Motorda ÇEkiş sorunu Zaten düşük cc

Konu, 'Scooter - Maxi Scooter Kullanıcıları' kısmında Arda Özhan tarafından paylaşıldı.

  1. Arda Özhan

    Arda Özhan Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2011
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    KTM
    http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=9900 Bu konudaki Motor bile denmiyecek alete sahibim 43cc Aldıgımdan bu yana Beni Cok güzel gezdirdi ilk aldıgım günler Arka tekere hava basamadılar zincir yüzünden ondan binemedim Ama Bastıktan sonra canavar gibi gidiyordu Bugun ve dün bindigimde motor beni taşımamamaya Basladı Çekiş Düşmesinde Etkili Faktörleri yazarsanız Sevinirim KEndi kanaatimcede

    1-Benzinlige giderken su şişesine Yağ koyup yanımda götürüyorum Benzinim dün ve bugun Cok azalmıstı Benzinin üstüne karıstırmadan yağ koydugum için Benzinin Bolca gidip az miktarda Kalan benzinin içinde FAzla yağ kalmıs olması
    2- Ön yada arka tekerin Somunlarının Cok fazla sıkılasması yada gevsemesinden dolayı teker saga sola deyiyor olabilir
    3- Bu aletler İthal ve 1 yıla yakındır kutusunda bekliyen aletmiş Bujisi Calısmasada Ömrünü yitirmiş olabilirmi İLginiz için teşekkürler
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ah be kardeşim.Biz sana ne desek az.Ama yapacakta fazla bir şey Şemsiye hesabı olmuş senin bu macera.
    Benzine ne kadar yağ katıyorsun.
    Buji beklemekte normal şartlarda hasar görmez ama ateşleme bobini bir şekilde hasar görmüş olabilir.Buji piposunu çıkart bujiye yakın tut bak bakalım ark yapıyormu.
    Yapıyorsa ateşleme var demektir.
    Lastik somunları fazla sıkmak diye bir şey olmaz.Onlar tork anahtarı ile sıkılır.Bu yüzden bir servise götür baksınlar.
    Hazır servise gidince bir Şemsiye daha kacacak artık zevk almaya bak.
    Boyle sıkıntılarla uğraşacağına alsaydın bir mobilet tarzı moped gittiği yere kadar gitseydin daha ekonomik olurdu ama senin sorunun başka.
    Plaka olmasın derdin var ama her şeyinde bir şeyi var işte.
    Hem ayağını yerden kessin hem ekonomik olsun hem plaka istenmesin hem ehliyet istenmesin o zaman ALLAH sana yardımcı olsun.
     
  3. Mehmet Sert

    Mehmet Sert Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    zonguldak
    Motosiklet:
    Mondial
    arda kardeş motorlar benzinle çalışır.
    yağla değil yağın konma sebebi motor içindeki parçaların aşınmasını engellemek

    seninde yazdığın gibi motora fazla yağ koymuşsun benzin az olduğu içinmotor gitmiyor

    sen motora gerekli benzini koy bu sefer yağ koyma içinde hala yağ varsa sorunun çözülür

    benzin yağ karışımını iyi yapmazsan sorun yaşarsın(benzin koydujtan sonra 2-3 km yine sorun yaşayabilirsin borularda kalan yağ için sonra düzelir)

    1 litre pet şişeye benzin koy vde müsait yerde sakla banyo gibi tani herkese söyle dikkat etsinler benzin çok yanıcı bir maddedir üzerine yaz hatta benzindiye

    diğer sıkalrıdda yanıtlayayım

    lastiğin fazla sıkıldığını ve yallpa yapmasını söyle anlarsın motorunu çalıştırmadan yan çevir lastiklerini döndür sağa sola çek pak sıkısıkmı yalpa yapıyormu

    buji de dura dura bozulmaz kötü şartlarda saklanmaıysa

    bu arada makinayı ne kadara aldın
     
  4. Arda Özhan

    Arda Özhan Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2011
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    KTM
    ,İlk dediğiniz Olayı yapamam ama tekerlekler somun tork anahtarıyla takılcak şey değil :) Birde Bugun şimdi cıkıp benzin alacagım bana 550 ye yakına patladı inşallah yürütebilcem yeniden cok sıkıntıdayım Babam kücükken bisiklete bile binmemiş oyuzden bir mondial 125zn ye yeticek param vardı ama korktugu için almadı yasım 17 1995 lym seneye artık ehliyetimi alıp bir cbr 125 yada mondial 125 zn gibi birşeyle baslayacagım teşekkürler
     
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bence önce "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimi al.
    Motosiklete bakış açında değişecektir Mandaliten de.
    Eğitim almadan sukuter veya vitesli Motosiklet de alsan mandalite de değişiklik olmayacağı için ileride daha ciddi sorunlar yaşayacaksın.
     
  6. Arda Özhan

    Arda Özhan Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2011
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    KTM
    Arkadaşlarım Yada Abilerim Bu konunun Çözümünü galiba buldum Sorun ön tekerde Ses yapıyor ugultu bisikletlerin frenleri sıkı olursa tekerden ugultu gelir ya aynı öyle ve zorlanıyor Arkadaşıma sordum ses yapıyorsa balata bitmiştir dedi bendeki alet buna benzer http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...yada-tek-mini-scooter-satilik-66946709/detay/ Bu tür aletlerde balat avarmıdır balata bitmesi tekeri zorlarmı _
     
  7. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    eğer bu araçta fren sistemi varsa,ki olması gerek ki durabilesin.fren olan her şeyde balata vardır olmak zorundadır..balata bittiği zaman motorda gitmede zorlanma olmaz durmak istediğinde duramazsın ve balata ile kampana yada disk adı verdiğimiz yerde sürtmeden dolayı rahatsız edıcı bır ses çıkar.eğer motor sıkıyor ve gitmiyorsa kullanılan araçtaki zincir gergin olabilir.tekerlek tam eksende değildir zorlanma olabilir.balata yani fren istem dışı kendini sıkıyor olabilir.fren sistemi nasıl bu konuda biraz bilgi verebilirmisin bana rica etsem.
     
  8. Arda Özhan

    Arda Özhan Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2011
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    KTM
  9. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    kampana fren sistemi..bence bir ustaya götür ve kampanayı açsın..içinde oksitlenme olabilir yada balata yaylarında bir anrmallik olma ihtimali olabilir.ve bu bahsettiğim sorunlar sıkma ve aracın gitmesini zorlaştırır..sana şöyle bişey diyeyim 15 dk kadar dolaş bakalım sonra fren mekanızması olan kısımı elınle tut eğer bu kısım sıcaksa kesınlıkle balata sıstemınde sorun vardır..
     
  10. Arda Özhan

    Arda Özhan Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2011
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    KTM
    15 dk gezmeme gerek yok tekerin iç kısmına jant gibi olan yerine dokundugumda parmagımı yakıcak kadar olmasada sıcaklık olusuyor ve parmagımı yakmama sebebi soguktan hissediyor olamamamda olabilir ama ısınma var sorun oradamı ozman