Motor kullanırken neden kulak tıkacı takmalıyız?

Konu, 'Motosiklet Koruyucu Ekipmanları' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Gürültüye Bağlı İşitme Kayıpları(Noise Induced Hearing Loss,NIHL)

    Gelişmiş ülkelerdeki verilere göre sağırlık veya işitme kaybı %60 gibi bir oranda kalıtsaldır. Genetik kökenli olanlarında % 70 i herhangi bir sendromla ilşkili değilken (Non-sendromik) % 30 u bir sendromla birliktedir.

    Kulak, 3 ayri bölümden oluşmaktadır:
    dış kulak,
    orta kulak
    iç kulak.

    [​IMG]



    Ses, dış kulak tarafından toplanıp orta kulağa, buradaki orta kulak kemikleri tarafindan da iç kulağa iletilir. İç kulakta bulunan reseptör hücreler tarafindan sinirler uyarılır ve bu uyarı beyne gönderilerek değerlendirilir. Bu bölümlerdeki herhangi bir yapının fonksiyonunu veya gelişimini etkileyen her türlü faktör işitme kaybına neden olur.

    Hemen her toplumda çok sayıda işitme kaybı ve sağırlığa maruz kalmış birey bulunmaktadır. İşitme kaybı doğumsal ve edinsel olarak ortaya çikar. Doğumsal işitme kaybı ortalama olarak her 1000 veya 2000 doğumda bir görülmektedir.

    Toplumda görülen işitme kaybı ve sağırlığın 3 temel nedeni vardir:
    1. Genetik faktörler
    2. Çevresel faktörler (doğumöncesi dönemde annenin geçirdiği enfeksiyonlar, menenjit, kabakulak, hamilelik döneminde annenin kullandigi bazı ilaçlar )
    3. Sebebi belirlenemeyen işitme kayıpları

    İşitme kayıpları genellikle;
    1. İletim tipi(konduktif), ortakulak ve dış kulaktaki anormalliklerle karaktarizedir.
    2. Sensorineural (perception) iç kulakta meydana gelen bozukluklar sonucu ortaya çikar.
    3. Miks tipte işitme kayıpları, yukarıdaki iki tipin bir arada olduğu durumlardır.

    Gelişmiş ülkelerdeki verilere göre sağırlık veya işitme kaybı %60 gibi bir oranda kalıtsaldır. Genetik kökenli olanlarında % 70 i herhangi bir sendromla ilşkili değilken (Non-sendromik) % 30 u bir sendromla birliktedir.

    Gürültüye bağlı işitme kayıpları (Noise induced hearing loss,NIHL), otorinolaringologların en sık karşılaştığı erişkinlerdeki işitme problemlerindendir. Bu sayı işgücünün artmasıyla ve dolayısıyla potansiyel gürültüye maruziyetin artmasıyla da yükselmektedir.

    Dünyada endüstriyel gelişimin artmasıyla birlikte gürültü kirliliği de artarak milyonlarca kişinin hayatını etkilemektedir.
    Gürültünün en sık kaynağı işyerleridir, ayrıca evde ve diğer günlük sosyal aktivitelerde yaş, cins ve etnik grup gibi faktörlerden bağımsız olarak toplumu etkilemektedir. Kişinin iletişiminin bozulmasından, yaşam kalitesinin ve sosyal iyilik halinin azalmasından, işgücü kaybına ve dolayısıyla ekonomik kayba kadar uzanan etkileri bulunmaktadır.

    Gürültü terimi genelde sinir bozucu ve istenmeyen ses olarak tanımlanmaktadır. İşitme alanında bu terim işitmeye potansiyel olarak zarar veren yüksek ses anlamına gelir. Çevresel gürültü tipik olarak 4 şekilde tanımlanır.
    1. Devamlı (Continious)
    2. Dalgalanan (Fluctuating)
    3. Aralıklı (Intermittent)
    4. Ani (Impulsive)
    Genel olarak yüksek frekansları tutan işitme kaybı, yüksek vurgulu kulak uğultusu ve konuşmayı ayırt etme skorunda düşme ile kendini gösterir. Endüstriyel gürültülerin geniş spektrumlu olması nedeniyle oluşan işitme kayıpları 3-6kHz arasındadır.

