Motora başlamak..!!

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Selim CAN tarafından paylaşıldı.

  1. Selim CAN

    Selim CAN Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Etlik/Ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Abilerim - Ablalarım merhabalar, ben de foruma yeni katılanlardanım. Bu konuyu açana kadar forumun altından girdim üstünden çıktım ve de epey bilgi edindim, böyle bir paylaşım ortamı oluşturanlara ne kadar teşekkürlerimi sunsam az.

    Ben de sizlerin arasına katıldığıma göre (umarım siz de beni aranıza kabul edersiniz) sizlerin tecrübelerinden istifade etmemin bir sakıncası yoktur diye düşünüp hemen sizlere danışmak istedim.:)

    Bugüne kadar içimde inanılmaz bir YAMAHA R1 tutkusu vardı, gerçi hala var fakat dediğim gibi burada edindiğim bilgilere dayanarak direkt r1 den başlamanın azraille dans etmek gibi bir şey olacağına sonunda istemeden de olsa kendimi inandırdım!! Zaten 2 tekerlekli araçlardan bisiklet harici hiçbir vasıtada da deneyimim olmadı malesef:(

    Bu yüzden de kendimi bu yolda geliştirmek için daha düşük cc'li bir yarış motoruyla pişirmek istiyorum, tabi ki değerli görüşlerinizi de bu yönde almak istiyorum.;)

    Aklıma elbette ilk gelen yamahaya olan isteğimden dolayı YAMAHA YZF 125 fakat o makineyi yalnızca kendimi geliştirmek amaçlı kullanmak istediğim için 2.elinden temiz ve uygun olanından alacağım. Bunun muadili olan HONDA CBR 125 ise fiyat hususunda cazip gelse de hiç de beni yarış motoruna hazırlayacak bir alet gibi durmuyor.

    YZF125'in yarış motoru olduğunu ispatlayan görüntüsü, kalıbı ve yamaha oluşu (yeterli tecrübeye sahip olduğumda r1 sahibi olmak istediğim için aynı marka olmasından mütevellit) daha cazip kılıyor malumunuzdur ki:)

    Yani sorum şudur ki; YZF 125 beni tatmin etmeye yetecek bir motor mudur? Yoksa onu boşver de şu seni daha iyi hazırlar diyebileceğiniz bir makine var mıdır? Para konusunda da çok har vurup harman savurabilecek bir bütçem yok ne yazıkki bu yüzden sürekli motor alıp verecek, değiştirebilecek bir durumum yok. Yani almışken tam almalıyım gerisi de 600cc mi olur artık hakikaten altından kalkabilecek gibiysem harikulade bir r1 mi olur bilemem:D

    Biliyorum biraz uzunca yazdım ama diğer konulardaki gibi kısaca değinip sorularımın havada kalmasını da, bana yardımı dokunacak büyüklerimin kafalarında soru işaretlerinin kalmasını da istemiyorum:cool:

    Şimdiden hepinize çok teşekkür ediyorum, forum için de ayriyetten çok çok sağ olun... Saygılarımla,
     
  2. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Selim, başlangıç için yzf 125 güzel bir makinadır. Temiz ikinci el bir yzf 125 bulup başlayabilirsin. Ancak iş sadece motorla bitmiyor. İyi bir kask, iyi bir motosiklet pantolonu, iyi bir mont, iyi bir motosiklet çizmesi, ve iyi birde eldiven alman gerekiyor. Kesinlikle bu korumalar olmadan motosiklet kullanma. Ayrıca daha önce hiç deneyimin olmadığı için Güvenli Sürüş Teknikleri Eğitimi almanı şiddetle tavsiye ederim.
     
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Erol hocama aynen katılıyorum.Mesajımı yazdım yollamadan önce bakayım dedim hocam yazmış bende cevap olarak bu satırları yazdım

    Bu arada profesyonel sürücü olmaktan kastın nedir.
     
