motorsikletin tarihi

Konu, 'KYMCO' kısmında erenkocer tarafından paylaşıldı.

  1. erenkocer

    erenkocer Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    kuşadası
    Motosiklet:
    Kymco
    Sylvester Howard Roper 1869 Buharlı Bisiklet
    ilk motosiklet 1868 yılında yapılmıştır. Benzinli motor yerine buharlı motoru bulunuyordu. Sylvester Howard Roper tarafından yapılmıştı. Yaptığı buhar gücü ile çalışan bisiklet 1867 yılında ABD’de fuarlar ve sirklerde halka tanıtıldı. Günümüzün motosikletlerine tam olarak benzemese de bazı yönlerden andırıyordu. Roper marka motorun bir örneği günümüze kadar ulaşmıştır. Kömürle çalışan iki silindirli bu motor doğrudan arka tekerlekteki kranka bağlı millerle görev yapıyordu. Bu makine sonraki yıllarda icat edilen güvenlik bisikletine öncülük etmiştir ve şasisi kemik kıran denilen motosiklet baz alınarak yapılmıştır. "Kemik kıranlar" 1800 yılları civarında ortaya çıkmıştır ve etrafı demirle kaplı at arabası tekerleri vardır. Bunlara kemik kıran denilmesinin sebebi sürüş biçimlerinin son derece sarsıntılı olması ve sürücülerini üzerlerinden fırlatıp atma eğiliminde olmalarındandır.

    Dünyanın ilk benzin motorlu motosikleti, 1885 Daimler Reitwagen

    1900-1955 --- Günümüzün Büyük Motosiklet şirketlerinin Yaratılması
    1902 - Triumph
    1903 - Harley-Davidson (Harley-Davidson Motor Company)
    1946 - Honda (The Honda Motor Company)
    1952 - Suzuki (Suzuki Motor Co., Ltd.,)
    1954 - Kawasaki (Kawasaki Heavy Industries)
    1955 - Yamaha (Yamaha Motor Corporation)
    1945-1985 --- Motosikletin Büyümesi
     
  2. erenkocer

    erenkocer Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    kuşadası
    Motosiklet:
    Kymco
    ABD,de kayıtlı motosiklet rakamları:

    1945 - 198,000 motosiklet
    1955 - 450,000 motosiklet
    1958 - 500,000den fazla motosiklet
    1962 - 646,000 motosiklet
    1965 - 1.4 milyon motosiklet
    1970 - 2.8 milyon motosiklet
    1975 - 5 milyon motosiklet
    1985 - 5.4 milyon motosiklet
    1990 - 3,650,000 motosiklet
    1998 - 4,809,000 motosiklet

    1953 --- The Wild One isimli film vizyona girdi
    1959 --- İlk Japon motosiklet üreticisi (Yamaha) ABD pazarına girdi
    1962 --- Bir Honda ile en güzel insanlarla tanınan kampanyası başlattılar
    1969 --- Fabrika çıkışı motosikletler ilk kez çeyrek mili 13 saniye altında aldılar.
    1970 --- Easy Rider isimli film vizyona girdi.
    1972 --- Motosiklet kontrolleri standartlaştırıldı
    1978 --- Fabrika çıkışı motosikletler ilk kez çeyrek mili 12 saniye altında aldılar.
    1980 --- 1.Uluslararası Motosiklet Güvenlik Konferansı yapıldı, fabrika çıkışı motosikletler ilk kez çeyrek
    mili 11 saniye altında aldılar.
    1986 --- Fabrika çıkışı motosikletler ilk kez çeyrek mili 10 saniye altında aldılar.

    1944-46 yıllarında askere giden erkek ve kadınlar 2. Dünya Savaşından eve dönüyorlardı ve yaşam ve yaşamaya susadıkları için sadece bir yerlere oturup yerleşmekten daha fazlasını yapmak istiyorlardı. Motosikletler 2. Dünya Savaşı sırasında oldukça popülerdi ve insanlar denemek istiyorlardı. Bu nedenle çok iyi satış rakamları yakalandı. Ancak motosiklet satışlarının patlaması bu insanların çocuklarının büyüyüp motosiklet kullanabilecek yaşlara gelince olabildi. 1962 yılı dünyada görülebilecek en meşhur ve başarılı satış kampanyasına şahitlik etti. Honda tarafından başlatılan kampanya her şeyi değiştirdi. Bir Honda ile en güzel insanlarla tanışın reklamlar’ı Kuzey Amerika’da fırtına gibi esti. Sadece 3 yıl içinde (1965) kayıtlı motosiklet sayısı iki katına çıktı, beş yıl sonra (1970) tekrar iki katına çıktı, bir 5 yıl sonra (1975) tekrar iki katına çıktı! Honda sayesinde 10 yıldan fazla bir zaman içerisinde sayı 646,000,den 5 milyonun üzerine ulaştı

