Motorsikletler üzerine genellemeler----o.n.k..

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında osman naci kanat tarafından paylaşıldı.

  1. osman naci kanat

    osman naci kanat Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Mart 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    4


    TÜM ARKADAŞLARA SELAMLAR SAYGILAR....................................O.N.K...

    Arkadaşlar benim şu anki yaşım 73 dür ama 40--50 arası bir görünümüme karşılık gönül yaşı 20 den farkı yoktur ..Halen bu yaşta bile delilik mevcuttur ve versinler 200 yapan bir motoru ben onu 300 yaptırmaya uğraşırım ve bu yüzden de kendime aşağı yukarı ben 20 yıl diyeyimde 30 yıl vardır ceza vermişimdir devamlı küçük hacimli motora bineceksin sürat yok delilik yok bak yaşın kaç oldu uslan artık diyorum ama gel de bu gönüle anlat herneyse....
    Ortayı istanbul maçka sanatta okurken motor torna tesviye komple bu işlerin detaylarını gördüğüm için temel var ama sonra teknik üniwersite elektronik ağır basınca ana iş o oldu işimin bir parçasını motorsikletlerlen yaptığım için motor bana devamlı lazım ve 12 yaşından beri de tepesindeyim ve en son tamircilere kızaraktan kendime çok modern a dan z eye tam takım liftine kadar keme biçme yeniden şekillendirme ne isterseniz takımı da düzüp kendi işimi kendim yapmıya başladım ....
    Ben herhangi bir arızada veya başka bişide onun niye böyle olduğunun kaynağına inerekten yani neyin ne olduğunu tam bulup ona çözüm üretiyorum anlıyarak bilerekten yapılan bir iş oluyor tabikii bilmediklerim de çoktur onları da zaman içinde çalışaraktan okuyaraktan görerekten takip edip gidermiye uğraşırım bunca sene bu konularda çok yollar kattedik ve brikimleri sizlerlen paylaşayım dedim hem tanışmış oluruz iyi olur düşüncesindeyim...........O.N.K.

