motorsiklete yeni başlıyanlara

Konu, 'Motosiklet ve Trafik' kısmında erenkocer tarafından paylaşıldı.

  1. erenkocer

    erenkocer Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    kuşadası
    Motosiklet:
    Kymco
    motorsiklete yeni başlıyan arakadaşlarımız için azda olsa faydalı olacağını umarım******************************************************************************Eğer bir motosiklet kullanıcısıysanız doğayla bütünleşen, komutlarınıza anında cevap veren bir makinaya hükmederek, özgürlük tutkusunu yaşama imkanına sahipsiniz demektir. Ancak size sunulan bu macera ve özgürlük keyfini yaşayabilmeniz büyük ölçüde motosikletinizi güvenli ve emniyetli bir biçimde kullanmanıza bağlıdır. Aşağıdaki “Emniyetli Sürüş Kuralları”na uyarsanız siz ve dostlarınız üzülmezsiniz.


    Kasksız yola çıkmayın
    Çoğu motosiklet kazalarında sürücünün kasksız olması kafanın sert bir yere çarpması nedeniyle ölümlere varan ağır sonuçlar doğurabilmektedir. Kask giydiğinizde çene kayışını mutlaka kilitleyiniz. Aksi halde ani bir harekette kaskınız fırlayacak ve sizi koruyamayacaktır.

    Kask giymeyenlerin özürleri ve yanıtları
    Özür :Ben çok iyi sürücüyüm. Kaza yapmam.
    Yanıt : Olabilir. Fakat siz trafikte yalnız değilsiniz ve diğer sürücülerin nasıl sürücü olduklarını bilemezsiniz.
    Özür :50 Km/saat ten hızlı sürmüyorum.
    Yanıt : 30 Km/saat hızla giderken başın sert bir yere çarpması ölüme neden olabilir.
    Özür :Kasksız kullanmak benim problemim, başka kimseyi ilgilendirmez.
    Yanıt : Hayır. Sadece sizi ilgilendirmez. Aynı zamanda ailenizi, arkadaşlarınızı, motosiklet imajına vereceği zarar nedeniyle tüm motosikletçileri, hastanede geçecek süre ve yapılacak masraf nedeniyle de ülke ekonomisini ilgilendirir.
    Özür :Çok yakına gideceğim.
    Yanıt : Kaza için bir kilometre sınırı mı var? "Bir kilometreden daha kısa mesafelerde kaza olmaz."gibi. Adı üstünde "Kaza". Nerede ve ne zaman geleceği bilinemez.
    Özür :Motosikleti park ettikten sonra kaskı taşımak zor geliyor.
    Yanıt : Taşımak zorunda değilsiniz. Hemen hemen her motosiklette kilitli kask taşıyıcı vardır.

    Koruyucu giysiler giyin
    Motosiklette vücudunuz dış etkilere açık olduğu için vücudu saran fakat sıkmayan elbise, dar paçalı pantalon, motosiklet çizmesi ya da lastik tabanlı ayakkabı ve eldiven giyilmelidir.
    Kaskınız ve elbisenizde diğer sürücüler tarafından
    görülmenizi sağlayacak reflektör olmalıdır.

    Yola çıkmadan önce motosikletinizi kontrol edin
    Yola çıkmadan önce motosikletin kontrol edilmesi motosikletten kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi bakımından son derece önemlidir. Bu nedenle yola çıkmadan önce aşağıdaki kontrolleri yapmayı alışkanlık haline getiriniz.

    Yakıt : Depo dolu olmalı.
    Motor Yağı : Tamam olmalı.
    Lastikler : Lastiklerde yarık, kesik olmamalı, hava basınçları yeterli olmalı.
    Jantlar : Jant telleri gevşek, jant eğik ya da ezik olmamalı.
    Zincir : Zincir yağlı olmalı, zincir boşluğu 15-20 mm olmalıdır.
    Motor : Yağ kaçağı olmamalı, cıvata, somun ya da vidalar gevşek olmamalıdır.
    Frenler : Balatalar aşınma sınırını aşmamalı, ön fren levye boşluğu 10-20 mm, arka fren pedal boşluğu 20-30 mm olmalıdır.
    Debriyaj : Debriyaj balataları aşınma sınırını aşmamalı, levye boşluğu 10-20 mm olmalıdır.
    Far, sinyaller ,korna ve fren lambaları : Tüm elektriksel uyarı ve aydınlatma elemanları çalışır, lambalar yanabilir durumda olmalıdır.
    Akü : Akü suları tamam olmalı(kuru akü değilse), havalandırma borusu tıkalı olmamalı.
    Aynalar : Dikiz aynaları sağlam ve arkayı rahatça görebileceğiniz şekilde ayarlı olmalı.
    Cıvata ve somunlar : Dışardan görülebilen bütün cıvata ve somunlar kontrol edilmeli ve gerekirse sıkılmalıdır.