    Bu PATLAMAYI anlayabilmek için önce ÇÖKÜŞÜN nedenlerini anlayabilmemiz gerekir. 1962 yılındaki ortalama bir motosiklet alıcısı 16-18 yaşlarındaydı ve o zamanın 50cc 450cc motosikletleri ile yetiniyorlardı. Yıllar geçtikçe Kuzey Amerika’daki yollar müthiş bir oranda arttı. insanlar sürüş deneyimi kazandılar ve küçük motosikletlerin izin vereceğinden daha hızlı ve daha uzağa gitmek istediler. Bu nedenle yaşları ilerledikçe 1969 Honda CB750K (750cc) gibi daha büyük motosikletlere geçtiler ve bu sayede satışlar tekrar arttı. 1970’ler geldiğinde daha büyük motosikletler üretildi ve aynı insanlar bu kez onları satın aldı. Dünyayı standart motosikletler yönetmeye başladı

    Ne yazık ki, 1970’ler bitmeye yakınlaştıkça motosiklet sanayi satışların ciddi oranda düşmesi ile sıkıntı yaşamaya başladı. 1962 yılında 16-18 yaşında olanlar şimdi ailelerini kurmak, bir yerlere yerleşmek ve kendi çocuklarını büyütmek istiyorlardı. Maceracı ruhları geride kalmıştı. Yeni motosiklet almayı bıraktıklarında motosiklet üreticileri de paniğe kapıldılar. Zamanın (1979-1983) motosiklet dergileri ve motosiklet üreticileri bunun nedenini bilmiyorlardı ve bu nedenle bu durum ÇÖKÜŞ olarak ilan edildi. Üreticiler cruiser, touring, sport gibi yeni tasarımları da denediler ancak bir şey değişmedi. Yeni motosikletler yıllarca satış reyonlarında beklediler, bayiler satamayacakları motosikleti sipariş etmediler. Üreticiler ellerinde çok sayıda kalan modelleri indirimle satmak zorunda kaldılar. Hatta yeni modelleri bir önceki yılın modelinden daha düşük fiyata sattılar.
    1980'lerin En Sonları --- Motosiklet Tekrar Yükselişe Geçiyor!

    1980lerin sonuna gelindiğinde her şey çok kötüydü. Satışlar 10 yıl öncesindekine göre korkunç oranda düşmüştü. Ayakta kalmayı becerebilen bayiler de çok kötü durumdaydılar. Ancak tünelin sonunda sadece çok az kişinin görebildiği bir ışık vardı
    Hiç beklenmeyen iki şey oldu. Daha önceki patlamayı yaşatanlar çocukları ile birlikte geri döndüler. Yaşadıkları eğlenceyi ve geçirdikleri iyi vakitleri unutmamış gözüküyorlardı ve artan gelirleri sayesinde şimdi daha büyük ve daha pahalı motosikletler alabileceklerdi. Onların çocukları da bu yaşamdan tat almak istiyorlardı. İşler aniden iyi gidecek gibi görünüyordu, ama ne zamana kadar?

    Cruiser ve Sport motosikletlerin popülerliğinin artması onlara yakından baktığınızda hiç de şaşırtıcı değildir. Yaşça daha büyük sürücüler lüks ve konfordan hoşlanıyordu ve çok büyük hızlara ihtiyaç duymuyorlardı, bu nedenle Cruiserlary seçtiler. Daha genç olanlar ise Sport motosikletin sürüş pozisyonunu ve hızlanmasını sevdiler....
    Standart motosiklet Cruiser ve Sport motorsiklet sayesinde artık geçmiıte kalıyordu. 1990ların başında standart tip bir motosiklet sunabilen tek bir motosiklet üreticisi kalmamıştı!
    Günümüz --- Her şey Yolunda.