  4. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bir Valentino Rossi hayranı daha...:)
     
  5. Selim CAN

    Selim CAN Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Etlik/Ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Elbette, kesinlikle tam teçhizatsız sürmek gibi bir niyetim yok.
    Yalnız günlük hayatta ara sıra kullanım için kalınca bir kot pantolon ve kışlık deri bot ile de sürebileceğimi umut ediyorum.
    Güvenli Sürüş Teknikleri Eğitimi almayı ben de isterim ama öncelikle ehliyetimi alıp -daha 1 ay önce de 'B' sınıfı aldım- sürmeyi öğrenip sonra bu tür kurslara dahil olmayı düşünüyorum. Mantıklı olan da budur herhalde:)

    -Şenol Abi, profesyonel demem biraz yanlış oldu doğrusu, kastım tam olarak pist pilotu olmak değil de bir motor sürerken kendimi olabildiğince diken üstündelikten uzak hissetmem.. Yani kısacası r1imin hakkından gelebilmek:)
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Biz günlük hayatta dahi en kısa mesafeye giderken bile en ozak yere gidiyormuşçasına giyinmek zorundayız.
    Kazaların ciddi ve sorunlu olduğu yerlerin başınada eve işe yakın yerlerde olmaktadır.
    Mesela bu linki oku.http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=3954&highlight=T%FCm+%FCyelerimiz

    Kot patlolnla deri botlarla veya spor ayakkabılarla neler oluyormuş gör.Hele R1 gibi ciddi bir performans makinesinde neler olabileceğini ben sana bilahere yollarım.

    Bu linkte ki http://www.motosikletforum.com/forumdisplay.php?f=63 tüm konuları oku.

    Profesyonellik başka şeydir.O yüzden sormuştum.Cevabını aldım.Bir kavram kargaşası olduğunu anladım ama emin olmak istedim.

    R1 in hakkından gelebilmek bir kaç bin km ile olmaz.Bana göre R1 e geçmen için en az 100 bin km bitirmiş olman lazım.Amam eveden işe okula gidip gelmek olarak değil her hava ve yola şartında kullanarak olmalı.
    Bizi eğitine hocaların verdiği bilgiler bu şekildedir.
    mesela bu hocalarımızdan biri Paolo VOLPARA ya göre R1 e geçmek isteyen yeni kullanıcı için her hava ve yol şartında motosiklet kullanmak şartıyla en az 100 bin km bitirmiş olması lazım.
    Bunu göz ardı etme.

    Bizlerin burda paylaştığı bilgiler yeni başlayanlar olsun eskiden beri kullananlar olsun uzun soluklu binmesinden yana olduğumuz içindir.
    BU yüzden bilgilerimizi paylaşıyoruz.
    Benim için motosiklet yaşam şeklidir.30 yıldır sadece motosiklet kullanıyorum.aşağı yukarı buda yaklaşık 1,5 milyon km anlamına gelmekte.Güvenli sürüş sistemini uygularım.Ki aslolanda budur.Gerreksiz risklere girmem sürüşümde sürekli riskleri minimize ederim ona göre sürüş yaparım.
    Hayabusa da kullandım Goldwingde harley de.
    Şu anda Yamaha Ybr 125 kullanıyorum.
    Aslolan sürebilmek değil riskleri minimize ederek güvenli şekilde motosiklet kullanabilmektir.
    Aslolan düz yolda 320 yapmak olmamalı.Gerekli olduğu hallerde güvenle ve tek parça halinde durabilmektir.
    Düz yolda motosiklet kullanmak için sürücüye ihtiyaç yoktur.Bir maymunu azcık emekle yetiştip sele bırak motosiklet düz yolda çok rahat gider ama karşına engel çıktığında veya virajda işte sürücü o zaman lazım olur.

    Dediklerimi anlayabildin mi ?

    Hayırlı olsun.
     