    Benim esas işim hayatımı kazandığım işim ve halen devam elektronik tamircilik tasarım yapım işleri deniz hava kara navigasyon işleri ve en çok ta bu definecilerin dedektörleri bu iş 50 yıldır devam ediyor ve motorsiklet de bu işte devamlı lazım çünkü bu meretlerin son ayarları arazide olmaktadır şu an 3 tane honda var elimde biri tam kross 2 si cy-50 bunun birisini de tamamiylen yeniden dizayn edip bir cap türü sıfır motor taktım üzerine 125 lik yaptım modifiye ilen kendi motorları 50 cc ama 100 cc yi bozar öyle bir cins yapmışlar fakat gel gelelim honda türkiye ayağına telefon açıp dedimki bakın aynı motoru halen üretiyorlar sadece kasa değişik hem 50 cc sivar hem 100 cc si var aynı boy aynı ebad aynı motor yatakları çünkü bu serisi çok sağlam ve dayanıklı sorunsuz çıktıydı halen devam ediyorlar siz getirin ben sizden alayım yok öyle yok böyle yok ben geliboludayım çanakkalenin yunanlı taksiciler var getirecekler ama ruhsata motru işletemiyeceğiz olmuyor türkiye içinden faturalı lazım o da yok japonyaya ana fabrikaya anlattık derdimizi onlar da burdaki hondayı gösterdiler o durumu da anlattık velhasıl öyle sürüncemede kaldı ben de bıraktım arkasını başka yollar aramıya başladım ararken bu çinliler istilaa etti ortalığı iyicene araştırdımmotorsiklet tamirhanelerini gözlemledim aralarında tek bir model var bu cap denilen tür yarı otomatik motorlu olanlar hiç tamire gelmiyor yani motor kısmından gelmiyor zaten bunu icad eden de hondanın zannedersem 1958 yılında yapmışlardı bunu 1960 ilen 1965 arası ben iş icabı saudi arabistanın medina mekke ve ciddede bulundum bu motorsikletler 50--60--70 derece sıcaklıkta hava soğutmalı banamısın demiyorlardı ordan da bilgim var ve burda çinlinin cirit atığı ilk sene bir acentenin parça bulamaması sonucu hazır motorların üztünden parça söküp satışını yapıyorlar veya garanti açığını kapıyorlardı bi tane herk marka shineray marka motorlu cap motor motordan hiçbişi sokülmemiş sadecene kaporta parçaları sökülmüş komple satın aldım kağıdınlan kuydunlan 500 ytl ye o zaman ki ytl idi para birimi komple bunu tam söktüm ve ne göreyim arkadaşlar şasi tamamen masa iskemle profil demirinden yapılmış elektrik kaynağı en düşükte anında deliyor oksijyen veya gaz altınlan çalışmanız lazım şasisine bukadar da olmaz niye ucuz anlayın işte bendekiler 30 yaşında hondanın daha bir yanında bir yerinde paslanma bile yok tamam kir pas hurda atık atıl bir vaziyette 3 ünü de aldım tam ekmeği yenmişti ama şasiye para verdim sırf onun için....
    Arkadaşlar benim kendime ait bir defineci sitesi vardır bunun içinde bu motorların resimli tüm sıfırdan yapım aşamaları ve son halleri mevcuttur şu an buraya bunları taşıyamıyacağım isteyen arkadaşlar gidip ordan görebilirler ve sitenin şekli de www.nacibaba.com dur dışardan bu konuda hiçbir surette iş almam zaten ne yaşım ne de vaktim vardır sırf kendi işlerim için kurulmuş atelyedir ve allah inandırsın uykuyu ben yatakta zor görürüm ya çalışırken kafa motora dayanmış o şekilde ya da tezgahta çalışırken bir iki saat kalkınca da tabii anam anam her tarafın tutulmuş o da cabası yemek desen açarsın telefon söylersin getirirler yeme içme yatma aynı yerdir 2 evlilik ve son şu an gene kafa kağıdında bekar yazıyor yeminlen söyliyeyim hakkaten bekarlık sultanlıktır bu yaşta ben bunu söylüyorsam hakikattır .....
    Arkadaşlar ben ömrümün hiçbir saniyesini boş geçirmedim çünki insanın en büyük sermayesi ömrü yaşadığı vakittir ben herşeye karşın herbir işe meraklıyımdır kimini kah meraktan seyrederim kimini de ilerde bir gün lazım olur diye öğrenir saklarım yani enteresan cins biriyimdir ve bunları başarmamdaki en büyük unsur da muazzam bir pratik zekaya sahip olmamdır mesela bir giderim aracımı hakiki tam bir ustaya götürürüm ve motoru ya susuz ya da yağsız ama genelliklen susuz bırakırım bunu bilerek yaparım motoru söküp dağıtıcak ya ben de bakıcam ya onun için ve kendimi tgamamiylen aptal da yaparım ama gözümü ondan ayırmam bir gün usta kanalda aynı yer hep agop usta allah rahmet eylesin sayılı bir ustaydı istanbulda bir zamanlar bana diyorki şu ingiliz anahtarını ver ben de alakasız takımları elime alıp gösteriyorum bırak len dedi bir boktan anlamıyon safra gibi oturuyon öküzün trene baktığı gibi bakıyon dedi ben de dedimki ya ne biliyim be usta ben ancak kullanmayı bilirim ne anlarım bu işlerden kalbimi kırdın bu laflarınlan dedim o da pişman oldu söylediğine kapıdan lahmacuncu geçiyordu çıktı kanaldan lahmacun ziyafetinlen ayran ziyafeti çekti hadi barışalım dedi böyle günlerdi tabi o söktü taktı ne yaptıysa onun tüm o yaşa kadarki hem el becerisi hem de ne yaptıysaq anında bende zuhur ediyor böyle bir sistem de var bende eskiden hiç işaretsiz şemasız 2 bin parçayı sırasıylen aklımda 1 seneye yakın yani dağıtılmış aradan 1 sene geçmiş bir gün alırdım onu hiç terredütsüz toplardım şimdi 1000 ilen 900 belki denemedim ama vardır gene de . arkadaşlar çok uzun yazıyorum çünki yaş fazla olay da mevzuular da onun için fazla onun için kimse kusuruma bakmasın beğenmediğiniz yerler olursa ikazlayınız veya ihtiyarlığıma veriniz .................................................................o.n.k...
    DEVAM EDİCEKTİR...................osman naci kanat.........................O.N.K...