    İşitme kaybının seyrinde ise, Periferik işitme organında gürültü seviyesine bağlı olarak; geriye dönüşü olan veya kalıcı hasar oluşabilmektedir. Geriye dönüşlü kayıp, geçici eşik kayması (temporary threshold shift ,TTS) olarak adlandırılır ve orta şiddette seslerle oluşur (Örn. Rock müzik konserlerinde vs.). TTSde eşik yükselmesi özellikle 3-6 kHz i içeren frekanslarda belirginleşir.Gürültünün süresiyle orantılı olarak dakikalar içinde geri dönebilirken, saatlerce veya günlerce de uzayabilir. Maruziyet sonrası TTS geri dönmez ve kulak tekrar şiddetli sesle karşılaşırsa işitmede kalıcı değişiklikler oluşur. Bunada kalıcı eşik kayması (permenant threshold shift, PTS) denir.PTSde işitme eşiklerindeki yükselme geri dönüşsüzdür. Kokleada kalıcı hasar oluşmuştur.Koklea dış tüylü hücrelerde sterosiliyaların kaybı, birbirleriyle yapışmaları ve deformasyonları söz konusudur.Şiddetli gürültüye kısa süreli maruz kalma sonucu koklear membranların yırtılması ve endolenfin perilenfle karışması sonucunda sürekli işitme kayıpları ortaya çıkar...
    ABDde İşyerlerinde sesin 90dB için 8 saati, 95dB için 4 saati, 100dB için 2 saati , 105dB için 1 saati ve 130dB için 2 dakikayı geçmemesi için önlem alma zorunluluğu getirilmiştir.140dB'den daha şidettli sese ise izin verilmez.
    Kısaca gürültünün 85dB'i geçtiği ortamlarda bulunanlar için önlem alma zorunluluğu vardır.
    Gürültüye bağlı işitme kayıplarında işitme cihazlarının yararı vardır; ancak, gürültüden korunma en etkili tedavi yöntemidir.Sevgili Ali Tüterden alıntıdır
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    DD alıntıdır

    Kulak tikaci biz motosikletcilerin muhakkak kullanmasi gereken bir koruma ekipmani arkadaslar.

    Alttaki resmini gordugunuz tip olanlar da bu is icin ideal model... Sunger, yaklasik 30dB degerinde ses basinci absorbe edecek ozellikte olanlar...Ucuz, kirlenince atilan tip.

    [​IMG]

    ön bilgiler...

    Ses cogunuzun bildigi gibi bir enerji bicimidir ve degeri "ses basinci" cinsinden dB "desibel" olarak olculmektedir.

    "Sifir" dB insan kulaginin duyabilecegi en dusuk sestir. Sifir ses- mutlak sessizlik diye bir sey dogada bulunmamaktadir, o yuzden olcum insan kulagi hassasiyeti temel alinarak yapilmaktadir, ve olcum yapan cihazlar uluslararasi bir anlasmayla belli bir ses basincini "0" alarak kalibre edilmistir.

    Insan, kulaklari vasitasiyla sesleri duyar. (ciddimisin? dediginizi duyar gibiyim... okumaya devam :D )

    Kulak dis dunyadaki sesleri toplayan bir kepce, bu enerjiyi mekanik titresimlere donusturen bir duzenek ve en nihayet nin bu enerjiyi elektrik akimina cevirip beyne ileten "cok ozel sinir hucreleri"nden olusur. Bizde sesleri duyar ve bunlara bir mana veririz.

    Belli olcude, yogunlukta ve siddette ses enerjisi bu kulak mekanizmasini tahrip eder. Ayni sicak bir corbanin hosumuza gitmesi ama cok sicak oldugunda dilimizi tahrip etmesi gibi.

    Bu ortaokul duzeyi ön bilgiden sonra bizim motosiklet dunyamiza donelim...:)

    Ama once biraz lise duzeyi bilgi de faydali olacaktir... Efendim, dB diye anilan birim "logaritmik" olarak artar...

    10 dB = 1 Birim ses basinci der isek
    20 dB = 10,
    30 dB = 100,
    40 dB = 1000..vs seklinde gider.

    Ornegin 100 dB 90 dB den 10 kat buyuktur, ama 110 dB 90 dB den 100 kat
    buyuktur...gibi.

    Bunu da dagrcigimiza atalim bulunsun...

    Tibbi gercekler:

    85 dB de siddetinde sese maruz kalan kulakta 8 saatin sonunda sinir hucreleri birere birer ölmeye başlar.

    95 Db de ayni sure 1 saate duser, 105 dB de ise bu sure sadece 15 dakikadir.

    Maalesef sinir hucreleri vucudumuzdaki diger hucrelere benzemiyor. Bunlar son derece "uzmanlasmis" hucrelerdir, olenlerin yerine vucut yenilerini uretip tamir edemiyor.