    Selim CAN bunu beğendi.
  7. Selim CAN

    Selim CAN Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Etlik/Ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Ouch!! Fotoğraflar hakikaten anlatmak istediğinizi ve anlamam gerekeni açıklar nitelikte.
    Kesinlikle anladım Şenol hocam;) Zaten kim ister ki iki üç yıl bineyim de öleyim..
    Ayrıca malumunuzdur ki Ankara her türlü hava şartlarına açık olduğu için yeteri kadar farklı koşulları deneyebilmiş olacağım,
    bir de sık sık uzun yolculuklara çıkmam gerekecek bu yüzden de sanıyorum ki epey yol katedeceğim.
    Peki, ilk mesajıma dönecek olursak; bu konuda ne dersiniz?:)
     
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    YZF R125 yerine ikinci el bir cbr 125 almanı tavsiye ederim.
    Hatta daha ucuz seçenek olarak ybr 125 daha isabetli olur.Bu şekilde Full korumalı kıyafet ve ekipmanlar ve kafanı Koruyacak kalitede KASK alman daha kolay olur.Ve "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimleri içinde elinde bir miktar naktin olmuş olur.
    Ha dersen ybr 125 le bu zevkimi tatmin edemem diye.
    Cbr veya YZF yi ANkara gibi karasal iklime sahip bir bölgece sadece yazın ve baharda kullanabilirsin.Ama ybr yi buzlu zemin haricinde her zaman kullanabilirsin.Birde bu pencereden bakasanız çok isabetli olur.Ve ilk motorun olması hasabiyle illaki düşeceksin.İşte sorun burda başlıyor.Düştüğünde full korumalı olursan senin için sorun pek olmaz ama motosiklet hasar görecek.YZF ve cbr ın parçaları pahalı.Ama ybr ninkiler ucuz.Birde burdan bakman lazım
    Ama sakın bana ben düşmem demem.Ben bunca yıllık sürüş deneyimime rağmen düşmem diyemezken sende deme.İlla ki düşecek ha şimdi ha sonra ama düşeceksin.
     
  9. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    İleride bir racing kullanmak istiyorsunuz. Ama motorsiklet kullanmayı öğrenmeye başlamak için hiç de bir racing kullanmanız gerekmiyor. Bu dönemde: Öncelikle hız yapmayacaksınız;
    aşırı yatarak ya da dönüşlerde motoru aşırı yatırarak hava atmayacaksınız. Bunlar ileride...

    Evet Honda CBR 125 bir racing değil, ama zaten hiç bir 125cc yol sürüşunde racing olarak adlandırılamaz. CBR 125'in oturuşu biraz daha diktir. Diğer commuter türü motorsikletlere (CBF 125, YBR 125) göre de tasarıımı biraz farklıdır ve karenajları vardır.

    Mali durumunuzu bilmiyorum ama YZF 125 bana güzel ama fiyat/performans açısından çok pahalı gelmiştir. Maksimum sürati diğerlerinden biraz fazla, daha hacimli ve tek silindirli olmasından dolayı biraz sarsan, motoru daha çabuk eskiyecek bir model. Bir de ikinci el pazarı diğerlerine göre daha kısıtlı (hem alında hem satımda).

    Karenajlı makinelere koruma demiri olmuyor ama CBF 125, YBR 125 gibilerinde olan koruma demiri hem sizi hem de motoru koruyor. Başlangıç motoru için idealler. Racing sitiline daha sonra geçebilirsiniz.

    İkinci seçecek CBR 125. Üçüncüsü de Kawasaki Ninja 250, 33 BG gücünde çok dikkatli kullanır ve kendinize hakim olur, sıkı eğitim de alırsanız racing denebilecek bir makine. Oturuşu biraz daha dik (bu da daha iyi aslında ya).

    Gene de temiz bir ikinci YZF bulursanız güle güle kullanın derim.
     
  10. Selim CAN

    Selim CAN Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Etlik/Ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Afedersiniz yalnız ben bunu tam olarak anlayamadım:confused: Yani kışın kullanamayacak olmamın sebebi üşüyecek olmam mı, tecrübesiz olmam mı, ikisi birden mi?? Yani tanıdığım honda cbr fireblade, kawa ninja 1200 kullananlar var elbette kendimi onlarla kıyaslamıyorum ama kışın karda kıyamette paşa paşa sürüyorlar :)