    **************************************
     
  2. osman naci kanat

    osman naci kanat Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Mart 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    4
    MOTORSİKLETLERDE KAFA KISMI ARIZALARI VE YAPIMLARI TAMİR VEYA YENİLEME İŞLERİ

    NOT>Arkadaşlar ben bu konuda bir pratizyenim mühendis değilim senelerin vermiş olduğu bilgileri sizlerlen paylaşıyorum arasında yanlışlar da çıkabilir olabilir varsa böyle bir durum bilenlerin şurası yanlış doğrusu budur diye yazınız ben yeri geldiğinde 10 yaşında bir çocuğun elini bile öpebilirim çünki bilmediğimi onda görürsem her neyse.................................................................................................o.n.k...

    Üstten eksantrikli ve zincir tahrikli motorların ses yapması durumlarındaki varsayım noktaları ve düzeltilmeleri
    Ses burda 2 çeşitte olabilir birincisi eksantrik zincirinin bollaşma sesi veya bu zincirin çok gergin yapılmasından kaynaklanan ses ve sübap çekiçlerinin çıkardığı sesler ve duyulabilir bir ses daha bitmiş segmanların çıkardığı sesler krank kolu gacon pimi boşlukları sesleri motor üst kafa kısmından çeşitli şekillerde sesler gelebilir yeni bir motorda gelmez eskiyen bir motorda en çok görülür yeni bir motorda varsa bile bu ilk bakım sonrası oluşabilir özensiz yapılardan dolayı oluyor görüyoruz bir ustanın yanında 6 ay çalışan bir çırağın baba parası kuwetine taşrada çok dükkan vardır ve hepsi motor katilidir düzen intizam mala saygı hiç yoktur ve kendini gelen çeşitli motorlarlan söke taka boza bir nevi ezber ustası olurlar ama çozüm hiçbir zaman üretemezler ustaların hakikileri elin parmakları kadar sayılıdır bunları söylerken ben de kendime göre kadar bu işte ustayım kendi işimi kendim yapıyorum hakiki bir ustanın yanında çırak bile olamam bu da ayrı bir konudur .....
    KENDİ YAPICAKLARIN HASSAS TAKIMLARI OLMUYABİLİR BURDA TAHMİNİ EN BASİT NELERLEN İŞ YAPILACAĞI ANLATILMAKTADIR
    Sübapların çekiçleri arasında belli bir boşluk olması şarttır ama bu aralık ses üretmiyecek bir şekilde ortalama bir seviyede olmalıdır
    Bu aralığın var olma sebebi ise ısınan metallerin soğuyan metallerin uzayıp kısalması esasına dayalıdır bu boşluk uzama esnasının boşluğunu alıcağından çalışmada sübapların yuvalarına tam oturmaları tam açılıp kapanmaları sübap aralığından içeri veya dışarı sızdırmazlık sağlamasında bu boşluğun çok büyük önemi vardır bir nevi siğorta görevi yapar ..
    Ayarı da sübap tam kapalı iken piyano üstündeki somunu az gevşetin ortasındaki vida serbest kalınca araya bir ince jilet sokup bu ortadaki vidayı sıkınız jileti sıkıştırıcaktır ve ortadakini bir pense ile sabit tutup somunu iyicene sıkıştırınız jileti pense ilen tutup çekip alınız ve elle yukarı aşağı aralık kontrolünü yapınız öbür subapı da aynı yapınız motoru çalıştırınız gaz verin ses yoksa iş tamamdır..
    Esasında bu iş sentil denilen mm trik çbuklarlan yapılır olmuyana bu ayar şekli kafidir sentil öyle pahalı bişi de değildir herkesin alıp bir kenera koymasında fayda vardır zamanı gelir işinizi yaparsınız
    BU ANLATILAN AYARLAR İÇİN ELİ AZ YATKIN OLANLARIN USTAYA MUSTAYA GİTMESİNE GEREK YOKTUR KENDİNİZ DE YAPABİLİRSİNİZ..
    Motor eski tip platinliyse platinin tam kapanması esnasından sonra açılmanın son şeklindeiki çekiç arasına jileti ortadan kırın üst üste koyup kalınlık yapın tahmini açıklık ayarı da bukadar veya az daha verebilirsiniz bunu deneyerek bulursanız çok daha iyidir çünki bu ayar üzerinde platin hareketini krank mili volant tarafı çıkışı üzerinden volantın orta göbeğindeki çıkıntı sentesinden alır ve buna bağlı volantın içine gizlenmiş bir sente ayarı mevcuttur motor zora girdiğinde bu sentenin yeri değişir bu da platinin açısını dağiştirir yani motora otomatik bir güç elde edilir