    UCLA (University of California Los Angeles) motosikletlerle ses olcum ve arastirmalari yapmis, kask ici sesleri olcmus ve bunlari yayinlamistir...

    - UCLA in Audditory Labaratuarinda ve yol sartlarinda yapilan arastirma sonuclari soyle:

    Rolantide : 74dB,

    56km/h : 108 dB,

    Otoyol hizlari: (80-100 km/h) ortalama 116 dB (naked-ciplak motosiklet)

    - Ortalama bir kaskin ses basincini/siddetini dusurme degeri 3 dB (yazi ile uc )

    Kullanilip atilan turde ucuz bir sunger kulak tikacinin ses basinci/siddeti dusurme degeri 20-30 dB.

    ( ornek http://www.heartech.co.il/ )

    - Kask ici olcumleri ile ortalama 100km/h hizda ses basinci 93.5 dB (yani ortala bir kaskla kulakliksiz 2.5-3 saatlik motosiklet seyahati ile kulakta ilk sinir uclari olmeye basliyor)

    Bu kadarcik bilgi birikimi ile dahi herhalde sizde ayni sonuca varmissinizdir ki, sagir olmak istemiyoruz o halde bir seyler yapmaliyiz...

    Kulak tikaci bunun icin icat edilmis arkadaslar, gelin bu ucuz sunger tikaclardan alip kullanalim ve 45-50 yaslarinda ha? hı? bana mi dediniz, anlamadim, tekrarlarmisiniz? diye diye dolasmayalim, 60 li yaslarimizda duvar gibi sagir olmayalim.

    Faydalari

    - Kulaginizda olusabilecek tahribatin onune gecmek,
    - Yorgunlugun azaltilmasi (asiri gurultu yorar)
    - Konsantrasyonun yukselmesi (gurultu konsantrasyonunuzu dusurur)
    - Beyin tahribatinin onune gecilmesi (asiri gurultunun beyin tahribatina yol actigi biliniyor...en azindan uzun suruslerden sonra "aptallastigimiz" herkesin malumudur. Ben en az iki kez yan destegi acmadan motoru biraktim gittim, arkamdan baaaaamm diye dustu yere tabii..:)

    Butun motosiklet yariscilarinin ve uzun yol seyyahlarinin kulak tikaci kullandigini bilin.

    Turkiyede motosiklet biniciligi/kulturu daha yeni yeni ortaya cikiyor. Dedelerimizi bosverin, %99 umuzun babasi motosiklete adim atmamistir omrunde. O yuzden cevrenizde 60-80 yas arasinda, gencliginde motosiklete binmekten duvar gibi sagir olmus insanlar pek yok. Burada var (ABD) hemde pek cok. Ben bizde hic olmasin istiyorum...

    Tum bunlara ilaveten beyin, kulaginiz, gozunuz ve beyin siviniz ortak calisma sonucu sizin "seytan icadini" dengede tutuyor.. Bunu da hic unutmayin. Ic kulakta meydana gelcek ileri duzeyde tahribat "salyangoz" denilen denge organinizi da etkileyebilir ve omur boyu gelip gecen motosikletleri seyredebilirsiniz ancak...

    Kulagimizi koruyalim, hemde gozumuz gibi... ;)
     
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Mesela bu ürünü tavsiye ederim.
    [​IMG]

    ALPINE MOTOSAFE® KULAKLIK



    İşitme Kaybı;

    İyi bir sürüşten sonra hala kendinizi motrun üstünde hissediyormusunuz? Motosiklet kullanırken kulak içindeki işitme resptörleri çok zorlanır ve bunların kendilerini yenilemeleri zaman alır. Eğer sürüşten sonra kulağınızda bir BİP sesi duyurorsanız bazı reseptörlerin öldüğünü düşüne bilirsiniz. ALPINE MOTOSAFE® KULAKLIK sizi bu etkiden korur.



    Motor, trafik ve iletişim;

    Sizi saran çevreden ve trafikten tamamen izole olmak tehlikelidir. Ayrıca motorunuzun sesini duyup dinlemek de isteyebilirsiniz! Bu sebeple ALPINE MOTOSAFE® KULAKLIK sadece zararlı rüzgar gürültüsünü elimine eden filitreler sahiptir.



    Motorcunun karşılaştığı risk nedir?