    Ya aslında bu konuda benim kafam şöyle çalışıyor:
    YZF R125 kasa olarak yarış motoru şeklinde. O işlevi tam olarak görmese de benim süreceğim, oturacağım pozisyon 1000cclik bir makineyle nasıl ise öyle olacak. Bunun da illaki bana ekstradan etkisi olmalı!! Yani ybr den kalkıp r1e binsem otomatik vitesli arabadan başkasını süremeyen hatunların vitesli araba sürmeye çalışırkenki halleri ne ise ben de o durumda olacakmışım gibi bir his var ben böyle düşünüyorum malum sadece mantığım böyle çalıştığı için bunları söylüyorum yani görüp geçirdiğim için değil:)

    Kısacası abilerim, ben acemiliğimi ybr 125 / cbr 125 / yzf r125 den herhangi birisiyle atlatmaya çalışsam neticede aynı etkiyi görebilir, aynı sonucu alabilir miyim??
     
  11. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Evet motorsikletler arasındaki oturuş şekli farkının motor sürüşüne etkisi var ama zannettiğiniz kadar değil. Eğer başka tarz bir makineyi layıkı ile öğrenmiş ve deneyim de kazanmışsanız diğerine geçmekte aşırı zorlanmazsınız.

    İllaki oturuş şekli konusunu soruyorsanız racinge en uygunlar sırasıyla YZF sonra CBR, en uygun olmayanı da YBR.

    Fiyat/performans açısından ilk başlangıç motoru olması kriteri ile en uygunu soruyorsanız sıralama tam tersi.

    Önemli olan alacağınız güvenli sürüş eğitimleri, yapacağınız onbinlerce kilometre ve kendinizi gittikçe geliştirmek. Sonuçta pistlerde yarışmayacağınıza göre hız limitleriniz de belli ;)
     
  12. Alper KOCABAŞ

    Alper KOCABAŞ Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Kocaeli
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Merhaba Selim aramıza hoşgeldin. Motosiklete giriş yapmayı R1 ile düşünüyorsan hayatta yapacak bir şeyin kalmadığı anlamına gelir. 4 silindirli, 180 beygir gücünde, 210 kg ağırlığındaki bir aracı kullanmak bisiklet kullanmaya benzemez. R1 1. viteste 100km den fazla hız yapıyor. Herkes bu motosikletlerin görünüşüne aldanıyor zaten ama kullanmak o kadar kolay değil. Ehliyetin yok trafikte seni ne gibi tehlikelerin beklediğinden haberin yok. öncelikle ehliyetini al. Ondan sonra imkanın varsa güvenli sürüş eğitimi al. Güvenlik ekipmanlarını almayı ihmal etmezsin umarım. Motosiklet kullanmak istiyorsan arkadaşım motosikletin görünüşüne aldanmayacaksın. Sen acemisin zaten kullanmayı bilmiyorsun yüksek cc li motora başlamak hata olur. Öncelikle sana, ondan sonrada aracına yazık olur. Bu işler bisiklet gibi düşe kalka, düşe kalka öğrenilmez. Seyir halindeyken bir düştünmü ya sürünerek bariyere, direk vs şeylere çarparsın yada arkadan gelen aracın altında.

    Öncelikle tekrar ediyorum motosikletin görünüşüne aldanmayacaksın. İlla ki racing ile giriş yapmak istiyorum diyorsan. Honda cbr 125 yada Yamaha yzf 125 ile başlayacaksın zaten. İki model daha var, Kawasaki ninja250r yada Hyosung gt250r ama bunlar 250 cc lik araçlar bunlarlada başlaya bilirsin. Bunlardan biriyle başlamak istersen Ninja 250r ı öneririm.

    Honda ve Yamaha ya gelince cbr125 5.500 Tl civarında yzf125 9.750 Tl. civarında. Maddi durum sorun olmadığında bu iki model arasında kime sorarsanız sorun görüntüsünden dolayı yzf125 der. Der der ama benim gibi 125 cc lik bir motor için 9.750 Tl sının çok olduğunu söylemez. İki model de 125cc gücünde, ikiside ortalama aynı hızı yapıyor, belki cbr biraz daha hızlı gidebilir hafif olduğu için. yzf125 kendi sınıfında en göz alıcı model fakat 125cclik motosiklete görüntüsü için o kadar grenaj vs aksesuar ekleyince kasa ağırlaşıyor tabiki. o kasa o kadar ağırki araç 90-100 km hızdan sonrasını yemiyor. ve ikinci elde satarken kimse ona okadar parayı vermez sanırım. o paraya 0km cbr125 alınır ve üstüne paraka bile artar.