şimdikilerde platin yoktur bunun yerine bir sente okuyan göz vardır ve bu sabit durur sente yoktur direkt çakmalıdır elektronik ateşleme denilen ünite mevcuttur volantın tam sente noktasında bir mıknatıs vardır her dönüşte bu göze gelince göz sinyal verir üniteye bu da ateşleme bobinine sinyali yollar yüksek gerilimlen buji ateşlenmiş olur otomatik sentenin kaldırılmış olmasındaki sebeb burda bujiye elektronik ateşlemede kıvılcımın çok yüksek olması sebebidir bu kıvılcım yanma odasındaki benzini tam olarak ateşler ve ateşlemenin gücü pistonun üst her noktasına eşit dağılır ve tam yanma sağlanır bu durum hem benzin yakışını aşağı seviyelere çeker az benzin yakılır egsozdan duman çıkmaz koku bile değişir motor gücü askari seviyelere çıkar bazı 650 cc lik en çok ta eski bmw lerde görülür çift buji vardır birinci ana ateşler hemen arkasından 2. ci ateşler ama birincisi diyelim 20.000 voltlan ateşledi 2.cisi 40--50 binlen daha kuwetli olarak ateşlerki yanmıyan benzin kalmasın diye bu sistem de elektronik ateşleme ilen beraber terk edilmiştir .
    NOT>EN ÜST EKSANTRİK KAFA ÜSTÜ KAPAĞINI AÇINIZ KAPAĞI ÇIKARINIZ 2 ADET VİDASI VARDIR BİR DE KENAR LASTİĞİ.>>>>>>>
    İlk önce göz kontrolü yapınız eksantrik mili piyanolar ve eksantrik zinciri sırf bol yağlı olmalıdır bu durum yağ pompasının iyi çalıştığına işarettir sakın bu kapak açıkken motoru çalıştırmayınız sonra her yer yağ olur temizlemesi de zor olur zaten sübaplara da burdan erişilir eksantrik zincirine de sol yandan önünüze gelir bazılarında çift eksantrik zinciri vardır hem sağda hem solda bazı motorlarda tek silindire karşın 2 emme 2 de eksoz sübapı bulunur bazıları ve çoğunluğu da 2 sübaplıdır biri emme biri eksoz olmak üzere..
    eksantrik zinciri çok gergin olursa gaz verildiğinde belli duyulan bir sürtünmeden çıkan ses oluşur bu vuruntu sesi değildir zincir ilen onu sıkıştırıp geren fiber gerginin üzerinde oluşan bambaşka burda tarifini veremiyeceğim bir sestir zaten alt silindir üzerinde içe bakan yerde bu gerginin ana itici ayarı vidası vardır bunu karıştırmadan üstteki sol taraf dışa bakan yerde bir vidası vardır bunu gevşetip tornavida ilen sağa sola çevirmeklen motor çalışırken hiç ses olmuyacak zincir şıkırdısı bi de o tarif etiğim ses oluşmuyacak şekilde ayarlayın vidayı sıkın onun işi de tamamdır şimdi sübapların sesi kesildi zincirdeki 2 ayrı oluşum sesi de yok fakat motor içinde başka bir şıkırdı sesi varsa ??=
    üst kapak açılmışken üst motor saplama başı somunlarını da muhakkak surette yoklayınız karşılıklı olarak gevşeksse sıkınız çok da sıkmayınız somunu çatlatırsınız saplamalara bişi olmaz yeni somun takmanız ve sıkmanız gerekir bu sıkma işlemini senede 2 sefer yoklayınız çünkü ana conta devamlı özelliğini kaybedeceğinden incelmeye gider bu da boşluk demektir ............
    silindir içinden şıkırtılı bir ses geliyorsa ki bu artık sizin yapıcanız bir iş değil ustalık işidir ve bu durumdaki bir motorda yağ yakışı karter yağının eksilmesi vardır eksozda duman vardır ilk çalışma zorlukları vardır bujide devamlı temizlenme veya yeni buji koyarsınız
    BU OLUŞUMUN SEBEBLERİ VE ÇARELERİ
    Bu şekildeki bir motorun komple kfa kısmı sökülür silindir piston dışarı alınır ve pistonun üzerindeki segmanların kendi yuvalarında yukarı aşağı oynadıkları gözlemlenir burda pistonun segman kanalları genişlemiştir bu vazyette çok da yol yapıldı ise rektifiye şarttır çünki silindir içi de bozulmuştur en akılcıl yol bu motorun hakiki yedek parçaları mevcut satılıyorsa yeni bir silindir yeni piston segman gacon pimi hatta üst kısım varsa yenisi sübabların olduğu kısım bir zincir hariç tümünü yenilerseniz size sıfır motor olur karbiratöre de bir iç tamir takımı alırsınız olur biter bi de conta takımı iş tamamdır ama yok ben ucuza çıkarmamlazım diyen varsa o zaman işler değişir