    Güvenli çevre gürültü seviyesi 80desibeldir, ancak bu seviyenin üzerindeki sürekli gürültüler tekrar geridöüzlemez zararlara yol açabilir. Polis testlerinden çıkan sonuçlara göre maruz kalınan seviye ön görülen sınırların çok üzerinde. Şöyle ki kısa sürüşler bike farkında olmadan büyük bir işitme kaybı riski taşımaktadır.



    Sadece kask işitme kaybını korumaya yetmez.

    Almanyanın ünlü motosiklet dergisi Motorrad’ın yaptığı testlerden sadece kask takarak işitme kaybının önüne geçilemeyeceği, en iyi çözümün ALPINE MOTOSAFE® KULAKLIK olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.



    Konvensiyonel kulak krouma sistemleri

    * Sarı kulaklıklar

    En çok tercih edilen kulam koruma sistemleridir ve kulağı tamamı ile izole eder. Sarı kulaklıkla daha az gürültüye maruz kalırsınız, fakat maalesef çevrenizde olup bitenleri ve trafiği de duyamazsınız. Ayrıca bir çok kişi bu kulaklıkları rahatsız bulurlar, çünkü ilk başlangıçta kulağa iyi oturan bu kulaklıklar daha sonra bollaşır, çünkü bu kulaklıklar tek kullanım için yapılmışlardır ve düzenli olarak değiştirilmelidirler.



    * Otoplastic: Kişiselleştirilmiş kulak koruyucu

    Bir otoplastik kulak koruyucu kişiye özeldir ve iki parçadan oluşur; kulaklık ve filitre. Kulağınıza iyi oturması için kulak kalıbınıza göre labaratuarlada üretilirler. Özel bir gürültü filitresi kulaklığın içine yerleştirlerek çevreniz ve trafiği duyarken rüsgar gürültüsünden etkilenmeniz önlenir. Yumuşak yada sert plastikten üretilebilirler. Bu kulaklıkların 5 yıl kadar ömürleri vardır, iyi bir flitrasyon sağlarlar ancak dikkat edilmesi gerekn bir unsur vardır “Kesinlikle kask ile beraber kullanılamazlar”.



    * Alpine MotoSafe® Kulaklık
    * Alpine MotoSafe® Kulaklık aynı zamanda “universal otoplastik” olarak da anılabilir, MotoSafe® iki adet kulaklık ve iki adet değiştirilebilir renk kodlu filitreye sahip bir settir. Bu özel gürültü filitreleri maksimum koruma sağlarken çevreniz duymanızı ve etkileşimde bulunmanızı garanti eder. Açık kanallı filitreler basınç farklılığı yaratmadığı için izolasyon hissi duymazsınız. MotoSafe® dayanıklı ve esnek thermoplastik polymerden üretilmiştir. Kulak iç ısısı sayesinde birkaç dakikada kulağınızın şekline adapte olurlar ve uzun süreli kullanımlarda dahi rahatsızlık vermezler. Setin içinde ayrıca daha fazla gürültü bastırma seviyesine sahip extra filitre seti de bulunmaktadır.
     
  4. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    paylaşım için teşekkürler.
     
  5. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    trafiği duyamama tehlikesinide beraberinde getirebileceğini düşünüyorum haksız mıyım?
     
  6. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Donald Duck'ın bu metinlerini motordelisi.com'da aylar önce okumuştum, şimdi yeniden daha bilinçli okumak iyi oldu.

    Teşekkürler...

    Bunda tek sorun artçı ile iletişim olur herhalde. Ya da Bluetooth kulaklık falan kullanmak (Telefon, IPOD, Intercom...).
     
  7. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    İnternet'ten okuduğum bunun bir mit olduğu üzerineydi. Motor üzerindeyken baskın ses motorun sesi ve zaten çevreden gelen sesleri bastırıyor.