    Sana tavsiyem; Honda cbf150 yada Yamaha ybr125 alman. Benim önerim cbf150 den yana bu aracın kullanımı daha kolay ve satarken de sorun yaşamazsın. Bu araçla iki tekere alışırsın daha önemlisi trafiğe alışırsın Yeterli kullanım ve trafik tecrübesi edindikten sonra direkt olarak hedefindeki R1 modeline geçmeni önermem. Racinglerin şakası yok Racing araçlar 600 cc motora sahip ama beygir gücü olarak bir çok 600cc nin iki katı beygir gücüne sahipler. Yani her 600cc lik motosiklet aynı tepkiyi vermez. Sende Yamaha takıntısı olmuş R6 alırsın deneyim ve tecrübe kazandıktan sonra hayallerini gerçekleştirir ve R1 sahibi olursun.

    Örnek vermek gerekirse, bisiklet kullanmaya kimse iki teker üzerinde başlamaz daha doğrusu başlayamaz. Çünkü denge problemi yaşar. Bisiklet alırsın arka tekerin yanıda iki adet denge tekeri takarsın. Daha sonra bu tekerler zamanla eğilerek yamuklaşır ve denge tekerlerin takılı olduğu halde kısa bir süre iki teker de giderek dengeye alışırsın. Denge tekerinin birini çıkartırsın belli bir zaman üç teker kullanırsın daha sonra diğer denge tekerini çıkartırsın ve artık iki teker üzerinde dengede durmayı öğrenmiş olursun ve pedallara asılırsın. bunları hatırlamanı isterim.

    Senin yapmak istediğin; emeklemeden koşmak ama unutmaki

    Kimse emeklemeden yürüyemez.
     
  13. Selim CAN

    Selim CAN Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Etlik/Ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Alper hocam iyi güzel hoş dersin sağ olasın da ben zaten yarın r1 alıyorum gezi var mı, geleyim de iki lastik yakayım diye bu konuyu açmadım ki!! Hatta bu tür yanlış anlaşılmalar olmasın diye destanımsı bir yazı bile yazdım. Bakın ilk yazımdan aynen alıntı yapıyorum zorluk çıkmasın size diye:

    " Bugüne kadar içimde inanılmaz bir YAMAHA R1 tutkusu vardı, gerçi hala var fakat dediğim gibi burada edindiğim bilgilere dayanarak direkt r1 den başlamanın azraille dans etmek gibi bir şey olacağına sonunda istemeden de olsa kendimi inandırdım!! Zaten 2 tekerlekli araçlardan bisiklet harici hiçbir vasıtada da deneyimim olmadı malesef "

    Ve ayrıca 125cc den sonra direkt 1000liğe geçme demişsiniz teşekkür ederim, ona da ilk yazımdan bir alıntı:

    " YZF 125 beni tatmin etmeye yetecek bir motor mudur? Yoksa onu boşver de şu seni daha iyi hazırlar diyebileceğiniz bir makine var mıdır? Para konusunda da çok har vurup harman savurabilecek bir bütçem yok ne yazıkki bu yüzden sürekli motor alıp verecek, değiştirebilecek bir durumum yok. Yani almışken tam almalıyım gerisi de 600cc mi olur artık hakikaten altından kalkabilecek gibiysem harikulade bir r1 mi olur bilemem "


    Değerli bilgileriniz için teşekkür ederim, peki 250cc kawa ninjalar ile acemilik dönemini atlatmak -temiz bir şekilde- doğru olur mu acaba? Eğer sizin ve diğer üstadlarımın cevabı evet doğrultusundaysa böyle bir makineyle başlamak daha akla uygun olabilir aslında:)

    Bülent Abiciğim kafamı iyice allak bullak ettin be:) Zaten yarım yamalak çalışıyordu, şimdi işin içinden çıkamaz oldum.. O zaman direkt r1 alayım ben:p:D
     
  14. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Ama doğrusunu dedim :D

    Sana önerim sırayla ehliyet, sonra güvenli sürüş eğitimi al. Orada kendini dene, hocaların seni özlemlesin. Onların önerilerini dinleyerek bir motorsiklet seçimi yap.