    >>>KAFA KISMINI KOMPLE SÖKÜP TAKABİLECEK AYARLIYACAK BİLGİ VE BECERİYE SAHİP OLANLAR İÇİN PRATİK TAVSİYELER

    Motoru komple kendi çabamlan yapıcam diyenlere yapım tavsiyeleri.............................................................................O.N.K......
    ilk iş motoru sokülecek olan yerde motor altına bir sehpa gibi sağlam bişinin üstüne alarak düz durmasını dağlatın orta ayak varsa onun üstüne alın duvar briketlerinden bir tane bulursanız o da olur briketin üstüne bir uzunlama kısa tahta koyun ve motoru önden kaldırıp bunun üstüne oturtun ayaklıklar ve motorun altından sehpası olmuyan motorlar için bir de arkadan kaldıraçlı sehpası olanınız varsa bunun üstü de olabilir SELEYİ SÖKÜN---BENZİN DEPOSUNU SÖKÜN-- sonra motor en üst kapağı sökün bir tane evden fırın tepsisi araklayın anneler veya hanım görmesin sonra temizler yerine koyarsınız sökülen tüm parçaları vidaları cıvataları bunun içine koyunuz başka ayrı yere hiçbişi koymayınız sonra ya çok ararsınız ya da kaybedersiniz ...
    NOT>>SOKÜM SIRASINI VE TAKMA İŞLEMİNİ UNUTAN VEYA BU BURANINMIYDI DİYE ŞÜPHEYE DÜŞENLER EN İYİSİ BAŞTAN SONA YAPILAN HER İŞİN HER SAFHASINI TEK TEK RESİMLEYİN VEYA NOT ALINIZ VEYA ÇİZİM YAPINIZ
    Zaten birinci söküm ve toplamadan sonra 2.ciyi artık gözü kapalı bir şekilde yapabilirsiniz..
    eksozu dipten söküp ayırınız sonra karbiratörü motora olan tarafından söküp ayırınız ara contası sağlam çıkarsa ayırın yine kullanılır
    üst kapağı sktükten sonra 4 adet olan karşılıklı motor saplamalarının vidalarını karşılıklı olarak sökmiye başlayınız ilk yoklamada çat siye ses gelicek sakın korkmayın bu yerleşmiş vidanın rahatının bozulma sesidir 4 vidayı ve altlarındaki somunları aldıktan sonra geliniz eksantrik dişlisi ortasındaki iki vidayı sökünüz >>DİKKAT>>BU 2 VİDAYI ALIRKEN VİDALARI KARTERE DELİKTEN İÇERİ DÜŞÜRMEMİYE GAYRET EDİNİZ
    Sonra daha bu vidaları dişliden almadan önce 50--60 cm lik az kalın 0.70mm bakır bir teli yanınızda hazır tutunuz ve dişlinin zincir üst gergi ayarını vidasını sökün pensenin ucunlan bu pimi dışarı çekin gerginin başını boşandırınız bu durumda zincir kendini salıcaktır ve dişlinin 2 vidasını kartere düşürmeden alın bir elinizlen de sıkı sıkı dişliyi tutunuz vidaları tepsiye sonra dişliyi az aşağı salıp zinciri dişliden ayırınız baktınız zincir dişliden ayrılmam diyorsa bir tornavida yardımı ilen alttan zinciri ayıraraktan üste doğru gelin sonunda zincir ayrılacaktır dişliyi alın sakın zinciri bırakmayınız teli zincire bağlayın bir ucunu da yukarı şaside bir yere bağlayın bu işe çok özen gösteriniz sonra tornavidanın tahta kısmınlan esasında lastik bir çekiç lazım bu iş için de tornavidanın tahta saplı kısmınlan eksantrik mili kısmı dış çepenine yavaş yavaş vurmalar ilen bloktan ayırın üstünü alınca içinden mili de alın bir şırınganın ucuna lastik boru takın burdaki kanallardaki tüm yağları çekip zincirin olduğu yere sıkın bu şekilde yağdan da arındırın şimdi geldi sıra ana contanın olduğu alt silindirlen üst tarafın ayrılmasına şimdi conta her iki yüzeyi de yapışık tutmaktadır ayrılması biraz özen sabır ve çok dikkatlen yapılır iki tane düz uçlu tornavida ilen aralara sokup yukarı doğru yavaş yavaş kanırtınız şayet silindir dibinden oynama veya yukarı kalkma olursa durunuz ve buji deliğine bir ince tornavida sokup pistonu en alt seviyeye alıp orda bırakınız