    Günümüzde motosiklet bayileri ve üreticileri için her şey yolunda gözüküyor. Şu anda tekrar en yüksek kayıtlı motosiklet sayısına ulaşıyoruz ve herkes hayatından çok memnun. Her yıl farklı model Cruiser ve Sport motosiklet çıktığını görüyoruz. Standart motosikletler yeniden sıraya girdi ve şu anda en yüksek satışı sağlayan kategorideler. Bugün bu standartlara Retro, Naked, Streetfighters gibi isimler veriliyor ve tuning yapılmış sport motosiklet motorları ve rahat sürüş pozisyonları ile bu motosikletler gelecekte nelerin beklemekte olduğunun işaretini veriyor

    2005 model yılına girdiğimiz Bu sıralar motosiklet sanayinin yeniden patlama zamanı gibi görünüyor. 2000-2300 cc lik devasa motorlu cruiserlar, süper ultra hafif 180+ beygir güçlü sport motorsikletler, ve bir çok standart/naked motorsiklet. Aslında, hiçbir dönem bu kadar çok seçenek bir arada bulunmamıştı!

    2000 yılından beri hemen her üreticinin tip, seçim, rahatlık, fiyat ve performans kararlarında doğruyu yaptığı görülüyor! Bu sanayide böyle bir şey daha önce hiç gerçekleşmemişti.

    Harley-Davidsonun Geleceği...

    Bütün bu olumluluklar varken ne kötü olabilir? Indian ve Harley-Davidson.

    Retro tipi cruiserlerin tüm dünyadaki satışları tekrar düşmeye başladı. Satışların sadece ABD,de iyi olduğu görülüyor. Indian Motorcycle cruiser modellerinin satışlarındaki düşüşler nedeniyle bir çok mağazasını tekrar kapattı. Harley-Davidson hala büyük bir pazarı (gençleri) görmezden geliyor ve hala her yıl daha az kişinin ilgisini çeken ve bir çok kişinin karşılayamayacağı fiyatlarda modeller tasarımlamaya devam ediyor. Harley Davidsonun 2004 yılında yaptığı büyük güncellemeler küçük olmaktan ileriye gidemiyor

    Honda şu anda görünce son derece etkileyici olan Honda Rune isimli modelini satıyor. Bu motosiklet Harley-Davidsonun bundan 20 yıl sonra yapacağı bir modele benziyor. HD için sadece Honda Rune bir sorun yaratmıyor, Vulcan 2000, Triumph Rocket II ve hatta Kawasaki/Suzuki Mean Streak bile gelecek tasarımlar departmanlarına çoktan girdi. Eskiden herkes HD tipini kopyalardı, çünkü ?cruiser? görünüsü vardı. şimdi ise yukarıda sayılan motosikletlerden biri ortaya çıktığında Harley,den daha fazla dikkat çekiyor.
    O zaman, Harley ne yapacak, V-Rodğu yaptılar. Çok güzel hatlar, süper motor, enjeksiyonlu, spor görünümlü.... Ama.... bir Harley gibi durmuyor, bir Harley gibi görünmüyor, gerçeği söylemek gerekirse bir Japon motoruna benziyor!
    Peki, Harley-Davidson çok eski ve modası geçmiş teknolojilerle retro görünümlü motosikletler yapmaya devam mı edecek? Yoksa V-Rod gibi yeni tasarımlarla kumar mı oynayacak? Ortalama 46 ve üzeri yaş grubu tüketicisine sahip olması nedeni ile bugün Harley-Davidsonun gelecekte karşılaşabileceği sorunları rahatlıkla görebiliyoruz
     
  3. erenkocer

    erenkocer Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    kuşadası
    Motosiklet:
    Kymco
    Yakın Gelecek

    Dan Gurney tarafından yapılan ve şu anda üretimde olan en yeni model Alligator A6 (A6 = 6. jenerasyon) ana presibine sadık kalınarak inşa edilmişitr: düşük bir farklılık merkezi. Gülmeye ya da burun kıvırmaya kalkmadan önce bunu okuyun

    Cycle World yaptığı bir A6 testinde aracın 0-30 mille 1.1 saniyede çıkması bu derginin şu ana kadar test etmiş olduğu en hızlı streetbikerdan bile daha hızlı olduğunu ortaya koymuştur!