    Bazı insanlar çok hızlı kaparlar ve sorun olmadan sürerler, bazıları ise zaman ister...

    125 cc motoru giriş/geçiş için kullanacağın için sana vitesli motorsiklet kullanmayı en iyi öğretecek motorsikleti almanda fayda var. Bu nedenle de fazla para harcamayacağın, düşürüp kaldıracağın, birşeyler oldumu da tamiri için çok para harcamayacağın bir marka/model en uygun değil mi?
     
  15. Selim CAN

    Selim CAN Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Etlik/Ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Ya bu Ankara'da bildiğim bir yer var güvenli sürüş eğitimi veren ve kendi motoruyla gelene hem daha fazla ilgi alaka var hem de fiyatlar çok çok aşağı iniyor bu yüzden de önce ehliyet almak -ki yazıldım kursa, sonra da motoru alıp hem kendi kendime çalışmak hem de tanıdıklardan olsun yardım almak suretiyle anlamam lazım aleti. Yani sürüş eğitimimi kendi kendime hallettikten sonra güvenlisini alacağım:D
    Motorda vites ne menem bir şeydir sadece teoride biliyorum buna alıştıktan sonra yani hani arabada direksiyon sınavına girmeden önce nasıl boş yollarda çalışarak her şeyi hallederseniz o şekilde düşe kalka motor nasıl gider?? söküp sonradan eğitime gitmem daha makul geliyor bana.

    Ayrıca dedikleriniz kesinlikle doğru ucuz sıradan, düşünce içimin "cızZ" etmeyeceği bir aletle başlamak tabii ki çok çok akıllıca. Fakat benim alacağım bu motorla okula, uzun yolculuklara, şehir içi gezilere gitmek gibi düşüncelerim var işte böyle bir motorla da (yanlış anlaşılmasın içime sinmeyeceğini varsayarak) hiç gezesim gelmez, üzerine binesim hiç hiç gelmez:) Zaten kafamı kurcalayan tamamiyle bu. Sonuçta hangimiz istemez ki alacağımız motora şöyle kapıdan baktığımızda "vay be ne güzel de yatıyor" diyebilmek!!

    Bu yüzden aslında YZF R125 ve önerileriniz üzere KAWA 250R en çok içime sinerek bineceğim aletler. Yani ybr 125 alsam motoru park ettiğimde arkamı dönüp bakmam çünkü bana hitap etmiyor:)

    Ha bir de diğer taraftan bak, kawa 250r ile düşsem motor gitti, grenaj değişecek 1000 lira kafadan hesap çıktı. Tabii ben de ybr den düşmüş kadar ufak atlatamayacağım ama bunları göze alabiliyor muyum??Bilmiyorum:confused:

    Peki.. Yeni bir soru!! Bunları göze alabilecek olursam eğer kawa 250r mi (-ki istisnasız herkes bunu diyecek) yzfr125 mi ikisi de değil mi:D
     
  16. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bilmediğin şeyi kendi kendine öğrenemezsin.
    Sen ODTÜ'de neden okuyorsun.Orda okumadan istediğin alanda uzman olabilirmisin.

    Motosiklet görüntüye göre değil ihtiyaca göre alınır.
    Ve sen sıfır bilginle kawa alırsan ki tavsiye etmem iki seçeneğin olur düştüğünde.Ya ölürsün yada sakat kalırsın.Bu kadar basit.Sözlerim ağırdır ama tecrübeme dayanarak söylerim.
    Sen okuyan bir kardeşimizsin.
    Yüksek tahsil yapan bir kardeşimizsin.Hiç teori ile pratik bir olur mu.
    Ybr kullanıyorum.Uzun yolda seni başlangıç olarak üzmez.Hatta daha uzun süre motosiklete binersin.
    Torunlarına da anlatacak bir şeylerin olur.
    Ben ybr ile Trabzon iskendurun marmamris mardin yaptım.Hiçte sıkılmadım yorulmadım.Sistemi uygularsan ne yorulursun nede üzülürsün.Amam sistemi uygulamzsan yorulursun üzülürsün.