ortadan ayrılmayıp ta aşağı etekten ayrılıp yukarı geliyorsa yavaşça çekerek silindirin muntazam çıkımasına özen gösteriniz şayet bu durum olmuyor gergi tutup bırakmıyorsa muhakkak surette conta bölümünden 2. ye ayırmanız gerekir ayırınca 2 gergiyi karşılıklı olarak alın arkadakinin yayı vardır onu kargaburun ile kaldırıp çıkarınız ve bu gerginin içe bakan dıştan komple somun ve vidasını söküp gerginin tamamen serbest kalmasını sağlayınız gergiler çıktımı alt silindirin alınması çok kolaylaşır teli yukarı bağladığınız yerden hem üstü çıkarırken içinden geçirin hem altı çıkarırken sonra yine yukarı bir yere bağlayınız pistonun altı krank kolu ve deliği bir bezlen tamamen kapatınız aynı anda eksantrik zincirinin geldiği deliği de kapatınız çünki pistonun ortasındaki pimin her iki tarafında da sekman vardır bu pim dışarı çıkıp ta silindire sürtmesin diye bu pimin 1 tanesini kanal yuvasından kanırtarak dikkatli bir şekilde dışarı alınız sonra öbür taraftan tornavidanın ucunlan pimi bu tarafa doğru itip pimi komple çıkarın bu pimin adı (gacon pimidir eski deyimlen ) ve pistonu alınız bezler deliklerde kalsın yalnız bu arada krank kolunu diklemesine yukarı aşağı bir sıkı şekilde yoklayın inşaallah boşluk yoktur yoksa var ise komple motorun sökülmesi lazımdır krank komple dışarı alınınca kolun altındaki 2 adet cıvata sökülür ve yavaşça 2 ye ayrılır ve bu anda masura bilyeler de dökülür krank yatağını benzinlen iyicene temizleyin renge bakınız bu yatakta aşınma renk koyuluğu varsa yağsız kalmış hararet yapmışlıktan olur bu hadise aynı anda kolun içlerine ve karşı parçası içini de kontrol edin aynı aşınmalar varsa en iyisi komple bir krank alın yoksa bunu yaptırmak yenisinin 3 katına maal olur her neyse
    pistonu elinize alın ve segmanların 3 ünu de ayrı ayrı yukarı aşağı yuva içinde oynatın şayet yukarı aşağı oynama mevcutsa yeni bir piston alıcaksınız demektir bulunmayan bir cinsse segman yuvasını sağlam bir tornacıda genişletip daha kalın farklı bir sekman takıp aynı pistonu kurtarabilirsiniz ama burda daha önemli bir durum daha vardır silindirin içinin vaziyeti muhakkak bozuktur rektifiye olursa buna göre orijinal farklı piston varmı yoksa aynı pistonlan silindirin içi segmanlan kurtarıyormu bu da olmuyorsa piston ilk kendi malı ise bu sefer silindire gömlek çakılabilir yalnız bu gömlek çakma işini çok ehli birine yaptırın yoksa başınıza iş çıkabilir motor toplandıktan sonra çalıştırıyorsunuz biraz sonra eksozdan yoğun bir şekilde yağ yanığı dumanı gelmekte ve biraz sonra yağın fazlalığından dolayı ateşleme artık oluşmuyor yağ seviyesi benzini aşıyor neden nerden nerden derken çakılan gömleğin arasından karterden yağ yukarı pistonun üstüne çıkıyor kök söktürür adama hiç ihtimal verilmiyen bir durum bu ///> bu vesile ilen bu durum da aklınızda bulunsun olaki insanın başına gelebilir benim başıma geldi kök söktürdü hem de ne kadar basit bişi yüzünden durum şu herşey normal eksik gedik yok herşey yeni sıfır yapılmış 1 km kadar gidip stop ediyor elektrik var ateşleme var benzin var herşey normal devamlı bunu yapıyor ve çok az bekliyorsun bas çalışıyor yine 1 km gidip stop ediyor meğerse derdi benzin depo kapağının hava deliği tıkanmış hava almıyor almayınca da benzin gitmiyor aşağıya vakum tesiri yapıyor deliği açamadım yanından ince matkaplan bir delik açtım iş halloldu aklınızda bulunsun