    Peki düşük ağırlık merkezi frenajda nasıldır? A6,nın frenaj performansı da etkileyicidir: 60 mil ile giderken sadece 114 feet içinde durmuştur ve bu da Kawasaki,nin ZX-6R,ından 9 feet daha kısa bir duruş mesafesidir.

    Eddie Lawson sunları söylemektedir: "Bugün ve bu zamanda daha önce hiç yapılmamış eşsiz bir şey yaratabilmek son derece şaşırtıcıdır." Ve evet, kendisine bir Alligator A6

    Petrol fiyatlarının tavan yapması ve yenilenemeyen kaynakların her gün giderek daha da azalması ile motosiklete olan talep artacaktır. Günümüzde Kuzey Amerika’da çoğumuz motosikleti eğlence ya da hobi aracı olarak kullanıyoruz ancak dünyanın diğer bölgelerinde durum böyle değildir. Birinci dünya ülkelerinde (ingiltere gibi) bile insanlar motosikletleri petrol ve sigorta fiyatlarından tasarruf etmek amacı ile tüm yıl boyunca kullanmaktadır. Bu satırları yazdığımda ABD?de benzinin galonu US$ 2.10 idi. Geçen sene bu fiyat % 33 daha ucuz idi.
    Bu nedenle motosikletlere daha öncesinde olduğundan daha çok ihtiyacımız olacaktır, ancak motosikletler nasıl bir evrim yaşayacaktır?
    2003 Milano Fuarında tanıtılan Kawasaki ZZR-X

    "Fuarın belki de en radikal makinesi kendi ürettiği güç ile tekerleklerini döndüren Kawasaki ZZR-X idi. ZZR-X Kawasaki'nin ileri teknolojiyi, supersport potansiyelini ve touring kabiliyetini birleştiren ileriye dönük konsept motorsikletiydi.? Kawasaki basın bülteninde bunlar yazılıydı: ?Supersport touring motosikletlerin geleceği

    ZZR-X teleskopik çatal yerine bir amortisörü harekete geçiren bir iki-çatally aluminyum swingarm kullanan bir göbek üzerine monte edilmiş direksiyon özelliğine sahiptir. Elcikler yakıt deposu gibi görünen alanın içinden geçmektedir; gerçek yakıt deposu motosikletin merkezine yakın konumlandırılmıştır. Çevresel jant üzerine monte edilmiş disk frenler her iki tekerlere de konulmuştur. Touring özellikleri arka aluminyum swingarm içine gizlenmiş bir şaft, hareketli bir ön cam ve oturağın önünde bulunan geniş bir bagaj kapasitesi içerir. Kawasaki, ZZR-X,in motoru hakkında herhangi bir detay vermemektedir ancak motosikletin üretimine geçildiğinde oldukça güç üretebileceği söylenebilir

    Suzuki, scooter ile motosiklet arasında bir geçiç olan G-Strider konsept motosikletini tanıtmıştır. Motosiklete 916 cc?lik otomatik vitesli bir motor güç vermektedir.
    2003 The Tokyo Motorshow,da tanıtılan KTM
    Yeni 990RC8 75° V2, 999.8 cc motoru olan streetfighter tipi bir motosiklettir.
    Oturak aynı zamanda yakıt deposudur ve bu 175 Kg lık motosiklete düşük bir ağırlık merkezi verir.
    En üst hız: saatte 280 kilometre ( saatte 174 mil)
    Araba üreticileri de motosiklet yapacakmış

    Dodge, 6 Ocak 2003 tarihinde Detroit,te yapılan Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarında Tomahawk V-10, 8.3-liter (505 cubic inch) konsept motosikletini tanıtmıştır. Bu süper motosiklet özellikleri dört tekerde bağımsız süspansiyon özellikleri taşımaktadır ve Viper spor otomobilinden alınan motoru Dodge’dan alınan bilgiye göre saatte 400 mil yapabilmektedir.