    Tekrar edeyim.Sistemi bilmeden uygulayamazsın öğrenemezsin.Doğru bildiğin yanlışlar bilinç altına yerleştiğinde onları yenip doğruyu öğrenmen ya çok zor olur yada imkansız olur.

    Ama biz sadece sana doğru yolu göstermeye çalışıyoruz.
    Son kararı sen ver.
    benden bu kadar.
     
  17. Selim CAN

    Selim CAN Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Etlik/Ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Zaten sizden doğru yolu öğrenmek amaçlı bu foruma girmedim mi??
    Ben de ileride tecrübe kazandığımda da kardeşlerime, arkadaşlarıma bildiklerimi aktarmak için sizlere dahil olmadım mı??

    Son kararı elbette ben vereceğim zaten onun ben de bilincindeyim fakat hala beni tam olarak tatmin edebilecek, görüşlerimle uyuşacak bir tavsiye gelmedi o yüzden kafam hala karışık durumda. Motor olayını haydi şu aşamada geçmiş durumdayım. Şimdi asıl sorun motosiklet sürmek hususunda.

    Tamam bilmediğin şeyi kendi kendine öğrenemezsin demişsiniz kesinlikle doğru, fakat ben de zaten hiçbir zaman aksini iddia edip kendi kendime öğreneceğim demedim. Ha kendi kendime pratik yapacağım dedim, ki onu yapmasam ayıp ederim zaten değil mi ama;)

    Şimdi sıraya koyacak olursak benim hala aklımda şu sıralama var:

    • Ehliyet alınacak!
    • Motosiklet alınacak!
    • Gerekli tüm ekipmanlar alınacak!
    • Trafiğe kapalı alanda tanıdıklar yardımıyla MOTOSİKLET NEDİR anlaşılacak!
    • Trafiğe kapalı alanda motosiklet sürebilecek kıvama gelinecek!
    • Güvenli Sürüş Eğitimi alınacak!
    • Eğitimde eğitmenim uygun görmedikçe trafiğe çıkılmayacak!
    • Trafiğe çıktıktan sonra yeterli kıvama gelinene kadar aynı motosiklet kullanılacak! (Takriben 1-2 yıl)
    • Sonra da eğer uygun görülürse 600cc, 1000cc, yok hala pişmemişsem 250cc'ye geçilecek!

    Ama sizler bana çeşitli kombinasyonlar öneriyorsunuz teşekkür ederim; mesela motosiklet almadan kursa git orada vasıta önerirler ve yahut motosikletini al hemen kursa git öğren.

    Bunlar her ne kadar benim istediğim şeyler de olsa (yani beni çeşitli seçeneklerle düşünmeye itmek ve doğru seçimi yapmamı sağlamak) neticede kafam karışıyor ve benim mantığım ile sizin tecrübelerinizin farklılıklar göstermesinden dolayı benim kafam iyice karışıyor:) bilmem yeteri kadar anlatabildim mi??

    Yani size burada benim istediklerimi söyleyin de tatmin olayım demiyorum zaten siz de böyle bir şey yapmazsınız diye umut ediyorum ama beni sizin önerdiğiniz şekilde yapmanın daha makul olduğuna ikna etmenizi istiyorum. Tabii ki karşılıklı anlayış ve hoşgörüyle, ne de olsa sizler benim saygı duyduğum büyüklerimsiniz. Benim de sizden daha sıcak, sevecen tepkiler almak istemem gayet normal.:)
     
    Fahri Polat bunu beğendi.
  18. Fahri Polat

    Fahri Polat Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Tokat
    Motosiklet:
    Yamaha
    -----------------
     
  19. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha

    zaten öyle yapıyoruz.Anlayışla makul çözümler sunuyorduk.Evet bende size sıcak sevecen bir büyüğünüz olarak bilgilerimizi tecrübelerimiz aktarıyoruz.
     
  20. Fahri Polat

    Fahri Polat Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Tokat
    Motosiklet:
    Yamaha

    :):):):):):):)