    MOTOSİKLET KULLANIMINDA BAZI TEKNİKLER

    Kalkış

    Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde, sağ ayak fren pedalına basılı durumda, sol el debriyaj levyesinde ve sağ el ön fren levyesinde olmalıdır.
    Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır. Vitese takma işlemi tamamlandıktan sonra debriyaj levyesi sıkılı durumdayken yine sağ ayak arka fren pedalına basılarak sol ayak yere koyulmalıdır.
    Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır. Motor hareket ettikten sonra debriyaj tamamen serbest bırakılmalıdır.
    Normal olarak fren levyesi yavaşça sıkılıp hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sıkılır ve yavaşça gevşetilir.

    Dönme

    Viraja girmeden önce nasıl bir viraj alacağınızı tespit edin.

    Doksan derecelik viraj

    Viraj tipine bağlı olarak hızınızı azaltın. Viraja girdikten sonra çok mecbur kalmadıkça fren yapmayınız ve gazı açmayınız.
    Viraja dıştan girin ve virajdan en kısa zamanda çıkabileceğiniz bir çizgi belirleyin.

    Geniş açılı viraj

    Dizlerinizi yakıt deposuna yapıştırın ve motosikletle birlikte dönüş yönüne doğru hafifçe yatın.
    Düşük hızlarda santrifüj kuvvetin etkisi az olacağından sadece motorun yatırılması daha yararlıdır.

    Tam dönüşlü virajlar

    İleriyi açık olarak göremediğiniz noktalarda daha fazla dikkat sarfedin. Aniden umulmadık bir engel, park etmiş bir araçla karşılaşabilirsiniz.
    Yol kenarlarına fazla yaklaşmayın. Yolun dış kesimlerinde bulunabilecek kum, çakıl gibi malzemeler motosiklet için tehlikeli olabilir.

    Sürekli virajlar

    Sürekli virajlarda bir viraj çıkışının izleyen virajın girişi olduğunu unutmayın.
    Düz ve ters eğimli yol virajlarında daha yavaş ve daha dikkatli gidilmelidir.
    Virajlara yavaş girilmeli ve göreceli olarak hızlı çıkılmalıdır. Bu nedenle viraj çıkışında gazı hafifçe açınız.
    Dönme sırasında gazın aniden açılması arka tekerleğin kaymasına neden olur.
    Motosiklet normal şartlarda araçların görüş açısı içinde olmak için orta yol çizgisinin sağ yakınında sürülmelidir. Ancak virajlarda yolun dış çizgisine yaklaşılmalı ve viraja dıştan girilmelidir. Orta çizgiye yakın dönüşlerde motosiklet yattığı zaman sürücü karşı yönden gelen aracın yoluna geçebilir. Bu durum bir tür şerit ihlali olup son derece tehlikelidir.
    Virajlarda daima baş çevirilmeli ve göz virajın çıkışına yönlendirilmelidir

    Durma ( Fren Yapma )

    Fren yapmadan önce gazı tamamen kesin.
    İleriye doğru bakın ve her iki freni (ön ve arka )aynı anda kullanın. Frenlerin ayrı ayrı kullanılması hem motosikletin dengesini bozar hem de durma mesafesini artırır.
    Motosiklete tek kişi bindiğinde frenleme esnasında yükün yüzde 60'ı ön tekerleğe, 40'ı arka tekerleğe biner. Bu nedenle ön fren arka frenden daha kuvvetlice sıkılmalıdır.
    Ani fren yaparak tekerlekleri bloke etmekten kaçının. Tekerleklerden biri ya da ikisinin bloke olması motosikletin dengesinin bozulmasına, hatta devrilmesine neden olabilir.
    Kesikli fren yapmayın. Frenleri yavaştan kuvvetliye doğru ve sürekli olarak uygulayın. Motor iyice yavaşlayıp durmaya yaklaşınca, durmadan hemen önce; debriyaja basarak vitesi boşa alın. Böylelikle motor freninden azami şekildede faydalanmış olursunuz.
    Fren esnasında tekerleklerden biri bloke olursa, o tekerleğe ait freni gevşetin ve yeniden yavaşça fren uygulayın.
    Frenleme sırasında motosikletin ataletini ve durma mesafesini hesaba katarak öndeki vasıtayı emniyetle durabileceğiniz bir mesafeden takip edin.
    Çok zorunlu olmadıkça virajlarda fren yapmayın.
    __________________

    *********************************
     
  2. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    öncelikle paylaşımın için teşekkürler arabada emniye kemeri neyse motorda kask daha önemlidir eldivende keza olmassa olmazlardandır birde yaz aylarında sıcaktan kask takmamayı savunanları tanıyorum ne olursa olsun hiçbir kask hastaneden yada morgdan daha sıkıcı değildir:)
     
  3. Ziya Çerezci

    Ziya Çerezci Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.207
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Paylaşım için teşekkürler.
     
    erenkocer bunu beğendi.
  4. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Hocam bilgiler için teşekkür ediyoruz. özellikle yeni başlayan arkaaşlar için çok faydalı bilgiler. özellikle kas için yazılanlar ve recep kardeşimizin yorumu gerçekten çok güzel. Aslında kask konusunda şöyle bir şey var bunu çoğumuz denersek daha rahat anlarız.