    NOT>>Sıvı contalardan bana göre söylüyorum kaçınınız sıvı contanın yapıldığı yerde en ufak bir çizik dahi olmaması gerekiyor her iki yüzeyin de sıfır öpüşmesi lazım ki ancak kullanabilirsiniz
    Ve motor blokları ilen diğer yerlerdeki hararetsiz kısımların contaları bunları ince kilingrikten kesiniz bloğu düz bir yere koyup üstüne de komple contayı yatırıp lastik çekiçlen vuraraktan şablon çıkarınız ve kesiniz
    NOT >>%70 E VARAN USTALARIN YAPTIĞINI YAPMAYINIZ HİÇBİR CONTAYI KESİNLİKLEN YAPIŞTIRICI İLEN YAPIŞTIRMAYINIZ OLDUĞU GİBİ KOYUN VE SIKINIZ bir dahaki sefere sökerken çok rahatlıklan ayrıldıklarını görüceksiniz ve elinizde bir keskin bıçaklan kazımıyacaksınız vede kazırken blok kenarlarını zedeleyiceğinizi aklınızdan çıkarmayınız ...
    >>Unutulmamalıdırki fabrikasyon bloklar araları conta ilen yapılır ve bu mm trik aralık blokları sıkmada eğer sıvı conta ilen yapılırsa sonradan sorun çıkarabilir sorunda iç parçalarda sıkışma yaratabilir tüm bunlar göz önünde tutulmalıdır ....



    DEVAM EDİCEK.............................................OSMAN NACİ KANAT...........................................................................
     
    İsmail Kurt bunu beğendi.