    İdeali seçimlik filtreleme (motor sesini bastırıp dış sesleri bırakan) yapan elektronik bir sistem (ki ben rastlamadım böyle bir şeye) olsa gerek, ama o zaman da motordan alınan keyif ciddi düşebilir :)
     
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosiklete bindiğimizde KASKımızı taktığımızda çevrenden extra rahatsız edici sesleri duyarız
    - Rüzgar sesi
    - Otoların ve diğer araçların asfaltta lastiklerinin çıkarttığı sesler cayırtılar
    - Diğer araçların aşırı sesli veya bozuk korma sesleri
    - Kendi aracımızın (motosikletimizin) zincir sesi

    Bütün bunlar sürücünün sürüş konsantrasyonunu bozan faktorlerdir
    Bunları kulak tıkacı sayesinde filtrelediğinizde sürüş ve yola konsantrasyonunuz %60 gibi çok ciddi rakkamlarda artar.Düşünsenize KASK ın içine giren rüzgar sesi KASK ın için nasılda uğultu yapar.Bu tıkaçlar sayesinde bunu bizi rahatsız etmeyecek boyutlara indiğini.
    Kafadan sürüş kaabileyiniz %60 artmakta.Daha çok yola ve çeveremize konsantre oluyoruz.
    hem sürüş dinamiklerimiz değişiyor artış oluyor hemde kafamız şişmediği için çok daha uzun km leri konforlu şekilde alıyorsunuz.

    Ben şahsen 4 yıldır kullanıyorum.2008 yılına kadar yıllık ortalama şehir içi ve dışı 80 bin km yol yapıyorum.En kısa mesafeyede en uzak mesafayede motosikletimle giderken kulak tıkacı kullanıyorum.

    Birde sizin fikriniz şıu an teorik olarak mantığınıza ters geliyor.Dilerseniz bir güvenlik malzemesi satıcısından ucuz yollu olan UVEX marka sünger tıkaçlardan alın.KUllanın.(Poşetli ürünleri alın.Çiftli fosforlu yeşil renktedirler.İpli ve ipsiz modelleri var.Poşeti yırtmadan açmadan once kulak tıkacı nasıl takmalıdır şekille gösteriri ona uygun kullanın.)
    Bakın neler oluyor

    Tıkacı takmayı beceremeyenler varsa senol_sel@hotmail.com msn den camdan uygulamalı gösterebilirim.
    Unutmayın:İşitme kaybu geri getirelebilir bir rahatsızlık değildir.Gitti mi gider ve artık sağırsınız.Daha kötüsü artık motosiklet kesinlikle kullanamayacaksınız.

    Tabii ki boyunlukta olduğu gibi vucudumuza giren yabancı maddeden ilk zamanları rahatsızlık duyacaksınız.Ama inanın alıştıktan sonra en yakın mesafeye giderken bile takmadan gidemeyeceksiniz.
    Bursa Tıp Fakultesi KBB A.B.D Başkanı motosikletçi arkadaşımız Prof.Oğuz BASUT ve DD bu konuda yanılıyor olmaz değil mi.
    Tabii birde ben 4 yıldır aralıksız hergün kulak tıkacı ile motosiklet kullanan ben de yanılıyor olamam değil mi.:D:D
     
  9. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    kulak önemli bir organımız korumakta fayda var paylaşım için teşekkürler!!!
     
  10. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    sanırım gelişmiş ülkelerin, gelişmiş insanları kullanabilirler.. ülkemizde tehlike yaratabilir diye düşünüyorum.." korna çaldım ama duymadı, ben de istemeden ezdim" laflarını duyar gibiyim..
     
  11. Erdal Özgüner

    Erdal Özgüner Site Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Şubat 2009
    Mesajlar:
    786
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    istanbul/küçükçekmece
    Motosiklet:
    Yamaha
    bir yakınımın kulakları hiç duymuyor ve yaya yürüyüşlerinde devamlı olarak denge bozukluğu,sendeleme var, motorsiklette kullanıyor fakat aynıdenge bozukluluğunu motor sürer ikende yaşıyor. demekki duyma, denge faktörü içinde çok önemli bu konuyu önemsiyelim arkadaşlar.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  12. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    bence insanın trafikteki en büyük yardımcı duyuları 1. göz 2. kulak kaskı taktığımızda zaten normalden %40 daha az duyuyoruz hepten kendimizi sağırlaştırmanın alemi yok bence tehlikeli.
     
  13. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha

    Zaten tıkaç kullanmadığımızda bunu yapıyoruz.Ve işitme kaybı yavaş yavaş olur ve gitti gider.Aynı sigara gibi yavaş yavaş.Anladınız siz:D