    Otomobillerde emniyet kemerleri ilk başlarda insanı sıkar ama 6-7 ay sonra inanın emniyet kemeri takmadığınızda huzursuz olmaya başloyprsunuz düzenli kullanırsanız. kasktada durum bu. örneğin motosikletini sürekli kask ile kullanan bir sürücüyseniz trafiğe kapalı bir yolda düşük hızlarda kasksız bir kullanmaya çalışın. emin olun rahat edemeyeceksiniz. Sanki her an kaza yapıpta başınızı bi yerlere çarpacakmışsınız gibi geliyor. Bu sebeple özellikle koruyucu donanımlar ve kask mevsim ayrımı yapılmadan kullanılmalıdır.
     
    erenkocer, o.somuncu, Turgay ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  5. fuat karadag

    fuat karadag Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    89
    Arkadaşlar ben birkaç defa kaza yaptım kaskım olmasaydı belkide şimdi ölmüş olabilirdim .Kim ne derse desin kasksız asla motosikletinize binmeyin.gerçi herzaman kaza olacak diye bir kaide yok ama insan hayatında belki birkere kaza yapar kaskı yoksa ölme ihtimali çok yüksektir.
     
    Turgay, erenkocer, o.somuncu ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  6. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW

    Suat29 MF ailesine hoş geldin. İyi forumlar, kazasız sürüşler dilerim.
     
  7. Turgay

    Turgay Site Müdavimi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.499
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Regal Raptor
    Aynen bende katılıyorum, Kask benim için şapka gibi motora binmesem dahi takıcam o derece alışmışım ona :)
     
    erenkocer ve Recep Varlı bunu beğendi.
  8. erenkocer

    erenkocer Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    kuşadası
    Motosiklet:
    Kymco
    evet arkadaşlar kask önemli çünkü kask hayat kurtarır ben 50 metre yolada gitsem mutlaka kask takıyorum kaskla bir bütün olmuşum kasksız kendimi çıplak gibi hissediyorum kaskı kesinlikle ihmal etmeyelim
     
    Turgay bunu beğendi.
  9. fuat karadag

    fuat karadag Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    89
    teşekkür ederim erol kardeş
     
  10. Turgay

    Turgay Site Müdavimi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.499
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Regal Raptor
    Ben kaskı şeye benzetiyorum hani, polis otolarında, jeeplerde ön tamponu koruma demirleri takıyorlarya tampona zarar gelmesin diye. Motosiklet üzerinde de ön tampon bizim alnımız ve onu koruyan tabiki KASK. ;)
     
    Recep Varlı bunu beğendi.
  11. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Motosiklete binenlerin bildikleri ve her zaman da uygulamaları gereken şeyler bunlar. Bilenler için hatırlatma, bilmeyenler için altın kurallar. Teşekkürler.

    Güzel cümle ;) tebrikler.
     
    Recep Varlı bunu beğendi.
  12. Ayberk Yandımata

    Ayberk Yandımata Üye

    Kayıt:
    11 Mart 2009
    Mesajlar:
    96
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Paylaşım için teşekkürler... inşallah eğitimde denicem :) ;)
     
  13. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ve bütün bunları tek başınıza yapmak uygulamak yerine daha once "güvenli Sürüş eğitimleri" almış biri nezaretinde/gözetiminde yapın.Çok kimse yaptığı yanlışı göremez.Ama gözlemci olan eğitimli kişi bu hatayı görüp size bildirebilir.Ve sizde sistemi doğru uygulamış olursunuz.
    Ama ben yinede yeni başlayana eskiden beri kullanan herkese
    illede vede ısrarla "GÜVENLİ SÜRÜŞ EĞİTİMLERİ" veren kurum/kuruluşlardan eğitim alın derim.

    Sakın bazıları gibi ben oraya vereceğim parayla depomu doldurup falanca km daha fazla yaparım demesin.Bir kaç depo az gezerek ama Güvenli şekilde çok uzun yıllar sağlıklı motosiklet kullanmak varken güvensiz ve sağlığın bozuk halde yaşamak mı derim.