok yola dewam diyeceğiz artık :D
     
  10. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Neyse hocam olur boyle seyler sen takma zevk almaya devsam et
     
  11. Turgay

    Turgay Site Müdavimi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.499
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Regal Raptor
    Durmak yok ! zevke ve keyfe devam :)::)
     
  12. muratyaman

    muratyaman Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    mersin
    Motosiklet:
    Honda
    dediğin doğrudur şenol abi benim mobylette ince kayış vardı belki ondan dolayı kaymamıştır ama o an kaymamıştı motor u durdurduktan sonra volant tarafını çevirmeye çalışmıştım dönmemişti iyi ki kaymamış amannn çok korkarım motosikletten düşmekten
     
  13. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
    Neden kitlendigi hakkinda fikrin var mi?
    Belki yanlis yag kullandin, belki servisi aksattin, belki uzun sure son suratta gittin.
    Bence hangisi oldugunu bulup kendine faydali bir ders cikar. Motorun omru sonsuz degil ama kilitlenmesi de olagan bir sey degildir.
     
  14. çerkezx

    çerkezx Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    4
    bugün motosikleti verdiğim tamirciye gittim motor yağ yaktığı için kilitlemiş :( oysa daha 25 gün önce yani aldığım gün değiştirmiştim yağı bu arada tavsiye ettiğiniz bir yağ varmı ve litresi ne kadar ?
    ayriyeten motosikletin halini görünce içim cız etti kabak gibi oymuşlar içini :)
     
  15. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
    Ben castrol 10/30 kullaniyorum ama Turkiye sartlarinda 10/40 daha uygun olabilir. Sen onerilen yagi koy yine. Yaglarin hepsi nerdeyse ayni ama mobil, castrol gibi bilindik markalar olsun.
    Her ne kadar yapmasak da yagi her surusten once kontrol etmek gerekiyor. En azindan haftada bir kesin bak yagina. Sabotaj yapmasi cok kolay aletlerdir motorlar. Bir siringa, bir serum lastigiyle 30 saniyede iz birakmadan cekerler yagini.
    Ben her surusten once frenleri ve stop lambasini kontrol ederim. Boyle kucuk aliskanliklar edin kendine., bir gun mutlaka isine yarar.
     
    oguz.aktan, çerkezx ve Turgay bunu beğendi.
  16. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Motor kilitlenmesi krank kitlemesiyle aynımı aynısı benimde başıma geldi.0 alınan çin motorlarında oluyor motordaki çapaklar krank boncuklarını bozuyor :D
     
  17. Borapitbull

    Borapitbull Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Merhaba

    Benim motor Yamaha XT125.

    E-5 de giderken motorun sesi değişti ve ne olduğunu anlamadan motordan kötü bir ses geldi. ve hemen debriyaja basıp motoru dişli sisteminden kurtardım.

    Hızı kesilinceye kadar debriyaja basılı tuttum, motor stop etti.

    Elektronik marş ile bastım, tık tık diye ses geldi.
    Ayak marjı ise sadece 2 cm hareket ediyor.Yani motorum çalışmıyor.

    Sanırım motor kitlendi.Bu arada motorun yağı bitmiş olduğunu farkettim.:(

    1- Sizce motorun durumu nedir?
    2- Yamaha XT125 motoruma bakacak güvenilir bir servis nereden bulabilirim?
    3- Motora yağ koyup, motoru çalıştırmayı denemeli miyim?

    Bilgi paylaşımınız için şimdiden teşekkürler.
     
  18. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Mesajın ilk yazılış tarihine dikkatinizi çekebilirmiyim.
    04-04-09,
    Tam 1 yıl olmuş :D
    Birde forumda bazı kurallarımız var.Uyulması konusunda çok hassasız.
    Çok Önemli!!![​IMG]

    >>>>>MF Kuralları<<<<<

    >>>>>Kullanıcı Adı (Nick)<<<<<

    >>>>>Profil Bilgileriniz<<<<<

    >>>>>Sizi Tanıyalım<<<<<

    Anlayışınız için teşekkürler,
    Motosikletforum Yönetimi...
     
  19. Oğuzhan Uslu

    Oğuzhan Uslu Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    S.a Arkadaslar Bnm scooter motorum war mondial 125 mt çarsıya gittim geldim söle yoldan sola dönerken istop etti bi daha da calısmadı marşa bastıgımda ise tık tık diye ses geliodu ayak marşıyla denedim ayak marsıda basmadı yağına baktım yağıda wardı ne oldu bilemiyorum yardımcı olursanız cok sevinirim ..

    Şimdiden Teşekkür edeRim ...
     
  20. Turgay

    Turgay Site Müdavimi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.499
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Regal Raptor
    Kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla :)

    Hiç unutmam 160-170 kaptırmışım alman MZ 251 gtz var altımda, köprüden geçmişim okmeydanı e5 civarı bir kitledi motor en az 50 metre arka tekeer açmadı zor toparladım ve sağa çektim :)

    Verilmiş sadakamız varmış :)