    Bakınız fikirler hep teorik olarak var.Uygulayan var mı.
    Bunca Prpfesör arkadaşımız varken ve benim gibi kullanan binlerce arkadaşımız varken.
    Ya bizler kullananlar ve eğitim sistemi yanılıyor yada sizler denemediğiniz için yanılıyorsunuz
    Bir örnek vereceğim
    Hepimiz az çok gsm şebekesi üzerinden cep telefonları kullanıyoruz.
    Sizler gsm şebekesi üzerinden cep telefonları nasıl çalışır biliyormusunuz.
    Tabii ki biliyoruz.
    Ve bir arkadaşımızı sevgilimizi eşimizi ararken bu çalışma prensibini sistemi düşünerek mi arama yaparız yoksa direkt numarayı çevirip cep telefonu görüşmemizi mi yaparız.
    Yani sistemin nasıl çalıştığını hiç düşünmeyiz.
    Sadece arama tuşuyla ararız.
    Şimdi yeniden soralım mı.
    Sistemin nasıl çalışıtığını değil sistemin bize verdiğini öğrenme zamanı.Haydi
     
    oguzhan ve o.somuncu bunu beğendi.
  14. SERVET

    SERVET Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.786
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Paylasım ıcın tşk ler
     
  15. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Göz ve kulak tek başına hiç bir anlam ifade etmezler.
    Onlardan aldığı görüntüleri ve sesleri algılayıp anlayıp bize hareket izni verecek beyin olmadıktan sonra.
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  16. oguzhan

    oguzhan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2008
    Mesajlar:
    269
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    istanbul-tuzla
    kaskımızı taktığımızda bu rahatsız edici seslerin çoğunu filtreliyo bana göre. hem birde sessiz motosiklet kullanmak zordur. düşününki herkes arabasının motor sesini duymadan arabasını kullanamaz ben şahsen motorumun sesini duyunca rahatlıyorum zaten onun için motorumu bu kadar çok seviyorum
     
  17. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha

    Biz motosiklet sürücüleri sürüden ayrı olmalıyız.
    Zaten ayrı olduğumuz için motosiklet kullanıyoruz.Biz herkes olmamalıyız.
    Neyse bu konu uzadıkça uzar.Bu dediklerimi yaşlar 40 ları geçince ve hala da motosiklet üstünde iseniz anlayacaksınız.Umarım herşey için çok geçmiş olmaz.
    Hala havanda su dövmeye devam ediyorum ben.
    Ben deneyerek öğrendim.Sizler denemeden söylüyorsunuz.Asla teorikle pratik bir olmaz.

    Benim için bu konuı kapanmıştır.
    Herkese hayırlı keyfli sürüşler dilerim.
     
  18. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Evet iç kulakta oluşan bir hasar bilimsel olarak,ilk önce denge kaybı oluşturur...Duyu organlarında zaafiyet ve eksikliği yaşamadan bilimsel olarak kanıtlanmış uyarılara teşekkür ederek uymalıyız!...Teşekkürler Şenol Bey!..
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  19. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
    Senol arkadasim, sabrina hayran kaldim. herkese tek tek anlatmaya calismissin yanlis dusunduklerini. Ben de bir ornek vererek desteklemeye calisiyim.
    Trafikte giderken korna sesi duyduk. Kime calindigini ve kimin caldigini anliyor muyuz? Ben kulaklik takmama ragmen korna sesini rahatca duyuyorum. Sonra ayni sizlerin yaptigi gibi onum bossa gaz aciyorum, doluysa omuz ustunden bakip bos yere kiriyorum.

    Araba lastik sesleri; Kulaklikli veya kulakliksiz hic duymuyorum. Duysam da ne taraftan geldigini anlamiyorum.

    500cc ve ustu aragazi sesi; Kulaklikla duyuyorum, kulakliksiz panik bile yapiyorum.

    Surus hissi; Kulaklikla surerken sanki her sey agir cekim gerceklesiyor.

    Ornek; Sagdan bi yaya yola atlar gibi yapiyor.

    Kulakliksiz; Gaz kes, frenlere asil. Acaba arkamda arac var mi,(bu arada frene basma azalir) bi lastik sesi geliyor ama..dur tek aynaya bakiyim.. Bu panik ani boyle gider.

    Kulaklikli; Atliycak galiba bu adam. Gaz kes, frenlerken aynaya bak, omuz ustunden kacis yerine bak. Duruma gore kac veya frene asil.

    En azindan kulaklariniza pamuk tikayarak baslayin. Surus keyfini katlayacagina garanti veririm.
     
    Şenol SEL, ozcankosal ve o.somuncu bunu beğendi.
  20. fuat karadag

    fuat karadag Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    89
    kulak önemlide türkiye şartlarında bazen iki kulak bile insana trafikte yetmiyor kaldıki tıkadınmı hemen ezerler . kornaçaldım da işin bahanesi olur arkadaşın dediği gibi.