    Yaklaşık 750 kilo ağırlığındaki Tomahawk 60 mile yaklaşık 2.5 saniyede çıkabilmektedir ve en üst hızı saatte 300 mildir. Her bir çift tekerlek birbirinden birkaç santim ayrı durmaktadır ve her tekerleğin diğerlerinden bağımsız süspansiyonu vardır. Chrysler yetkilileri motordan gelen gücü kontrol edebilmek için dört tekerlek gerekli olduğunu söylemişlerdir. Yine aynı yetkililer tanesi 250,000 dolardan satılabilecek birkaç yüz adet üretmeyi ciddi olarak düşündüklerini açıklamışlardır
    Evrim Çoktan Başladı

    Hybrid Benzinli/Elektrikli Motosikletler

    eCycle bir galon ile 180 mil yol yapabilen bir motosiklet geliştirmektedir. Motosikletin 219cc hacminde doğrudan enjeksiyonlu dizel motoru ve 8kW elektrik motoru vardır. Ağırlığı yaklaşık 115 Kg,dır ve saatte 80 mil yapabilmektedir. 0-60 mil arasına 6 saniyede çıkabilmektedir.

    Motosikletin sadece eğlence aracı olmadığını ve aynı zamanda diğer araçlara göre çok daha ucuza mal edilerek alınabilecek bir araç olduğunu hepimiz biliyoruz. Otomobillerin hybrid (benzinli/elektrikli), hidrojenle ve tamamen elektrikle çalışır hale getirilmesinin ardından motosikletlerin de aynı yolu takip etmesi çok uzun sürmeyecektir. Bu tip araçlar sayesinde çok uzun mesafeler kat edilebilecektir. (örneğin Honda Insight* bir galon ile 70 mil yapabilmektedir).
    *Honda, testlerinde Ingishtğin bir galon ile şehir içinde 61, şehirlerarasında 70 mil yapabildiğini kanıtlamıştır. 3 kapılı bir Honda Civic şehir içinde 32 şehirlerarasında 37 mil yapabilmektedir.

    Dizel Motosikletler mi?

    Amerikan Ordusunun normal benzin yerine dizel yakıtla çalışan bir Kawasaki KLR650?si vardır! Galon başına 120 mil menzili olan motosiklet saatte 85 mil yapabilmektedir

    Elektrikli Motosiklet mi?

    Yani bu motosikletlerin elektrikli olacakları anlamına mı geliyor?

    Çok mümkündür. Bu elektrikle çalışan motosiklet çeyrek mile saatte 152.07 mil sürat yaparak 9.450 saniyede ulaşıyor. Aslında yeni çıkan her şeyin eskisine göre artıları ve eksileri vardır. İçten yanmalı motorlar 100 yıldan uzun bir zamandır kullanılmaktadır ve temel tasarım ile ilgili olarak yapabileceğimiz her şeyi yapmış bulunmaktayız. Diğer bir tip motora(elektrikli/hidrojenli vs) geçmememizin en büyük sebebi petrol şirketlerine gelen paradır. Petrol şirketleri saatte milyonlarca dolar kazanmaktadır ve bu kazançlarından vazgeçmek istememektedirler.

    Elektrikli bir motorun hiçbir içten Yanmalı motorun sunamayacağı bazı avantajları vardır:

    Hemen hemen hiçbir gürültü yok.
    Hiç vibrasyon yok.
    Toplam lineer güç.
    Sıfır hareketli parça.

    Bir an sokakta motosiklet sürdüğünüzü düşünün, duyabileceğiniz tek şey etrafınızdaki sesler, yüzünüze çarpan rüzgâr olsun ve bunu bozabilecek hiçbir şey olmasın. Hatta vibrasyon bile (herhangi bir hızda) olmasın. Bu tıpkı uçmak gibidir. Gazı biraz açmanızla bir anda herhangi bir güç kaybı olmadan 0 dan 100 e çıktığınızı düşleyin



    Alıntıdır...
     
    Ertan.Derinay, Erol ve mehmetpolat bunu beğendi.
  4. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    arkadaşlar bişey sormak istedim.. neden yapıldığı yıllara göre bir tasarım harikası olan, dünya savaşında kullanılan ve neredeyse hiç değişmeden günümüze kadar gelen vespa ile ilgili bir tarihçe yok?
     
  5. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Paylaşım için teşekürler motosiklet tarihini her motorcunun bilmesi gerektiğini düşünüyorum.
     
    erenkocer bunu beğendi.
  6. Turgay

    Turgay Site Müdavimi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.499
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Regal Raptor
    güzel bir paylaşım ;)
     
    erenkocer bunu beğendi.